Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8

Η Peugeot απολαμβάνει την επιτυχία που γνωρίζει το υπάρχον 3008 και δικαίως. Ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει για την premium και δυναμική του εικόνα, τόσο εκτός, όσο κι εντός της καμπίνας του. Χαρακτηριστικά που τονίστηκαν λίγο παραπάνω στην ανανέωση της 2ης γενιάς. Εμείς μετά το τεστ του Peugeot 3008 με τον diesel κινητήρα με τους 130 ίππους δοκιμάσαμε και την έκδοση βενζίνης με τον 1.2 PureTech 130 PS και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Να θυμίσουμε πως το νέο Peugeot 3008 είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, αλλά κι ως plug-in hybrid, με τιμές που ξεκινούν από τα 25.900 ευρώ. Η τιμή αυτή αφορά το 1.2 PureTech 130 στη βασική έκδοση Active. Για όσους επιθυμούν το αυτόματο κιβώτιο, θα πρέπει να επιλέξουν την αμέσως επόμενη έκδοση Active Plus των 29.800 ευρώ, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει από 32.400 ευρώ και συνοδεύεται με υπερ-πλούσιο εξοπλισμό, όπως θα διαβάσετε και στον πίνακα στο τέλος της δοκιμής. Ενδεικτικά όμως να αναφέρουμε ότι η έκδοση αυτή περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: 6 αερόσακους, όλες τις απαραίτητες τεχνολογίες άνεσης κι ασφάλειας, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, infotainment με οθόνη 10 ιντσών κ.α.

Υπέροχο από άκρη σε άκρη!

Το Peugeot 3008 όπως και το μικρότερο 2008, έχουν μια μοναδική σχεδιαστική γραμμή που διακρίνεται για την πολυτέλεια και το δυναμισμό που αποπνέει. Μετά την ανανέωση, το ήδη εξαιρετικό Peugeot 3008 έγινε ακόμα καλύτερο. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει ελαφρώς διαφοροποιηθεί, ενώ εντυπωσιακή είναι η νέα και χωρίς πλαίσιο μάσκα, που ενώνει τα νέα LED φώτα. Διαφορετική σχεδίαση έχουν και οι «νυχιές» του λιονταριού που εκτελούν και χρέη φλας. Πηγαίνοντας προς τα πίσω θα σας ενθουσιάσουν κι εκεί τα νέα φώτα τεχνολογίας LED με τα κυλιόμενα φλας (σταθερά σε λειτουργία alarm). Επειδή η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά, όμορφο, είναι το διαφανές σκουρόχρωμο περίβλημα που επικαλύπτει τα φώτα, συνδέοντάς τα μεταξύ τους μέσω της μαύρης γυαλιστερής φάσας, η οποία εκτείνεται σε όλο το μήκος της πόρτας του πορτ μπαγκάζ.

Πολυτελές, ευρύχωρο και hi-tech εσωτερικό

Όπως είχαμε δει και στο προηγούμενο Peugeot 3008, η καμπίνα του γαλλικού SUV διακρίνεται για την άριστη κατασκευή της. Όλα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά, ενώ το αφρώδες πλαστικό έχει τον πρώτο λόγο στο ταμπλό. Η συναρμογή είναι προσεγμένη, με το γνωστό μας πλέον i-cockpit να ενσωματώνεται, αναβαθμισμένο κι αυτό. Αποτελείται από τον νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μία νέα οθόνη αφής 10 ιντσών για το infotainment. Τέλος, πολύ καλή επιλογή εκ μέρους των Γάλλων σχεδιαστών είναι και το υφασμάτινο κομμάτι στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών, προσθήκη που ενισχύει την πολυτέλεια της καμπίνας. Από εκεί κι έπειτα θα εκτιμήσετε τους διαθέσιμους χώρους για τα καθημερινά σας αντικείμενα, αλλά και το βαθύ ψυχόμενο ντουλαπάκι στο υποβραχιόνιο. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός πως στην Peugeot κατόρθωσαν να συνδυάσουν το σπορ με το premium, χαρακτηριστικό που ενισχύεται από το μικρής διαμέτρου τιμόνι με τα επίπεδα μέρη, αλλά και τους αεροπορικού τύπου διακόπτες που επιτρέπουν την πρόσβαση στις διαφορετικές παραμέτρους του infotainment. Οι επιβάτες πέρα από την ποιότητα της καμπίνας θα απολαύσουν και εξαιρετικούς χώρους, μιας και τρεις ενήλικοι στο πίσω κάθισμα θα κάτσουν άνετα. Για τις αποσκευές τους έχουν στη διάθεσή τους το μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 520 λίτρων, το οποίο αυξάνεται στα 1.482 λίτρα, αν αναδιπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.

Του ταιριάζει γάντι ο 1.2 PureTech

Μπορεί να είναι μικρός σε χωρητικότητα ο κινητήρας που κινεί το Peugeot 3008, όμως η ενσωμάτωση της υπερτροφοδότησης δίνει φτερά! Αλλά πριν πούμε για επιδόσεις και τα συναφή, πρέπει να σας αναφέρουμε πως αυτό που μας εντυπωσίασε αρχικά ήταν η ραφιναρισμένη και γραμμική του λειτουργία, παρά τους 3 κυλίνδρους. Σε ότι αφορά την ισχύ του, αυτή αγγίζει τους 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με τη ροπή των 230 Nm να είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. Η δύναμη καταλήγει στον εμπρόσθιο άξονα, μέσω του εξαιρετικού, σε λειτουργία, 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει κι ως χειροκίνητο, μέσω των paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι.

Επιπλέον στη διάθεση του οδηγού υπάρχουν και τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, Eco, Normal και Sport. Το Eco εστιάζει στην οικονομία καυσίμου, ενώ επιλέγοντας το Sport, το 3008 αποκτά ένα ελαφρώς πιο σβέλτο χαρακτήρα. Ο πίνακας οργάνων κοκκινίζει, με την απόκριση του γκαζιού να είναι πιο άμεση και το τιμόνι να βαραίνει ελαφρώς. Βέβαια αλλάζει κι η συμπεριφορά του κιβωτίου, με τις αλλαγές να είναι πιο άμεσες, ενώ η εκάστοτε σχέση κρατάει λίγο πιο ψηλά τις στροφές του κινητήρα πριν περάσει στην επόμενη. Στον τομέα των επιδόσεων τώρα, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,7 δλ., με την τελική να αγγίζει τα 188 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση κατά WLTP σύμφωνα με τη Peugeot βρίσκεται στα 6,5 λτ./100 χλμ., ενώ εμείς κατά τη δοκιμή μας είδαμε στο trip computer 7,8 λτ./100 χλμ. με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 146 γρ./χλμ. Δηλαδή ετήσια τέλη κυκλοφορίας 102 ευρώ. 

Ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά

Η πολύ καλή οδική συμπεριφορά του 3008 που είχαμε γνωρίσει και πριν την ανανέωσή του, σαφώς και συνεχίζεται και στο υπό δοκιμή φρεσκαρισμένο μοντέλο μας. Η σύγχρονη πλατφόρμα EMP2 είναι ιδιαίτερα άκαμπτη και η ανάρτηση λειτουργεί σε κάθε περίπτωση ιδανικά. Οι ανωμαλίες του δρόμου αποσβένονται άκρως ικανοποιητικά, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα και ακρίβεια στη συμπεριφορά παρά τα 219 χλστ. απόστασης από το έδαφος. Επιπλέον η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, χαρακτηριστικό που αυξάνει την άνεση σε μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, συνδυαστικά με την εξίσου άριστη ηχομόνωση.

 

Η ασφάλεια κατά την κίνηση που προσφέρει το Peugeot 3008 συνεχίζεται κι όταν ξεκινήσουν οι στροφές. Οι κλίσεις είναι μικρές για τον SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με την ανάρτηση να σας επιτρέπει να στρίψετε με σεβαστό αριθμό χιλιομέτρων στο κοντέρ. Οι αντιδράσεις του SUV της Peugeot, είναι πάντοτε ελεγχόμενες και προβλέψεις, με το πίσω μέρος να μένει πάντοτε στην τροχιά του. Αλλά κι αν του φερθείτε άτσαλα μην ανησυχήσετε, αφού το ESP θα επιβάλλει διακριτικά την τάξη. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα άμεσο και πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι, καθώς και δυνατά φρένα.

Επειδή το premium μπορεί να είναι sport!

Η Peugeot αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ότι μπορεί να συνδυάσει με ευκολία την πολυτέλεια και την άνεση κατά την κίνηση, χωρίς να χάνει στο ελάχιστο τη σπιρτάδα κατά την σβέλτη οδήγηση, όταν κι εφόσον ζητηθεί στο εντυπωσιακό 3008! Θα το πούμε για ακόμα μια φορά όπως και για την περίπτωση της diesel έκδοσης: Το 3008 είναι από τα πλέον ολοκληρωμένα SUV που μπορείτε να αποκτήσετε αυτή τη στιγμή.

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
Αυτόματο 8 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
146
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
102
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα MacPherson, αντ δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.447
Πλάτος (χλστ.)
1.841
Ύψος (χλστ.)
1.624
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.675
Βάρος (κιλά)
1.395
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
520
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
58%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
32.400 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS
Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS
Δοκιμή Opel Corsa-e 136 PS
Δοκιμή Opel Corsa-e 136 PS
Δοκιμή Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204 PS
Δοκιμή Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204 PS
Δοκιμή Opel Crossland 1.5D 120 PS Auto
Δοκιμή Opel Crossland 1.5D 120 PS Auto
Δοκιμή Fiat 500 1.0 70 hp Hybrid Dolcevita
Δοκιμή Fiat 500 1.0 70 hp Hybrid Dolcevita
Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90
Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS
Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store