Δοκιμή Renault Captur 1.5 Blue dCi 115 hp

72

Με το πρώτης γενιάς Captur, η Renault εισήλθε με αξιώσεις στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV, όπου κυριάρχησε και βρέθηκε πολύ ψηλά, αφού οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τα 1,5 εκατομμύρια οχήματα. Πορεία που αναμένεται να συνεχίσει και το εντελώς νέο Captur, αφού έχει όλα τα προσόντα και εφόδια για να παραμείνει best seller.

Δείτε ακόμα: Νέο Renault Captur βενζίνη, ντίζελ ή υγραέριο;

Στην Ελληνική αγορά, το νέο Captur διατίθεται με μια ευρεία γκάμα εκδόσεων και κινητήρων, όπως είναι βενζίνης, πετρελαίου και διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο), καλύπτοντας έτσι μια ευρεία γκάμα αγοραστών. Οι τιμές του ξεκινούν από 16.880 ευρώ το 1.0 TCe 100 hp, από 17.680 ευρώ το 1.0 TCe 100 hp LPG και από 20.520 ευρώ το 1.3 TCe 130 hp. Στους ντίζελ, το 1.5 Blue dCi 95 hp κοστίζει από 19.140 ευρώ, ενώ με τους 115 ίππους της δοκιμής ξεκινάει από 20.620 ευρώ.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, από την πρώτη έκδοση Authentic περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, cruise control, air condition, ηχοσύστημα, προβολείς LED, ηλεκτρικοί καθρέπτες κ.λπ. Στην κορυφή τοποθετείται η πολύ πλούσια έκδοση Initiale Paris EDC με τους κινητήρες 1.3 TCe 155 και 1.5 Blue dCi 115, στις τιμές των 31.610 ευρώ και 28.050 ευρώ αντίστοιχα.

Σχεδίαση που μαγνητίζει τα βλέμματα

Κάποιοι λένε ότι ο έρωτας έρχεται με την πρώτη ματιά και είναι κεραυνοβόλος! Στην περίπτωση του νέου Captur αυτό ισχύει σίγουρα, αφού το νέο γαλλικό κόμπακτ SUV μαγνητίζει τα βλέμματα και γοητεύει αμέσως με τα κάλλη του, από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα από τα πιο όμορφα SUV της κατηγορίας του -και όχι μόνο. Συγκριτικά με το προγενέστερο Captur, το νέο άλλαξε σημαντικά, όχι μόνο σε εμφάνιση, αλλά και σε διαστάσεις. Συγκεκριμένα, το νέο Caput έχει μήκος 4.227 χλστ. (+11 εκ. από το πρώτης γενιάς Captur), πλάτος 1.797 χλστ., ύψος 1.576 χλστ. και μεταξόνιο 2.639 χλστ. (+2 εκ.). Το δυναμικό και πολύ κομψό του αμάξωμα χαρακτηρίζεται από τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα «C» με τους στάνταρ Full LED προβολείς, τις ανάγλυφες πλευρικές του επιφάνειες και το μυώδες πίσω άκρο του.

Ευρύχωρο, πρακτικό και ποιοτικό εσωτερικό

Πλήρως αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο είναι και το εσωτερικό του νέου Captur, το οποίο δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου SUV και όχι ενός μικρού μοντέλου. Σχεδιαστικά κυριαρχούν οι ίσιες γραμμές στο ταμπλό και η κάθετη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων συστήματος infotainment των 7 ή 9,3 ιντσών. Επίσης, o νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών με τις πολλές πληροφορίες είναι ευανάγνωστος (υπάρχει και ο μεγαλύτερος των 10,2 ιντσών). Σημαντικά αναβαθμισμένο είναι και σε ποιότητα κατασκευής, μέσω της ευρείας χρήσης μαλακών υλικών σε διάφορα σημεία της καμπίνας, όπως είναι σε ολόκληρο το ταμπλό, στις εμπρός πόρτες και στην κονσόλα.

Δείτε ακόμα: Νέο Renault Kadjar 1.5 diesel σε ασυναγώνιστη τιμή

Ο οδηγός κάθεται ψηλά και πολύ βολικά στο αναπαυτικό κάθισμα και εξυπηρετείται από τις πολλές θήκες, συμπεριλαμβανομένου του μεγάλου συρταριού από την πλευρά του συνοδηγού. Επίσης, θα μάθει γρήγορα τις βασικές λειτουργίες του μενού του συστήματος πολυμέσων και έχει στη διάθεσή του φυσικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματισμού και διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου. Στα πολύ θετικά στοιχεία της καμπίνας του νέου Captur ανήκουν και οι άνετοι χώροι του. Στο πίσω μέρος του εσωτερικού υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ το κάθισμα σύρεται σε διαδρομή έως και 16 εκατοστά (στάνταρ εξοπλισμός). Ανάλογα τη θέση του διαμορφώνεται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 406 έως 520 λίτρα.

Άνεση και ασφάλεια στο δρόμο

Το βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF-B, ολοκαίνουργιο Captur ανέβηκε επίπεδο και στα οδηγικά του χαρακτηριστικά, αφού και στο δρόμο δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, συνδυάζοντας μια ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Τα πρώτα στοιχεία που κερδίζουν τον οδηγό είναι τα χαμηλά επίπεδα θορύβου που προέρχονται από την κύλιση των τροχών και τον κινητήρα πετρελαίου με την εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία.

Στις αστικές μετακινήσεις και παρόλη την αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων, το νέο Captur είναι ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς. Ταυτόχρονα, το μικρό SUV της Renault είναι σε θέση να καλύψει με χαρακτηριστική άνεση μακρινές αποστάσεις, διατηρώντας ξεκούραστους τους επιβάτες του. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων παρουσιάζεται πολύ σταθερό, όπως και σε διαδρομές με στροφές, όπου τα όρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού. Με περισσότερη πίεση, η τάση υποστροφής είναι περιορισμένη και εκδηλώνεται προοδευτικά, ενώ το τιμόνι αν και ελαφρύ είναι άμεσο. Σχετικά με τα φρένα, τα ταμπούρα που υπάρχουν στον πίσω άξονα, ίσως κάποιους ξενίσουν οπτικά, όμως δεν τίθεται θέμα ασφάλειας, όπως επιβεβαιώνει και η ίδια η Renault.

Δείτε ακόμα: Νέο «πλούσιο» Renault Clio 1.5 dCi 85 PS

Άλλωστε και στον τομέα της ασφάλειας, το νέο Captur έχει θέσει πολύ υψηλά στάνταρ και έχει αξιολογηθεί με 5 αστέρια στις πολύ αυστηρές δοκιμές του Euro NCAP. Επιγραμματικά, αναφέρουμε το σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα (Highway & Traffic Jam Companion), το ενεργό cruise control, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου και το σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα.

Ντίζελ για φίλημα!

Η Renault έχει μακρόχρονη ισχυρή παράδοση στους κινητήρες πετρελαίου, τους οποίους συνεχώς εξελίσσει και κάνει όλο και καλύτερους. Τον κανόνα ακολουθεί και ο νέος 1.5 Blue dCi με τους 115 ίππους και τα 260 Nm ροπής. Το πρώτο στοιχείο που εντυπωσιάζει τον οδηγό, είναι απουσία ενοχλητικών θορύβων ή κραδασμών, σε τέτοιο σημείο που οι επιβάτες δεν αντιλαμβάνονται από το εσωτερικό ότι μπροστά τους λειτουργεί ντίζελ κινητήρας. Επιπλέον, είναι ελαστικός από τις χαμηλές στροφές και πρόθυμος στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, προσφέροντας σβέλτες επιταχύνσεις από στάση και κυρίως εν κινήσει, ανεξαρτήτως της ταχύτητας που έχει επιλεγεί στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η πολύ χαμηλή κατανάλωση των 5,9 λτ./100 χλμ. που μετρήσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Στο ταξίδι, η μακριά 6η ταχύτητα ευνοεί σε πολλούς τομείς (130 χλμ./ώρα με περίπου 2.250 σ.α.λ.), χωρίς όμως ο κινητήρας να κρεμάει και να χρειάζεται κατεβάσματα ταχύτητας σε ανηφορικά τμήματα.

+ Σχεδίαση, λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, χώροι, ποιότητα κατασκευής

Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, τσιμπημένη τιμή στις πιο πλούσιες εκδόσεις

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
187
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
111
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
108,78
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.227
Πλάτος (χλστ.)
1.797
Ύψος (χλστ.)
1.576
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.639
Βάρος (κιλά)
1.415
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
406-520
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
75%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.620 ευρώ