Δοκιμή Kia XCeed 1.4 T-GDi 140 hp (+video)

Η οικογένεια του νέου Kia Ceed μεγάλωσε και άλλο μετά την προσθήκη του νέου και πολύ ενδιαφέροντος μέλους, του XCeed. Μαζί με το 5θυρο Ceed, το στέισον βάγκον Ceed Sportwagon, το shooting brake ProCeed και το πιο σπορ Ceed GT, η Kia προσφέρει μια ευρύτατη γκάμα στη μικρομεσαία κατηγορία, καλύπτοντας κάθε ανάγκη.

Δείτε ακόμη: Ειδικές προσφορές για Kia Stonic 1.0T 120 hp

Το XCeed αποτελεί την crossover έκδοση και παρά το γεγονός ότι βασίζεται στο Ceed, διαφέρει ριζικά από αυτό εξωτερικά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το μοναδικό στοιχείο που παρέμεινε ίδιο είναι μόνο οι εμπρός πόρτες.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις και κινητήρες είναι πολλοί, ξεκινώντας από τον 1.0 T-GDi 120 hp στις 20.590 ευρώ. Το 1.4 T-GDi 140 hp της δοκιμής κοστίζει από 25.190 ευρώ με φουλ στάνταρ εξοπλισμό. Στην κορυφή τοποθετείται ο 1.600άρης των 204 ίππων, ενώ στους ντίζελ υπάρχουν ο 1.6 CRDi με 115 και 136 ίππους, με στάνταρ το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V Hybrid (δείτε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο).

Δυναμικός και ξεχωριστός σχεδιασμός

Το νέο crossover Kia XCeed καταφέρνει και συνδυάζει την αυξημένη απόσταση από το έδαφος ενός SUV με τα σπορτίφ χαρακτηριστικά ενός hatchback. Το μήκους 4.395 χλστ. αμάξωμά του με την απόσταση των 184 χλστ. από το έδαφος (με τις 18άρες ζάντες), κεντρίζει αμέσως το ενδιαφέρον, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που γύριζε κεφάλια και ο κόσμος ρωτούσε να μάθει πληροφορίες για το αυτοκίνητο.

Βασικά του σχεδιαστικά γνωρίσματα αποτελούν μπροστά τα αιχμηρά φώτα με το μοτίβο ice cube, η φαρδιά μάσκα, οι λεπτές οριζόντιες λεπίδες στον προφυλακτήρα και η ασημί ποδιά. Στο πλάι ξεχωρίζει η τοξοειδής οροφή, ενώ πολύ ενδιαφέρον είναι και το πίσω μέρος με τα λεπτά φώτα, το διαχύτη και τα δύο σχήματα που μοιάζουν με απολήξεις εξάτμισης. Τον περιπετειώδη χαρακτήρα του τονίζουν με την σειρά τους οι ράγες οροφής και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος.

Δείτε ακόμη: «Βράχος» το Kia XCeed στο τεστ αποφυγής ταράνδου (+video)

Πολύ προσεγμένο εσωτερικό

Η εικόνα στο εσωτερικό του Κia XCeed είναι πιο γνώριμη, καθώς προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από το Ceed. Οι διαφορές εντοπίζονται σε κάποια διακοσμητικά στοιχεία, στην πιο ψηλή κατά 37 χλστ. θέση οδήγησης και στη νέα νέα μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 10,25 ιντσών (στην πιο ακριβή έκδοση Platinum). Προαιρετικά διατίθεται για πρώτη φορά και ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών (δεν υπήρχε στο αυτοκίνητο της δοκιμής). Ο θάλαμος των επιβατών του XCeed κερδίζει αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις με την πολύ καλή ποιότητα των υλικών, της συναρμογής και του προσεγμένου φινιρίσματος, από άκρη σε άκρη της καμπίνας. Σε αυτή θα μετακινηθούν άνετα 4 ή και με κάποιες παραχωρήσεις 5 άτομα, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 426 λτ. είναι μεγάλο (+31 λτ. από το Ceed).

Ασφαλές και σίγουρο στο δρόμο

Αρκετές είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει και στο στήσιμο των αναρτήσεων του XCeed, λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, άρα και του υψηλότερου κέντρου βάρους. Οι μηχανικοί της Kia τοποθέτησαν υδραυλικά στοπ στα εμπρός αμορτισέρ, αντικατέστησαν τα ελατήρια με πιο μαλακά κατά 7% εμπρός και 4% πίσω και ρύθμισαν εκ νέου την ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι και το ESC. Ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε ένα πολύ καλά «στημένο» χάτσμπακ, αφού ποτέ δεν θα νιώσει τάσεις πλεύσης ή έντονες κλίσεις λόγω των μεγαλύτερων διαδρομών των ανεξάρτητων αναρτήσεων. Οι τελευταίες έχουν σχετικά σφιχτή ρύθμιση, όμως περνούν με ποιοτικό τρόπο από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και δεν θα ταλαιπωρήσουν οδηγό και επιβάτες, ύστερα από πολύωρες μετακινήσεις.

Δείτε ακόμη: Προσφορά Kia Ceed 1.0T 120hp LX Uptown

Στους αυτοκινητόδρομους το XCeed «κρύβει» τα χιλιόμετρά του, αφού οι επιβάτες δεν αντιλαμβάνονται τις γρήγορες ταχύτητες που μπορεί εύκολα να αναπτύξει. Πολύ ασφαλές, ουδέτερο και προβλέψιμο είναι και σε πιο σφιχτά κομμάτια με στροφές. Εκεί ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα και να κινηθεί σβέλτα. Οι κλίσεις του αμαξώματος ακόμα και με έντονη πίεση είναι μικρές, ενώ η υποστροφή είναι περιορισμένη. Με απότομο άφημα του γκαζιού μέσα στην στροφή το πίσω μέρος μετακινείται ελάχιστα και όσο χρειάζεται για να βοηθήσει τον οδηγό και σε καμία περίπτωση δεν «ξεκολλάει». Επιπλέον, το τιμόνι έχει το απαραίτητο βάρος και μεταφέρει επαρκή αίσθηση στον οδηγό, ενώ τα φρένα είναι δυνατά, ύστερα από συνεχή καταπόνηση.

Ιδιαίτερα πολιτισμένος ο 1.4 T-GDi

O 1.4 λτ. υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού κινητήρας που έχουμε γνωρίσει και σε άλλες εκδόσεις του Ceed, ταιριάζει κατάλληλα και στο XCeed. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 140 ίππους και 242 Nm ροπής μεταξύ 1.500 και 3.200 σ.α.λ. εντυπωσιάζει αρχικά με την εξαιρετικά γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία του, θυμίζοντας μεγαλύτερο ατμοσφαιρικό μοτέρ, παρά μικρό turbo.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Kia Sportage 1.6d 136 hp 48V Hybrid GT-Line

Ο 1.4 T-GDI διαθέτει θετικό τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές, ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού σε κάθε βαθιά πίεση του δεξιού πεντάλ και δεν χάνει την ισχύ του στις υψηλές στροφές. Αυτό σημαίνει ότι έχει παντού και για κάθε περίσταση διαθέσιμη ισχύ, για πιο χαλαρούς ρυθμούς αλλά και για πιο γρήγορους. Σύμφωνα με την Kia, η επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,4 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Εύχρηστος είναι και ο επιλογέας των 6 ταχυτήτων με την σωστή κλιμάκωση (130 με σχεδόν 2.900 σ.α.λ.), ενώ σε λογικά πλαίσια βρίσκεται η κατανάλωση (7,9 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή).

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, επιδόσεις, χώροι, ποιότητα εσωτερικού, εξοπλισμός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω ανεξαρτήτως έκδοσης, 7ετής εργοστασιακή εγγύηση

– «Τσιμπημένη» τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.353
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
242/1.500-3.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
145
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
268,25
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.395
Πλάτος (χλστ.)
1.826
Ύψος (χλστ.)
1.495
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.650
Βάρος (κιλά)
1.270
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
426
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.190
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Opel Mokka-e 136 PS
Δοκιμή Opel Mokka-e 136 PS
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store