Δοκιμή Fiat 500X Sport 1.3 Turbo Firefly 150 PS DCT

141

Η οικογένεια του Fiat 500 συνεχώς διευρύνεται και έχει εξελιχθεί κατά πολύ, συγκριτικά με το «500αράκι» που είχαν στο μυαλό τους ειδικά οι παλαιότεροι. Από τα σημαντικότερα μέλη της γκάμας του 500, είναι και το 500Χ.

Το είδαμε για πρώτη φορά το 2014 όπου κι έκανε είσοδο στην κατηγορία των SUV. Έκτοτε σημειώνει μια επιτυχημένη πορεία, μιας και μαζί με το 500 βρίσκεται σταθερά στην πρώτη 10άδα πωλήσεων στην Ευρώπη. Στη χώρα μας το 500Χ προσφέρεται, έπειτα από την προωθητική ενέργεια της Fiat, από 16.990 ευρώ για την έκδοση με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 120 ίππων. Για τη νέα έκδοση Sport που δοκιμάζουμε, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τον ισχυρότερο κινητήρα των 150 ίππων, η τιμή ξεκινάει από τα 24.900 ευρώ.

Δείτε ακόμα: Το απίστευτο γκάζι του Fiat Uno Turbo i.e. (+video)

Βέβαια ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει φώτα τεχνολογίας Full LED, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα παρακολούθησης τυφλής γωνίας, Adaptive Cruise Control και το σύστημα ενεργής προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, μαζί με όλα τα συστήματα ανέσεων.

Ξεχωρίζει ότι είναι Sport

To 500X σε επίπεδο σχεδιασμού, όπως και το 500, είναι μοντέλα που διαθέτουν ελκυστικό σχεδιασμό, ενώ το πιο νέο 500Χ Sport παρουσιάζει και αρκετά σπορτίφ εμφάνιση. Αυτή είναι αρκετά ενισχυμένη και τονίζεται από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τις προσθήκες στα μαρσπιέ, το διαχύτη πίσω, τη διπλή χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης και τα σήματα Sport στα εμπρός φτερά. Κερασάκι στη τούρτα, οι ζάντες των 19 ιντσών, η ματ γκρι απόχρωση (στο αυτοκίνητο της δοκιμής) που του ταιριάζει πολύ, αλλά και η χαμηλωμένη κατά 13 χλστ. ανάρτηση, σε σχέση με τις εκδόσεις Urban και Cross.

Σπορτίφ στοιχεία και στο εσωτερικό

Στην καμπίνα 500X Sport, ορισμένες στιλιστικές λεπτομέρειες και διαφορετικές επενδύσεις και υλικά τονίζουν τον πιο σπορ προσανατολισμό του. Ας δούμε ποιες είναι αυτές. Αρχικά διακρίνεται η σκούρα επένδυση στις εμπρός κολόνες, το νέο τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος, ο επιλογέας αλουμινίου, αλλά και οι κόκκινες ραφές. Προαιρετικά διαθέσιμη είναι η επιλογή της επένδυσης του πίνακα οργάνων και του τιμονιού με Alcantara. Στοιχεία που μαζί με τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες το αναβαθμίζουν σε επίπεδο ποιότητας.

Διαβάστε επίσης: Fiat Panda 0.9 TwinAir CNG VS Kia Picanto 1.2 MPI

Σε επίπεδο εργονομίας και πρακτικότητας, το 500X τα πάει μια χαρά, μιας και όλα είναι εκεί που τα περιμένει ο οδηγός. Ο τελευταίος θα εξοικειωθεί γρήγορα με τα χειριστήρια, αλλά και με το σύστημα πολυμέσων Uconnect και την οθόνη αφής των 7 ιντσών. Επίσης, θα βολευτεί άμεσα στο κάθισμα, χάρη στο εύρος των ρυθμίσεων που διαθέτει και την καλή πλευρική στήριξη. Από πλευράς χώρων, οι εμπρός επιβάτες κάθονται άνετα, όπως και άλλα δύο ενήλικα άτομα στο πίσω μέρος του εσωτερικού. Για τις αποσκευές υπάρχουν 350 πλήρως εκμεταλλεύσιμα λίτρα και χώροι για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο.

Δυνατός ο 1300άρης turbo

Η έκδοση Sport της δοκιμής προσφέρεται μόνο με τις δυνατότερες εκδόσεις των κινητήρων βενζίνης, αλλά και πετρελαίου. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας τον 1.300άρη turbo FireFly των 150 ίππων στις 5.500 σ.α.λ., συνδυασμένος αποκλειστικά από το αυτόματο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) της μάρκας. Η ροπή των 270 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.850 σ.α.λ., προσφέροντας έτσι ένα δυνατό τράβηγμα από το χαμηλό φάσμα στροφών, γεγονός στο οποίο βοηθάει η νέα τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας που έχουν επιλέξει οι μηχανικοί της Fiat. Ο κινητήρας είναι πρόθυμος μέχρι τις υψηλές στροφές που φτάνει χωρίς να ζοριστεί, παράγοντας ένα σπορτίφ ήχο. Ωστόσο, το βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ συνοδεύεται και με αισθητό θόρυβο στην καμπίνα, αν και σε ταχύτητες ταξιδιού δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες, αφού η 6η ταχύτητα κρατά σχετικά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ.).

Δείτε ακόμα: Ακαταμάχητες τιμές για το νέο Fiat Panda

Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα στον όμορφα σχεδιασμένο πίνακα οργάνων θα τα δείτε σε 9,1 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Όμως, σε αυτό που θα πρέπει να σταθούμε λίγο και χρήζει βελτίωσης, είναι η συνεργασία μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων. Το δίδυμο αυτό δεν μπορούμε να πούμε ότι μας άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων, τόσο σε ότι αφορά την αμεσότητα (ειδικά στα κατεβάσματα), όσο και γενικότερα στις αλλαγές των σχέσεων, τόσο στην αυτόματη, όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία. Επίσης, κατά την εκκίνηση υπάρχει μια καθυστέρηση. Θα θέλαμε να υπήρχε και μια επιλογή με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου, αυτή βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 9,5 λτ./100 χλμ.

Είναι Sport στο δρόμο και το δείχνει

Από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσει κανείς με το Fiat 500X Sport, θα διαπιστώσει ότι είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο. Δεν θα ταλαιπωρήσει ιδιαίτερα τον οδηγό εντός πόλης (εκτός αν περνάει από δρόμους με πολλές ανωμαλίες), ενώ κι έξω από τα τείχη της, θα τα πάει μια χαρά. Οι παρεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης και οι πιο σφιχτές ρυθμίσεις των ανεξάρτητων αναρτήσεων (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) με τις πιο κοντές διαδρομές, χαρίζουν ένα fun to drive χαρακτήρα στο 500Χ.

Το στήσιμο αυτό δεν αφήνει το αμάξωμα να πλέει σε γρήγορες ταχύτητες, όπως και να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές υπό πίεση. Όμως δεν λείπει η σχετική νευρικότητα στις διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η παρεχόμενη άνεση δεν είναι η καλύτερη δυνατή, παρά την αρκετά καλή λειτουργία των αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping). Βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το 500X Sport πατάει σε 19άρες ζάντες με ελαστικά διαστάσεων 225/40. Στον αυτοκινητόδρομο, η δύναμη του κινητήρα επιτρέπει εύκολα στο αμάξωμα να φτάσει σε ταχύτητες ταξιδιού, όμως δεν σας κρύβουμε ότι θα θέλαμε λίγο καλύτερη ηχομόνωση, αλλά και ποιότητα κύλισης, η οποία επηρεάζεται κατά πολύ από τα ελαστικά χαμηλού προφίλ. Στα δυνατά του σημεία είναι τα φρένα που πιάνουν αμέσως και ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας στον οδηγό.

Διαβάστε επίσης: Νέο ηλεκτρικό Fiat 500 hatchback la Prima

(+) Σχεδίαση μέσα – έξω, ποιότητα υλικών στο εσωτερικό, οδική συμπεριφορά, απόδοση κινητήρα, εξοπλισμός

(-) Κατανάλωση, άνεση ανάρτησης, αμεσότητα αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, θόρυβος κινητήρα σε υψηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.850
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
138
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
165,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.269
Πλάτος (χλστ.)
1.796
Ύψος (χλστ.)
1.595
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.320
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
350
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
64%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.900 ευρώ