Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC

Η Mercedes διαθέτει μια από τις πιο πλήρεις γκάμες ηλεκτρικών μοντέλων, που κορυφώνεται με την παντοδύναμη AMG ΕQS 53 των 658 ίππων. Στη βάση της γκάμας της τοποθετείται η ολοκληρωμένη EQA, η οποία διατίθεται σε διάφορες εκδόσεις ισχύος και με ένα ή δύο ηλεκτροκινητήρες.{loadposition ekka}

Στη χώρα μας ξεκινά από τις 49.590 ευρώ, με την EQA 250 να αποτελεί την πρώτη έκδοση, ακολουθούμενη από τις EQA 250+, EQA 300 4Matic και EQA 350 4Matic. H «300άρα» που είχαμε για δοκιμή εκκινεί από τις 60.400 ευρώ, συνδυάζοντας 228 ίππους και 390 Nm με κίνηση σε όλους τους τροχούς, ενώ η κορυφαία και επίσης τετρακίνητη 350 διαθέτει 292 ίππους και 520 Nm, αντί 62.900 ευρώ.

Καθαρές γραμμές και καταγωγή GLA

Η EQA αποτελεί στην ουσία την ηλεκτρική εκδοχή της GLA, κάτι που δεν κρύβει -και δεν χρειάζεται να το κάνει κιόλας- σχεδιαστικά. Οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα, που τόσο εμπρός όσο και πίσω ενώνονται με λωρίδα LED, ενώ ακόμα και το απαίδευτο μάτι θα εντοπίσει τη νέα, κλειστή μάσκα μπροστά. Μια προσέγγιση που, μαζί με τον προσεκτικό σχεδιασμό αεροδυναμικών λεπτομερειών (χαρακτηριστική η διαμόρφωση των ζαντών, στο πάνω μέρος τους), προσδίδουν συντελεστή οπισθέλκουσας Cd o,28.

Οι διαστάσεις είναι ελαφρώς μεγαλύτερες σε σχέση με την GLA, όμως θα χρειαστεί μεζούρα για να τις προσέξει κάποιος. Το μήκος παρουσιάζεται αυξημένο κατά 53 χλστ. (4.463 χλστ. στο σύνολο) και το ύψος μόλις κατά 9 χλστ. (1.620 χλστ.), την ώρα που μεταξόνιο και πλάτος μένουν απαράλλαχτα (2.729 χλστ. και 1.834 χλστ. αντίστοιχα).

Ποιότητα, πολυτέλεια και τεχνολογία εντός

Ανάλογη εικόνα και στα ενδότερα της EQA, όπου δεσπόζει η ενιαία διάταξη Widescreen των δυο οθονών 10,25 ιντσών, οι κυκλικοί αεραγωγοί σε στυλ τουρμπίνας και τα εξαιρετικά υλικά, που αποπνέουν πολυτέλεια ακόμα και δια της οράσεως.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, όπως ακριβώς περιμένει από ένα SUV, με τα καθίσματα να είναι άνετα και να προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη. Στο πίσω κάθισμα οι επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, ακόμα κι οι πιο ψηλοί, απολαμβάνοντας «άπλα» για το κεφάλι και τα πόδια τους. Οι αποσκευές αναμενόμενα δεν χαίρουν της ίδιας ευρυχωρίας με της θερμικής αδελφής, καθώς τα 340 λίτρα του πορτμπαγκάζ είναι 95 λιγότερα από της απλής GLA και 45 κάτω σε σχέση με την plug-in hybrid. Η αξιοποίηση του χώρου, πάντως, είναι εξαιρετική, καθώς οι θόλοι μπαίνουν ελάχιστα και το σχήμα εμφανίζεται καθόλα εκμεταλλεύσιμο, με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πόρτα κυριολεκτικά να σου λύνει τα χέρια.

Πολύ καλή είναι και η σχέση συστήματος πολυμέσων – οδηγού, καθώς ναι μεν το MBUX χρειάζεται εξοικείωση, αλλά από τη στιγμή που μπαίνεις στο κλίμα του μπορείς να διαχειρίζεσαι πανεύκολα τις επιμέρους λειτουργίες, βοηθούμενος και από τους διακόπτες που βρίσκονται κάτω από τους τρεις αεραγωγούς.

Ταχύτατη και με «βασική» κατανάλωση

Η βασική διαφορά της EQA 300 σε σχέση με την 250, εμπεριέχεται στο σήμα «4MATIC» που συναντάμε στην πίσω πόρτα. Στην 300, ο ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας του εμπρός άξονα συνδυάζεται με έναν μικρότερο στον πίσω, που αναλαμβάνει να μετατρέψει σε τετρακίνητο το ηλεκτρικό SUV της Mercedes. Οι Γερμανοί δεν ανακοινώνουν επακριβώς νούμερα ισχύος για το σύστημα, αλλά δεδομένης της μικρής διαφοράς από την 250 (228 ίπποι αντί 190 και 390 Nm αντί 375) μπορούμε να συμπεράνουμε πως η έξτρα δύναμη, προέρχεται από τα μετόπισθεν.

Η διαφορά που κάνει, αντίθετα, γίνεται εμφανής στο πρώτο δυνατό πάτημα του γκαζιού. Η EQA 300 τινάζεται μπροστά, έχοντας τη δυνατότητα να γράψει 0-100 χλμ./ώρα 1,2 δλ. ταχύτερα από την EQA 250 (μόλις 7,7 δλ. αντί 8,9 δλ.) και κάνοντας τα 160 χλμ./ώρα της ηλεκτρονικά περιοριζόμενης τελικής, να φαντάζουν ελάχιστα. Ο τρόπος που η 300άρα EQA πιάνει και διατηρεί τέτοια επίπεδα ταχύτητας είναι πραγματικά αξιοσημείωτος, ωστόσο ακόμα περισσότερης μνείας χρήζουν οι απαιτήσεις της σε ρεύμα.

Η Mercedes ανακοινώνει την EQA 300 στις 17,4-18,6 kWh/100 χλμ., την ώρα που η 250 βρίσκεται στις 17,6-18,9 kWh/100 χλμ. Πράγματι, η ισχυρότερη EQA καταναλώνει λιγότερο από τη βασική! Η μέση τιμή του trip διαμορφώθηκε στις 19,7 kWh/100 χλμ., ενώ στη 250 είχαμε μετρήσει 20,8 kWh/100 χλμ.! Διαφορά υπέρ της EQA 300 μεγαλύτερη, από αυτή που αποτυπώνουν τα επίσημα στοιχεία της φίρμας από τη Στουτγκάρδη. Η αυτονομία επίσης είναι υψηλότερη, στα 411-438 χλμ. (402-429 χλμ. η EQA 200), με τη μπαταρία των 66,5 kW να σε «βγάζει» στην πραγματικότητα για 400+ χλμ., άνετα.

Όσο για τη φόρτιση; Σε επιτοίχιο ταχυφορτιστή 11 kW απαιτεί 5 ώρες και 45 λεπτά, ενώ με φόρτιση συνεχούς ρεύματος (DC) 100 kW ανακτά το 80% της ενέργειας σε μόλις 32 λεπτά.

Ολοκληρωμένη και ασφαλέστατη οδηγικά

Όλο αυτό το γκάζι μπορεί κάλλιστα να μεταφερθεί εντός στροφής, καθώς τα φαρδιά ελαστικά (235άρι πέλμα) και η αρωγή των πίσω τροχών στη διαχείριση της ισχύος, μετατρέπουν την EQA 300 σε σιωπηλό «δολοφόνο». Ακόμα και hot hatch να σε προκαλέσει, μπορείς πολύ εύκολα να του δείξεις πως άλλος κρατάει τα ηνία στο στροφιλίκι. Η EQA στρίβει με χιλιόμετρα, γέρνει λίγο, πληροφορεί μέσω του τιμονιού της και προσφέρει εκπληκτική για EV SUV αμεσότητα, χάρις στις μόλις 2,2 στροφές από stop σε stop.

Η πρόσφυση πρακτικά είναι ανεξάντλητη, με μόνο κάποιες τάσεις υποστροφής -κι αυτές σε πολύ πιεσμένα κομμάτια- να εκδηλώνουν δυσαρέσκεια από πλευράς αυτοκινήτου. Η ουδετερότητα χαρακτηρίζει τη συμπεριφορά της EQA, εν τη απουσία προοπτικών πλασαρίσματος ή γωνίας ανάποδου τιμονιού. Αν θες να κινηθείς γρήγορα με γραμμές, όμως, η EQA 300 εμφανίζεται παραπάνω από πρόθυμη να ακολουθήσει, έχοντας και μια εξαιρετική ανάκτηση ενέργειας να υποβοηθά (και υποκαθιστά μέχρι ενός σημείου) τα 4 αεριζόμενα δισκόφρενα. Ανάκτηση την οποία ο οδηγός μπορεί να αυξομειώνει κατά βούληση, μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.

Σε πιο χαλαρούς ρυθμούς απολαμβάνεις την ησυχία που εξασφαλίζει η απουσία «πιστονιών», αλλά και που είναι πιο ευάλωτη σε διατάραξη από αεροδυναμικούς (λιγότερο) και θορύβους κύλισης (περισσότερο). Η ανάρτηση απορροφά ιδανικά τις περισσότερες ανωμαλίες, συνεργαζόμενη με το 55άρι προφίλ των τροχών, και διασφαλίζοντας πως οι φιλοξενούμενοι την καμπίνα θα ταξιδέψουν παντού, πρακτικά «ατσαλάκωτοι».

(+) Επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, αμεσότητα τιμονιού, ποιότητα καμπίνας, χώροι επιβατών

(-) Πορτμπαγκάζ, θόρυβος από τα ελαστικά 

Καύσιμο
Ηλεκτρικό
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
228
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
395
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160 (ηλεκτρονικά περιοριζόμενη)
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
17,4-18,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.463
Πλάτος (χλστ.)
1.834
Ύψος (χλστ.)
1.620
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
2.105
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
340
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
90%
Ασφάλεια πεζού
81%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
60.400 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i 116 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i 116 hp
Νέες εκδόσεις Citroen C3 και απόσυρση για όλους
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Σκορπιών Abarth 595/695
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store