Δοκιμή Opel Mokka 1.5d 110 PS

Μπορεί και η Opel πλέον να έχει επενδύσει σημαντικά στην ηλεκτροκίνηση και να μας έχει ήδη αποκαλύψει τα ηλεκτρικά της πλάνα, ωστόσο αυτό δεν την εμποδίζει να μας παρουσιάσει την diesel έκδοση του νέου Opel Mokka, την οποία και δοκιμάζουμε!

Η 2η γενιά του Mokka πέρα από την ηλεκτρική εκδοχή του, προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης 1.2 λίτρων με δύναμη 100 και 130 ίππων, καθώς και πετρελαίου 1.5 λίτρων με τους 110 ίππους. Το Opel Mokka είναι διαθέσιμο με τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις, τις Elegance, GS Line και Ultimate, με τιμή εκκίνησης τα 26.600 ευρώ για το ντίζελ και εξοπλισμό που ικανοποιεί.

Δυναμική παρουσία στο δρόμο!

Με compact διαστάσεις μεν (μήκος 4.151 χλστ., πλάτος 1.791 χλστ. και ύψος 1.534 χλστ.), αλλά με εξαιρετικά επιθετική αισθητική δε, το Opel Mokka κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού από όπου περάσει. Το πλέον εμφατικό του στοιχείο είναι η σχεδιαστική τεχνοτροπία, που ακούει στο όνομα Vizor. Έτσι μπροστά συναντάμε την κλειστή μάσκα με το νέο λογότυπο της μάρκας, με την εμφάνιση του εμπρόσθιου τμήματος να ολοκληρώνεται ιδανικά με τα λεπτά LED φώτα. Στο πλάι ξεχωρίζουν οι έντονες ακμές που διατρέχουν το αμάξωμα και τα χαρακτηριστικά τόξα στην οροφή, ενώ τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τονίζουν τον crossover χαρακτήρα του Mokka.  Στο πίσω άκρο τα φωτιστικά σώματα διατηρούν τον λεπτό σχεδιασμό των εμπρός, ενώ όμορφα «δένει» η αεροτομή στο ανώτερο σημείο της 5ης πόρτας.

Ντιζαϊνάτη καμπίνα με μικρά ποιοτικά ζητήματα!

Ο «εσωτερικός κόσμος» του Opel Mokka, είναι σύννομος με την ψηφιακή τάση της εποχής, ενσωματώνοντας το Opel Pure Panel. Αυτό αποτελείται από δυο οθόνες, όπου στο μοντέλο της δοκιμής μας η διάσταση για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων ήταν 7 ίντσες και 10 ίντσες για το σύστημα infotainement. Το καλό είναι πως οι σχεδιαστές διατήρησαν αρκετούς φυσικούς διακόπτες, στοιχείο που διευκολύνει σημαντικά την εργονομία.

Κατασκευαστικά τώρα, σε γενικές γραμμές θα μείνετε ικανοποιημένοι, μιας και τα υλικά είναι είναι καλής ποιότητας, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που να δικαιολογούν το κόστος των σχεδόν 27.000 ευρώ. Υπάρχουν λεπτά μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και σε ένα τμήμα των εμπρός θυρών, όμως η συναρμογή όσο κατεβαίνουμε στην κονσόλα και πηγαίνοντας προς τα πίσω θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Το ίδιο ισχύει και για τα σκληρά πλαστικά που καλύπτουν ολόκληρη την επιφάνεια των πίσω θυρών.

Οι επιβάτες θα βολευτούν με σχετική άνεση, ωστόσο οι πίσω σίγουρα δεν θα εκτιμήσουν το στενό άνοιγμα των θυρών. O «αέρας» για το κεφάλι και τα πόδια ικανοποιεί (μόνο οι αρκετά ψηλοί θα έχουν θέμα), με το χώρο αποσκευών να βρίσκεται στα 350 λίτρα. Αυτό που δεν θα σας ικανοποιήσει όμως, είναι ο τρόπος ανοίγματος της πόρτας του, αφού ο διακόπτης βρίσκεται χαμηλά πάνω από τη πινακίδα και απαιτεί δυο κινήσεις για να την ανοίξεις!

Καλός κινητήρας και δεν «καίει»

Το Opel Mokka της δοκιμής φιλοξενούσε τον πετρελαιοκίνητο, 4κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα, με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, απόδοσης 110 ίππους και 250 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό συνεργάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, η κλιμάκωση του οποίου τονίζει τις δυνατότητες του κινητήρα. Αυτό που δεν μας άρεσε όμως, είναι η «λαστιχένια» αίσθηση κατά το κούμπωμα των σχέσεων. 

Στον τομέα των επιδόσεων, το diesel Mokka απαιτεί 10,8 δλ. για την επίτευξη του 0-100 χλμ./ώρα, με το κοντέρ να τερματίζει στα 190 χλμ./ώρα. Σε επίπεδο λειτουργίας, η χροιά του πετρελαιοκινητήρα βρίσκεται σε αποδεκτά επίπεδα, με το καλύτερο φάσμα λειτουργίας του να είναι από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω. Το μεγάλο του ατού όμως είναι η κατανάλωση καυσίμου, με το εργοστάσιο να ανακοινώνει πως απαιτούνται 4,3 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Νούμερο που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα των 5,6 λτ./100 χλμ. που πετύχαμε κατά τις μέρες δοκιμής μας. Τέλος οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 114 – 118 γρ./χλμ. απαλλάσσοντας έτσι τον κάτοχο από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Ευχάριστο στο δρόμο, αν και ελαφρώς σφιχτό!

Στο δρόμο το Opel Mokka είναι ευχάριστο ταξιδεύοντάς σας άνετα και με ασφάλεια. Και στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του η ανάρτηση ακολουθεί τη γνωστή φιλοσοφία με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με τη ρύθμιση να είναι ελαφρώς σφιχτή. Στην εθνική οδό ανεβάζει σβέλτα χιλιόμετρα στο κοντέρ και τα διατηρεί με ευκολία, με το diesel μοτέρ να κρατάει χαμηλά τη μέση κατανάλωση. Σε δρόμο με στροφές το Mokka είναι ουδέτερο και προβλέψιμο και μόνο στην υπερβολή θα υποστρέψει. Τάση που ελέγχεται εύκολα με το γκάζι και λίγο παραπάνω τιμόνι. Το τελευταίο μάλιστα έχει απλά καλή πληροφόρηση, αλλά είναι αρκετά ελαφρύ, κάτι που μπορεί να ενοχλήσει αρκετούς. Να σημειώσουμε βέβαια σε αυτό το σημείο πως οι εκδόσεις GS Line και Ultimate διαθέτουν επιπλέον Sport πρόγραμμα λειτουργίας που επεμβαίνει ελαφρώς στο βάρος του τιμονιού και στην αμεσότητα του γκαζιού. Τέλος τα φρένα είναι δυνατά κι αποδοτικά.

Εντυπωσιάζει στο πέρασμά του αλλά κοστίζει!

Αναμφίβολα η 2η γενιά του Opel Mokka είναι εντυπωσιακή και ξεχωρίζει στο πέρασμά της. Επιπλέον θετικές εντυπώσεις (με τα όποια ψεγάδια της) αποκομίσαμε κι από την καμπίνα της, αλλά κι από τον αποδοτικό και ολιγαρκή σε καύσιμο κινητήρα πετρελαίου. Ωστόσο, αυτά στο σύνολο τους δεν μπορούν δικαιολογήσουν την υψηλή (αρχική) τιμή των 26.600 ευρώ. Με αντίστοιχα ή και λιγότερα χρήματα, μπορεί να βρει κανείς πολύ καλύτερα μοντέλα βενζίνης μεν, αλλά μεγαλύτερης κατηγορίας δε! Γεγονός που ισχύει και για το επίσης ακριβό Mokka 1.2T 100 PS, με τιμή εκκίνησης τις 25.000 ευρώ.

(+) Εμφάνιση, απόδοση και κατανάλωση κινητήρα, οδική συμπεριφορά

(-) Λειτουργία ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες, εργονομικά και ποιοτικά σφάλματα, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών, τιμή

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,3-4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
114-118
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.151
Πλάτος (χλστ.)
1.791
Ύψος (χλστ.)
1.534
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.557
Βάρος (κιλά)
1.295
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
350
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
73%
Ασφάλεια παιδιού
75%
Ασφάλεια πεζού
58%
Επικουρικά συστήματα
64%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.600 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG 7
Δοκιμή VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG 7
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή Hyundai i20 N Line 1.0 T-GDI 120 PS
Δοκιμή Hyundai i20 N Line 1.0 T-GDI 120 PS
Δοκιμή MINI John Cooper Works
Δοκιμή MINI John Cooper Works
Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 PS mHEV Powershift
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Opel Astra στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Mazda CX-60 PHEV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου και πιο ακριβού Toyota Hilux GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Abarth 595/695 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο σπορ και ακριβό Toyota Yaris GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου καλοκαιρινού VW T-Roc Cabriolet
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store