Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift

Το μικρό SUV της Ford, το Puma αγαπήθηκε γρήγορα από το κοινό, το οποίο κέρδισε αμέσως για την σπορτίφ εικόνα του και τα πολύ καλά συνολικά χαρακτηριστικά του. Γεγονός που αποτυπώθηκε με τη σειρά του και στην πράξη, δηλαδή σε πωλήσεις.

Κατά τη διάρκεια της διάθεσής του προστέθηκαν νέες εκδόσεις και κινητήρες με υβριδική τεχνολογία, ενώ τελευταία η γκάμα του εμπλουτίστηκε με την προσθήκη ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων. Προσφέρεται με τους κινητήρες βενζίνης 1.0 λτ. EcoBoost των 125 και 155 ίππων και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V mHEV. Οι τιμές ξεκινούν από ξεκινούν από 27.720 ευρώ για το «125άρι» ST-Line και από 31.819 ευρώ με τα 155 άλογα στην πλουσιότατη έκδοση ST-Line X.

Πολύ καλό ταίριασμα του 1.0 EcoBoost 125 PS με το Powershift

Ο 3κύλινδρος 1.000άρης EcoBoost των 125 ίππων και 170 Nm ροπής είναι γνωστός και έχει ταιριάξει ιδανικά σε διάφορα αμαξώματα της Ford, μεταξύ αυτών και στο Puma. Τώρα μαζί με το πολύ καλά ρυθμισμένο 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων, ο οδηγός απολαμβάνει περισσότερη άνεση και ευκολία στους χειρισμούς ειδικά στις αστικές μετακινήσεις, αφού «απαλλάσσεται» από το μαρτύριο του συμπλέκτη. Εάν πάλι θελήσει να αλλάζει ταχύτητες για να έχει τον απόλυτο έλεγχο σε μια διαδρομή με στροφές με σβέλτο τέμπο για παράδειγμα, τότε έχει στη διάθεσή του τα paddles πίσω από το τιμόνι.

Σε κάθε περίπτωση οι εναλλαγές των σχέσεων γίνονται στρωτά και άμεσα, δίχως κομπιάσματα. Επίσης, μέσω των πέντε προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Sport, Trail, Slippery και Eco), το σύστημα ρυθμίζει διαφορετικά τον τρόπο που αλλάζουν οι ταχύτητες, όπως και το πως λειτουργεί το γκάζι και το τιμόνι. Ο οδηγός του αυτόματου Puma θα εκτιμήσει ακόμα την εξαιρετικά ομαλή λειτουργία του start/stop, τη γραμμική απόδοση και την ελαστικότητα του μοτέρ από τις χαμηλές στροφές. Γεγονός που συνδράμει το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, προσθέτοντας επιπλέον ροπή έως 50 Nm. To σύστημα mHEV (mild Hybrid Electric Vehicle) χρησιμοποιεί μια ολοκληρωμένη μονάδα εκκινητή και γεννήτριας (Belt-driven Integrated Starter/Generator ή BISG) που κινείται με ιμάντα και αντικαθιστά τον τυπικό εναλλάκτη. Η μονάδα BISG λειτουργεί, επίσης, ως ηλεκτροκινητήρας, χρησιμοποιώντας την ενέργεια της μπαταρίας για να παρέχει πιο δυναμική ισχύ και καλύτερη απόκριση, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα.

Η κινητήρια μονάδα δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι έχει περισσότερη δύναμη και ότι δεν πρόκειται για ένα 1.000άρι μοτέρ με 125 άλογα, καθώς έχει αρκετό «νεύρο» όποτε του ζητηθεί, απλά πατώντας πιο πολύ το γκάζι. Από πλευράς επιδόσεων, η Ford ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα (9,8 δλ. και 191 χλμ./ώρα το 6άρι χειροκίνητο), με εκπομπές CO2 129 γρ./χλμ. Η κατανάλωση είναι λογική, με μέτρηση δοκιμής στα 7,0 λτ./100 χλμ.

Στο επίκεντρο οδηγός

Τα αυτοκίνητα της Ford είναι γνωστά χρόνια τώρα για την ευχάριστη αίσθηση που προσφέρουν στην οδήγηση και για την πολύ καλή οδική τους συμπεριφορά. Παράδοση που ακολουθεί πιστά και το Puma 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift, αφού πρόκειται για ένα από τα πιο fun to drive μικρά SUV της αγοράς. Επιπλέον είναι σε θέση να εξυπηρετήσει πολλές ανάγκες χρήσης. Λόγω των μαζεμένων του διαστάσεων (μήκος 4.207 χλστ.) διευκολύνει στην πόλη, όμως παράλληλα λόγω του κατάλληλου στησίματός του είναι σε θέση να κινηθεί σε όποια μακρινή διαδρομή με ασφάλεια, ακόμα και σε μη συντηρητικούς ρυθμούς. Οι αναρτήσεις του έχουν σφιχτή ρύθμιση με ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ, παρόλα αυτά δεν θα κουράσουν τους επιβάτες.

Αναμφίβολα δεν εστιάζει στην παροχή της μέγιστης δυνατής άνεσης, αφού λακκούβες, μπαλώματα και λοιπές ανωμαλίες των δρόμων δεν φιλτράρονται με τον ίδιο αποτελεσματικό τρόπο, όπως σε άλλα πιο «μαλακά» SUV. Εξαρτάται πάντα που δίνει προτεραιότητα ο κάθε οδηγός, γιατί όσοι είναι λίγο πιο θερμόαιμοι θα το ευχαριστηθούν περισσότερο σε διαδρομές με στροφές. Εκεί το μικρό «αιλουροειδές» της Ford δίνει την αίσθηση ενός μικρού σπορ χάτσμπακ και όχι ενός πιο ψηλού οχήματος. Το Puma παρουσιάζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, γέρνει λίγο στις στροφές και ακολουθεί πιστά τη χαραγμένη πορεία. Αν πάλι ο οδηγός του το παρακάνει, τότε το αυτοκίνητο θα συμπεριφερθεί ουδέτερα, ελεγχόμενα, ενώ στον έλεγχό του βοηθούν το ακριβές τιμόνι και τα δυνατά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.

Προσεγμένο σε ποιότητα και με αρκετούς χώρους

Στο εσωτερικό του Puma με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δεν αλλάζει κάτι, πέρα από το διαφορετικό λεβιέ. Κατά τα γνωστά και όσον αφορά την κατασκευή του, μαλακό λεπτό υλικό καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών, το φινίρισμα είναι προσεγμένο, όπως και η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων. Η σύγχρονη τεχνολογία είναι φυσικά παρούσα, μέσω των του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών που αλλάζει ανάλογα το προφίλ οδήγησης και το infotainment με την 8 ιντσών οθόνη. Όσον αφορά τους χώρους, στο πίσω κάθισμα του Puma ο αέρας για τα πόδια επαρκεί για άτομα μέσου ύψους, όχι όμως και για πολύ πιο ψηλούς. Για τις αποσκευές υπάρχουν 456 λίτρα, μαζί με το βαθύ και BegaBox των 80 λίτρων.

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων οδηγική αίσθηση, εξοπλισμός, χώρος αποσκευών

– εκτός δρόμου δυνατότητες, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
125/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
170/1.400-4.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
129
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
82,56
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.207
Πλάτος (χλστ.)
1.805
Ύψος (χλστ.)
1.534
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.588
Βάρος (κιλά)
1.334
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
456
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
77%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.720 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i 116 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i 116 hp
Δοκιμή Mazda2 SkyActiv-G 1.5 λτ. 90 PS AT6
Δοκιμή Mazda2 SkyActiv-G 1.5 λτ. 90 PS AT6
Δοκιμή Opel Corsa 1.2 Turbo 100 PS AT8
Δοκιμή Opel Corsa 1.2 Turbo 100 PS AT8
Δοκιμή Dacia Jogger 1.0 TCe 100 LPG 7θέσιο
Δοκιμή Dacia Jogger 1.0 TCe 100 LPG 7θέσιο
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130hp AT8
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130hp AT8
Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 130 PS
Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 130 PS
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Jeep Compass 4xe Business ειδικά για leasing
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή στην Ελλάδα του Kia EV6 GT των 585 ίππων
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Ioniq 5 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου Toyota RAV4
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Nissan X-Trail
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Juke 1.6 Hybrid 145 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των αναβαθμισμένων Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store