Δοκιμή MINI Cooper 5d 1.5 136 PS Steptronic

Τα αυτοκίνητα της ΜΙΝΙ δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, όντας δημοφιλή ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας. Σε αυτό βοηθάει ο ξεχωριστός χαρακτήρας που αποπνέει ο ρετρό σχεδιασμός τους, συνδυαστικά με την υψηλή ποιότητα κατασκευής και το οδηγοκεντρικό τους προφίλ.

Στα ίδια βήματα βαδίζει και η 3η γενιά ΜΙΝΙ η οποία ανανεώθηκε εντός του 2021. Εμείς δοκιμάσαμε την έκδοση με τις πέντε πόρτες που καταφέρνει να διατηρεί αναλλοίωτα τα στοιχεία του 3θυρου, αλλά με περισσότερη πρακτικότητα. Το 5θυρο MINI πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 20.490 ευρώ στην έκδοση One με τον 1.5 λτ. κινητήρα των 102 ίππων (από 19.750 ευρώ το 3θυρο). Το Cooper της δοκιμής με το πιο αποδοτικό μοτέρ 1.5 λτ. 136 PS ξεκινάει από τα 22.265 ευρώ (από 21.520 ευρώ το 3θυρο) και διαθέτει ικανοποιητικό εξοπλισμό.

Ξεκάθαρα ΜΙΝΙ

Αντικρίζοντάς το δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση πως πρόκειται για ένα μοντέλο της MINI, μιας και η σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας εξελίσσεται με ήπιο τρόπο και με τη σιλουέτα να μένει πάντοτε αναγνωρίσιμη. Η νέα, απέριττη και ιδιαίτερα καθαρή αισθητική του, κατευθύνει το βλέμμα στα απαραίτητα. Στο εμπρός τμήμα του ξεχωρίζει η ανασχεδιασμένη εξαγωνική μάσκα, αλλά και οι στρογγυλοί προβολείς LED (ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό) που αποτελούν πλέον σήμα κατατεθέν του αυτοκινήτου. Πίσω, τιμώντας τη Βρετανική καταγωγή του, τα φανάρια LED φέρουν το χαρακτηριστικό μοτίβο της Βρετανικής Σημαίας (Union Jack). Καλοδεχούμενη είναι κι η διχρωμία της οροφής με τις γυάλινες επιφάνειες να ενοποιούνται όμορφα με το υπόλοιπο σύνολο.

Ποιοτική και ντιζαϊνάτη καμπίνα

Γνώριμο είναι και το περιβάλλον στο εσωτερικό του ΜΙΝΙ με την υψηλή ποιότητα κατασκευής και το εντυπωσιακό ντιζάιν του. Το νέας σχεδίασης κεντρικό όργανο που ενσωματώνει την οθόνη αφής των 8,8 ιντσών εξακολουθεί να τραβάει την προσοχή στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας, προσδίδοντας το απαραίτητο πρεστίζ που αναζητά ο κάτοχος ενός ΜΙΝΙ. Στο σύνολό του το ταμπλό αποτελείται από μαλακά υλικά και με πολύ καλή συναρμογή μεταξύ τους, ενώ οι διακόπτες αεροπορικού τύπου εξακολουθούν να εντυπωσιάζουν. Ο οδηγός κάθεται καλά στο όμορφο και ρυθμιζόμενο κάθισμά του. Ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση, μπορεί να λαμβάνει την απαραίτητη πληροφόρηση από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 5 ιντσών (ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό), ενώ σίγουρα θα ενθουσιαστεί από το «χορταστικό» τιμόνι με την παχιά στεφάνη και την υπέροχη υφή.

Πάμε τώρα στα των επιβατών. Ξεκινώντας με την πρακτικότητα, αυτή είναι αυξημένη στο 5θυρο ΜΙΝΙ, χάρη στις επιπλέον δύο πίσω πόρτες. Παράλληλα κι η ευρυχωρία είναι λίγο καλύτερη συγκριτικά με την 3θυρη έκδοση λόγω των μεγαλύτερων διαστάσεων (+160 χλστ. στο μήκος που φτάνει τα 4.023 χλστ.), αλλά κυρίως λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου κατά 72 χλστ. που ανέρχεται στα 2.567 χλστ. Έτσι, οι πίσω επιβάτες κάθονται σχετικά άνετα, ενώ ο χώρος αποσκευών με το διπλό πάτωμα φτάνει τα 278 λτ. Ωστόσο και πάλι υπολείπεται σε χώρους έναντι άλλων μικρών αυτοκινήτων με μήκος 4+ μέτρα.

Ευχάριστος κι εύρωστος κινητήρας

Το 3κύλινδρο 1.500άρι μοτέρ που κινεί το ΜΙΝΙ Cooper της δοκιμής μας είναι αποδοτικό και του ταιριάζει γάντι. Έχει ισχύ 136 ίππων στις 4.500 – 6.500 σ.α.λ. και ροπή 220 Nm από τις 1.500 σ.α.λ.! Έτσι έχουμε ένα 0-100 χλμ./ώρα της τάξεως των 8,3 δλ. (8,4 δλ. για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο), ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 207 χλμ./ώρα. Μπορεί τα νούμερα να λένε την αλήθεια, αλλά αυτό που δεν μπορούν να αποτυπώσουν είναι η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός κάθε φορά που πατάει το γκάζι. Παρά την 3κύλινδρη υπόσταση του κινητήρα, η λειτουργία του είναι ραφιναρισμένη, από το ρελαντί έως και τον κόφτη. Το τράβηγμα είναι δυνατό και ειδικά μόλις η βελόνα του στροφόμετρου περάσει τις 2.000 σ.α.λ. Κι όλα αυτά χωρίς να γίνεται κατάχρηση στην κατανάλωση καυσίμου, με τη ΜΙΝΙ να ανακοινώνει μεικτή 5,6–6,2 λτ./100 χλμ., νούμερο που δεν απέχει από την πραγματικότητα. Για την ακρίβεια εμείς τις μέρες της δοκιμής μας είδαμε στο trip computer 7,8 λτ./100 χλμ. Σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2 αυτές ανέρχονται στα 126–140 γρ./χλμ.

Ευθύβολο στις ευθείες, απολαυστικό στις στροφές

Η πολύ καλή οδική συμπεριφορά είναι κάτι που περιμένουμε από ένα αυτοκίνητο της ΜΙΝΙ και το 5θυρο Cooper δεν ξεφεύγει από τον κανόνα. Για την ακρίβεια αυτό που εξακολουθεί να εντυπωσιάζει είναι ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του, που είναι ξεκάθαρος ακόμα και από τα πρώτα μέτρα που θα διανύσει κανείς πίσω από το τιμόνι του. Σε καλοστρωμένο δρόμο η σφιχτή ανάρτηση δεν θα ενοχλήσει, αλλά σε κακής ποιότητας οδόστρωμα θα κουράσει τη μεγαλύτερη μερίδα οδηγών. Ωστόσο προσφέρει αυξημένη σταθερότητα και ευθυβολία με υψηλές ταχύτητες στο κοντέρ, ενώ σε δρόμο με στροφές κάνει «τραπέζι» το ΜΙΝΙ, επιτρέποντας στον οδηγό να στρίψει ταχύτατα. Οι κλίσεις είναι ελάχιστες και η πρόσφυση είναι πάντοτε άφθονη, με το πλαίσιο να «φωνάζει» πως μπορεί να διαχειριστεί αρκετή δύναμη παραπάνω.

Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αλλάζει με προθυμία σχέσεις, όμως αν πάνω στην οδηγική έξαψη αναζητήσετε paddles στο τιμόνι, δεν θα τα βρείτε, γιατί πολύ απλά λάμπουν δια της απουσίας τους. Πέρα από τα paddles ένα ακόμα στοιχείο το οποίο θα θελήσετε, είναι ένα πιο ελαφρύ τιμόνι, μιας και είναι απρόσμενα βαρύ ακόμα και στο πρόγραμμα Eco. Χαρακτηριστικό που ίσως κουράσει στις αστικές μετακινήσεις.

Το ΜΙΝΙ Cooper είναι ένα αυτοκίνητο που έχει φανατικό κοινό! Σίγουρα δεν το λες φθηνό, αλλά εντάσσεται στην premium κατηγορία. Παρόλα αυτά, για όσους μπορούν να υποστηρίξουν το κόστος και θέλουν ένα ποιοτικό αυτοκίνητο που ξεχωρίζει και θα τους κάνει τα χατίρια στην αγαπημένη τους διαδρομή, τότε είναι ιδανικό.

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, λειτουργία κινητήρα, επιδόσεις, θέση οδήγησης

(-) Άνεση, χώροι, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
136/4.500-6.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/1.500-4.100
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
207
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,6-6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
126-140
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
80,64-98
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.023
Πλάτος (χλστ.)
1.727
Ύψος (χλστ.)
1.425
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.567
Βάρος (κιλά)
1.230
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
278
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.265 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store