Δοκιμή Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 PS

221

Παρότι η 10η γενιά του Civic παραμένει επίκαιρη, η Honda προχώρησε σε μια περιορισμένης έκτασης ανανέωση, με προσεγμένες αλλαγές εξωτερικά και στο εσωτερικό. Ο τρικύλινδρος 1.000άρης Turbo VTEC παραμένει η πιο προσιτή, αλλά ουχί συμβιβαστική, λύση για όποιον θέλει να αγοράσει το ιαπωνικό μικρομεσαίο.

Η τιμή ξεκινά από τις 20.650 ευρώ για την έκδοση Comfort, με τον εξοπλισμό να είναι πλήρης διαθέτοντας 6 αερόσακους, όλα τα συστήματα ασφαλείας (προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα κ.λπ.), 16άρες ζάντες αλουμινίου και πολλά ακόμα.

Ομάδα που κερδίζει…

Εμφανισιακά το Civic παραμένει ένα από τα πιο δυναμικά σχήματα της κατηγορίας. Οι Ιάπωνες το μόνο που «πείραξαν» είναι οι προφυλακτήρες, που έχουν νέους αεραγωγούς και πλέον διαθέτουν λεπίδες, αντί για τα διακοσμητικά σε σχήμα κυψέλης. Επιπλέον, προστέθηκαν full LED φωτιστικά σώματα εμπρός μαζί με νέα φώτα ημέρας LED, νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου 16 και 17 ιντσών και μια νέα μπλε απόχρωση αμαξώματος «Obsidian Blue».

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Honda Civic 1.5 λτ. VTEC Turbo 182 PS CVT

Ποιοτικό και πιο εύχρηστο εσωτερικό

Εδώ είναι που επικεντρώθηκε η Honda. Όχι στη σχεδίαση ή την ποιότητα υλικών, που ούτως ή άλλως ήταν κορυφαίου επιπέδου, αλλά στο ζήτημα της ευχρηστίας του συστήματος πολυμέσων. Πλέον, στο ανανεωμένο Civic, η οθόνη των 7 ιντσών διαθέτει 5 κουμπιά και ένα περιστροφικό χειριστήριο για διάφορες λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων Honda Connect. Αλλαγή πέρα για πέρα ευπρόσδεκτη, καθώς απλοποιούν την περιήγηση στο μενού και κάνουν πολύ πιο εύκολο το χειρισμό του ηχοσυστήματος, που είναι και αυτό με το οποίο ασχολείται περισσότερο ο οδηγός εν κινήσει.

Ειδικά η αυξομείωση της έντασης του ήχου, που πριν γινόταν μετακινώντας πάνω-κάτω τον δείκτη στην οθόνη, είναι ασύγκριτα ευκολότερη και αποσπά πολύ λιγότερο την προσοχή, με το παραδοσιακό περιστροφικό χειριστήριο. Κατά τα άλλα, μαλακό πλαστικό στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στο πάνω τμήμα των εμπρός θυρών, εξαιρετική θέση οδήγησης, άνετοι χώροι για πέντε επιβάτες, μεγάλο πορτμπαγκάζ 420 λίτρων και το ιδιαίτερα πρακτικό συρόμενο κάλυμμα, στη θέση της κλασικής εταζέρας.

Αξία σταθερή και ανεκτίμητη το μοτέρ

Αλλαγές στα μηχανικά δεν υπάρχουν, όπερ σημαίνει πως ο υπετροφοδοτούμενος τρικύλινδρος των 988 κ.εκ. εξακολουθεί να είναι «όνειρο». Ο μικρότερος της σειράς «Earth Dream» σου δημιουργεί αμφιβολίες, όχι για την ποιότητα ή τις επιδόσεις, αλλά για τη χωρητικότητα και τον κυλινδρισμό του. Μόνο αν στήσεις αυτί, με ανοιχτό παράθυρο, κλειστό ηχοσύστημα και το μοτέρ στο ρελαντί, παίρνεις είδηση πως κάτω από το καπό δεν υπάρχουν 4 κύλινδροι. Αφού κουμπώσεις 1η στο σεμιναριακό χειροκίνητο και αρχίσεις να κινείσαι, έρχονται οι αμφιβολίες για το πόσα κυβικά είναι.

Δείτε ακόμα: Αυτό είναι το επόμενο Honda Civic

Ο 1.0 VTEC Turbo είναι τόσο γεμάτος σε απόδοση, ώστε περισσότερο σε 1.400άρι τούρμπο ή 2λιτρο ατμοσφαιρικό παραπέμπει. Το τράβηγμα εντυπωσιάζει, απολαμβάνοντας τη συνδρομή της ιδανικής κλιμάκωσης στο 6άρι κιβώτιο (ενδεικτικά, 130 χλμ./ώρα με λιγότερες από 3.000 σ.α.λ.) και φροντίζοντας για την απρόσκοπτη παροχή ισχύος, μέχρι τον κόφτη των 5.600 σ.α.λ. Τα 126 άλογα και τα 200 Nm ροπής στις 2.250 σ.α.λ., δεν δυσκολεύονται να επιταχύνουν το Civic στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 10,8 δλ., ξεπερνώντας αρκετά τα 200 χλμ./ώρα τελικής (207). Σε 1.000άρι οικογενειακό μικρομεσαίο χάτσμπακ 4,5 μ., μην ξεχνιόμαστε.

Κραδασμοί και παρόμοιοι θόρυβοι λάμπουν δια της απουσίας τους, με τη μέση τιμή της κατανάλωσης να διαμορφώνεται στα 7,3 λίτρα/100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Εξαίρετα δυναμικά χαρακτηριστικά

Από τη στιγμή που το Civic βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, ουδείς λόγος υπήρχε για παρέμβαση. Η ανάρτηση απορροφά πλείστες όσες ανωμαλίες, αφήνοντας το σασί ατάραχο να κάνει τη δουλειά του και εξασφαλίζοντας ησυχία στην καμπίνα. Ποιότητα κύλισης και άνεση θυμίζουν κατασκευή πολυτελείας, ενώ υπό πίεση σου έρχονται μηνύματα σπορ αυτοκινήτου.

Διαβάστε επίσης: Στα άδυτα του νέου Honda Civic Type R

Το τιμόνι διακρίνεται για την πολύ καλή αίσθηση και το ιδανικό βάρος, το αυτό ισχύει για τα φρένα, το κιβώτιο άνετα έμπαινε σε Type R, ενώ η υποστροφή είναι άφαντη. Οι 126 ίπποι δεν αρκούν ούτε για να χασμουρηθεί το σασί, με το Civic να στρίβει ταχύτατα, ακριβέστατα και, εφόσον του ζητηθεί, θεαματικά. Δεν είναι EP3 από πλευράς «χαρωπής» ουράς, αλλά το ESP σου αφήνει ελευθερίες μέχρι να παρέμβει.

(+) Εμφάνιση, κινητήρας, επιδόσεις, κιβώτιο, οδική συμπεριφορά, ποιότητα εσωτερικού, χώροι

(-) Ορατότητα προς τα πίσω, κατανάλωση υπό πίεση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
988
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
126/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
207
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
134
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
160,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.518
Πλάτος (χλστ.)
1.799
Ύψος (χλστ.)
1.434
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.697
Βάρος (κιλά)
1.281
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
420
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
75%
Ασφάλεια πεζού
75%
Επικουρικά συστήματα
88%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.650 ευρώ