Δοκιμή Ford Mustang Mach-E RWD ER 294 PS

Έχοντας δοκιμάσει την ισχυρή και τετρακίνητη Mustang Mach-E με τους 351 ίππους, ήρθε η ώρα να πάρουμε μια καλή γεύση από την πισωκίνητη εκδοχή της, με τους 294 ίππους. Αυτή ενσωματώνει μεγάλη μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 88 kWh (98,7 kWh η ονομαστική ενεργειακή), προσφέροντας αυτονομία έως και 610 χλμ.!

Τιμολογιακά η Mustang Mach-E με τη μικρή μπαταρία των 75 kWh στοιχίζει από 56.618 ευρώ (50.618 ευρώ με την επιδότηση «Κινούμαι ηλεκτρικά»). Το μοντέλο της δοκιμής μας τώρα, κοστίζει από 61.516 ευρώ και επωφελείται κι αυτό με την επιδότηση των 6.000 ευρώ, με την τελική τιμή να διαμορφώνεται στα 55.516 ευρώ. Εξοπλιστικά, όπως θα δείτε και παρακάτω δεν πρόκειται να σας λείψει τίποτα μιας και ενσωματώνονται όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες κι όλα τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας.

Καθαρή ηλεκτρική δύναμη!

Θα ξεκινήσουμε κάνοντας αναφορά στο πλέον σημαντικό σημείο του αυτοκινήτου, που αφορά τον ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία του. «Καρδιά» της Mustang Mach-E είναι το τοποθετημένο στον πίσω άξονα ηλεκτρομοτέρ των 294 ίππων και με την ακαριαία ροπή των 430 Nm! Αυτό αντλεί ενέργεια από την μπαταρία των 98,7 kWh (ωφέλιμες οι 88 kWh) που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα της Mustang, προσφέροντας αυτονομία που αγγίζει τα 610 χλμ. Στην πράξη βέβαια μια φόρτιση αρκεί περίπου για 500 χλμ., νούμερο που εξαρτάται πάντα με το στιλ οδήγησης, τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και τη χρήση κλιματισμού.

Βέβαια εδώ που τα λέμε δεν θα αδικήσουμε και κανέναν που θα θελήσει να σανιδώνει συχνά πυκνά το γκάζι, αφού ο ρυθμός επιτάχυνσης είναι μεθυστικός. Με κανονική χρήση, η κατανάλωση ενέργειας δεν θα ξεπεράσει τις 18,5 kWh/100 χλμ., ενώ εντός πόλης θα πέσει αρκετά, αγγίζοντας ακόμα και τις 13,8 kWh/100 χλμ.! Εξαιρετικά νούμερα και μάλιστα από ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει λίγο παραπάνω από 2 τόνους. Παρά το βάρος της, η Mustang Mach-E δεν αντιμετωπίζει το παραμικρό πρόβλημα να εκτοξευθεί στα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 6,2 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Για τη φόρτιση της μεγάλης μπαταρίας σε φορτιστή 11 kW απαιτούνται 9,5 ώρες για να γεμίσει μια πλήρως από το 0%, όμως σε ταχυφορτιστή φθάνει το 80% της χωρητικότητάς της μέσα σε 45 λεπτά. Βέβαια, σε απλή οικιακή πρίζα η διαδικασία αυτή απαιτεί 36 ώρες για να φτάσει η μπαταρία στο 80%, ποσοστό που προσφέρει αυτονομία 488 χλμ.! Σε κάθε όμως περίπτωση κανείς δεν πρόκειται να αφήσει την μπαταρία να μηδενίσει.

Μοναδική παρουσία!

Όπως είχαμε αναφέρει και στη δοκιμή της κορυφαίας έκδοσης με τους 351 ίππους, η Mustang Mach-E είναι το πρώτο εξελιγμένο από την αρχή ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ford, αλλά και το πρώτο SUV Mustang στην ιστορία της μάρκας! Όπως αντιλαμβάνεστε το παρουσιαστικό του δεν θα μπορούσε να ήταν τίποτε λιγότερο από εμφατικό. Το μακρύ και δυναμικό καπό με τις έντονες ακμές κατά μήκος του εξακολουθεί και στη «μικρή» MachE να συγκλονίζει σε συνδυασμό με την κλειστή μάσκα και το χαρακτηριστικό λογότυπο με το άλογο. Πίσω θα λατρέψετε τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία φωτισμού, που τονίζουν πως έχετε μια Mustang μπροστά σας, ενώ κομψό θα βρείτε επίσης το γεγονός πως δεν υπάρχουν χειρολαβές, κάτι που τονίζει το αεροδυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου.

Ας περάσουμε στα ενδότερα!

Πριν μπείτε στη Mustang MachE, θα ψάχνετε για τις κλασικές χειρολαβές, οι οποίες όπως προαναφέραμε, λάμπουν δια της απουσίας τους και έχουν αντικατασταθεί από κουμπιά. Έπειτα θα αναρωτηθείτε τι είναι η συστοιχία αριθμών στην κολώνα της πόρτας του οδηγού. Όλα αυτά επιτρέπουν την είσοδο στη Mustang! Αρχικά έχοντας το κλειδί στην τσέπη σας και πατώντας το κουμπί αφής η πόρτα ανοίγει για μερικά εκατοστά μέχρι να πιάσεις την καλαίσθητη προεξοχή και να μπεις στην φουτουριστική καμπίνα. Από την άλλη οι φωτιζόμενοι αριθμοί αποτελούν μέρος της τεχνολογίας Phone As A Key (δείτε εδώ ακριβώς τι κάνει).

Μόλις κάτσετε στο πολύ αναπαυτικό κάθισμα θα εντυπωσιαστείτε από την τεράστια και κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 15,5 ιντσών, αλλά κι από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,2 ιντσών. Η νέα Mustang Mach-E εξοπλίζεται με την προηγμένη γενιά του SYNC4, με δυνατότητα εξατομίκευσης περισσοτέρων από 80 ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, ανάλογα με το προφίλ του οδηγού. Από πλευράς κατασκευής, τα μαλακά υλικά στις πόρτες χαρίζουν μια πολυτελή εικόνα, ωστόσο το σκληρό πλαστικό στο ταμπλό θα μπορούσε να καλύπτονταν από αφρώδη επένδυση.

Η Mustang Mach-E είναι γενναιόδωρη σε ότι αφορά τους χώρους επιβατών. Πέντε άτομα θα βολευτούν με άνεση, απολαμβάνοντας αρκετό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους, κάτι που διευκολύνει σημαντικά το τελείως επίπεδο δάπεδο. Για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 402 λίτρα, καθώς επίσης και 100 λίτρα χώρου κάτω από το εμπρόσθιο καπό (εμπνευσμένο από το Megabox του Puma). Ο χώρος αυτός είναι πλήρως αδιάβροχος και με σύστημα αποστράγγισης!

Ευχάριστη και συμμετοχική σε κάθε διαδρομή!

Οφείλουμε να παραδεχτούμε πως οι μηχανικοί της μάρκας έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά σε ότι αφορά το γενικότερο στήσιμο του αυτοκινήτου. Μπορεί ο χαρακτήρας της Mach-E να μην είναι αυτός που έχουμε γνωρίσει από τις Mustang με τους θερμικούς κινητήρες, όμως ο ηλεκτρισμός είναι η νέα τάξη πραγμάτων. Και η Mustang φροντίζει ακόμα και ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να είναι ευχάριστο, συμμετοχικό αλλά και εύκολο στις καθημερινές μετακινήσεις.

Η πίσω κίνηση προσδίδει έναν στοιχειώδη δυναμισμό, όμως μην περιμένετε πλαγιολισθήσεις ισχύος, καθότι τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι άγρυπνοι φρουροί. Στον αυτοκινητόδρομο η Mach-E εκμηδενίζει τις αποστάσεις, ενώ στις στροφές θα ενθουσιάσει το χειριστή της. Η ανάρτηση χειρίζεται καλά το αυξημένο βάρος του αμαξώματος, με τον οδηγό να έχει σημαντική βοήθεια και από το άκαμπτο πλαίσιο. Οι κλίσεις είναι μικρές, η πρόσφυση είναι άφθονη, ενώ αν και πισωκίνητη, υπό καθεστώς έντονης πίεσης, το εμπρόσθιο μέρος είναι αυτό που θα γλιστρήσει πρώτο, εμφανίζοντας μικρή υποστροφή. Όμως με το άμεσο και κοφτερό τιμόνι, η τάξη αποκαθίσταται άμεσα. Τα φρένα έχουν πολύ καλή απόδοση και το πεντάλ διακρίνεται για την καλή του αίσθηση.

Σε βάζει στην πριζα!

Η Mustang Mach-E στην έκδοση με τον συγκεκριμένο ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία, μπορεί να γίνει το αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Διαθέτει πρακτικότητα, ευρυχωρία, αλλά και ένα δυναμικό παρουσιαστικό που με βεβαιότητα δεν πρόκειται να το βαρεθείτε ποτέ. Βέβαια με 61.516 ευρώ που κοστίζει, απευθύνεται σε ένα πολύ ειδικό κοινό.

(+) Εμφάνιση, επιδόσεις, αυτονομία, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση

(-) Τιμή, χρόνος φόρτισης σε οικιακή πρίζα

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
294
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
430
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
16,5 kWh/100 χλμ.
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.713
Πλάτος (χλστ.)
1.881
Ύψος (χλστ.)
1.597
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.984
Βάρος (κιλά)
2.111
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
402+100
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
82%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
61.516 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store