Δοκιμή Hyundai Kona Hybrid 1.6 λτ. 141 PS

139

Η Hyundai μπήκε δυναμικά στο παιχνίδι των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων ευρείας παραγωγής, αρχικά με το καινοτόμο Ioniq (ηλεκτρικό, υβριδικό και plug-in hybrid), κατόπιν με το το ήπιο υβριδικό Tucson και πιο πρόσφατα με το υβριδικό νέο Sonata και τα ήπια υβριδικά νέα i20 και i30. Πολύ ενδιαφέρον συγκεντρώνει το Kona σε αμιγώς ηλεκτρική και υβριδική μορφή, με το hybrid να βρίσκεται στην καρδιά του αγοραστικού ενδιαφέροντος.

Διαβάστε επίσης: Hyundai Kona ή Kia Stonic 1.0 T-GDi 120 PS;

Οι τιμές ξεκινάνε από τις 24.490 ευρώ για την έκδοση Premium, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης και προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Η δεύτερη Premium Plus κοστίζει 25.590 ευρώ και εξοπλίζεται ακόμη με ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, keyless entry, σκούρα κρύσταλλα και 18άρες ζάντες. Η κορυφαία Distinctive της δοκιμής φτάνει στις 27.590 ευρώ διαθέτοντας έξυπνο ρυθμιστή ταχύτητας Stop & Go, έγχρωμη οθόνη TFT 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων, οθόνη αφής 10,25 ιντσών, σύστημα πλοήγησης και premium ηχοσύστημα.

Ρηξικέλευθη σχεδίαση, γεμάτη χαρακτήρα

Εξωτερικά, δεν πρόκειται να μπερδέψεις το Kona με κανένα άλλο αυτοκίνητο. Τα λεπτά LED ημέρας «σχιστά» LED ημέρας, η μεγάλη μάσκα και τα πλαστικά προστατευτικά γύρω-γύρω συνθέτουν μια μοναδική παρουσία για το κορεατικό crossover. Οι διαφορές μεταξύ του Hybrid και των υπολοίπων περιορίζονται στα ανάλογα σήματα και το περίτεχνο σχέδιο των ζαντών, τουλάχιστον για τις 18άρες. Από πλευράς διαστάσεων δεν διαφοροποιείται σε σχέση με τα υπόλοιπα Kona και έχει μήκος 4.165 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ.ύψος 1.565 χλστ. και μεταξόνιο 2.600 χλστ.

Ευρύχωρο και εύχρηστο μέσα

Στο εσωτερικό, οι διαφορές μεταξύ του υβριδικού και των «άλλων» Kona είναι ακόμα λιγότερες. Η οθόνη στον πίνακα οργάνων απεικονίζει τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος και η μεγάλη, των 10,25 ιντσών, στο κέντρο του ταμπλό εμφανίζει γραφικά με την κατανάλωση τόσο της βενζίνης, όσο και του ρεύματος. Από εκεί και πέρα, η εικόνα είναι γνώριμη.

Τα σκληρά και καλομονταρισμένα πλαστικά δίνουν τη βεβαιότητα πως θα αντέξουν στο πέρασμα των ετών και δεν τρίζουν σε κακοτράχαλους δρόμους. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, το σύστημα πολυμέσων είναι εύχρηστο, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές και ο οδηγός κάθεται βολικά. Οι χώροι των επιβατών είναι άνετοι για τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ το ρηχό πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 361 λτ.

Τεχνολογικά προηγμένο και εξαιρετικά οικονομικό

Οι τεράστιες διαφορές, αφορούν τα δρώμενα κάτω από το ξεχωριστής αισθητικής αμάξωμα. Το Kona βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, που κύριος στόχος της είναι τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα. Το Hybrid βασίζει την ύπαρξή του στο συνδυασμό ενός ατμοσφαιρικού μοτέρ 1.6 λίτρων 105 ίππων στις 5.700 σ.α.λ. και 147 Nm στις 4.000 σ.α.λ., με ενός ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 43,5 PS (32 kW) και μέγιστη ροπή 170 Nm. Συνδυαστικά, φτάνουν στους εμπρός τροχούς 141 άλογα και 265 Nm μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Δείτε ακόμα: Έτσι θα είναι το πολυαναμενόμενο Hyundai Kona N

Οι Κορεάτες επέλεξαν διαφορετικό μονοπάτι από το πεπατημένο των CVT για τα υβριδικά, και δικαιώθηκαν πανηγυρικά. Ούτε μονότονο βουητό, ούτε δισταγμοί. Το DCT αλλάζει σχέσεις ομαλότατα και κατεβάζει ταχύτατα, όποτε ζητήσεις παραπάνω ισχύ (π.χ. για προσπέρασμα). Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας δεν το αντιλαμβάνεσαι καν, καθότι δεν επιβραδύνει σχεδόν καθόλου το αυτοκίνητο όταν αφήνεις το γκάζι και φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,56 kWh.

Με την εξαίρεση των εναλλαγών ηλεκτρικού-θερμικού μοτέρ και του θορύβου που κάνει το τελευταίο όταν χρησιμοποιείται για να φορτίσει την μπαταρία, το Kona Hybrid σου δίνει ακριβώς την ίδια αίσθηση με οποιοδήποτε βενζινοκίνητο. Βασική διαφορά, τα νούμερα κατανάλωσης που επιτυγχάνει. Η μέση τιμή της δοκιμής βρέθηκε στα 5,4 λίτρα/100 χλμ., κι αυτό χωρίς η εξοικονόμηση καυσίμου να αποτελεί αυτοσκοπό.

Μηδενική υστέρηση στο γκάζι, σφιχτή κύλιση

Η λειτουργία του υβριδικού συνόλου συνδράμει τα μάλα το έργο του οδηγού. Μέχρι κάποια ταχύτητα (συνήθως έως τα 70 χλμ./ώρα) και αναλόγως του πόσο πατάς το γκάζι, κινείσαι μόνο με το ρεύμα. Από αυτό το σημείο και έπειτα, μπαίνει στο παιχνίδι ο 1.600άρης κύκλου Attkinson. Το αποτέλεσμα είναι μηδενική υστέρηση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ καθώς είτε κινείσαι μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, είτε αυτός «ηλεκτρίζει» τον βενζινοκινητήρα εξαλείφοντας οποιοδήποτε κενό ροπής. Αρωγός, όπως είπαμε, το 6άρι διπλού συμπλέκτη, που διαθέτει και λειτουργία Sport (στην οποία, ωστόσο, το μοτέρ ακούγεται αρκετά αφού το κιβώτιο κρατάει και την σχέση περισσότερο, και τις στροφές πιο ψηλά).

Δείτε ακόμα: Θα αγοράζατε Hyundai Elantra με 13.390 ευρώ;

Οι Κορεάτες αναφέρουν 11,2 δλ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, ωστόσο το Kona Hybrid σου δίνει την αίσθηση πως είναι ταχύτερο. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 160 χλμ./ώρα, ωστόσο εκεί που ενδιαφέρει (στα 130 χλμ./ώρα του αυτοκινητοδρόμου, δηλαδή) φτάνει και διατηρείται χωρίς να προβληματιστεί στο ελάχιστο.

Η ανάρτηση, όπως σε όλα τα Kona, είναι σφιχτή. Εδώ ακόμα περισσότερο, λόγω αυξημένου βάρους. Στην προκειμένη, τα χαρακτηριστικά της εντείνονται από τη συνεργασία της με τα Michelin Pilot Sport 4 σε διάσταση 245/45/18. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται περισσότερο αισθητές και ο θόρυβος κύλισης είναι σαφώς περισσότερος, σε αντιστάθμισμα για τις χαμηλές κλίσεις και τα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές. Το τιμόνι δεν διακρίνεται για την αίσθηση και είναι σχετικά βαρύ, όμως δεν στερείται ακρίβειας.

Υπό κανονικές συνθήκες (βλέπε 16άρες ζάντες), το Kona δεν έχει πρόβλημα σε συγκρατημένη κίνηση σε χώμα. Η απόσταση των 171 χλστ. από το έδαφος και οι κοντοί πρόβολοι, το καθιστούν ανέλπιστα πρόθυμο εκτός δρόμου. Με 18άρες και 45άρι προφίλ όμως, καλύτερα να μένει στην άσφαλτο, όμως οι μεγαλύτερες ζάντες έχουν επίπτωση και στην τσέπη. Με τις 16άρες, οι εκπομπές CO2 είναι στα 90 γρ./χλμ. και υπάρχει απαλλαγή από τα τέλη. Με τις 18άρες αυξάνονται στα 114 γρ./χλμ., επιφέροντας 111 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας.

+ Σχεδίαση, εξοπλισμός, λειτουργία υβριδικού συνόλου, κατανάλωση, επιδόσεις, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά

– Θόρυβος κύλισης, σκληρά πλαστικά στην καμπίνα

Καύσιμο
Βενζίνη-υβριδικό
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.580
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
105/5.700
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
147/4.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
43,5
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
170
Συνδυαστική ισχύς (PS)
141
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
114
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
111,72
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.165
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.565
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.451
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
361
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.490 ευρώ