Δοκιμή Hyundai i10 1.2 λτ. 84 PS

H Hyundai έχει μακρόχρονη, ισχυρή και πετυχημένη παρουσία στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων, στην οποία εισήλθε το 1997 με το δημοφιλές Atos και πλέον έχει φτάσει στη νέα, τρίτη γενιά του i10. Ένα μοντέλο αναβαθμισμένο από άκρη σε άκρη, άκρως ανταγωνιστικό και πληρέστατο σε κάθε επίπεδο, που πλησίασε ή και μπορεί να συγκριθεί σε κάποιους τομείς με μοντέλα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας.

Δείτε ακόμα: Τέρατα αξιοπιστίας τα μικρά Hyundai

Στην ελληνική αγορά, το νέο Hyundai i10 πωλείται σε πολύ ελκυστικές τιμές, παρόλη τη βελτίωση που έχει δεχθεί. Επιπλέον, όλα τα μοντέλα ανεξαρτήτως κινητήρα και εξοπλισμού προσφέρονται με έκπτωση 800 ευρώ. Η πρώτη έκδοση Fresh με τον 1.0 λτ. κινητήρα των 67 ίππων κοστίζει από 11.190 ευρώ, ενώ το 1.2 λτ. ξεκινά από μόλις 11.750 ευρώ. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων, πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, air condition και ηχοσύστημα. Η οθόνη αφής των 8 ιντσών μαζί με κάμερα οπισθοπορείας και ηλεκτρικούς καθρέπτες ανήκουν στην πολύ συμφέρουσα δεύτερη έκδοση Style, στις 12.550 ευρώ, για το 1.200άρι. Αμφότεροι οι κινητήρες διατίθενται και με ένα αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων (AMT) πέντε σχέσεων.

Το πιο δυναμικό i10 από ποτέ

Όπως και η προηγούμενη γενιά του μοντέλου έτσι και το νέο i10 σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην Ευρώπη. Ο δυναμικός του εξωτερικός σχεδιασμός και ειδικά η διχρωμία του Aqua Turquoise με μαύρη οροφή στο αυτοκίνητο της δοκιμής, το κάνει άκρως ελκυστικό. Το δυναμικό εμπρός άκρο συνθέτουν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, η μεγάλη κυματοειδής μάσκα με τα ενσωματωμένα στρογγυλά φώτα LED ημέρας και οι αεραγωγοί. Τα έντονα νεύρα στο καπό και στα πλαϊνά ενισχύουν την ανάγλυφη εικόνα του, μαζί με το τοξοειδές σχήμα της οροφής. Ξεχωριστό στοιχείο αποτελεί και το λογότυπο «i10» στις πίσω κολόνες. Το πίσω άκρο έχει πολλές οριζόντιες γραμμές, έτσι ώστε να τονίζεται το πλάτος του αυτοκινήτου.

Σε επίπεδο διαστάσεων, το νέο i10 είναι πιο μακρύ κατά 5 χλστ. (3.670 χλστ.), πλατύτερο κατά 20 χλστ. (1.680 χλστ.), πιο χαμηλό κατά 20 χλστ. (1.480 χλστ.) και με μεγαλύτερο κατά 40 χλστ. μεταξόνιο (2.425 χλστ.).

Ολική αναβάθμιση και στο εσωτερικό

Εντελώς νέο, πιο σύγχρονο και πλούσια εξοπλισμένο είναι και το εσωτερικό του Hyundai i10. Τα πρώτα στοιχεία που κερδίζουν αμέσως τις εντυπώσεις είναι η ποιότητα, οι χώροι και ο σχεδιασμός. Ξεχωρίζουν οι επενδύσεις σε σχήμα 3D κυψελών που υπάρχουν στο ταμπλό και στις πόρτες, καθώς και η ψηλά τοποθετημένη οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 8 ιντσών, που ενώνεται με το πλαίσιο του πίνακα οργάνων. Τα ποιοτικά σκληρά πλαστικά είναι πολύ καλά συναρμολογημένα και αποτρέπουν τυχόν τριγμούς, ενώ η διχρωμία αναβαθμίζει περεταίρω την ελκυστική εικόνα. Κάθε επιφάνεια είναι καλυμμένη και δεν φαίνονται μεταλλικά μέρη, όπως συμβαίνει σε άλλα, λιγότερο ποιοτικά αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Δείτε ακόμα: Πόσο κάνει το υδρογονοκίνητο Hyundai Nexo;

Ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά, βρίσκει γρήγορα την κατάλληλη θέση οδήγησης και εξοικειώνεται γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Βολικός είναι και σχετικά ψηλά τοποθετημένος επιλογέας των ταχυτήτων. Από πλευράς χώρων, το νέο i10 είναι σε θέση να μετακινήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα. Στο πίσω κάθισμα το μακρύτερο μεταξόνιο ευνόησε σημαντικά τον αέρα για τα πόδια, αφού και οι πιο ψηλοί δεν θα στριμωχτούν. Για τις αποσκευές υπάρχουν 252 λτ. με πρακτικό διπλό δάπεδο (στην πιο πλούσια έκδοση Distinctive), όμως στην εταζέρα δεν υπάρχει σκοινάκι για να σηκώνεται, όταν ανοίγει η πόρτα του πορτ μπαγκάζ.

Πολιτισμένος και οικονομικός κινητήρας

Το 4κύλινδρο, 16βάλβιδο με Dual-CVVT και καδένα χρονισμού, 1.2 λτ. μηχανικό σύνολο του νέου i10 έχει υποστεί μια μικρή «σμίκρυνση», καθώς η χωρητικότητά του από τα 1.242 κ.εκ. μειώθηκε στα 1.197 κ.εκ. Σύμφωνα με την Hyundai, η απόδοσή του φτάνει τους 84 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και τα 118 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 12,6 δλ., από 60-100 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα σε 14,0 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 171 χλμ./ώρα.

Δείτε ακόμα: Nissan Juke 1.0 DIG-T vs Hyundai Kona 1.0 T-GDi

Στην πράξη, το πρώτο στοιχείο που εισπράττει θετικά ο οδηγός, είναι η ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του μοτέρ, αφού απουσιάζουν οι όποιες δονήσεις και κραδασμοί. Στις χαμηλές στροφές η ελαστικότητα και το τράβηγμά του δεν ενθουσιάζουν (ειδικά με τη χρήση του κλιματισμού), ωστόσο ο εύχρηστος και σαφής επιλογέας των 5 σχέσεων διευκολύνει στις εναλλαγές των σχέσεων. Από τις μεσαίες και άνω στροφές δείχνει τη δύναμή του και διατηρεί σβέλτους ρυθμούς, χωρίς να ενοχλεί με θόρυβο.

Στα θετικά του στοιχεία ανήκει και η πολύ λογική κατανάλωση, η οποία βρέθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Επιπλέον, το στάνταρ σύστημα Idle Stop and Go (ISG) συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των χαμηλότερων εκπομπών CO2 στο «σταμάτα – ξεκίνα», ενώ διαθέτει και ομαλή λειτουργία (ο κινητήρας παίρνει μπρος μόλις ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού).

Ποιοτικό και ασφαλές πάτημα στο δρόμο

Την συνολική βελτίωση που έχει δεχτεί το νέο i10 και την αίσθηση μικρού αυτοκινήτου και όχι μίνι, τη λαμβάνει ο οδηγός και στο δρόμο. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ο τρόπος που η ανάρτηση περνά και αμβλύνει τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και η γενικότερη αίσθηση από το πλαίσιο και την κατασκευή του αυτοκινήτου, αποδεικνύουν την προσοχή που έχει δώσει η Hyundai και στην οδική του συμπεριφορά. Παράλληλα, είναι πολύ ευέλικτο, εύκολο στους χειρισμούς και σταθερό. Στους ανοιχτούς δρόμους, το μακρύτερο μεταξόνιο έχει συμβάλλει στη βελτίωση της σταθερότητας, καθώς το αυτοκίνητο κινείται με ασφάλεια και δίχως τάσεις πλεύσης.

Δείτε ακόμα: Στη Μύκονο με το Hyundai Kona Hybrid

Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και το απαραίτητο σφίξιμο στις ευθείες, αλλά και στις στροφές. Εκεί, η μαλακή ανάρτηση επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα υπό πίεση, αλλά το αυτοκίνητο είναι ελεγχόμενο και ουδέτερο. Άλλωστε, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο είναι σίγουρο ότι θα το λατρέψει ο οδηγός του. Όσοι πάλι επιλέξουν το i10 από την τρίτη εξοπλιστική έκδοση και άνω (Premium και Distinctive), θα έχουν στη διάθεσή τους δισκόφρενα στους πίσω τροχούς, αντί τα ταμπούρα στις Fresh και Style.

+ Ποιότητα κατασκευής, ποιότητα κύλισης, χώροι, τιμή, εξοπλισμός, κατανάλωση, ευελιξία, άνεση, ευκολία στους χειρισμούς

– Δύναμη κινητήρα στις χαμηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
84/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
118/4.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
171
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
117
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
114.66
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 252 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 234 χλστ. (εκδόσεις Premium, Distinctive)
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.670
Πλάτος (χλστ.)
1.680
Ύψος (χλστ.)
1.480
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.425
Βάρος (κιλά)
935
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
252
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
69%
Ασφάλεια παιδιού
75%
Ασφάλεια πεζού
52%
Επικουρικά συστήματα
59%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
11.750 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Opel Mokka-e 136 PS
Δοκιμή Opel Mokka-e 136 PS
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store