Δοκιμή Hyundai Kona Electric 64 kWh 204 PS

Ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων έχει πλέον πάρει τεράστιες διαστάσεις, αφού δε νοείται εταιρεία και μοντέλο χωρίς τη συνδρομή της ηλεκτρικής υποβοήθησης, μέσω υβριδικών συστημάτων (mild hybrid, hybrid και Plug-in hybrid). Στην κορυφή τοποθετούνται τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία και αυτά με την σειρά τους έχουν πληθύνει και θα αποτελέσουν ένα σημαντικό μέρος της μελλοντικής, αλλά και της υπάρχουσας αυτοκίνησης.

Διαβάστε ακόμα: Hyundai Kona Electric διένυσε 1.026 χλμ. με μια φόρτιση

Για την Hyundai η ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι καινούργιο, αφού πριν από τρεις δεκαετίες, το 1991 παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο με βάση το Sonata. Πολλά χρόνια αργότερα και αφού είχαν προηγηθεί και άλλα μοντέλα, η Hyundai λανσάρισε το 2016 το IONIQ, το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως με τρία διαφορετικά συστήματα κίνησης: υβριδικό, plug-in υβριδικό και πλήρως ηλεκτρικό κινητήρα σε έναν τύπο αμαξώματος. Το 2018 πρωτοπόρησε για ακόμα μια φορά με το πρώτο ηλεκτρικό SUV σε παγκόσμιο επίπεδο, το Kona Electric.

Στην ελληνική αγορά, η διάθεση του ηλεκτρικού Kona ανακοινώθηκε τον Ιούλιο του 2020, συμπληρώνοντας έτσι την γκάμα μαζί με το Kona Hybrid (δείτε τη δοκιμή) και τα Kona με τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Το Kona Electric πωλείται σε δύο εκδόσεις κινητήρων και μπαταριών. Στη βάση τοποθετείται το μοντέλο των 136 ίππων και 39 kWh στην τιμή των 36.990 ευρώ (30.192 ευρώ με όλες τις κρατικές επιδοτήσεις). Πιο πάνω βρίσκεται το ισχυρότερο των 204 ίππων με τη μπαταρία των 64 kWh, σε τιμές που ξεκινούν από 42.990 ευρώ (37.965 ευρώ με την επιδότηση).

Διαβάστε ακόμα: Ποιο καίει λιγότερο; Αυτοκίνητο CNG ή ηλεκτρικό;

Στο βασικό του εξοπλισμό περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της λωρίδας, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, οθόνη αφής 7 ιντσών, αυτόνομο άναμμα φώτων και πολλά ακόμη στοιχεία. Όπως και στα υπόλοιπα Hyundai, δίνεται 5ετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, συν εγγύηση 8 ετών ή 160.000 για τη μπαταρία ιόντων λιθίου.

Με διαφορές στον σχεδιασμό

Το ηλεκτρικό Kona βασίζεται στο συμβατικό μοντέλο, ωστόσο φέρει αρκετές αλλαγές στο αμάξωμα και στο εσωτερικό του. Εξωτερικά διακρίνεται κυρίως από την κλειστή μάσκα χωρίς γρίλιες και τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Στο πλάι ξεχωρίζουν οι διαφορετικές ζάντες των 17 ιντσών (με ελαστικά 215/55), ενώ στο πίσω άκρο ο διαφορετικός προφυλακτήρας και το λογότυπο «electric» αποτελούν τις ειδοποιές διαφορές. Σε διαστάσεις, το ηλεκτρικό μοντέλο είναι πιο μακρύ κατά 15 χλστ. (4.180 χλστ.), πλατύτερο και χαμηλότερο κατά 20 χλστ. (1.800 χλστ. και 1.570 χλστ. αντίστοιχα). Μόνο το μεταξόνιο έμεινε ίδιο στα 2.600 χλστ.

Πιο σύγχρονο εσωτερικό

Όπως στο αμάξωμα, έτσι και στο θάλαμο των επιβατών του Kona Electric εντοπίζονται διαφορές, που χαρίζουν στο υψηλής τεχνολογίας αυτοκίνητο μια πιο ποιοτική και hi-tech εικόνα. Ο βασικός σχεδιασμός παραμένει ίδιος, όμως ο πίνακας οργάνων και η κεντρική κονσόλα είναι καινούργια. Στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών εμφανίζονται ενδείξεις για το ταχύμετρο, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, τη ροή ενέργειας και τα προφίλ οδήγησης (Eco, Comfort και Sport). Επίσης, ανάλογα με το προφίλ, το χρώμα φόντου και οι μετρητές προσαρμόζονται ώστε να παρέχουν πάντα τις πιο σημαντικές και χρήσιμες πληροφορίες.

Διαβάστε ακόμα: Ηλεκτρίζει πιο πολύ το νέο Hyundai Kona Electric

Η κεντρική ενιαία κονσόλα ενσωματώνει τα χειριστήρια του κλιματισμού και πιο κάτω τα κουμπιά shift-by-wire P, N, D και R για την επιλογή της κίνησης, αντί ενός κλασικού λεβιέ. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη των 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων (7 ιντσών στην πρώτη έκδοση), με τις πολλές πληροφορίες και εφαρμογές. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά στο σύνολό τους σκληρά, εκτός από λεπτό μαλακό υλικό στην επένδυση μπροστά από το συνοδηγό. Η συναρμογή είναι ιδιαίτερα προσεγμένη και πείθει για την απουσία τριγμών σε βάθος χρόνου. Στον τομέα των χώρων για τους επιβάτες δεν υπάρχει καμία μεταβολή, που σημαίνει ότι είναι σε θέση να μεταφέρει τέσσερα άτομα χωρίς παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών έχει μικρύνει κατά 29 λτ. και βρίσκεται στα 332 λτ.

Επιτάχυνση… αεριωθούμενου!

To Hyundai Kona Electric στην ισχυρότερη έκδοση των 204 ίππων και με τη μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 64 kWh που είχαμε στη διάθεσή μας για τη δοκιμή, αποτελεί ένα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τη μεγαλύτερη αυτονομία. Σύμφωνα με την Hyundai προσφέρει αυτονομία 484 χιλιομέτρων (μικτός κύκλος κατά WLTP) ή 660 χιλιομέτρων εντός πόλης, με μεικτή κατανάλωση 14,7 kWh/100 χλμ. ή 10,7 kWh στην πόλη.

Εκτός από τις αστικές διαδρομές που κάναμε, ταξιδέψαμε μέχρι το Ναύπλιο για να διαπιστώσουμε στην πράξη πόσα χιλιόμετρα βγάζει με μια φόρτιση σε ένα τυπικό ταξίδι. Διαπιστώσαμε ότι όχι μόνο φτάνει άνετα στο πήγαινε – έλα, αλλά περίσσεψαν και σχεδόν 100 χιλιόμετρα για την επόμενη φόρτιση. Με τις μπαταρίες στο 98% και 521 χλμ. αυτονομίας, ξεκινήσαμε για το Ναύπλιο και φτάσαμε με 67% φόρτιση, 346 χλμ. αυτονομίας και κατανάλωση 15,1 kWh/100 χλμ. Να σημειωθεί ότι κινηθήκαμε σε ήπιους ρυθμούς (110-120 χλμ./ώρα στην εθνική οδό), ενώ έγιναν και ενδιάμεσες στάσεις για μετρήσεις επιταχύνσεων (βλ. παρακάτω βίντεο). Επίσης, η χρήση του κλιματισμού μειώνει κατά περίπου 20 χλμ. την αυτονομία.

Διαβάστε ακόμα: Πόσο κοστίζει το leasing ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,9 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 167 χλμ./ώρα. Η επιτάχυνση (ειδικά στο πρόγραμμα Sport) είναι έντονη και ακαριαία, ενώ ο ήχος από τον ηλεκτροκινητήρα θυμίζει αεροπλάνο κατά την απογείωση. Ο οδηγός έχει άφθονη δύναμη ανά πάσα ώρα και στιγμή, ακόμα και στο πιο ήπιο πρόγραμμα Eco, χάρις και στη ροπή των 395 Nm από τις 0 σ.α.λ.

Όσον αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου, από 0-80% χρειάζεται 54 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) 100 kW, ή 75 λεπτά σε DC 50 kW. Με τον ενσωματωμένο φορτιστή των 7,2 kW, η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) διαρκεί έως 9 ώρες και 35 λεπτά για πλήρη φόρτιση (0%-100%), ενώ σε απλή πρίζα σούκο θέλει 31 ώρες.

Ήσυχο, άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση

Η οδήγηση του Kona Electric δεν διαφέρει σε κάτι από ενός συμβατικού με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ωστόσο, ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες απολαμβάνουν υψηλότερη άνεση, λόγω έλλειψης θορύβου από το κινητήρα και τυχόν δονήσεων και κραδασμών. Το «αρνητικό» είναι ότι το Hyundai Kona Electric μαζεύει γρήγορα χιλιόμετρα σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, χωρίς παράλληλα να γίνονται αντιληπτά, αφού δεν υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων, η επιτάχυνση είναι ταχύτατη και δεν ακούγεται το ανέβασμα των στροφών, όπως σε ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε συνδυασμό με τις κόμπακτ διαστάσεις του αυτοκινήτου και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το Kona Electric είναι ιδιαίτερα ξεκούραστο και εύκολο στους χειρισμούς στις αστικές μετακινήσεις.

ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι κατάλληλα ρυθμισμένες για να μην ενοχλούνται οι επιβάτες από τις ανωμαλίες των δρόμων. Το στιβαρό πλαίσιο και το χαμηλό κέντρο βάρους, λόγω των χαμηλά τοποθετημένων μπαταριών στο δάπεδο, συμβάλλουν στην πολύ καλή σταθερότητα του Kona Electric στις ευθείες και στις στροφές. Εκεί, υπό πίεση αντιδρά όπως ένα συμβατικό αυτοκίνητο, δηλαδή με γεμάτο γκάζι έχει την τάση να ανοίξει την τροχιά του, όχι όμως για πολύ αφού θα επέμβουν τα ηλεκτρονικά συστήματα. Ο οδηγός αντιλαμβάνεται το περισσότερο βάρος των 1.685 κιλών του αμαξώματος, αν έχει οδηγήσει το ελαφρύτερο Kona 1.0 T-GDi 120 PS των 1.223 κιλών. Το τιμόνι και τα φρένα του έχουν καλή αίσθηση και μόνο όταν πατηθεί τέρμα το γκάζι και το οδόστρωμα γλιστράει, το τιμόνι -αναμενόμενα- έχει την τάση να «ψαρέψει» λόγω της άμεσης και άφθονης ροπής στους εμπρός κινητήριους τροχούς. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας πέδησης, βοηθώντας στη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά και στην επιβράδυνση.

(+) Άνεση, ευελιξία, αυτονομία, δύναμη κινητήρα, επιτάχυνση, ποιότητα κύλισης, απουσία θορύβου και κραδασμών από κινητήρα, εργονομία

(-) Τιμή, χρόνος φόρτισης σε οικιακή πρίζα ή AC, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών

Καύσιμο
Ηλεκτρικό
Κυβισμός (κ.εκ.)
-
Κύλινδροι/βαλβίδες
-
Ταχύτητες
1
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
204
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
395
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
167
Αστική (λτ./100 χλμ.)
10,7 kWh
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
14,7 kWh
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.180
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.570
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.685
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
332
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
42.990 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 67 hp AΜΤ
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 67 hp AΜΤ
Δοκιμή Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid
Δοκιμή Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid
Δοκιμή Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150 PS
Δοκιμή Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150 PS
Δοκιμή Hyundai i10 1.2 λτ. 84 PS Auto
Δοκιμή Hyundai i10 1.2 λτ. 84 PS Auto
Δοκιμή Renault Clio 1.3 TCe 130 R.S. Line EDC
Δοκιμή Renault Clio 1.3 TCe 130 R.S. Line EDC
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 130 HP
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 130 HP
Δοκιμή Toyota Corolla 2.0 λτ. Hybrid 180 PS
Δοκιμή Toyota Corolla 2.0 λτ. Hybrid 180 PS
Δοκιμή Mitsubishi Space Star 1.2 λτ. 80 PS
Δοκιμή Mitsubishi Space Star 1.2 λτ. 80 PS
Δοκιμή Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 PS
Δοκιμή Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 PS
Οι τιμές του νέου Hyundai Tucson στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.400άρι CUPRA Leon e-Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Renault Captur
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Audi Q2 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Nissan Micra 1.0 IG-T 92 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Peugeot 3008 με πολλές αλλαγές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ισχυρό και ακριβό VW T-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα τα Golf GTI, GTD, GTE και eHybrid (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Suzuki Jimny LCV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Dacia Duster με νέο turbo κινητήρα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό ηλεκτρικό VW
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Fiat Panda Sport, City Life, City Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων