Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 158 PS Hybrid X-Tronic

O ιδρυτής της πιο επιτυχημένης κατηγορίας παγκοσμίως και διαμορφωτής των εμπορικών δρώμενων της αυτοκίνησης, μπήκε αισίως στην 3η του γενιά. Το Nissan Qashqai άλλαξε ολοκληρωτικά, πέρασε σε εντελώς νέα πλατφόρμα και αποσκοπεί εκεί που το κάνει πάντα: στην κορυφή της κατηγορίας και τις ασταμάτητες πωλήσεις.

Με τιμή εκκίνησης τις 24.990 ευρώ στη χώρα μας, για τη βασική έκδοση Elite και τον 1.300άρη τούρμπο των 140 ίππων, δείχνει πανέτοιμο να τα καταφέρει. To CVT κιβώτιο, ονόματι X-Tronic, ξεκινά να διατίθεται από την επόμενη έκδοση Premium με τους 158 ίππους και τις 29.790 ευρώ, ενώ για την N-Connecta της δοκιμής -που διαθέτει, μεταξύ άλλων, σύστημα πλοήγησης, πολυμέσα με οθόνη αφής 9 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων και περιμετρικό έλεγχο του αμαξώματος- απαιτούνται 31.990 ευρώ.

Το πιο ξεχωριστό και δυναμικό της 25ετίας

Πίσω στο 2006, εμφανίστηκε το πρώτο Qashqai. Πιθανόν ούτε η ίδια η Nissan να μην περίμενε τον ορυμαγδό πωλήσεων, που ακολούθησε και ανάγκασε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν στα SUV/crossover. Πιθανότατα δε, οι άνθρωποι πίσω από εκείνο το Qashqai να μην αναγνωρίσουν το σημερινό ως τέτοιο!

Ακόμα και συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, το νέο μοντέλο δεν διατηρεί την παραμικρή ομοιότητα – ειδικά μπροστά. Το πρόσωπο, όπως και αυτό του νέου X-Trail, περισσότερο στο Ariya παραπέμπει παρά σε οποιοδήποτε άλλο Nissan. Η μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα V-Motion κυριαρχεί, πλαισιωμένη από τους λεπτούς προβολείς και τα αιχμηρά LED ημέρας, που δημιουργούν ένα μοτίβο σε στυλ «μπούμερανγκ». Ο δυναμισμός συνεχίζει στο προφίλ, το οποίο διατρέχεται από νεύρα τόσο ψηλά, όσο και χαμηλά στις πόρτες.

Στο πίσω μέρος, όπου οδηγείται το βλέμμα από την ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή της οροφής και την ανηφορική «χαρακιά» στο ύψος των ώμων, συναντάμε μια δυάδα τριγωνικών φαναριών, που «εκβάλουν» σχεδόν μέχρι το μέσο των φτερών. Συνολικά, το νέο Qashqai φαίνεται μεγαλύτερο και πιο ογκώδες από ό,τι είναι στην πραγματικότητα, έχοντας «πάρει» σε κάθε διάσταση συγκριτικά με το απερχόμενο (+35 χλστ. το μήκος, +32 χλστ. το πλάτος, +25 χλστ. το ύψος και +20 χλστ. το μεταξόνιο).

Ένα βήμα πριν να χαρακτηριστεί «premium» εσωτερικά

Εξίσου τεράστιες αλλαγές και στην καμπίνα των επιβατών. Όχι τόσο σε σχεδίαση, όσο σε ποιότητα. Ο διάκοσμος του Qashqai αποπνέει τέτοια ποιότητα, που σου βάζει την ιδέα να το αποκαλέσεις «premium»! Τα υλικά είναι εξαιρετικά παντού, με το πάνω μέρος του ταμπλό να αποτελείται από έναν χορταστικό «αφρό» και το σκληρότερο μεσαίο τμήμα να περιβάλλεται από δέρμα.

Οι επιβάτες του νέου Qashqai απολαμβάνουν μέχρι τεχνολογία… NASA! Οι εμπρός, συγκεκριμένα, που κάθονται σε καθίσματα «μηδενικής βαρύτητας» εμπνευσμένα από αυτά που βολεύονται οι αστροναύτες κατά τις αποστολές στο διάστημα! Ο παραλληλισμός ενέχει ένα κάποιο στοιχείο υπερβολής από τους Ιάπωνες, ωστόσο τα καθίσματα είναι πράγματι αναπαυτικά σε σημείο απόλαυσης, διατηρώντας σε «ατσαλάκωτο» ακόμα και κατά τη διάρκεια πολύωρης παραμονής – καλή ώρα, καθημερινά μποτιλιαρίσματα. Αρωγός στην ευχάριστη παραμονή η ευμεγέθης οθόνη των 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων NissanConnect, αλλά και το πλήρως ψηφιακό καντράν των 12,3 ιντσών.

Οι χώροι παραμένουν στα δυνατά σημεία του C-SUV της Nissan, προσφέροντας τη δυνατότητα για άνετες μετακινήσεις 5 επιβατών. Την πρακτικότητα ενισχύουν με την σειρά τους οι μεγαλύτερες θήκες (στις εμπρός πόρτες χωρούν μπουκάλια 1,5 λτ.) και το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 504 λίτρων, το οποίο «τσίμπησε» 70 ολόκληρα λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο Qashqai, παρότι το μήκος ίσα που ξεπερνά τα 4,4 μέτρα (4.425 χλστ. αντί 4.390 χλστ. του απερχόμενου).

Η νέα πλατφόρμα «καθαρίζει» σε όλους τους τομείς

Κύρια αιτία για την αναβάθμιση του Qashqai αποτελεί η ολοκαίνουργια πλατφόρμα CMF-C, που κάνει πρεμιέρα στην 3η εκδοχή του ιαπωνικού best seller. Oι προηγμένες τεχνικές σφράγισης και συγκόλλησης του πλαισίου, έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ακαμψίας αλλά και τη μείωση του βάρους. Ενδεικτικά, η πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών είναι κατασκευασμένη από συνθετικά υλικά, γεγονός που εξοικονομεί 2,6 κιλά. Οι μπροστινές και οι πίσω πόρτες, τα μπροστινά φτερά και το καπό, είναι όλα κατασκευασμένα από αλουμίνιο, εξοικονομώντας 21 κιλά. Συνολικά, το νέο Qashqai παρουσιάζεται ελαφρύτερο κατά 60 κιλά και 41% πιο άκαμπτο.

Έναν συνδυασμό που αντιλαμβάνεσαι με τον πλέον ευεργετικό τρόπο, κατά την οδήγηση. Η -ούτως άλλως- αναθεωρημένη γεωμετρία της ανάρτησης επωφελείται τα μάλα από το μικρότερο βάρος και το γεροδεμένο σασί, ισοπεδώνοντας τα πάντα στο πέρασμά της. Δίχως ίχνος υπερβολής, αν δεν διαβάσεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν θα πιστεύεις πως πίσω έχει ημιάκαμπτο άξονα (ΜακΦέρσον εμπρός)! Για να περάσει ανωμαλία στο εσωτερικό, θα πρέπει να πέσεις σε τάφρο. Σε κάθε άλλη περίπτωση, ακόμα και τυπικού ασφαλτοτάπητα made in Greece, το Qashqai ούτε καν «βλεφαρίζει».

Η ποιότητα κύλισης μιμείται την εικόνα του εσωτερικού και σε βάζει στον πειρασμό του premium χαρακτηρισμού, συνοδευόμενη από ελάχιστους εξωγενείς θορύβους. Ένα ελαφρύ θρόισμα θα ακούσεις μόνο από τους καθρέπτες, κι αυτό με πολλά χλμ./ώρα. Ούτε η χροιά του μοτέρ παρεισφρέει στην καμπίνα, πέρα από στιγμές που θα πατήσεις τέρμα το γκάζι.

Όταν αρχίσουν οι στροφές, συνεχίζεις να μνημονεύεις το νέο πάτωμα. Η ανταπόκριση του μπροστινού είναι πολύ πιο άμεση από του προηγούμενου Qashqai, με τις κλίσεις να διατηρούνται σε πολύ μικρά επίπεδα. Η ουρά δεν αρέσκεται ιδιαίτερα σε παιχνιδίσματα, αλλά δεν βάζει και φρένο στην πορεία του αυτοκινήτου υπό την έννοια ότι δεν προκαλεί την επέμβαση του ESP. Nismo δεν είναι, αλλά οι ρυθμοί που μπορεί να πιάσει το νέο Qashqai θυμίζουν τέτοιο σε σχέση με πριν.

Εξαιρετικός κινητήρας, ίσως το καλύτερο CVT της αγοράς

Στο ίδιο καταπληκτικό μήκος κύματος, το δίδυμο κινητήρα – μετάδοσης. Ο DiG-T είχε αφήσει εξαίρετες εντυπώσεις στην έκδοση με τους 140 ίππους, αλλά εδώ βρίσκεται στα καλύτερά του. Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.332 κ.εκ., επικουρούμενο από ήπιο υβριδικό σύστημα 12 Volt, διαθέτει πλεόνασμα ισχύος και κυρίως ροπής, με τα 270 Nm στις 1.800 – 3.750 σ.α.λ. να κάνουν όλη τη δουλειά. Ακόμα και κάτω από τις 1.600 – 1.700 σ.α.λ. η ελαστικότητα εντυπωσιάζει, συνδυαζόμενη με ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία και αποτελεσματική απόκριση στο γκάζι.

Με τέρμα πατημένο αυτό, τα 100 χλμ./ώρα από στάση θα έρθουν σε 9,2 δλ. και η τελική ταχύτητα θα αγγίξει τα 200 χλμ./ώρα (199). Με τέτοιο στυλ οδήγησης η κατανάλωση αναμενόμενα «απογειώνεται», ξεπερνώντας μέχρι τα 11 λίτρα/100 χλμ. Υπό κανονικές συνθήκες η κατάσταση συμμαζεύεται στην περιοχή των 7,9 λίτρων/100 χλμ., ενώ στον αυτοκινητόδρομο πέφτει γύρω στα 7,0 λίτρα/100 χλμ. Ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής, ωστόσο, είναι άλλος.

Με πολύ απλά και συνοπτικά λόγια, το X-Tronic είναι ίσως όχι μόνο το πιο καλοκατασκευασμένο CVT της αγοράς, αλλά κι ένα από τα καλύτερα κιβώτια που κυκλοφορούν! Δεν μπορείς παρά να βγάλεις το καπέλο στους μηχανικούς της Nissan, που κατάφεραν να κάνουν ένα κιβώτιο μεταβαλλόμενης σχέσης να μοιάζει με διπλού συμπλέκτη. Οι αλλαγές σε θαμπώνουν με την ομαλότητα που πραγματοποιούνται, την ώρα που οι κλασικές «ασθένειες» των CVT (βουητό, πατινάρισμα κλπ) δεν υφίστανται καν. Αν θελήσεις πιο σπορ απόχρωση, επιλέγεις το αντίστοιχο πρόγραμμα και έχεις στη στη διάθεσή σου 7 προεπιλεγμένες σχέσεις. Ο έλεγχός τους πραγματοποιείται και μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, εναλλασσόμενες εξίσου άκοπα με την αυτόματη λειτουργία.

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, χώροι, άνεση, ποιότητα κύλισης, κιβώτιο, κινητήρας, οδική συμπεριφορά

(-) Τιμή, κατανάλωση υπό πίεση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT, 7 προεπιλεγμένες
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
158 / 5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270 / 1.800 - 3.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
199
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
145
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
101,5
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.425
Πλάτος (χλστ.)
1.835
Ύψος (χλστ.)
1.625
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.665
Βάρος (κιλά)
1.468
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
504
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
91%
Ασφάλεια πεζού
70%
Επικουρικά συστήματα
95%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
29.790 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Νέες εκδόσεις Citroen C3 και απόσυρση για όλους
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Σκορπιών Abarth 595/695
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store