Δοκιμή Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDi 7-DCT 48V Hybrid

H Hyundai έχει κάνει θαύματα με τα σύγχρονα αυτοκίνητά της, μιας κι έχει κατορθώσει να έχει μια πλήρως αναβαθμισμένη και άκρως ανταγωνιστική γκάμα μοντέλων. Κάθε ένα ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες, πλούσιο εξοπλισμό, αλλά και δύναμη, όπως το i30 Fastback 1.5T, των 159 ίππων με το αυτόματο 7άρι και την ήπια υβριδική τεχνολογία, το οποίο και δοκιμάζουμε.

Η Hyundai λανσάρισε το 2018 το νέο i30 με Fastback αμάξωμα για πρώτη φορά, προκαλώντας ενθουσιασμό με την ξεχωριστή και δυναμική του σχεδίαση. Συναίσθημα το οποίο παραμένει, με τη Hyundai να ανανεώνει ελαφρά τόσο τη 5θυρη hatchback, όσο και την Fastback έκδοση. Αυτή τιμολογιακά, με τον 1.000άρη κινητήρα των 120 ίππων και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ξεκινάει από τα 17.990 ευρώ, ενώ με τον ίδιο κινητήρα πλαισιωμένο από το ήπια υβριδικό σύστημα κοστίζει από 18.690 ευρώ (20.090 με το αυτόματο 7-DCT). H ισχυρότερη έκδοση βενζίνης των 159 ίππων από τον 1.500άρη κινητήρα, προσφέρεται αποκλειστικά με την mild hybrid τεχνολογία, με την τιμή να ξεκινάει από τα 19.990 ευρώ ή από 21.290 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο. Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η μεσαία εξοπλιστικά Distinctive με το 7άρι DCT κιβώτιο και τιμή από 22.390 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος περιλαμβάνοντας όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας. Σε όλες τις προαναφερθείσες τιμές έχει υπολογιστεί η ελάχιστη έκπτωση λιανικής ύψους 300 ευρώ.

Σαν μαχητικό εδάφους!

Αν τύχει να δείτε το πρόσωπο του Hyundai i30 Fastback από το μεσαίο σας καθρέπτη σίγουρα θα σας καταπλήξει, μιας και είναι ιδιαίτερα επιθετικό! Άλλωστε το εμπρόσθιο τμήμα είναι αυτό που δούλεψαν αρκετά οι σχεδιαστές και κάνει τη διαφορά. Εκεί υπάρχουν τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα, με τα αιχμηρά LED ημέρας, αλλά κι η εντυπωσιακότερη και μεγαλύτερη μάσκα, με την τρισδιάστατη σχεδίασή της. Στοιχεία που ενισχύουν τη δυναμική του i30 Fastback, όπως επίσης και οι ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών (ανάλογα την εξοπλιστική έκδοση είναι διαθέσιμες 16άρες, αλλά και 18άρες ζάντες). Κομψό και δυναμικό είναι το οπίσθιο τμήμα του Fastback, που οι σχεδιαστές δεν το πείραξαν μιας και ήταν αρκετά σύγχρονο κι αιχμηρό ούτως ή άλλως.

Ποιοτικό εσωτερικό που έγινε ακόμα καλύτερο!

Αφήνοντας στην άκρη τα της εξωτερικής εμφάνισης, εξίσου υπέροχη γεύση σου αφήνει κι η καμπίνα του i30 Fastback, η οποία παραμένει το ίδιο ποιοτική όπως την είχαμε γνωρίσει και πριν το facelift. Όμως η Hyundai φρόντισε να δώσει μερικές επιπλέον νότες τεχνολογίας, αναβαθμίζοντας την ψηφιακή εμπειρία του οδηγού. Αυτό υλοποιήθηκε με την προσθήκη του ψηφιακού πίνακα οργάνων με διαγώνιο 7 ιντσών, που ενσωματώνεται στις εκδόσεις Distinctive και N Line. Αυτός αλλάζει χρώματα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal, Sport), προσφέροντας σε κάθε περίπτωση πλούσια και λεπτομερή ενημέρωση στον οδηγό. Η ψυχαγωγία του οποίου εξασφαλίζεται από την οθόνη αφής των 8 ιντσών, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και η επιλογή των 10,25 ιντσών. Το infotainment με το αναβαθμισμένο μενού, σαφώς και είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ προσφέρει και ασύρματο mirroring με το τηλέφωνο, ώστε να μη χρειάζονται καλώδια.

Κατασκευαστικά τώρα, το ταμπλό αποτελείται από ποιοτικά και στιβαρά υλικά, όπου στο άνω τμήμα του υπάρχει μαλακό πλαστικό. Συνολικά η κατασκευή είναι γερή, με αψεγάδιαστη συναρμογή, προσφέροντας παράλληλα αυξημένη πρακτικότητα κι εργονομία. Ο οδηγός θα βολευτεί εύκολα στη θέση του, χάρη στο εύρος των ρυθμίσεων τόσο του καθίσματος όσο και του τιμονιού, ενώ έχει ότι ακριβώς χρειάζεται εκεί που το περιμένει. Από πλευράς ανέσεων, οι χώροι των επιβατών είναι άνετοι τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω. Εκείνοι που θα κάτσουν στο πίσω κάθισμα απολαμβάνουν αρκετό αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους, μιας και η κλίση της οροφής δεν προβληματίζει. Σε εξαιρετικό επίπεδο βρίσκεται κι ο χώρος αποσκευών που αγγίζει τα 450 λίτρα και ικανοποιεί και με το σχήμα του.

Πολύ καλός συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου 7-DCT

Το μεγαλύτερο νέο που αφορά την ανανέωση του i30 Fastback, πέρα από τα όσα σας αναλύσαμε παραπάνω, είναι ο νέος 4κύλινδρος κινητήρας Τ-GDI, αντικαθιστώντας τον προηγούμενο κινητήρα των 1.4 λίτρων και των 140 ίππων. Το νέο μοτέρ, πέρα από την περισσότερη δύναμη, ενσωματώνει παράλληλα και το ήπιο υβριδικό σύστημα με τάση 48V. Η ισχύς αγγίζει τους 159 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., κι η ροπή τα 253 Nmαπό τις 1.500 σ.α.λ.. Η δύναμη περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω του 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (είναι διαθέσιμο και το χειροκίνητο 6τάχυτο iMT), το οποίο συνεργάζεται εξαιρετικά με τον κινητήρα. Οι αλλαγές γίνονται ομαλά και γρήγορα όταν απαιτηθεί, ενώ μας εντυπωσίασε πως δεν έχει απότομη εμπλοκή κατά το ξεκίνημα, όπως άλλα κιβώτια αντίστοιχης φιλοσοφίας. Σαφώς υπάρχει κι η δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, επιτρέποντας τα κατεβάσματα ακόμα κι αν η βελόνα του στροφόμετρου φλερτάρει με την κόκκινη περιοχή. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, αυτές ικανοποιούν και με το παραπάνω, με τα 100 χλμ./ώρα να τα βλέπει ο οδηγός στο κοντέρ σε 8,8 δλ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει έως και τα 210 χλμ./ώρα. Συνολικά, το δίδυμο κιβώτιοκινητήρα αφήνει άριστες εντυπώσεις, κάτι που φαίνεται και στη μέση κατανάλωση καυσίμου που σύμφωνα με τη Hyundai ανέρχεται στα 5,5 – 6,3 λτ./100 χλμ. Εμείς στο trip computer τις μέρες της δοκιμής είδαμε 7 λτ./100 χλμ. Σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων αυτές είναι 126 – 142 γρ./χλμ.

Άνεση και ασφάλεια σε κάθε διαδρομή

Μόλις «κουμπώσεις» στη θέση οδήγησης και πατήσεις το γκάζι, θα διαπιστώσεις αμέσως τον ιδιαίτερα πολιτισμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το Hyundai i30 Fastback μπορεί να υποστηρίξει με άνεση κι ασφάλεια ένα εξαιρετικά γρήγορο οδηγικό τέμπο, χωρίς να κάνει τον οδηγό να ιδρώσει. Η οδική συμπεριφορά του κορεάτικου μοντέλου ικανοποιεί και με το παραπάνω σε κάθε είδους διαδρομή. Στον αυτοκινητόδρομο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν γρήγορα, όμως όσο υψηλή ταχύτητα κι αν αναπτύξεις η ασφάλεια που εμπνέει το i30 Fastback είναι απαράμιλλη. Σε αυτό συνεπικουρούν τόσο η ευθυβολία του αυτοκινήτου μέσω της σωστής ρύθμισης, αλλά και της απόσβεσης της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), όσο κι η πολύ καλή ηχομόνωση, που ως ένα σημείο απομονώνει οδηγό κι επιβάτες από τους εξωτερικούς θορύβους. Σημαντική βοήθεια όμως έχει ο οδηγός κι από το προηγμένο τεχνολογικά πακέτο ασφάλειας Hyundai Smart Sense με τα 12 υποσυστήματα, που φροντίζουν να τον κρατούν ασφαλή σε κάθε διαδρομή.

Τα καλά νέα συνεχίζονται και στις στροφές! Η ανάρτηση φροντίζει να διατηρεί τις κλίσεις του αμαξώματος σε λογικά πλαίσια για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, χωρίς να αλλοιώνει την αίσθηση του οδηγού, επιτρέποντας του να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα και του κιβωτίου. Ακόμα και στο όριο, το i30 Fastback παραμένει ασφαλές και ουδέτερο, με το τιμόνι να προσφέρει την πληροφόρηση που θέλει ο χειριστής για το που κοιτούν οι εμπρός τροχοί. Θετικά σχόλια αποσπά και το σύστημα πέδησης με τα τέσσερα δισκόφρενα, που είναι δυνατό κι ακούραστο!

Εξαιρετική επιλογή!

Αν κάποιος θέλει να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο που θα του προσφέρει πολλά σε ένα πακέτο και μάλιστα σε λογική τιμή, το βρήκε. Η Hyundai εξακολουθεί να μας εκπλήσσει ευχάριστα, αφού για ακόμα μια φορά μας προσέφερε ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Πέρα από τις ικανότητές του, η ελκυστική τιμή, η 5ετής εγγύηση, (μαζί με τα 5 χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας, τεχνικού ελέγχου κι εργοστασιακής βαφής) κι ο πλούσιος εξοπλισμός κάνουν το Hyundai i30 Fastback μια εξαιρετική αγοραστική επιλογή!

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.482
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο 7 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
159/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
253/1.500 - 3,501
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
210
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5 - 6,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
126 - 142
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
80,64 - 99,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.455
Πλάτος (χλστ.)
1.795
Ύψος (χλστ.)
1.425
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.650
Βάρος (κιλά)
1.302
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
450
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
68%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.290 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Δοκιμή BMW 116i Advantage
Δοκιμή BMW 116i Advantage
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS
Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS
Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store