Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 PS DCT

Το Nissan Qashqai εδώ και χρόνια βασιλεύει στην κατηγορία των SUV και όχι άδικα, καθώς η ιαπωνική μάρκα έχει καταφέρει να φτιάξει ένα ολοκληρωμένο σύνολο, το οποίο μάλιστα διατίθεται σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές. Η κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση, με τον 1.300άρη τούρμπο στα 160 άλογα, δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

Το ισχυρότερο Qashqai της γκάμας ξεκινά από τις 25.850 ευρώ στην αρχική έκδοση Energy με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT και στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει όλα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας. Στη δεύτερη έκδοση Acenta με το χειροκίνητο κιβώτιο και τον κινητήρα 1.3 λτ. 160 PS κοστίζει 25.890 ευρώ, ενώ το αυτόματο στην ίδια και πληρέστατη έκδοση πωλείται 27.990 ευρώ. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνει επιπλέον την Energy την οθόνη αφής 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς ομίχλης, κλιματισμό, αισθητήρες βροχής και φωτός κ.α. Φυσικά υπάρχουν και πιο ακριβές εκδόσεις που φτάνουν μέχρι τις 36.790 ευρώ.

Πρακτικότης και ποιότης εσωτερικά

Το εσωτερικό του Qashqai ικανοποιεί πλήρως με την ποιότητά του, όπως συμβαίνει και σε κάθε έκφανση του ιαπωνικού SUV. Είναι προσεγμένο και αναβαθμίζεται σημαντικά από τη χρήση μαλακού υλικού στο ταμπλό, τόσο στο πάνω μέρος του, όσο και πιο χαμηλά. Μαλακά υλικά υπάρχουν και στις εμπρός πόρτες και ενισχύουν με την σειρά τους με την συνολικά πολύ καλή εικόνα του θαλάμου των επιβατών.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.5D 116 PS

Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζουν οι χώροι και οι τρόποι με τους οποίους μπορούν να τους εκμεταλλευτούν οι -μέχρι 5, χωρίς πολλές παραχωρήσεις- επιβάτες. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται με το τράβηγμα ενός διακόπτη, δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης και πολλαπλασιάζοντας τα 430 λίτρα της κανονικής χωρητικότητας του -διπλού δαπέδου- πορτμπαγκάζ. Θήκες για μικροαντικειμένα υπάρχουν αρκετές, ενώ ξεχωρίζει ο μεγάλος και βαθύς χώρος που κρύβεται στο υποβραχιόνιο, ιδανικός για να τοποθετείται το τσαντάκι σας μακριά από τα αδιάκριτα -και κακόβουλα- βλέμματα.

Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί ψηλά, ούσα αναπαυτική και άνετη αξιοποιώντας πλήρως τα ειδικά Monoform καθίσματα που συναντάμε στο Qashqai μετά την ανανέωσή του.

Δυνατός κινητήρας με πολύ καλά χαρακτηριστικά

Το ισχυρό 1.300άρι μηχανικό σύνολο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ενσωματώνει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, η πίεση ψεκασμού του καυσίμου βρίσκεται στα 250 bar, ενώ κύλινδροι και έμβολα διαθέτουν ειδική κατεργασία για μείωση των τριβών και της φθοράς. Το σημαντικότερο ωστόσο, είναι οι αριθμοί που πηγάζουν από τα ανωτέρω σωθικά.

Οι 160 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και τα 270 Nm ροπής στις 1.600-3.500 σ.α.λ. είναι εξαιρετικά νούμερα για μοτέρ 1.332 κ.εκ., ενώ ακόμα περισσότερο εντυπωσιάζει η παρουσία του 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Κι αυτό γιατί η συγκεκριμένη διάταξη (όχι το ίδιο κιβώτιο) χρησιμοποιείται μόνο σε ένα ακόμα μοντέλο της Nissan: το GT-R!

Πρακτικά ο κινητήρας είναι ζωντανός από τις 1.500 σ.α.λ., με το κύμα της ροπής να κορυφώνεται στις 3.500 σ.α.λ., παρουσιάζοντας έφεση στο στροφάρισμα που δεν προκαλεί λαχάνιασμα μετά το peak της ισχύος, φτάνοντας μέχρι τις 6.300 σ.α.λ. Οι Ιάπωνες ανακοινώνουν 10,1 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, ενώ και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι γρήγορες. Επίσης, ο θόρυβος που παράγει δεν ενοχλεί τους επιβάτες και γενικότερα εμφανίζει μια ποιοτική λειτουργία. Το μοτέρ συνδυάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο, χάρη στις γρήγορες αλλαγές και την σωστή κλιμάκωση του DCT. Κι όλα αυτά με μια μέση κατανάλωση της τάξης των 8,3 λίτρων/100 χλμ.

Διαβάστε επίσης: Οδοιπορικό στην Άνδρο: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS

Ασφαλές και άνετο

Δεδομένου του νεύρου και των επιδόσεων του «μεγάλου» 1.3 DIG-T 160 PS, δημιουργούνται συνειρμικά προσδοκίες για σημεία φρεναρίσματος, διέλευση στροφών στο όριο της πρόσφυσης και λοιπά πικάντικα. Αυτά, ωστόσο, δεν είναι προτεραιότητα του Qashqai, αφού σκοπός του είναι να μεταφέρει με άνεση τους επιβάτες του.

Το αμάξωμα παίρνει λίγη κλίση, όμως η υποστροφή εκδηλώνεται σχετικά εύκολα -ιδίως σε κλειστές στροφές. Ούτως ή άλλως, το ελαφρύ και με λίγη αίσθηση τιμόνι δεν εμπνέει για γρήγορες/αποφασιστικές κινήσεις των χεριών. Η ρύθμιση της ανάρτησης φαίνεται ότι είναι προσανατολισμένη στην άνεση, κυρίως με τον τρόπο που αντιμετωπίζει τις ανωμαλίες. Γδούποι και κραδασμοί δεν περνούν στο εσωτερικό, όμως σε κατσαρό οδόστρωμα παρατηρείται ένας συντονισμός, δείγμα ότι μαλακά αμορτισέρ συνδυάζονται με σφιχτά ελατήρια. Το Qashqai παραμένει ασφαλές σε κάθε περίσταση, έχοντας και ένα αρκετά αυστηρό να επεμβαίνει σε τυχόν «έκτροπα».

Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, όμως το πεντάλ είναι κομμάτι πιο ελαφρύ και με ένα «τσικ» μεγαλύτερη διαδρομή από όσο θα ήθελες, σε ένα αυτοκίνητο με το γκάζι του κορυφαίου Qashqai.

+ Κινητήρας, άνεση, επιδόσεις, χώροι, πρακτικότητα, ποιότητα εσωτερικού

– Αίσθηση τιμονιού και φρένων

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
160/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
198
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
122
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
146,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.394
Πλάτος (χλστ.)
1.806
Ύψος (χλστ.)
1.590
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.646
Βάρος (κιλά)
1.315
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
430
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
79%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.850
Get it on Google Play Download on the App Store