Δοκιμή Honda Civic 1.5 λτ. VTEC Turbo 182 PS CVT

229

H Honda ανανέωσε πριν από λίγο καιρό το δημοφιλέστερο μοντέλο της, το Civic (4ο αυτοκίνητο σε πωλήσεις παγκοσμίως το 2019) και τώρα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά. Οι αλλαγές και βελτιώσεις εστιάζονται στο αμάξωμα και στο εσωτερικό του, χαρίζοντας στο μικρομεσαίο ιαπωνικό αυτοκίνητο μια πιο φρέσκια εικόνα.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Honda CR-V 2.0 AWD Hybrid

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το ανανεωμένο Honda Civic διακρίνεται από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με τους νέους αεραγωγούς, όπου έχουν προστεθεί λεπίδες και αφαιρέθηκαν τα διακοσμητικά με τις κυψέλες. Επιπλέον, προστέθηκαν full LED φωτιστικά σώματα εμπρός μαζί με νέα φώτα ημέρας LED, νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου 16 και 17 ιντσών και μια νέα μπλε απόχρωση αμαξώματος «Obsidian Blue».

Το ανανεωμένο Civic προσφέρεται με τους γνωστούς και αποδοτικούς VTEC Turbo κινητήρες του 1.0 λτ. 126 PS και 1.5 λτ. 182 PS, σε τιμές που ξεκινούν από 20.900 ευρώ και 28.320 ευρώ αντίστοιχα. Το 1.500άρι διατίθεται μόνο στην υπερ-πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Sport Navi Plus, ενώ το μοντέλο της δοκιμής με το αυτόματο κιβώτιο CVT κοστίζει 31.600 ευρώ.

Δείτε ακόμα: Πρωτοποριακός αερόσακος στο νέο Honda Jazz

Εκτός από όλα τα γνωστά συστήματα ανέσεων και ασφαλείας, το Civic 1.5 VTEC Turbo 182 PS CVT Sport Plus Navi περιλαμβάνει τα εξής: σπορ εξωτερικό πακέτο με τα αεροδυναμικά βοηθήματα και διπλή εξάτμιση, ζάντες 17 ιντσών, προβολείς full LED, τα συστήματα αυτόματης πέδησης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα, το σύστημα ανάγνωσης οδικών σημάτων και το ενεργό cruise control. Στάνταρ είναι το Honda Connect με Garmin Navigation, οθόνη αφής 7 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας, η ηλεκτρική ρύθμιση καθίσματος οδηγού, τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και πολλά ακόμη.

Ποιοτικό και άνετο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Honda Civic οι αλλαγές εντοπίζονται στις νέες επενδύσεις, στο ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού με τις οκτώ ρυθμίσεις και στην οθόνη του συστήματος infotainment. Στην αριστερή πλευρά της προστέθηκαν φυσικά κουμπιά αντί για τα αφής που υπήρχαν πριν, προς όφελος της εργονομίας. Ο σχεδιασμός του ταμπλό είναι σύγχρονος, ενώ από πλευράς κατασκευής έχει γίνει χρήση μαλακών υλικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στο πάνω τμήμα των εμπρός θυρών. Ο οδηγός κάθεται άνετα και έχει στη διάθεσή του ένα πληρέστατο πίνακα οργάνων, καθώς και πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Όλοι επιβάτες απολαμβάνουν μεγάλες ανέσεις, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετό πλάτος και αέρας για τα πόδια. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 420 λίτρων, όπου την πρακτικότητα ενισχύει το συρόμενο προς το πλάι κάλυμμα, αντί της κλασικής εταζέρας.

Κινητήρας και CVT για… φίλημα

Αλλαγές δεν έχουν γίνει στα μηχανικά μέρη του ανανεωμένου Honda Civic, που σημαίνει ότι ο 1.5 λτ. VTEC Turbo των 182 ίππων και 220 Nm ροπής (240 Nm με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) συνεχίζει να εντυπωσιάζει με τα άριστα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Το μηχανικό αυτό σύνολο με turbo μονής εισαγωγής και χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μεταβλητό χρονισμό και βύθισης βαλβίδων και διπλό μεταβλητό έλεγχο χρονισμού προσφέρει ταχύτατες επιδόσεις και συνδυάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο CVT. Το τελευταίο κάνει πιο άνετη την οδήγηση σε κάθε διαδρομή, ενώ διαθέτει 7 προσομοιωμένες ταχύτητες που αλλάζουν μέσω των πλήκτρων +/- πίσω από το τιμόνι. Μαζί και με το πρόγραμμα Sport που επιλέγεται μέσω του εύχρηστου λεβιέ, δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να εναλλάσσει ταχύτητες και να εκμεταλλεύεται καλύτερα τις δυνατότητες του ισχυρού κινητήρα, όπως σε ένα «κλασικό» αυτόματο κιβώτιο. Επιπλέον, υπάρχει και η επιλογή Eco, όπου μειώνεται η ισχύς του κινητήρα.

Δείτε ακόμα: Τα μυστικά του νέου Honda Civic Type R (+video)

Ο 1.5 λτ. VTEC Turbo συνεργάζεται πολύ αρμονικά με το CVT, παρουσιάζει γραμμικότητα και ανεβάζει με ευκολία στροφές μέχρι τις 6.000 σ.α.λ., επιταχύνοντας γρήγορα από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ.) και εν κινήσει το αμάξωμα των 1.341 κιλών. Ο θόρυβος που παράγει δεν ενοχλεί στο ταξίδι, όπου οι στροφές του κινητήρα κρατιούνται χαμηλά (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.500 σ.α.λ.). Πολύ λογική είναι η κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 8,3 λτ./100 χλμ.

Ιδανικό στήσιμο στο δρόμο

Το Honda Civic κερδίζει αμέσως τον οδηγό του, αφού προσφέρει ένα ιδανικό συνδυασμό ασφάλειας, σταθερότητας και άνεσης στο δρόμο, ανεξαρτήτως διαδρομής. Το πλαίσιο με την πολύ καλή ακαμψία ταιριάζει πολύ ισορροπημένα με τις ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς, ενώ στο «αρχοντικό» πάτημα συμβάλλουν το μακρύ μεταξόνιο (2.697 χλστ.) και τα πλατιά μετατρόχια (1.537 χλστ. εμπρός και 1.565 χλστ. πίσω). Την ίδια στιγμή οι αναρτήσεις σε συνδυασμό με τις 17 ιντσών ζάντες και τα ελαστικά 235/45 απορροφούν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές και τα συγκριτικά τεστ

Για όσους πάλι θέλουν πιο σφιχτή ανάρτηση, αρκεί το πάτημα του κουμπιού Adaptive Performance Damper (δείχνει ένα αμορτισέρ), που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων. Ωστόσο, «διαταράσσει» την άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες και ενδείκνυται για διαδρομές με στροφές, όπου μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος. Ακόμα και με τη νορμάλ ρύθμιση, το Civic ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού και είναι προβλέψιμο και εύκολα ελεγχόμενο. Επίσης, καταπίνει με μεγάλη ευκολία και ξεκούραστα τις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, καθώς το αμάξωμά του παραμένει ιδιαίτερα σταθερό, χωρίς ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες να αντιλαμβάνονται με πόσα χιλιόμετρα κινείται. Στην πολύ καλή οδική του συμπεριφορά συμβάλλουν με την σειρά τους το άμεσο, ακριβές και με σωστό βάρος σύστημα διεύθυνσης, όπως και τα αποτελεσματικά φρένα.

(+) Δυναμική σχεδίαση, επιδόσεις, λειτουργία κινητήρα, χώροι, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, λειτουργία CVT

(-) Ορατότητα προς τα πίσω, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
182/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/1.700-5.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
152
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
281,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.518
Πλάτος (χλστ.)
1.799
Ύψος (χλστ.)
1.434
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.697
Βάρος (κιλά)
1.341
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
420
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
75%
Ασφάλεια πεζού
75%
Επικουρικά συστήματα
88%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
31.600 ευρώ