Δοκιμή Opel Mokka-e 136 PS - AutoGreekNews

Δοκιμή Opel Mokka-e 136 PS

Η στροφή της αυτοκίνησης προς τον ηλεκτρισμό είναι έντονη, κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα και στις γκάμες των δημοφιλών μοντέλων της αγοράς, καθώς σε πολλά πλέον υπάρχει κι η ηλεκτρική επιλογή.

Μια από τις εταιρείες που έχει επενδύσει στη νέα αυτή τεχνολογία, είναι κι η Opel. Έπειτα από το Opel Corsa-e, μας συστήνει το δεύτερο ηλεκτρικό της μοντέλο, το Mokka-e, δηλώντας παρουσία στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV. Με εμφάνιση που κεντρίζει το βλέμμα (ίσως από το πιο ενδιαφέροντα σχήματα που έχει παρουσιάσει η γερμανική μάρκα) και με πλήθος τεχνολογίας πάνω του, το ηλεκτρικό Mokka φιλοδοξεί να κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού. Τιμολογιακά, το νέο Opel Mokka-e ξεκινάει από τα 34.600 ευρώ, συνοδευόμενο με ικανοποιητικό εξοπλισμό, όπως θα δείτε και στον πίνακα παρακάτω. Όμως, συγκριτικά με το παραπλήσιας ισχύος Mokka 1.2T 130 PS δεν παύει να είναι κατά πολύ ακριβότερο (από 23.100 ευρώ το ΜΤ6 και από 25.630 ευρώ το ΑΤ8).

Τολμηρή σχεδίαση!

Είναι αδιαπραγμάτευτο το γεγονός πως το Mokka διαθέτει μία πολύ ενδιαφέρουσα εμφάνιση, από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Ο σχεδιασμός του βασίζεται στο πρωτότυπο GT X Experimental που είχε παρουσιαστεί πριν από τρία χρόνια. Σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel, με την ονομασία Vizor, στο εμπρόσθιο μέρος συναντάμε ένα ενιαίο σύνολο, που περιλαμβάνει τη μάσκα, το σήμα της εταιρείας και τα φωτιστικά σώματα. Στο πίσω μέρος υπάρχουν τα εξαιρετικά αιχμηρά φώτα, υιοθετώντας την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με τα εμπρός, ενώ εντυπωσιακό είναι και το λογότυπο με την ονομασία του μοντέλου που εκτείνεται σχεδόν σε όλη τη πόρτα του πορτ μπαγκάζ.

Εξωτερικά, μην περιμένετε να υπάρχουν σημαντικά στοιχεία που να υποδηλώνουν την ηλεκτρική υπόσταση του αυτοκινήτου. Απλά θα εντοπίσετε τα διακριτικά λογότυπα «e» στη μεσαία κολόνα και στο δεξί, κάτω άκρο της πόρτας του πορτ μπαγκάζ. Πέρα από το φαίνεσθαι όμως, η σχεδίαση του Mokka είναι εξαιρετικά μελετημένη και για καλύτερη αεροδυναμική. Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει τους σχεδιαστές της μάρκας, μιας και κατάφεραν να πετύχουν έναν αεροδυναμικό συντελεστή που αγγίζει το Cd 0,32 και είναι από τους χαμηλότερους της κατηγορίας. Οι διαστάσεις του βρίσκονται στα πλαίσια των μικρών SUV, με μήκος 4.151 χλστ., πλάτος 1.791 χλστ., ύψος 1.534 χλστ. και μεταξόνιο 2.561 χλστ.

Minimal, μοντέρνο και τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό

Μεγάλες αλλαγές συναντάμε και στην καμπίνα του Opel Mokka-e μιας κι εδώ η γερμανική εταιρεία εφαρμόζει μια νέα φιλοσοφία που την έχει ονομάσει Pure Panel. Εδώ ο οδηγός έχει μπροστά του ένα ενιαίο σύνολο που αποτελείται από δυο οθόνες. Η μια είναι του ψηφιακού πίνακα οργάνων, με διαγώνιο 12 ιντσών, ενώ η δεύτερη οθόνη, είναι αφής 10 ιντσών (στο βασικό εξοπλισμό του Mokka-e η διάσταση και των δυο οθονών είναι 7 ίντσες) και μέσω αυτής ελέγχεται το infotainment, αλλά και διάφορες επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου. Το σύνολο αυτό είναι ελαφρώς στραμμένο προς τον οδηγό, ενισχύοντας έτσι το οδηγοκεντρικό προφίλ που θέλει να προσδώσει η Opel στο Mokka. Στο κατώτερο μέρος της κεντρικής κονσόλας υπάρχει ο minimal διακόπτης για τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, και μπροστά από αυτόν βρίσκεται μια θήκη ασύρματης φόρτισης για το smartphone σας.

Κατασκευαστικά τώρα, τα υλικά ικανοποιούν, όπως είναι η -όχι ιδιαίτερα κομψή- επένδυση τύπου carbon στο ταμπλό και στις πόρτες και η μαύρη λάκα που ενσωματώνεται σε διάφορα σημεία του ταμπλό, με το μαλακό πλαστικό στο ανώτερο τμήμα του. Κι η συναρμογή είναι καλή, ωστόσο ψηλαφίζοντας το τούνελ της κονσόλας μεταξύ των καθισμάτων θα βρείτε σημεία που θα θέλατε λίγο καλύτερο φινίρισμα.

Από πλευράς χώρων, το ηλεκτρικό Mokka ικανοποιεί και τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Στο πίσω μέρος της καμπίνας δύο επιβάτες έχουν επαρκή αέρα για τα πόδια τους, όμως την είσοδο και έξοδο από το όχημα δεν διευκολύνει το στενό άνοιγμα των θυρών. Το πορτ μπαγκάζ έχει μικρή -για τα δεδομένα της κατηγορίας- χωρητικότητα 310 λίτρων (40 λτ. μικρότερο από τις εκδόσεις βενζίνης – πετρελαίου).

Γνώριμο ηλεκτρικό σύνολο

Και πάμε τώρα στην ουσία του Opel Mokka-e, που δεν είναι άλλη από τον ηλεκτροκινητήρα. Βασικά είναι το ίδιο μοτέρ που τοποθετείται στο Corsa-e, όπως επίσης και σε άλλα μοντέλα του ομίλου (Citroen e-C4 C-Cross, Peugeot-e 2008 και e-208). Έτσι λοιπόν το Mokka-e κινείται από το ηλεκτρικό μηχανικό σύνολο που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπής, το οποίο αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 50 kWh (η μπαταρία συνοδεύεται από εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 χλμ. για τουλάχιστον το 70% της αρχικής ικανότητας φόρτισης). Αυτή έχει τοποθετηθεί κάτω από το δάπεδο, χαμηλώνοντας έτσι σημαντικά το κέντρο βάρους και βελτιώνοντας τα οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Όμως αυξάνει το συνολικό βάρος, που βρίσκεται στα 1.598 κιλά, έναντι 1.270 κιλά το 1.2Τ.

Η μέγιστη μεικτή αυτονομία σύμφωνα με την Opel φτάνει τα 324 χλμ., αλλά στην πράξη και με κανονική χρήση θα φτάσετε σίγουρα τα 260 χλμ. με μια φόρτιση. Σύμφωνα με την Opel η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας αγγίζει τα 17,4 kWh/100 χλμ., ενώ κατά τη δοκιμή μας βρέθηκε κοντά στις 19 kWh/100 χλμ. Παράλληλα, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) που επεμβαίνουν ανάλογα στην απόκριση του κινητήρα και στην απόδοση του κλιματισμού (στο Eco) διαμορφώνοντας την αυτονομία. Σχετικά με τη φόρτιση, με τον στάνταρ φορτιστή 7,4 kW, μονοφασικό (ο 11 kW, τριφασικός χρεώνεται επιπλέον 700 ευρώ), για να φορτίζει από 0-100% σε μια απλή πρίζα σπιτιού 1,8 kW χρειάζονται 31 ώρες και 10 λεπτά. Mέσω του πιο κατάλληλου wallbox ισχύος 11 kW ο χρόνος μειώνεται κατά πολύ, στις 5 ώρες και 15 λεπτά.

Στο κομμάτι των επιδόσεων, το Mokka-e σίγουρα θα σας ικανοποιήσει. Η επιτάχυνση από στάση έως και τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται δίχως κανένα δισταγμό σε 9 δλ. Σβέλτες είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα, για να προστατευθεί όσο το δυνατόν η αυτονομία του αυτοκινήτου.

Ευχάριστο κι άνετο στο δρόμο

Στο δρόμο το Opel Mokka-e αποδεικνύει σε κάθε μέτρο που διανύετε μαζί του, πως είναι ένα σύγχρονο SUV. Είναι ήσυχο, άνετο κι ευχάριστο σε κάθε είδους διαδρομή, με τον οδηγό να απολαμβάνει την καλή λειτουργία της ανάρτησης, παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω. Στις ευθείες των αυτοκινητοδρόμων δεν θα σας προβληματίσει καθόλου, απλά θα πρέπει να είστε προσεκτικοί με το δεξί πεντάλ, μιας και η επιτάχυνση είναι καλή (αν και πέφτει η έντασή της όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ) κι εύκολα μπορεί να ξεζουμίσετε την μπαταρία.

Το ευχάριστο είναι πως το Mokka-e θα ανταποκριθεί με προθυμία στις εντολές του οδηγού για πιο σβέλτη οδήγηση σε δρόμο με στροφές. Η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος κατά 15% συγκριτικά με τις εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες, συνδυαστικά με το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας, έχει ως αποτέλεσμα το Mokka-e να είναι «βράχος» σε κάθε είδους στροφή. Η πρόσφυση ικανοποιεί, ενώ οι λογικές κλίσεις στις στροφές δεν θα τρομάξουν τον οδηγό και θα τον αφήσουν να πιέσει λίγο παραπάνω. Το τιμόνι του Mokka-e μπορεί να είναι ελαφρύ, αλλά δίνει την απαραίτητη πληροφόρηση. Δεν το λες ξυράφι, αλλά τουλάχιστον ο οδηγός καταλαβαίνει πόσο έχει στρίψει τους τροχούς του μέσα στην στροφή. Εκεί που θα απαιτηθεί χρόνος εξοικείωσης είναι στο πεντάλ του φρένου, αφού λόγω της ανάκτησης ενέργειας δεν προσφέρει την αίσθηση που θα θέλαμε. Βέβαια κανένα παράπονο δεν θα έχετε από τη δύναμη της πέδησης που ικανοποιεί και σίγουρα θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους στα δύσκολα.

(+) Εξωτερικός σχεδιασμός, οδική συμπεριφορά, χαμηλό κόστος κίνησης

(-) Τιμή, λειτουργία ημιάκαμπτου άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες, στενό άνοιγμα πίσω θυρών, αυτονομία

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
136
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
260
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
150
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
17,4 - 18 kWh/100 χλμ.
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα McPherson, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.151
Πλάτος (χλστ.)
1.791
Ύψος (χλστ.)
1.534
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.561
Βάρος (κιλά)
1.598
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
310
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
34.600 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS
Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E RWD ER 294 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E RWD ER 294 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 158 PS Hybrid X-Tronic
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 158 PS Hybrid X-Tronic
Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store