Δοκιμή Kia XCeed 1.5 T-GDi 160 PS 7DCT 48V Hybrid - AutoGreekNews

Δοκιμή Kia XCeed 1.5 T-GDi 160 PS 7DCT 48V Hybrid

Η Kia διαθέτει μια μεγάλη γκάμα μοντέλων, όπως μίνι, μικρά, Crossover, SUV, υβριδικά και ηλεκτρικά, καλύπτοντας ένα ευρύ αγοραστικό κοινό. Σε λίγο καιρό θα λανσαριστεί στην Ελλάδα και το νέο Sportage, ανεβάζοντας και άλλο τον πήχη στα δημοφιλή C-SUV. Πολύ ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει και η πρόταση της μάρκας στα μικρομεσαία Crossover, το XCeed, καθώς συνδυάζει στοιχεία από τα τύπου κουπέ χάτσμπακ και τα πιο ψηλά SUV.

Παρά το γεγονός ότι βασίζεται στο Ceed, το XCeed διαφέρει σημαντικά, αφού το μόνο κοινό τους στοιχείο είναι οι εμπρός πόρτες. Συνολικά το XCeed είναι πολύ αρεστό, αποπνέοντας δυναμισμό, πολυτέλεια και συγκεντρώνοντας κολακευτικά σχόλια για την καλλίγραμμη σιλουέτα του. Κύρια σχεδιαστικά του γνωρίσματα αποτελούν τα αιχμηρά φώτα με το μοτίβο ice cube, η φαρδιά μάσκα, η τοξοειδής οροφή, τα λεπτά πίσω φανάρια και τα πλαστικά προστατευτικά. Με μήκος 4.395 χλστ. βρίσκεται εντός των πλαισίων της κατηγορίας, όμως με 184 χλστ. απόσταση από το έδαφος είναι αισθητά πιο ψηλό από ένα τυπικό μικρομεσαίο 5θυρο.

Οι τιμές του XCeed ξεκινούν από τις 22.890 ευρώ με τον 1.500άρη κινητήρα βενζίνης των 160 ίππων, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων κοστίζει από 24.490 ευρώ. Να σημειωθεί ότι όλα τα XCeed συνοδεύονται με 7ετή εργοστασιακή εγγύηση, συν 5 χρόνια δωρεάν service.

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και άνεση χώρων

Τις πρώτες εντυπώσεις δεν κλέβει μόνο ο εξωτερικός σχεδιασμός του XCeed, αλλά και η αρτιότητα στο εσωτερικό του. Όποιος εισέλθει σε αυτό, αμέσως εντυπωσιάζεται με την ποιότητα και την προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια. Τα αφρώδη υλικά σε ολόκληρο το ταμπλό με τις ραφές, οι μαλακές επενδύσεις στο άνω τμήμα των θυρών, τα νίκελ διακοσμητικά και οι επιφάνειες μαύρης λάκας πιάνου, συνθέτουν μια premium κατασκευή. Αυτή ενισχύεται και από τη στιβαρή συναρμογή των επιμέρους  τμημάτων. Τη σύγχρονη εικόνα τονίζουν με τη σειρά τους η μεγάλη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών (8 ιντσών στην πρώτη έκδοση Optimum) και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών (στάνταρ στην πιο ακριβή έκδοση Titanium).

Παράλληλα, η πιο ψηλή κατά 37 χλστ. θέση οδήγησης του XCeed (από του Ceed), οι πολλές θήκες, η πολύ καλή εργονομία και οι πολλαπλές ρυθμίσεις τιμονιού – καθίσματος, διευκολύνουν και κάνουν τον χρήση να νιώθει βολικά και ξεκούραστα. Άνετα θα αισθανθούν και οι υπόλοιποι φιλοξενούμενοι, καθώς έχουν στη διάθεσή τους αρκετούς χώρους, συν 380 λίτρα για τις αποσκευές.

Επιτυχημένο δίδυμο κινητήρα – κιβωτίου ταχυτήτων

Ο νέος 4κύλινδρος 1.500άρης T-GDi κινητήρας των 160 ίππων και 253 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. αντικατέστησε τον 1.4 T-GDi 140 PS. Επίσης, ενσωματώνει ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, εξασφαλίζοντας πολύ ομαλή εκκίνηση με το start/stop και ακόμα καλύτερο τράβηγμα. Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο η δύναμη περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω του 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, το οποίο συνεργάζεται εξαιρετικά με το μηχανικό σύνολο. Οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται ομαλά και γρήγορα, είτε πλήρως αυτόματα ή χειροκίνητα με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα. Αυτό που λείπει είναι τα paddles πίσω από το τιμόνι, γιατί θα εξυπηρετούσαν καλύτερα στη γρήγορη οδήγηση σε μια ορεινή διαδρομή. Πρόσθετα, μέσω του Drive Mode τα προγράμματα Eco, Drive και Sport διαμορφώνουν ανάλογα την απόκριση του γκαζιού, τη λειτουργία του 7DCT και το βάρος του τιμονιού. Μεταξύ αυτών το Normal είναι το πιο κατάλληλο για τις καθημερινές συνθήκες.

Στα θετικά στοιχεία του μοτέρ ανήκουν ακόμα η γραμμική του απόδοση δίχως ξεσπάσματα ή κενά και η πολιτισμένη του λειτουργία. Στο ταξίδι η 7η σχέση είναι ιδανική, αφού με 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει 2.500 σ.α.λ. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, αυτές ικανοποιούν και με το παραπάνω, με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα σε 6,3 δλ. Τέλος, η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,8 λτ./100 χλμ.

Κράτημα και άνεση σε ιδανική ισορροπία

Οι τεχνικοί της Kia κατάφεραν και πέτυχαν μια ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος στο δρόμο, εκμεταλλευόμενοι το στιβαρό πλαίσιο και τις ανεξάρτητες αναρτήσεις με τη σφιχτή ρύθμιση. Παρά το γεγονός ότι είναι πιο ψηλό από το έδαφος, δίνει την αίσθηση ενός πολύ καλά στημένου μικρομεσαίου χάτσμπακ, αφού εμφανίζεται εξαιρετικά σταθερό, δίχως τάσεις πλεύσης ή έντονες κλίσεις στις στροφές.

Εκεί το XCeed 1.5 T-GDi 160 PS στρίβει με σιγουριά, οι τροχοί παρέχουν άφθονη πρόσφυση και το αυτοκίνητο ακολουθεί πιστά την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός. Ακόμα και με άτσαλες κινήσεις παραμένει ελεγχόμενο, το τιμόνι μεταφέρει επαρκή αίσθηση και τα φρένα είναι δυνατά. Τα ταξίδια γίνονται ξεκούραστα, χάρη και στο χαμηλό θόρυβο κύλισης. Ταυτόχρονα οι επιβάτες δεν αντιλαμβάνονται τις γρήγορες ταχύτητες που μπορεί να αναπτύξει και να διατηρήσει εύκολα το XCeed.

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, επιδόσεις, χώροι, ποιότητα εσωτερικού, εξοπλισμός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω ανεξαρτήτως έκδοσης, 7ετής εργοστασιακή εγγύηση

– Απουσία paddles

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.482
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
160/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
253/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
208
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
135
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
86,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 305x25 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 272x10 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.395
Πλάτος (χλστ.)
1.826
Ύψος (χλστ.)
1.495
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.650
Βάρος (κιλά)
1.469
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.490 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS
Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E RWD ER 294 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E RWD ER 294 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 158 PS Hybrid X-Tronic
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 158 PS Hybrid X-Tronic
Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store