Δοκιμή Mercedes A 250 e Sedan 1.33 λτ. 218 PS - AutoGreekNews

Δοκιμή Mercedes A 250 e Sedan 1.33 λτ. 218 PS

Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα! Ο απόλυτος συγκερασμός κινητήρων εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικών, που λειτουργεί ως μια ιδανική γέφυρα για το μέλλον της αυτοκίνησης. Μια τέτοια περίπτωση είναι κι η Mercedes A 250 e που δοκιμάζουμε αυτή τη φορά με το sedan αμάξωμα και το 1,33 λτ. μηχανικό σύνολο, με τη συνδυαστική ισχύ των 218 ίππων.

Η sedan έκδοση του εξηλεκτρισμένου μοντέλου της γερμανικής μάρκας κοστίζει από 44.195 ευρώ, με τον εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας να μην αφήνει περιθώρια για παράπονα. Μερικά ακόμα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου είναι η είσοδος στο δακτύλιο της Αθήνας, αλλά και τα τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

To EQ Power κάνει τη διαφορά

Όπως και στη περίπτωση του hatchback αμαξώματος, έτσι και στο sedan οι διαφορές είναι μικρές συγκριτικά με τα αμιγώς βενζίνης ή ντίζελ. Για την ακρίβεια απαιτείται ένα έμπειρο μάτι για να βρει τη δεύτερη τάπα στο δεξί πίσω φτερό για την υποδοχή φόρτισης. Από εκεί κι έπειτα όπως όλες οι plug-in Mercedes, έτσι κι η A 250 e sedan φέρει τα διακριτικά EQ Power στα εμπρός φτερά σε μια προσπάθεια τόνωσης του «πριζάτου» χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε επίπεδο διαστάσεων το μήκος μένει το ίδιο όπως και στα υπόλοιπα αδερφάκια του, στα 4.549 χλστ. όπως και το πλάτος στα 1.796 χλστ., ενώ το ύψος διαφέρει ελαφρώς αφού βρίσκεται στα 1.458 χλστ., έναντι των 1.451 χλστ.

Πλουσιοπάροχο και μοντέρνο εσωτερικό

Το εσωτερικό της A 250 e sedan όπως και γενικότερα της σειράς Α-Class ξεχωρίζει με τη κομψότητα που διαθέτει, αλλά και με τη στιβαρή κατασκευή του. Η επιλογή των υλικών έχει γίνει με τη δέουσα προσοχή και στο σύνολο τους είναι πολύ καλής ποιότητας, με υψηλού επιπέδου φινίρισμα. Ο τεχνολογικά προηγμένος χαρακτήρας του αυτοκινήτου ενισχύεται από το ψηφιακό cockpit, που πέρα από την αυξημένη πληροφόρηση και συνδεσιμότητα, υπακούει και σε φωνητικές εντολές. Αρκεί ένα «Hey Mercedes» για να «ξυπνήσει» η ψηφιακή σας βοηθός και να κάνει ότι της ζητήσετε. Υπέροχες είναι όμως κι οι οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το infotainment. Στην A 250 e sedan της δοκιμή μας είχαν διάσταση 10,25 ιντσών, ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, αλλά αξίζουν μέχρι και το τελευταίο ευρώ.

Σε επίπεδο χώρων τώρα 4 ενήλικες θα κάτσουν άνετα, όμως η τοποθέτηση της μπαταρίας επηρέασε τη συνολική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, αφού έχασε 60 λίτρα. Τώρα στο σύνολό του προσφέρει 345 λίτρα, έναντι των 405 λίτρων των εκδόσεων με συμβατικούς κινητήρες, στοιχείο που επηρεάζει ελαφρώς την πρακτικότητα.

Εγνωσμένης αξίας μηχανικό σύνολο

Το συγκεκριμένο υβριδικό κινητήριο σύνολο υφίσταται τόσο στην hatchback AClass (δείτε εδώ τη δοκιμή της), όσο και στις Β-Class, GLA, CLA & CLA Shooting Brake. Αποτελείται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρητικότητας 1,33 λτ., απόδοσης 160 ίππων και με ροπή 250 Nm στις 1.620 σ.α.λ.! Το μοτέρ αυτό συνεργάζεται ιδανικά με τον ηλεκτροκινητήρα των 102 ίππων και των 300 Nm ροπής, με τη συνδυαστική δύναμη να φτάνει τους 218 ίππους και τα 450 Nm ροπής. Η επιτάχυνση από στάση είναι δυνατή, κάτι που τεκμηριώνεται από τα 6,7 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και την τελική των 240 χλμ./ώρα (130 χλμ./ώρα με μόνο τον ηλεκτροκινητήρα).

Ο τελευταίος ενσωματώνεται στο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και εκτελεί και χρέη μίζας. Αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 15,6 kWh, που εδράζει κάτω από τη πίσω σειρά καθισμάτων. Εκεί όμως που η A 250 e sedan είναι αχτύπητη, είναι στον τομέα της κατανάλωσης. Σύμφωνα με τη Mercedes αγγίζει τα 0,9 λτ./100 χλμ., ενώ η κατανάλωση ρεύματος δεν ξεπερνάει τις 15 kWh/100 χλμ. Βέβαια σε πραγματικές συνθήκες τα νούμερα αυτά είναι μεγαλύτερα, αλλά και πάλι δεν φτάνουν σε απαγορευτικά επίπεδα. Για να ακριβολογούμε, κατά τη δοκιμή μας στο trip computer είδαμε μέση κατανάλωση βενζίνης γύρω στα 1,5-2,0 λτ./100 χλμ. με την μπαταρία φορτισμένη. Όταν αδειάσει και λειτουργεί σαν υβριδικό, ανεβαίνει στα 6,0 λτ./100 χλμ. Επίσης, οι απαιτήσεις σε ρεύμα βρέθηκαν στις 21 kWh/100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 21 γρ./χλμ., ενώ η ηλεκτρική αυτονομία, κατά WLTP φτάνει τα 74 χλμ. Στην πράξη υπολογίστε περίπου στα 50 χιλιόμετρα και με σύνεση στο δεξί πεντάλ.

Το επίπεδο ορίζεται από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι (υπάρχουν 5 διαφορετικά επίπεδα έντασης της ανάκτησης στο πρόγραμμα Electric) και μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ των (auto), D+, D, D– και D—. Η πρωταρχική επιλογή είναι το D Autο, το οποίο θα σας βολέψει απίστευτα, αφού η ένταση προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες. Και για να μην έχετε το άγχος της μπαταρίας, μέσω του προγράμματος Battery level, τα επίπεδα φόρτισης διατηρούνται για όποτε τα χρειαστείτε. Για τη φόρτιση τώρα, η μπαταρία σε ένα wallbox θα γεμίσει σε 1 ώρα και 45 λεπτά. Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε ταχυφορτιστή, μόλις 25 λεπτά είναι αρκετά για το 80% της μπαταρίας.

Δυνατός κινητήρας και ποιοτικό πάτημα

Αυτά τα δυο γίνονται αμέσως αντιληπτά όταν βρεθείτε πίσω από το 3άκτινο τιμόνι με το αστέρι στο κέντρο. Η άνεση είναι προτεραιότητα για την Α 250 e, παρά το AMG Line πακέτο που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Η μικρομεσαία σεντάν Mercedes περνά απροβλημάτιστα πάνω από κάθε ανωμαλία των δρόμων, ενώ όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα ενθουσιάζει με το πόσο σταθερό μένει το αμάξωμα. Η ύπαρξη του ημιάκαμπτου άξονα πίσω θα γίνει αντιληπτή μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες.

Ο υβριδικό σύνολο των 218 ίππων υπερνικά με άνεση το επιπλέον βάρος συγκριτικά με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη Α 250 sedan για παράδειγμα, με το κοντέρ να «ταξιδεύει» σε υψηλά τριψήφια νούμερα με χαρακτηριστική άνεση. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ήπιες, με την Α 250 e sedan να παραμένει φιλική και προβλέψιμη ακόμα και στο όριο. Η πρόσφυση επαρκεί για να αφήσετε πίσω σας με ασφάλεια κάθε καμπή, όσο κλειστή κι αν είναι. Τώρα αν το παρακάνετε, το ESP θα δηλώσει παρουσία, αλλά το κάνει τόσο γλυκά που δεν θα σας ενοχλήσει. Ίσα, ίσα που θα το εκτιμήσετε στις περισσότερες των περιπτώσεων. Όπως και τα δυνατά φρένα που διακρίνονται με την αντοχή τους. Όμως σίγουρα θα χρειαστεί να συνηθίσετε, ειδικά στα πρώτα πατήματα, την απόκριση του πεντάλ εξαιτίας της ανάκτησης ενέργειας. Τέλος, το στιλ οδήγησης μπορεί να οριστεί κι από τον οδηγό μέσω των προγραμμάτων του Dynamic Select (Eco, Comfort, Sport ή Individual), που ρυθμίζουν ανάλογα την απόκριση του μηχανικού συνόλου και τον τρόπο λειτουργίας του κιβωτίου.

Η επίγευση που μας άφησε η δοκιμή της Mercedes A 250 e sedan, είναι γλυκιά. Το γερμανικό μοντέλο είναι ένα πολυτελές και αρκετά διακριτικό συνάμα sedan, που ικανοποιεί κάθε ανάγκη μετακίνησης. Μπορεί εύκολα να είναι το καθημερινό σας αυτοκίνητο για τις διαδρομές ρουτίνας, ενώ το ίδιο ξεκούραστα, με ασφάλεια, αλλά κυρίως σβέλτα θα σας ταξιδέψει σε κάθε γωνιά του χάρτη!

Καύσιμο
Βενζίνη και ηλεκτροκινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
160/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.620 - 4.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
102
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
300
Συνδυαστική ισχύς (PS)
218
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
240
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
0,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
21
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα McPherson, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.549
Πλάτος (χλστ.)
1.796
Ύψος (χλστ.)
1.458
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
1.700
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
345
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
91%
Ασφάλεια πεζού
92%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
44.195 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS
Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E RWD ER 294 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E RWD ER 294 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 158 PS Hybrid X-Tronic
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 158 PS Hybrid X-Tronic
Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store