Δοκιμή Kia Rio 1.0 T-GDi 48V 120 PS DCT GT Line

Αν θέλει κάποιος να δει την πρόοδο των κορεατικών αυτοκινήτων, δεν έχει παρά να συγκρίνει το πρώτο με το σημερινό Kia Rio. Το 1999 εμφανίστηκε, 2021 έχουμε σήμερα. Μια εικοσαετία και πλέον, που μοιάζει με χιλιετηρίδα όταν διαπιστώνεις τα άλματα προόδου που έχουν γίνει, όχι μόνο στο Rio, αλλά και σε όλη την γκάμα της Kia. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι έχει υψηλή αποδοχή παγκοσμίως και με μοντέλα που αποτελούν σημείο αναφοράς στις κατηγορίες τους.

Πριν λίγο καιρό το Rio ανανεώθηκε, προκειμένου να μείνει επίκαιρο και να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική του πορεία. Οι τιμές ξεκινούν από τις 14.090 ευρώ για το βασικό ατμοσφαιρικό 1.200άρι των 84 ίππων, προχωρούν στις 16.790 ευρώ για τον 1.0λτ. τρικύλινδρο τούρμπο στα 100 άλογα, ανεβαίνουν στις 18.190 ευρώ για το συνδυασμό του με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη και φτάνουν στις 20.590 ευρώ, για το κορυφαίο 1.0 T-GDI GT Line με τους 120 ίππους και το 7DCT της δοκιμής.

Δυναμικό και όσο ξεχωριστό πρέπει

Το πακέτο GT Line τονώνει περαιτέρω το φρεσκαρισμένο παρουσιαστικό του Rio, με τον επιθετικό προφυλακτήρα εμπρός και τις δυο τετράδες LED στις άκρες, τις πλαϊνές ποδιές, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης και τις 17άρες ζάντες να ξεχωρίζουν τη σιλουέτα του Kia από τη μάζα των σουπερμίνι.

Το μαύρο χρώμα στο spoiler οροφής, τους καθρέπτες, τα «φιλέτα» στους προφυλακτήρες  και την «tiger nose» μάσκα συνθέτουν μια πολύ καλαίσθητη αντίθεση με το λευκό χρώμα του αμαξώματος, ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο τις σχεδιαστικές μετοχές του αυτοκινήτου.

Άνετο, εργονομικό και ευχάριστο εντός

Στα ενδότερα του Rio, οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν ευχρηστία, ευχάριστο διάκοσμο και διακριτικές σπορ πινελιές. Οι τελευταίες εκφράζονται μέσα από το επίπεδο κάτω τμήμα του τιμονιού και το σηματάκι «GT Line», τη δερμάτινη εσάνς σε τιμόνι-φούσκα επιλογέα-χειρόφρενο, τα αλουμινένια πεντάλ και την απομίμηση ανθρακονήματος στο ταμπλό. Ένα ταμπλό που αποτελείται από σκληρά μεν, πολύ καλοβαλμένα δε πλαστικά.

Η κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών είναι καλαίσθητη και διακρίνεται για την ευκολία στη χρήση της, ενώ η αναβαθμισμένη ψηφιακή οθόνη των 4,2 ιντσών μέσα στον πίνακα οργάνων διαθέτει υψηλότερη ανάλυση. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται πανεύκολα, δίχως να απαιτείται περιήγηση σε λαβύρινθους μενού και υπομενού. Αν σου λείπει κάτι, αυτό είναι λίγο χρώμα στο layout του συστήματος πολυμέσων και καλύτερα γραφικά.

Αυτό που σίγουρα δεν σου λείπει, είναι οι χώροι. Το Rio προσφέρει μια από τις πιο «απλωτές» καμπίνες στην κατηγορία, καθίζοντας με άνεση μικρομεσαίου αυτοκινήτου τέσσερις επιβάτες και φιλοξενώντας πέντε δίχως ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ των 325 λίτρων επίσης στρογγυλοκάθεται ψηλά στα σουπερμίνι, παρέχοντας ορθογώνιο σχήμα και επαρκές άνοιγμα.

«Κουτί» ο 1.000άρης τούρμπο 

Στρίβοντας το κλειδί για να έρθει στη ζωή ο κινητήρας (ευχάριστη ρετρό νότα, κόντρα στη μάζωξη των start buttons), σε εντυπωσιάζει η έλλειψη κραδασμών. Η τρικύλινδρη φύση του 1.0 T-GDI γίνεται αντιληπτή μόνο από τη χροιά, κι αυτό όταν έχεις ανοιχτά παράθυρα. Κραδασμοί, κροταλίσματα και λοιπά εφέ λάμπουν δια της απουσίας τους, δημιουργώντας τις καλύτερες συνθήκες για οδήγησης πριν καν κυλήσουν οι τροχοί.

Όταν αυτό συμβεί, χαίρεσαι με τη συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου. Μπορεί να ακούγεται περίεργο, σε μια εποχή που τα τούρμπο και οι διπλοί συμπλέκτες κατακλύζουν την αγορά, αλλά δεν είναι αυτονόητη μια αρμονική συνεργασία μοτέρ-μετάδοσης. Στην περίπτωση του Rio ισχύει, με το παραπάνω. Πολλά από τα εύσημα, φυσικά, ανήκουν στο DCT. Το 7άρι αυτόματο πατινάρει όσο ακριβώς χρειάζεται στις εκκινήσεις, δεν καθυστερεί τα ανεβάσματα και ανταποκρίνεται εξαιρετικά στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, κατεβάζοντας τάχιστα σχέση. Μοναδική παραφωνία ένα κενό στις χαμηλές στροφές, κάτω από τις 1.900 σ.α.λ., όπου χρειάζεται να πατήσεις πάνω από το μισό της διαδρομής το πεντάλ, ώστε να αντιληφθεί πως απαιτείται κατέβασμα.

Αυτή η μικρή ραθυμία χαμηλά είναι ένα από τα λίγα μείον του κινητήρα. Το άλλο, είναι η κατανάλωση υπό πίεση. Σε γρήγορους (έως πολύ γρήγορους) ρυθμούς, η μέση κατανάλωση μπορεί να πάει αρκετά πάνω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. (μέχρι 9,4 λίτρα/100 χλμ. είδαμε), παρά την ύπαρξη ήπιου υβριδικού συστήματος 48 Volt. Θα επιταχύνεις, βέβαια, στα 100 χλμ./ώρα από στάση μέσα σε 10,3 δλ. και μπορείς να φτάσεις μέχρι τα 190 χλμ./ώρα τελικής, έχοντας 120 ίππους και 200 Nm στη διάθεσή σου. Με νορμάλ οδήγηση, ωστόσο, η κατάσταση αλλάζει άρδην και κατεβάζει τη μέση τιμή στην περιοχή των 7,1-7,2 λίτρων/100 χλμ.

Γεροδεμένο και ασφαλώς καλοστημένο

Στην εθνική το Rio δεν έχει κανένα πρόβλημα να διατηρήσει τουλάχιστον 130 χλμ./ώρα και το επίπεδο θορύβου χαμηλά, από κινητήρα και αέρα. Από το 205άρι πέλμα (με 45άρι προφίλ) των ελαστικών παράγονται αρκετά ντεσιμπέλ, όμως δεν είναι αρκετά για να χαλάσουν το ταξίδι. Το ίδιο ισχύει για την ανάρτηση, η οποία είναι πιο σφιχτή και «διαβαστερή» στις ανωμαλίες από των απλών Rio. Επίσης δεν γίνεται κουραστική, απλά σε τραχύ οδόστρωμα αισθάνεσαι συντονισμούς γενικά και ένα ελαφρύ τρέμουλο στο τιμόνι.

Σε πιο κακοκαιρισμένα οδοστρώματα οι θόρυβοι και κραδασμοί εντείνονται, προερχόμενοι κυρίως από τον πίσω άξονα. Ο ημιάκαμπτος αντιδρά μονοκόμματα και ηχηρά στα βαθιά κοψίματα του δρόμου, ωστόσο δεν εκτρέπει το αυτοκίνητο από την πορεία του αν συναντήσει κάτι ανάλογο εντός καμπής. Το Rio GT Line στρίβει ενιαία, με πολύ καλή αίσθηση και βάρος από το τιμόνι, που παρέχει επαρκή πληροφόρηση και αμεσότητα στην τοποθέτηση του εμπρός άξονα. Αντίστοιχες καταστάσεις για τον πίσω δύσκολα θα προκύψουν, καθώς το ESP έχει την τάση να επεμβαίνει κατά τι πρόωρα. Αν προσέξεις, όμως, και δεν βάλεις πολλή γωνία στο τιμόνι, μπορείς να πλασαριστείς γλυκά με τα τέσσερα.

Τυχόν υπερβολές θα οδηγήσουν σχεδόν αποκλειστικά σε υποστροφή και αφού ξεπεραστεί το υψηλό περιθώριο πρόσφυσης των φαρδιών ελαστικών. Το πίσω μέρος δεν παρουσιάζει τάσεις αυτονόμησης και θα αντιδράσει μόνο εφόσον το «τσιγκλίσεις», ενώ θα πρέπει να εξάρουμε τη λειτουργία των φρένων. Πέρα από την ισχύ του συστήματος πέδησης, το πεντάλ αποσπά εξαιρετικές κριτικές για την αίσθηση και την ακρίβειά του. Σύμμαχος η ανάκτηση ενέργειας, που επικουρεί το έργο των τεσσάρων δισκόφρενων και λειτουργεί όπως ακριβώς περιμένεις.

(+) Σχεδίαση, χώροι, εργονομία, επιδόσεις, φρένα, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, κράτημα

(-) Κατανάλωση υπό πίεση, ποιότητα κύλισης σε τραχύ οδόστρωμα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7 αυτόματο διπλού συμπλέκτη
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1-5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
116-126
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
0-80,64
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.070
Πλάτος (χλστ.)
1.725
Ύψος (χλστ.)
1.450
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.253
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
325 (300 με ρεζέρβα)
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.590 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store