Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS

Ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Jeep ανανεώθηκε πρόσφατα, σηματοδοτώντας παράλληλα μια νέα εποχή στην 80χρονη πορεία της ιστορικής φίρμας. Το Compass είναι το πρώτο μοντέλο τόσο της Jeep, όσο και γενικότερα στον όμιλο, που λανσάρεται στην Ευρώπη επί εποχής Stellantis και διακρίνεται για την τεχνολογική και ποιοτική του αναβάθμιση.

To ανανεωμένο premium SUV των Αμερικανών διατίθεται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές στη χώρα μας, που ξεκινούν από τις 22.900 ευρώ για τον 1.300άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα των 130 ίππων. Ο 1.600άρης ντίζελ των επίσης 130 ίππων ξεκινά από τις 27.200 ευρώ και την έκδοση Longitude, ενώ για την 80th Anniversary της δοκιμής απαιτούνται 32.700 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης, διαθέτοντας από 19άρες ζάντες αλουμινίου μέχρι δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, συνοδεία πλήρους πακέτου ηλεκτρονικών συστημάτων.

Μικρές, αλλά στοχευμένες αλλαγές εξωτερικά

Οι σχεδιαστές της Jeep απέφυγαν τους πειραματισμούς με την εξωτερική εμφάνιση, ιδίως από τη στιγμή που το Compass αντιπροσωπεύει το 40% των πωλήσεών της. Οι πινελιές είναι λίγες εξωτερικά, αλλά αρκετές για να κάνουν τη διαφορά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Η χαρακτηριστική μάσκα με τις 7 γρίλιες ανασχεδιάστηκε ελαφρώς, ενώ στην έκδοση Anniversary είναι βαμμένη σε μαύρο χρώμα (όπως τα σήματα, οι ζάντες και η οροφή). Το επιθετικό μοτίβο των φρεσκαρισμένων προφυλακτήρων συνδυάζεται ιδανικά με το τραπεζοειδές σχήμα των φτερών, με τα φωτιστικά σώματα να παρουσιάζονται ελαφρώς πιο αιχμηρά και με αναβαθμισμένα γραφικά στα LED. Συνολικά διαθέτει ένα δυναμικό και πολύ ελκυστικό παρουσιαστικό, που τονίζει τον πολυτελή χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Τεράστια αναβάθμιση εσωτερικά, με έμφαση στην ποιότητα και την τεχνολογία

Όσο κρατήθηκε στο αμάξωμα, τόσο «εκτονώθηκε» το σχεδιαστικό τμήμα στο εσωτερικό του Compass. Αν βάλεις φωτογραφίες από το προηγούμενο και το νέο δίπλα-δίπλα, με το ζόρι να πιστέψεις πως πρόκειται για το ίδιο αυτοκίνητο. Το ταμπλό είναι ολοκαίνουργιο και ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, διάστασης 10,1 ιντσών (8,4 στις βασικές εκδόσεις), που μοιάζει να αιωρείται πάνω από τους αεραγωγούς, ενώ εξίσου εντυπωσιακός είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών (7 ιντσών στην πρώτη έκδοση). Οι πλευρικοί αεραγωγοί είναι όμορφα καμουφλαρισμένοι και συνδέονται νοητά, χάρις στις οριζόντιες γραμμές που διατρέχουν το ταμπλό. Νέο, τέλος, είναι και το τιμόνι.

Η ποιότητα των υλικών και ο διάκοσμος, έχουν πραγματοποιήσει άλμα προς το καλύτερο. Ακόμα και όπου δεν υπάρχει μαλακό πλαστικό, η αίσθηση που αφήνουν είναι από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει σε Jeep. Η όψη του λεβιέ αποζημιώνει, όμως θα θέλαμε η λαβή να ήταν από πραγματικό αλουμίνιο, αντί πλαστικού, αν και από πρακτικής πλευράς είναι καλύτερα, γιατί οι μεταλλικοί λεβιέδες καίνε το καλοκαίρι και το χειμώνα είναι παγωμένοι. Κατά τα λοιπά οι προσφερόμενοι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι, παρέχοντας μπόλικο αέρα στο πίσω κάθισμα για πόδια και κεφάλι, συνοδεία 438 λίτρων  (1.387 λτ. με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα) και δυο βολικών θηκών στα πλαϊνά για το πορτμπαγκάζ.

Μαζί με την ποιότητα, η Jeep έδωσε ανάλογη -ου μη περισσότερη- έμφαση στην τεχνολογία. Πρόκειται για ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα στην Ιστορία του κατασκευαστή, κοντραριζόμενο ευθέως με το νέο Grand Cherokee L. Είναι το πρώτο Jeep επί ευρωπαϊκού εδάφους που εφοδιάζεται με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, έχοντας παράλληλα στο στάνταρ εξοπλισμό το πακέτο επικουρικών συστημάτων ADAS.

Αυτό περιλαμβάνει ανάγνωση σήμανσης κυκλοφορίας, αυτόματη ρύθμιση ταχύτητας βάσει εκάστοτε ορίου, αναγνώριση και προειδοποίηση του οδηγού για τα επίπεδα κόπωσης και το καθιερωμένο αυτόματο φρενάρισμα, με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών. Το ενεργό cruise control και η διατήρηση λωρίδας  συνεργάζονται, προκειμένου να κρατούν το αυτοκίνητο τόσο σε απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, όσο και εντός λωρίδας κυκλοφορίας, συνθέτοντας το Highway Assist. 

Άκρως λειτουργικός ο νέος ντίζελ

Κάτω από το καπό συναντάμε το βελτιωμένο 1.6 MultiJet, που αποδίδει πλέον 130 ίππους (+10 άλογα) και 320 Nm ροπής, μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Η Jeep αναφέρει 10% λιγότερη κατανάλωση και 11 γρ./χλμ. μειωμένα CO2, σε συνδυασμό με πιο πολιτισμένη λειτουργία.

Στην πράξη ο 1.600άρης ντίζελ όντως τραβάει από χαμηλά, αλλά σε έντονες ανωφέρειες θα χρειαστεί λίγο δούλεμα με το κιβώτιο ώστε να μείνει εντός ωφέλιμου φάσματος. Υπό τέτοιες συνθήκες, ή με φορτίο, χρειάζονται τουλάχιστον 2.000-2.300 σ.α.λ. για να κινηθούν με θέρμη τα 1.615 κιλά του αμαξώματος. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση ανακοινώνονται στα 10,6 δλ. και η τελική φτάνει τα 194 χλμ./ώρα, ωστόσο μεγαλύτερη σημασία έχουν τα 130 χλμ./ώρα στις 2.400 σ.α.λ. και η άνετη διατήρησή τους, ακόμα και με 5 επιβάτες.

Ο κινητήρας ακούγεται όταν είναι ανοιχτά τα παράθυρα, αλλά άπαξ και κλείσουν η ηχομόνωση κάνει εξαιρετική δουλειά. Οι κραδασμοί περιορίζονται στον ελάχιστο βαθμό, συνδράμοντας στη δημιουργία μιας ήσυχης καμπίνας. Μια ματιά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων αυτής, φανερώνει μια μέση τιμή κατανάλωσης της τάξης των 7,9 λίτρων/100 χλμ. Δεν είναι πολλή, αλλά θα μπορούσε να είναι και λιγότερη.

Προτεραιότητα στην άνεση

Η μόνωση της καμπίνας και οι απλωμένες σχέσεις του κιβωτίου, δίνουν το στίγμα των δυναμικών χαρακτηριστικών του Compass. Άνεση και ποιότητα κύλισης αποτελούν τα δυο πρώτα κουτάκια που τίκαραν οι μηχανικοί, ρυθμίζοντας την ανάρτηση με τρόπο τέτοιο που απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες. Σημαντικό ρόλο παίζουν και τα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping), που τοποθετούνται σε όλες τις εκδόσεις. Παρά την ύπαρξη 19άρηδων τροχών, λακκούβες και λοιπά έκτροπα των ελληνικών δρόμων δεν βρίσκουν δίοδο σε καμπίνα ή τιμόνι, παρά μόνο αν πρόκειται για «τάφρους» που θα σε κάνουν να ανησυχήσεις για την ακεραιότητα των ελαστικών.

Χάρις στο 235άρι πέλμα και το 45άρι προφίλ, η παροχή πρόσφυσης είναι καθόλα ικανοποιητική. Ούτε τα 130 άλογα, μήτε τα 320 Nm αρκούν να τα προβληματίσουν, προσφέροντας υψηλά επίπεδα κρατήματος. Και να τα υπερβεί ο οδηγός, το μόνο που θα εισπράξει είναι ήπια και άκοπα από μέρους του ελεγχόμενη υποστροφή. Το τιμόνι είναι κατά τι αργό και δίχως ιδιαίτερη αίσθηση, αλλά έχει σωστό βάρος και διατηρεί την ακεραιότητά του ακόμα και εκτός δρόμου. Σε αυτό τον τομέα, παρότι μπροστοκίνητο και με ασφάλτινα ελαστικά, το Jeep δεν ξεχνά την κληρονομιά του. Με απόσταση σχεδόν 20 εκατοστών (198 χλστ.) από το έδαφος και σωστά καλυμμένα μέρη από το πάτωμα, το Compass κινείται με άνεση σε δύσβατα εδάφη και με αξιοσημείωτη ευελιξία.

(+) Εμφάνιση, αναβάθμιση εσωτερικού, ποιότητα υλικών, τεχνολογία, εξοπλισμός, χώροι, άνεση

(-) Αίσθηση τιμονιού, τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
194
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
135
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
86,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.404
Πλάτος (χλστ.)
1.874
Ύψος (χλστ.)
1.694
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.615
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
438
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.200 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Δοκιμή BMW 116i Advantage
Δοκιμή BMW 116i Advantage
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS
Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 6MT
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 6MT
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store