Δοκιμή Jeep Renegade 1.3 GSE 180 HP 4WD AT9

142

Το ανανεωμένο Jeep Renegade συνεχίζει να προσφέρει απλόχερα τις εκτός δρόμου ικανότητές του, οι οποίες ενισχύονται από τον ισχυρότερο κινητήρα βενζίνης 1.3 λίτρων με τους 180 ίππους, αλλά και την ικανή τετρακίνηση που συνεπικουρείται από το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Jeep Compass Trailhawk 2.0 MTJ 170 PS

Το Renegade μπορεί να είναι το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της μάρκας, αλλά διατηρεί αυτούσιο το DNA που κάνει ξεχωριστά τα μοντέλα της Jeep. Το Renegade προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, στις εκδόσεις Sport, Longitude, Limited, με την κορυφαία Traihawk να προσφέρεται αποκλειστικά με τον 2λιτρο πετρελαίου των 170 ίππων, σαφώς με 4κίνηση. Ο βασικός κινητήρας βενζίνης είναι ο 1.000άρης turbo με 120 ίππους και τιμή απόκτησης 18.900 ευρώ, ενώ όσοι επιθυμούν diesel, βασικός κινητήρας είναι ο 1.6 Mjet με 120 ίππους και τιμή 20.900 ευρώ.

Το Jeep Renegade με τον νέο 1.3 λτ. κινητήρα των 180 ίππων και την 4κίνηση, όπως το μοντέλο της δοκιμής μας, είναι διαθέσιμο στις πλούσιες εξοπλιστικά εκδόσεις Longitude και Limited με τιμές 26.900 και 27.900 ευρώ αντίστοιχα. Μάλιστα οι προηγμένες δυνατότητες ασφάλειας και άνεσης όπως το Lane Departure Warning Plus, το Traffic Sign Recognition System, το Intelligent Speed Assist και το Cruise Control, περιλαμβάνονται στάνταρ σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού. Τέλος, ανεξάρτητα από την έκδοση του Renegade, η Jeep στο πλαίσιο της νέας της προωθητικής ενέργειας το προσφέρει με 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και οδική βοήθεια ή 160.000 χλμ. (όποιο έρθει πρώτο).

Ελαφρύ ρετούς!

Το ανανεωμένο Jeep Renegade διατηρεί το τετράγωνο, σχήμα κατατεθέν του παρουσιαστικό, φέροντας βέβαια μικρές λεπτομέρειες που συμπληρώνουν τη δυναμική εικόνα του. Οι κυριότερες αλλαγές εντοπίζονται στην εμπρόσθια, κλασική, μάσκα με τις 7 γρίλιες, ενώ ελαφρώς διαφοροποιημένα είναι τόσο τα φωτιστικά σώματα, όσο και οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Στο τομέα των διαστάσεων δεν έχουμε την παραμικρή αλλαγή με το προηγούμενο μοντέλο. Έτσι το μήκος αγγίζει τα 4.236 χλστ. το πλάτος τα 1.805 χλστ., ενώ το ύψος ανέρχεται στα 1.684 χλστ.

Αναβαθμισμένη καμπίνα

Σχεδιαστικά, το ανανεωμένο Renegade διατηρεί το τετράγωνο μοτίβο που είχαμε γνωρίσει στο προηγούμενο μοντέλο, όμως υπάρχουν αλλαγές, κυρίως στην κεντρική κονσόλα. Σημαντική είναι η προσθήκη του infotainment Uconnect 4ης γενιάς, με οθόνη αφής 5, 7 ή 8,4 ιντσών (ανάλογα την έκδοση) και δυνατότητα συνδεσιμότητας μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Επίσης, έχουν αλλάξει τα χειριστήρια του κλιματισμού και γενικά ο σχεδιασμός του κεντρικού τμήματος της κονσόλας. Στο πάνω μέρος του ταμπλό υπάρχουν μαλακά υλικά, ενώ γενικότερα το επίπεδο συναρμογής πείθει για την αντοχή του, με το φινίρισμα να είναι εξίσου προσεγμένο. Σε επίπεδο πρακτικότητας, το εμπρόσθιο μέρος της κονσόλας έχει αναδιαρθρωθεί πλήρως, προσφέροντας νέες ποτηροθήκες, μια νέα πλατιά θήκη χαμηλά και μια πιο βολική εσοχή για το κινητό τηλέφωνο.

Διαβάστε επίσης: Πότε έρχονται τα νέα Jeep Plug-In Hybrid;

Ο οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση που τον βολεύει, ενώ θα εκτιμήσει την πανοραμική εποπτεία των τεκταινόμενων του δρόμου. Εξίσου άνετα θα μετακινηθούν κι οι υπόλοιποι τρεις επιβάτες, με άνετο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών επαρκεί κι αυτός, με όγκο 351 λίτρων και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Δυνατός ο 1.300άρης κινητήρας

Οι σημαντικότερες αλλαγές που φέρει το Jeep Renegade, πέρα από τα όσα προαναφέραμε, εντοπίζονται στα μηχανικά του μέρη, όπου οι FireFly βενζινοκινητήρες είναι πλέον προδιαγραφών Euro 6d-TEMP. Εμείς δοκιμάσαμε τον δυνατότερο της σειράς, με χωρητικότητα 1.3 λίτρα, ισχύ 180 ίππων και 270 Nm ροπής, ο οποίος αντικατέστησε το προηγούμενο μοτέρ βενζίνης 1.4 λτ. με τους 170 ίππους. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο συνεργάζεται με το ικανό σύστημα τετρακίνησης, καθώς και με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF. Ο κινητήρας διαθέτει πολύ ικανοποιητικό τράβηγμα από τις 1.500 σ.α.λ., όντας «γεμάτος» σε όλο το φάσμα στροφών. Ωστόσο, όσο ανεβαίνουν οι στροφές, αυξάνεται αισθητά ο θόρυβος από τον κινητήρα που περνάει στην καμπίνα. Η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,5 δλ., με το κοντέρ να τερματίζει στα 201 χλμ./ώρα.

Αρωγός στην προσπάθεια για τις επιδόσεις είναι το γνωστό 9τάχυτο αυτόματο του ομίλου. Περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν ως προς την αμεσότητα των αλλαγών ταχυτήτων και της ομαλότητας της λειτουργίας του, ωστόσο λύνει τα χέρια του οδηγού. Από πλευράς κατανάλωσης η Jeep ανακοινώνει μέση τιμή 7,1 λτ./100 χλμ., αλλά στην πράξη και με λογικό τέμπο οδήγησης δεν θα δείτε εύκολα κάτω από 9,5 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμα: Οι τιμές όλων των εκδόσεων του Jeep Wrangler

Πολύ καλό σε κάθε τερέν

Με το καλημέρα, το Jeep Renegade δηλώνει ότι φτιάχτηκε για τα δύσκολα, ενώ είναι σε θέση να κινηθεί άνετα τόσο εντός, όσο κι εκτός δρόμου. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, αλλά δεν κοπανάει ενοχλητικά, φροντίζοντας να παρέχει την απαιτούμενη σταθερότητα σε κάθε διαδρομή, μιας και εξαλείφει κάθε τάση πλεύσης. Πολύ καλά ανταποκρίνεται και σε στριφτερή διαδρομή, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι λογικές. Ακόμα και με έντονη πίεση, η υποστροφή έχει περιορισμένη παρουσία, με την πρόσφυση να είναι άφθονη ακόμα και στο πλέον ολισθηρό οδόστρωμα. Το τιμόνι παρέχει θετική αίσθηση, αν και είναι περισσότερο εστιασμένο στην άνεση.

Όσο καλά τα πάει στις συμβατικές ασφάλτινες διαδρομές, ακόμα καλύτερα τα πάει εκτός αυτών. Εκεί το τετρακίνητο Renegade ενθουσιάζει παρά τα ασφάλτινα ελαστικά του και την σχετικά μικρή απόσταση από το έδαφος των 166 χλστ. (την ίδια απόσταση έχει και το 2κίνητο μοντέλο). Παρόλα αυτά διαθέτει ικανοποιητικές γωνίες (προσέγγισης 30°, ράμπας 24° και διαφυγής 34°). Συνδυαστικά με τις ανεξάρτητες αναρτήσεις και το σύστημα μεταφοράς ροπής (torque vectoring), η δύναμη θα περάσει στο τροχό που πατάει και το Renegade θα συνεχίσει απρόσκοπτα τη πορεία του. Μαζί βέβαια και με το Selec-Terrain, όπου ανάλογα το πρόγραμμα που έχει επιλέξει ο οδηγός, ρυθμίζει γκάζι, κιβώτιο και ηλεκτρονικά συστήματα. Οπότε το κόλλημα δεν υπάρχει στην ατζέντα του Renegade.

Παράλληλα, το 9άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF διαθέτει μετατροπέα ροπής. Η κίνηση υπό κανονικές συνθήκες μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, καθώς το σύστημα μετάδοσης Active Drive αποσυνδέει τον πίσω άξονα για λόγους κατανάλωσης. Όταν υπάρξει ανάγκη τότε εμπλέκεται αυτόματα η τετρακίνηση, με το σύστημα Selec-Terrain να προσφέρει την επιλογή ανάμεσα σε τρία ειδικά προγράμματα, Snow, Sand, Mud, ανάλογα με το έδαφος. Για πιο extreme καταστάσεις υπάρχει η δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού, πολύδισκου συμπλέκτη!

(+) Απόδοση κινητήρα, σύστημα τετρακίνησης, ποιότητα κατασκευής, κίνηση εκτός δρόμου, εξοπλισμός, εμφάνιση

(-) Κατανάλωση, θόρυβος κινητήρα σε υψηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
9
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
180/5.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.850
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
201
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
163
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
399,35
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.236
Πλάτος (χλστ.)
1.805
Ύψος (χλστ.)
1.667
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.430
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
351
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
82%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
55%
Επικουρικά συστήματα
58%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.900