Στη Μύκονο με το Hyundai Kona Hybrid

47

Στο νησί των ανέμων, την κοσμοπολίτικη και με απίστευτες παραλίες Μύκονο, ταξίδεψε πριν από λίγες μέρες η ομάδα του www.autogreeknews.gr, υπό τη συνοδεία τεσσάρων νέων μοντέλων, «ανακαλύπτοντας» όλες τις ομορφιές του νησιού, από άκρη σε άκρη.

Μαζί μας ήταν το νέο και πολύ ενδιαφέρον, πλήρως υβριδικό κόμπακτ SUV της Hyundai, το Kona Hybrid, το οποίο μας μετακίνησε πολύ άνετα, έως και αθόρυβα και με μηδενική κατανάλωση καυσίμου στα σοκάκια της Μυκόνου και σε παραλιακούς δρόμους. Το λευκό του χρώμα ταίριαζε απόλυτα με τα χαρακτηριστικά λευκά κυκλαδίτικα σπίτια και το απέραντο γαλάζιο της θάλασσας και του ουρανού. Ταυτόχρονα ο ρηξικέλευθος σχεδιασμός του τραβούσε τα βλέμματα των περαστικών ενώ προκαλούσε απορία η απουσία ήχου από τον κινητήρα στις χαμηλές ταχύτητες, λόγω της αθόρυβης κίνησης με τη χρήση του ρεύματος από τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος.

Δείτε ακόμα: Hyundai Kona Hybrid με προνομιακό επιτόκιο

Το τελευταίο συνδυάζει ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.6 λίτρων ισχύος 105 ίππων στις 5.700 σ.α.λ. και 147 Nm στις 4.000 σ.α.λ. και ένα ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 43,5 ίππων (32 kW) και με μέγιστη ροπή 170 Nm. Συνδυαστικά, φτάνουν στους εμπρός τροχούς 141 ίπποι και 265 Nm ροπής, μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Επιλογή που δικαιώνει απόλυτα την Hyundai (έναντι ενός CVT), αφού δεν υφίσταται έντονο βουητό και λειτουργεί σαν ένα αμιγώς βενζινοκίνητο. Το τράβηγμα είναι πολύ καλό από τις χαμηλές κιόλας στροφές, οι επιταχύνσεις είναι γρήγορες (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.), ενώ το ακόμα καλύτερο είναι η μεγάλη οικονομία στην κατανάλωση. Σε μεικτές συνθήκες δεν διαφέρει από ένα ντίζελ, αφού βρίσκεται ρεαλιστικά στα 5,4 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμα: 5+5 λόγοι που ξεχωρίζει το Hyundai Kona Hybrid

Μεταξύ των πολλών πλεονεκτημάτων του Hyundai Kona Hybrid που εκτιμήσαμε δεόντως στους στενούς, με έντονες εδαφικές υψομετρικές διαφορές και με ανωμαλίες δρόμους της Μυκόνου (αν και πολλά τμήματα είναι περασμένα με καινούργια άσφαλτο) είναι η άνεση και η ευκολία την οδήγηση. Η ανάρτηση χωρίς να είναι μαλακή, καταφέρνει και δεν περνά κραδασμούς στο εσωτερικό, κρατώντας ξεκούραστους τους επιβάτες, σε συνδυασμό και με το χαμηλό θόρυβο κύλισης. Επίσης, η απόσταση των 171 χλστ. από το έδαφος και οι κοντοί πρόβολοι, το καθιστούν ανέλπιστα πρόθυμο εκτός δρόμου. Σε κακοτράχαλες χωμάτινες διαδρομές το Kona Hybrid κινείται λες και είναι στην άσφαλτο, ενώ μπορεί να προσπελάσει «υψωματάκια» χωρίς να ακουμπήσουν οι προφυλακτήρες και το δάπεδό του. Μέχρι εκεί βέβαια που θέτει τα όρια η έλλειψη τετρακίνησης. Άλλωστε υπάρχει και το τετρακίνητο Kona με τον 1.600άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 177 ίππων.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Hyundai Kona Hybrid 1.6 λτ. 141 PS

Την πολύ καλή εικόνα του Kona Hybrid συμπληρώνει και το εσωτερικό του. Οι διαφορές του σε σχέση με τα «συμβατικά» μοντέλα εντοπίζονται στον πίνακα οργάνων που απεικονίζει τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος και στη μεγάλη οθόνη των 10,25 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, που εμφανίζει -μεταξύ άλλων- γραφικά με την κατανάλωση τόσο της βενζίνης, όσο και του ρεύματος. Ο οδηγός κάθετα σωστά και αναπαυτικά, εξοικειώνεται γρήγορα με τα χειριστήρια και έχει στη διάθεσή του πολλές θήκες. Την πολύ καλή του κατασκευή επιβεβαιώνει η απουσία τριγμών, αφού δεν ακούστηκε το παραμικρό «τσικ», εντός και εκτός δρόμου.  Στο πίσω κάθισμα δύο ενήλικα άτομα δεν θα παραπονεθούν, ενώ το ρηχό πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 361 λτ.

Το Hyundai Kona Hybrid πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 24.490 ευρώ στην πρώτη, αλλά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Premium. Αυτή περιλαμβάνει 6 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης και προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.