Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8

Το 2012 η Opel μας παρουσίασε το Mokka πρώτης γενιάς, με τη γερμανική εταιρεία να αποκτά εμφατική παρουσία στην αναπτυσσόμενη (τότε) κατηγορία των B-SUV. Εννιά χρόνια αργότερα κι υπό την σκέπη του ομίλου Stellantis, μας συστήνει την 2η γενιά του μοντέλου, το οποίο απεικονίζει την νέα σχεδιαστική εποχή της Opel. Στόχος της να ανακατανείμει και να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία, όπου ο ανταγωνισμός είναι πλέον πολύ σκληρός! Θα το καταφέρει άραγε;

Το νέο Opel Mokka προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης 1.2 λίτρων ισχύος 100 και 130 ίππων (όπως το μοντέλο της δοκιμής μας), και πετρελαίου 1.5 λίτρων 110 ίππων. Οι τιμές του είναι ανεβασμένες, αφού ξεκινάει από τα 25.000 ευρώ για την έκδοση βενζίνης των 100 PS, ενώ με τον ισχυρότερο κοστίζει από 25.500 ευρώ (από 28.000 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και με καλό εξοπλισμό). Κι επειδή η τάση της εποχής είναι ηλεκτρική, το Mokka διατίθεται κι ως ηλεκτρικό, με τιμή από 34.600 ευρώ (δείτε εδώ τη δοκιμή του)

Νέα μοντέρνα σχεδιαστική προσέγγιση!

Η Opel φρόντισε να γυρίσει σελίδα, χαρίζοντας ένα νέο πρόσωπο στο SUV της, που έρχεται πιο φρέσκο και νεανικό χάρη στη νέα σχεδιαστική προσέγγιση με την ονομασία Vizor. Αναμφίβολα το εμπρόσθιο τμήμα είναι το πιο δυνατό του αυτοκινήτου, μιας και συναντάμε την Vizor μάσκα, το λογότυπο (το μαύρο δεν φαίνεται) της εταιρείας και τα γωνιώδη LED φωτιστικά σώματα. Στο πίσω μέρος υπάρχουν τα ιδιαίτερα αιχμηρά φώτα, υιοθετώντας την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με τα εμπρός, ενώ εντυπωσιακό είναι και το λογότυπο με την ονομασία του μοντέλου που εκτείνεται σχεδόν σε όλη την πόρτα του πορτ μπαγκάζ. Οι compact διαστάσεις του (μήκος 4.151 χλστ., πλάτος 1.791 χλστ. και ύψος 1.534 χλστ.) καταφέρνουν να το διατηρήσουν ευέλικτο στις αστικές μετακινήσεις. Συνολικά το νέο Opel Mokka κεντρίζει το οπτικό σου νεύρο με το δυναμικό σχεδιασμό του, ενώ βελτιωμένη εμφανίζεται και η αεροδυναμική του με συντελεστή Cd: 0,32 (0,35 του Mokka X).

Εσωτερικό με τεχνολογία αλλά και μικρές ατέλειες

Μπαίνοντας στην καμπίνα του Opel Mokka, την προσοχή σας θα συγκεντρώσει το Opel Pure Panel που δίνει την απαραίτητη πλέον ψηφιακή νότα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα ενιαίο σύνολο αποτελούμενο από δυο οθόνες. Η μια αφορά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, με διαγώνιο 12 ιντσών, ενώ η δεύτερη οθόνη, είναι αφής 10 ιντσών. Βέβαια να έχετε κατά νου πως στο βασικό εξοπλισμό του Mokka η διάσταση και των δυο οθονών είναι 7 ίντσες. Στο κατώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας υπάρχει θήκη για ασύρματη φόρτιση του smartphone σας και λίγο πιο πίσω θα εντοπίσετε τους μικρούς διακόπτες για τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου.

Σε επίπεδο κατασκευής τώρα, θα μείνετε ικανοποιημένοι, αλλά σίγουρα η Opel θα μπορούσε να κάνει το κάτι παραπάνω. Κι εξηγούμαστε ευθύς αμέσως. Αρχικά τα υλικά στο σύνολο τους είναι καλά και ικανοποιούν, όπως τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και σε ένα τμήμα των εμπρός θυρών. Όμως αυτή η τύπου carbon επένδυση στο ταμπλό θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί ή να ήταν πιο διακριτική. Μια νότα πολυτέλειας προσδίδει η μαύρη λάκα που ενσωματώνεται σε διάφορα σημεία του ταμπλό. Με την πρώτη ματιά η συναρμογή κρίνεται καλή, ωστόσο στο χαμηλότερο τμήμα της κονσόλας και πηγαίνοντας προς τα πίσω, το φινίρισμα δεν είναι αυτό που θα θέλατε.

Χωροταξικά, στο νέο Opel Mokka τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν, αλλά σίγουρα οι πίσω θα δυσκολευτούν κατά την είσοδο και έξοδο, αφού το άνοιγμα στις πόρτες είναι στενό. Αυτό που επίσης θα θέλαμε να υπήρχε, είναι και μια καλύτερη επένδυση στο εσωτερικό των πίσω θυρών, μιας και υπάρχει μόνο σκληρό πλαστικό και δεν συμβαδίζει με την τιμή των 25.630 ευρώ. Για τις αποσκευές τους οι επιβάτες έχουν 350 λίτρα, τα οποία είναι ικανοποιητικά. Εργονομικό σφάλμα αποτελεί η θέση του διακόπτη για το άνοιγμα της πόρτας του πορτ μπαγκάζ που βρίσκεται χαμηλά πάνω από τη πινακίδα και απαιτεί δυο κινήσεις για να την ανοίξεις, αντί μίας όπως συνήθως.

Ψυχωμένος κινητήρας!

Στη διάθεσή μας είχαμε τον 1.200άρη κινητήρα των 130 ίππων στις 5.500 σ.α.λ., με τη ροπή των 230 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Από την πρώτη επαφή το μοτέρ σου δείχνει την προθυμία του να επιταχύνει έντονα το αμάξωμα των 1.295 κιλών, κάτι που αποδεικνύουν και τα νούμερα, όπως είναι τα 9,2 δλ. για τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα και την τελική ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα. Η αίσθηση που έχει ο οδηγός κατά την επιτάχυνση είναι γεμάτη, με την κλιμάκωση των 8 σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου με μετατροπέα ροπής, να αναδεικνύει τη δυναμική του μηχανικού συνόλου, ενώ πολύ χρήσιμα είναι και τα paddles πίσω από το τιμόνι για τις αλλαγές των σχέσεων.

Μάλιστα οι εκδόσεις GS Line και Ultimate περιλαμβάνουν επιπλέον Sport πρόγραμμα (πέρα από τα Normal & Eco) που επεμβαίνει στην αμεσότητα του γκαζιού, τη λειτουργία του κιβωτίου και το βάρος του τιμονιού. Ο turbo κινητήρας παρά την 3κύλινδρη κεφαλή του είναι πολιτισμένος και μόνο με τέρμα το γκάζι θα ακουστεί στο εσωτερικό. Σε ότι αφορά την κατανάλωση τώρα, η Opel ανακοινώνει πως απαιτούνται 5,9 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες, αλλά κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,8 λτ./100 χλμ. Τέλος οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 133 – 137 γρ./χλμ. νούμερα που ισοδυναμούν από 85,1 έως 87,7 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας.

Σφιχτή αίσθηση στο δρόμο

Οι μηχανικοί της Opel για τις αναρτήσεις ακολούθησαν τη γνώριμη συνταγή που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, έχοντας επιλέξει μια σχετικά σφιχτή ρύθμιση. Δεν θα σας κουράσει σε καλό οδόστρωμα, παρά μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες όπου εκεί ο ημιάκαμπτος άξονας δηλώνει σθεναρά το παρόν. Τουλάχιστον το συγκεκριμένο set up θα σας ανταμείψει σε δρόμο με στροφές. Εκεί οι κλίσεις είναι μικρές για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με την πρόσφυση να είναι αρκετή σε κάθε είδους καμπή. Αν πιέσετε αρκετά το εμπρός μέρος θα ανοίξει ελεγχόμενα την τροχιά του, ενώ αν το παρακάνετε το ESP θα μπει σε λειτουργία και θα επιβάλλει την τάξη. Το τιμόνι μπορεί να βελτιώθηκε, αλλά παραμένει ελαφρύ και σίγουρα οι πιο σκληροπυρηνικοί οδηγοί θα θελήσουν λίγη παραπάνω πληροφόρηση. Στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, η ποιότητα κύλισης είναι η καλή όπως κι η ηχομόνωση, με το Mokka να αναπτύσσει εύκολα ταχύτητες ταξιδίου, ενώ και τα φρένα είναι δυνατά και αποδοτικά.

Συμπέρασμα

Το νέο Opel Mokka αφήνει πίσω του το παρελθόν και τολμά, θέλοντας να κατακτήσει μεγαλύτερο μερίδιο κοινού και στοχεύοντας και στις πιο νεανικές ηλικίες, με δυνατό σημείο την αιχμηρή και μοντέρνα εμφάνισή του. Επιπλέον όπλα του ο πρόθυμος κινητήρας του και το καλό στήσιμό του στο δρόμο. Βέβαια δεν είναι το πιο ευρύχωρο μοντέλο που μπορεί να αποκτήσει κανείς, ενώ οι πιο παρατηρητικοί θα σταθούν στα μικρά ατοπήματα που αφορούν την ποιότητα κατασκευής, μιας και με τιμή που ξεκινάει από τα 25.630 ευρώ θες το καλύτερο δυνατό!

(+) Εμφάνιση, απόδοση κινητήρα, οδική συμπεριφορά

(-) Λειτουργία ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες, σφάλματα στην εργονομία και ποιότητα, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
Αυτόματο 8 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9 - 6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
133 - 137
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
85,1 - 87,7
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.151
Πλάτος (χλστ.)
1.791
Ύψος (χλστ.)
1.534
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.557
Βάρος (κιλά)
1.295
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
350
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
73%
Ασφάλεια παιδιού
75%
Ασφάλεια πεζού
58%
Επικουρικά συστήματα
64%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.630 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i 116 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i 116 hp
Οι τιμές των νέων Σκορπιών Abarth 595/695
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store