Δοκιμή Hyundai i20 1.2 λτ. MPi 84 hp

Στην εντελώς νέα, τρίτη κατά σειρά γενιά του πέρασε το Hyundai i20, με πολλές αναβαθμίσεις σε κάθε επίπεδο, αποτελώντας μια άκρως ανταγωνιστική και ολοκληρωμένη πρόταση στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Από το 2008 που λανσαρίστηκε το πρώτο i20, έγινε ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα του κορεατικού κολοσσού, ενώ τώρα ανεβάζει και άλλο επίπεδο σε ασφάλεια, πρακτικότητα, ποιότητα και τεχνολογία.

Δείτε ακόμα: Έκπτωση σε όλα τα νέα Hyundai i30

Στην Ελλάδα ξεκίνησε να πωλείται εδώ και λίγο καιρό σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές, που ξεκινούν από 12.990 ευρώ με τον 1.200άρη κινητήρα της δοκιμής. Επιπλέον, διατίθεται με τον 1.0 T-GDi των 100 ίππων, όπως επίσης για πρώτη φορά με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με τους turbo κινητήρες 1.0 T-GDi των 100 και 120 ίππων. Νέο στοιχείο αποτελεί και το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο iMT (με τα υβριδικά σύνολα) με ηλεκτρονικό συμπλέκτη, που αποσυνδέει τον κινητήρα από τη μετάδοση μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι, επιτρέποντας και ολική εξοικονόμηση καυσίμου. Την γκάμα συμπληρώνει το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7DCT.

Τα επίπεδα εξοπλισμού του νέου i20 είναι τέσσερα: Fresh, Exclusive, Premium και Distinctive. Από την πρώτη έκδοση περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, cruise control και radio MP3 (δείτε εδώ αναλυτικό τιμοκατάλογο – εξοπλισμούς).

Αιχμηρή εμφάνιση με επιθετική όψη

Το νέο i20 δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το προγενέστερο και σχεδιαστικά, αφού είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην Ευρώπη που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της κορεατικής φίρμας «Sensuous Sportiness». Αυτή χαρακτηρίζεται από τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα εντυπωσιακά LED ημέρας, που οδηγούν το βλέμμα στην εξάγωνη μάσκα. Ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει πλήθος ακμών και συμπληρώνει το ιδιαίτερα δυναμικό «πρόσωπο».

Δείτε ακόμα: To νέο Hyundai i20 λύνει ένα αιώνιο πρόβλημα

H μεγαλύτερη διαφορά, ωστόσο, εντοπίζεται στο πίσω μέρος. Εκεί συναντάμε μια ριζικά αναθεωρημένη τεχνοτροπία, με τα φωτιστικά σώματα να τοποθετούνται αρκετά χαμηλά -σχεδόν στο μέσο της 5ης πόρτας- και να «εισβάλουν» στα πίσω φτερά, σχεδόν μέχρι το μέσο τους. Ενώνονται με μια λωρίδα και ο σχεδιασμός τους εντείνει το αίσθημα του πλάτους. Όσον αφορά τις διαστάσεις, στο νέο Hyundai i20 το μήκος είναι αυξημένο κατά 5 χλστ. (4.040 χλστ.), το πλάτος κατά 30 χλστ. (1.775 χλστ.), το ύψος παρουσιάζει μείωση 24 χλστ. (1.450 χλστ.) και το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 10 χλστ. (2.580 χλστ.).

Ευρύχωρο εσωτερικό με στιβαρή κατασκευή

Όπως στο αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό του νέου i20 δεν υπάρχει καμία ομοιότητα με το προηγούμενο μοντέλο. Το ταμπλό του νέου Hyundai i20 χαρακτηρίζεται από τις πολλές ευθείες γραμμές, τις απαλές καμπύλες επιφάνειες και το νέου σχεδιασμού τιμόνι. Σε ολόκληρο το πλάτος του ταμπλό εκτείνεται μια διακοσμητική επιφάνεια που ενσωματώνεται με τους αεραγωγούς και δημιουργεί λεπτές οριζόντιες λεπίδες. Ταυτόχρονα, οι δύο ψηφιακές οθόνες, μία 10,25 ιντσών του πίνακα οργάνων και μία αφής 8 ιντσών (προαιρετικά 10,25 ιντσών) του συστήματος πολυμέσων, το αναβαθμίζουν τεχνολογικά, όπως και η ασύρματη φόρτιση κινητού (όλα στάνταρ από τη δεύτερη έκδοση Exclusive). Στο κομμάτι της ποιότητας, η Hyundai έχει κάνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών (εκτός από την περιοχή των αγκώνων στις εμπρός πόρτες), με αυτά του ταμπλό να είναι συμπαγή και πολύ γεροδεμένα. Γεγονός που διαπιστώσαμε και κατά την κίνηση σε δρόμους με διαδοχικές ανωμαλίες και ρωγμές στο οδόστρωμα, όπου δεν ακούστηκε το παραμικρό «τσικ». Άλλωστε, από τον τρόπο που κλείνουν οι πόρτες καταλαβαίνει αμέσως κανείς ότι το νέο i20 είναι προσεγμένο σε επίπεδο κατασκευής.

Δείτε ακόμα: Δέλεαρ η τιμή του νέου Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 PS

Στα θετικά γνωρίσματα του εσωτερικού ανήκουν ακόμα η πολύ καλή θέση οδήγησης, η απροβλημάτιστη εργονομία και η απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Εδώ βοήθησε και η προσθήκη των τρίτων πλευρικών παραθύρων, αντί της μεταλλικής επιφάνειας. Μεγάλο ατού στο νέο i20 είναι οι πολύ άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Μπροστά το αρκετό πλάτος δίνει την αίσθηση στον οδηγό και συνεπιβάτη ότι βρίσκονται σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο, όπως και πίσω, αφού ο αέρας για τα πόδια και το πλάτος έχουν αυξηθεί κατά 88 χλστ. και 40 χλστ. αντίστοιχα. Μεγαλύτερο είναι και το πορτ μπαγκάζ κατά 26 λτ. (352 λτ.) με τις πρακτικές ράγες στα πλευρικά τοιχώματα, όπου εκεί μπορεί να αποθηκευτεί η εταζέρα, αν χρειαστεί να αφαιρεθεί για να μεταφερθεί ένα ψηλό αντικείμενο.

Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου στο δρόμο

Όπως αναφέραμε παραπάνω, το νέο i20 δίνει την αίσθηση στους επιβάτες του ότι βρίσκονται σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο, χάρη στους άνετους χώρους του, αλλά και την στιβαρή του κατασκευή. Το ίδιο αίσθημα περνάει στον οδηγό και στο δρόμο, χάρη στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την σωστά σεταρισμένη ανάρτηση. Η δομή της ακολουθεί τη δοκιμασμένη συνταγή με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ η ρύθμισή της είναι τέτοια που να φέρνει σε μια κατάλληλη ισορροπία την άνεση με την σταθερότητα. Χωρίς να είναι πολύ σφιχτή, περνάει με ποιοτικό τρόπο πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, δίχως χτυπήματα και κραδασμούς να εισχωρούν στο εσωτερικό. Επίσης, ο ημιάκαμπτος άξονας δεν αναπηδά ούτε εμφανίζει μετατοπίσεις σε εγκάρσιες ανωμαλίες.

Στις στροφές παρουσιάζει αρκετή πρόσφυση και λογικές κλίσεις, εμφανίζοντας πολύ καλή σταθερότητα, ακόμα και υπό πίεση. Δεν είναι το fun to drive αυτοκίνητο, αφού άλλωστε στοχεύει στο να αποπνέει ασφάλεια σε κάθε διαδρομή και να είναι ευκολοδήγητο. Το ίδιο ισχύει και για τις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, όπου είναι σε θέση να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς χωρίς να φοβίζει. Το τιμόνι έχει μια ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας, όμως διευκολύνει στους ελιγμούς, προσφέρει το απαιτούμενο βάρος και είναι άμεσο στις εντολές του οδηγού. Επίσης, τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και τα ταμπούρα πίσω (δισκόφρενα μόνο με τους 1.0 T-GDi κινητήρες) ικανοποιούν σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα.

Επαρκής σε απόδοση και οικονομικός ο 1.200άρης

Η αρχική έκδοση του νέου i20 εφοδιάζεται με τον γνωστό και αξιόπιστο ατμοσφαιρικό, 4κύλινδρο κινητήρα 1.2 λτ. MPi, ισχύος 84 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και με ροπή 118 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Την εποχή που κυριαρχούν οι 1.0 turbo, το μηχανικό αυτό σύνολο μπορεί να φαντάζει λίγο, όμως καταφέρνει να κινεί αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο, έχοντας χαμηλές απαιτήσεις σε βενζίνη. Το μοτέρ παρουσιάζει καλό τράβηγμα και ελαστικότητα σε ρυθμούς πόλης, προσφέρει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δλ. και φτάνει τα 173 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Όταν πιεστεί δεν θα αρνηθεί να ανεβάσει χιλιόμετρα και να τα κρατήσει, χάρη και στην σχετικά πυκνή διάταξη του 5τάχυτου κιβωτίου (130 χλμ./ώρα με 3.600 σ.α.λ. με 5η ταχύτητα) με τον εύχρηστο επιλογέα. Σίγουρα δεν είναι ο κινητήρας για κυνήγι επιδόσεων, αλλά επαρκεί για τις ανάγκες του αυτοκινήτου και ενός μέσου οδηγού.

Δείτε ακόμα: Σύγκριση: Hyundai i20 Ν ή VW Polo GTI;

Ο θόρυβος του κινητήρα γίνεται αισθητός μόνο σε πολύ υψηλές στροφές, τις οποίες φτάνει μόνο όταν χρειαστεί μια έντονη επιτάχυνση (π.χ. σε προσπέραση). Επιπλέον, το χαμηλότερο βάρος του αμαξώματος κατά 4% (παρά τις ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις του) συγκριτικά με το δεύτερης γενιάς i20, συμβάλλει στην περεταίρω μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Σε αυτό συνεπικουρεί και το στάνταρ σύστημα Idle Stop and Go με την ομαλή λειτουργία. Τέλος, η μεικτή κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής, βρέθηκε στα 6,9 λτ./100 χλμ.

+ Τιμή, εξοπλισμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, στιβαρότητα κατασκευής

– Ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, δύναμη κινητήρα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
84/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
118/4.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
13,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
173
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
116
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
113,68
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.040
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.450
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.013
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
352
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
12.990 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS
Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92 PS
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92 PS
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Fiat Tipo Cross 1.0 GSE T3 100 PS
Δοκιμή Fiat Tipo Cross 1.0 GSE T3 100 PS
Δοκιμή Hyundai Kona 1.6 T-GDI 198 PS 7DCT
Δοκιμή Hyundai Kona 1.6 T-GDI 198 PS 7DCT
Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
Δοκιμή Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 λτ. 262 PS
Δοκιμή Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 λτ. 262 PS
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT 48V Hybrid
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT 48V Hybrid
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με τους νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store