Δοκιμή Hyundai i20 N Performance Pack 204 PS

Η Hyundai εισέρχεται στην αγαπημένη κατηγορία των μικρών σπορ αυτοκινήτων με το άκρως δυναμικό i20 N, εμπλουτίζοντας την οικογένεια «N» μαζί με το ολοκαίνουργιο Kona N και τα ανανεωμένα i30 N και i30 Fastback N. Εμπνευσμένο από το αγωνιστικό i20 Coupe WRC, το νέο i20 N είναι σε θέση να γεμίσει ανά πάσα ώρα και στιγμή αδρεναλίνη τον οδηγό του, από μια απλή διαδρομή ρουτίνας μέχρι μια πιο σφιχτή ορεινή (ή ακόμα καλύτερα αγωνιστική πίστα), όπου εκεί βρίσκεται στο στοιχείο του.

Το i20 N διατίθεται σε δύο εκδόσεις: την αρχική των 24.990 ευρώ και την Performance Pack με 1.500 ευρώ παραπάνω, ήτοι 26.490 ευρώ. Ο εξοπλισμός σε κάθε περίπτωση περιλαμβάνει τα πάντα (δείτε εδώ αναλυτικά), αν και το σίγουρο είναι ότι ο ενδιαφερόμενος θα πάει απευθείας στο ακριβότερο. Επιπλέον περιλαμβάνει έξυπνο κλειδί, πλήκτρο εκκίνησης start, αισθητήρα βροχής, αυτόματο κλιματισμό ενισχυμένο δάπεδο χώρου αποσκευών και το βασικότερο, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης N Corner Carving Differential. Το τελευταίο αποτελεί το βασικότερο λόγο αγοράς του Performance Pack, αφού αποτελεί ουσιαστική λεπτομέρεια στη διαμόρφωση της απολαυστικής οδικής του συμπεριφοράς.

Εμφάνιση «δυναμίτης»

Το i20 N βασίζεται στις πιο απλές εκδόσεις του νέου μικρού Hyundai, ωστόσο το κορυφαίο στην γκάμα hot hatch είναι ριζικά αλλαγμένο σε πάρα πολλά σημεία και αυτό φαίνεται από την πρώτη ματιά. Οι απαραίτητες προσθήκες στο χαμηλωμένο κατά 10 χλστ. αμάξωμά του προσδίδουν την αγριάδα που απαιτείται, δίνοντας το έναυσμα στον οδηγό για το τι θα ακολουθήσει στο δρόμο. Το άκρως επιθετικό εμπρός άκρο του δείχνει έτοιμο να καταπιεί χιλιόμετρα σε γρήγορους ρυθμούς, χάρη στο συνδυασμό της μεγάλης φαρδιάς μάσκας και των αιχμηρών LED φωτιστικών σωμάτων. Ταυτόχρονα, ο μυώδης προφυλακτήρας και το σπόιλερ τονίζουν την αγωνιστική του αύρα.

Στα πλαϊνά έχουν προστεθεί ποδιές με κόκκινο σιρίτι (όπως μπροστά και πίσω), ενώ οι 18άρες γκρι ζάντες αλουμινίου «ντύνονται» με ειδικά εξελιγμένα για το i20 N, ελαστικά Pirelli P-Zero, διαστάσεων 215/40. Η οπτική απόλαυση συνεχίζεται και στο πίσω άκρο, όπου το βλέμμα εστιάζει αρχικά στη μεγάλη αεροτομή οροφής που αυξάνει την αεροδυναμική πίεση και κατόπιν στο διαχύτη του προφυλακτήρα. Η οβάλ εξάτμιση είναι διακριτική σε όψη, αλλά όταν παίρνει μπρος ο κινητήρας και στροφάρει, τότε συνθέτει μια ακουστική πανδαισία.

Σπορ ατμόσφαιρα και στο εσωτερικό

Απαραίτητες προσθήκες εντοπίζονται και στο εσωτερικό του i20 Ν, προετοιμάζοντας τον οδηγό για τις υψηλές επιδόσεις του αυτοκινήτου. Αρχικά ο χειριστής του κάθεται στο τύπου μπάκετ κάθισμα με το ενιαίο προσκέφαλο και την ενισχυμένη πλευρική στήριξη, κρατώντας αποτελεσματικά στη θέση του το σώμα στις στροφές, χωρίς παράλληλα να το κουράζει. Το δερμάτινο τιμόνι με την παχιά στεφάνη ενσωματώνει το διακόπτη N αριστερά για την επιλογή των προφίλ οδήγησης (όπως και ο διακόπτης μπροστά από τον επιλογέα των ταχυτήτων). Το δεξί πλήκτρο N αφορά την ενεργοποίηση του σπορ προγράμματος N, καθώς και των εξατομικευμένων σεταρισμένων N Custom. Όσο για το κόκκινο μπουτόν θέτει σε λειτουργία ή όχι το Rev Matching, για να συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα κατά το κατέβασμα των ταχυτήτων.

Πληθώρα πληροφοριών απεικονίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών με τα διαφορετικά γραφικά και στο infotainment με την οθόνη αφής 8 ιντσών (ακόμα περισσότερα ενσωματώνει η προαιρετική των 10,25 ιντσών). Μοναδικά στοιχεία στο i20 N αποτελούν οι ραφές σε απόχρωση Performance Blue, τα σπορ καθίσματα με δέρμα – ύφασμα, τα γαλάζια ένθετα στις χειρολαβές των θυρών, τα μεταλλικά πεντάλ, ο επιλογέας ταχυτήτων N και η μαύρη οροφή.

Κατά τα γνωστά, το ταμπλό και οι επιμέρους επιφάνειες είναι κατασκευασμένες από σκληρά πλαστικά με πολύ στιβαρή συναρμογή, οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες και το πορτ μπαγκάζ έχει μεγάλη χωρητικότητα για την κατηγορία (352 λίτρα).

1.600άρης Flat Power κινητήρας με 204 άλογα

Κινητήριος δύναμη του κορυφαίου i20 N είναι το μηχανικό σύνολο 1.6 Τ-GDi Flat Power με τη νέα τεχνολογία Διαρκώς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας Βύθισης των Βαλβίδων (Continuously Variable Valve Duration-CVVD), ισχύος 204 ίππων στις 5.500 – 6.000 σ.α.λ. και ροπής 275 Nm στις 1.750-4.500 σ.α.λ. (304 Nm με overboost) στις 2.000 – 4.000 σ.α.λ. Ο εν λόγω κινητήρας διαθέτει ένα αποκλειστικό σύστημα turbo που ψύχεται από ένα intercooler και από την ανακυκλοφορία νερού του κινητήρα. Μία σειρά ψεκασμού υψηλής πίεσης 350 bar προσφέρει βέλτιστη έγχυση καυσίμου, ταχύτερη απόκριση του κινητήρα και αποδοτικότερο μίγμα καυσίμου – αέρα. Ανάλογα το πρόγραμμα που θα επιλέξει ο οδηγός (Eco, Normal, Sport, N και N Custom) διαμορφώνεται η απόκριση του κινητήρα, οι ρυθμίσεις του ESC, ο ήχος της εξάτμισης και το βάρος του τιμονιού.

Σύμφωνα με τη Hyundai, η επίπεδη ισχύς (flat power) παρέχει περισσότερη ροπή και δύναμη σε χαμηλότερες σ.α.λ., έτσι ώστε το μοτέρ να είναι ελαστικό στην καθημερινή οδήγηση. Στην πράξη δεν εμφανίζει εξάρσεις στις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές, γεγονός που το κάνει φιλικό σε ρυθμούς πόλης, αν και θα προτιμούσαμε να έχει περισσότερη δύναμη χαμηλά. Βέβαια, το i20 N δεν είναι φτιαγμένο για να κινείται χαλαρά σε αστικό περιβάλλον, αλλά για να «κυνηγάει» στροφές και να δουλεύει με άνεση μεταξύ 4.000 – 6.000 σ.α.λ. Σε αυτό το εύρος το μοτέρ είναι γεμάτο δύναμη και φτάνει εύκολα τον κόφτη, συνοδευόμενο με μπάσο κροτάλισμα, έως και εθιστικά σκασίματα από την εξάτμιση.

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, το Hyundai i20 N με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είναι ταχύτατο, επωφελούμενο και από το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα των 1.190 κιλών, που εξασφαλίζει μια αναλογία 5,83 κιλών ανά ίππο. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,2 δλ. (βοηθάει και το Launch Control) και η τελική ταχύτητα σταματά στα 230 χλμ./ώρα. Στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις το μοτέρ θέλει στροφές και κατεβάσματα σχέσεων για να επιταχύνει γρήγορα το αυτοκίνητο, μιας και στις χαμηλότερες δεν δείχνει τη δύναμή του. Όσον αφορά την κατανάλωση, εξαρτάται από τις ορέξεις του οδηγού. Μια μέση τιμή είναι τα 9,6 λτ./100 χλμ., ωστόσο σε χαλαρούς ρυθμούς μπορεί να πέσει έως και 2 λτ./100 χλμ., ενώ με φουλ γκάζι θα ανέβει μέχρι και 3 λτ./100 χλμ.

Απολαυστικό στις στροφές

Στην ευθεία τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα πηγαίνουν σβέλτα, αφού και ένα απλό 1.000άρι turbo αναπτύσσει ταχύτητες που παλαιότερα έβλεπαν σπορ 1.600άρια. Όμως, η ουσία της οδήγησης ξεκινά όταν αρχίζουν οι στροφές και εκεί το i20 N είναι απόλαυση. Οι μηχανικοί της Hyundai έκαναν πραγματικά το θαύμα τους και έστησαν το αυτοκίνητο ιδανικά. Οι αναβαθμίσεις αφορούν πολλά καίρια σημεία, όπως είναι η περαιτέρω ενίσχυση του αμαξώματος σε 12 σημεία, οι διαφορετικές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, ο νέος εμπρός άξονας Ν Power Sense Axle σε συνδυασμό με έναν άξονα διπλής ζεύξης Dual Coupled Torsion Beam Axle (D-CTBA) πίσω, η νέα αντιστρεπτική δοκός μπροστά και τα φρένα με μεγαλύτερης διαμέτρου δίσκους εμπρός 320 χλστ. (+40 χλστ.) και τις κόκκινες δαγκάνες με το λογότυπο N.

Όπως αναφέραμε παραπάνω, το μεγάλο κρυφό χαρτί του N Performance Pack είναι το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό N Corner Carving Differential. Η αποτελεσματικότητά του είναι καταλυτική, γιατί δεν αφήνει το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου να ανοίξει την τροχιά του, ακόμα και με πατημένο τέρμα το γκάζι (π.χ. 2η-3η ταχύτητα) εντός της στροφής. Εκεί το i20 N ακολουθεί με ακρίβεια χάρακα την πορεία που διαγράφει ο οδηγός, βγαίνοντας από την στροφή με τους κινητήριους τροχούς να πατάνε εντός της στροφής και δίχως να σπινάρουν άσκοπα. Ουσιαστικά ο οδηγός εκμεταλλεύεται τη μέγιστη δύναμη μεταξύ 4.000-6.000 σ.α.λ. και σε συνδυασμό με γρήγορες εναλλαγές των σχέσεων μεταξύ 2ης, 3ης και 4ης (π.χ. σε μια ορεινή διαδρομή), μπορεί να κινηθεί πολύ ταχύτατα και έχοντας τον απόλυτο έλεγχο. Την απολαυστική οδική του συμπεριφορά ενισχύουν με την σειρά τους το Rev Matching που βοηθά στα κατεβάσματα, ο hard rock ήχος από την εξάτμιση και το ακριβές και με πολύ καλή αίσθηση τιμόνι. Τα φρένα είναι ανθεκτικά και αποτελεσματικά στη σκληρή χρήση, ωστόσο η αίσθησή τους είναι κάπως σπογγώδης, όταν μαζεύει πολλά χιλιόμετρα. Τέλος, από πλευράς άνεσης, είναι αναμενόμενα σκληρό αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό, ειδικά στα προγράμματα Eco και Normal. Στα Sport και N σκληραίνει τόσο – όσο για να εκμεταλλευτεί ο οδηγός πλήρως τα οδηγικά χαρίσματα του μικρού hot hatch.

+ Δυναμική εμφάνιση, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, λειτουργία μπλοκέ διαφορικού, στιβαρότητα κατασκευής

– Δύναμη κινητήρα στις χαμηλές στροφές, αίσθηση πεντάλ φρένων

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
204/5.500-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
275/1.750-4.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
230
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
158
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
110,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.075
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.440
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.190
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
352
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.490 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store