Δοκιμή SEAT Ibiza 1.0 TGI 90 PS με φυσικό αέριο

Το φυσικό αέριο κίνησης προσφέρει εξαιρετική οικονομία στις μετακινήσεις, γεγονός που το έχουμε διαπιστώσει από τις δοκιμές αυτοκινήτων με κινητήρες CNG που έχουμε κάνει στο autogreeknews.

Αυτή τη φορά είχαμε στα χέρια μας το νέο SEAT Ibiza 1.0 TGI για να διαπιστώσουμε πόσο οικονομικό είναι στην πράξη, αλλά και να το αξιολογήσουμε συνολικά. Η SEAT διαθέτει την πιο ολοκληρωμένη γκάμα αυτοκινήτων με κινητήρες φυσικού αερίου TGI, καθώς εκτός από το Ibiza 1.0 TGI προσφέρει το Arona 1.0 TGI (το μοναδικό SUV CNG) και το Leon 1.5 TGI.

Δείτε ακόμη: «Κάψαμε» 3,3€/100 χλμ. με το SEAT Ibiza 1.0 TGI

Το Ibiza 1.0 TGI διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση Style και πωλείται στην πολύ ελκυστική τιμή των 15.955 ευρώ, με πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα εξής: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση με προστασία πεζών, μηχανικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών και πολλά ακόμη.

«Καίει» μόλις 4,0 κιλά CNG για κάθε 100 χλμ.!

Την κίνηση του Ibiza 1.0 TGI αναλαμβάνει το 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο απόδοσης 90 ίππων μεταξύ 4.500 – 5.500 σ.α.λ. και με ροπή 160 Nm μεταξύ 1.800 – 3.800 σ.α.λ. Ο κινητήρας ξεκινά πάντα με το φυσικό αέριο και όταν αυτό καταναλωθεί και δεν γίνει ανεφοδιασμός, τότε το σύστημα αυτόματα γυρίζει στη βενζίνη χωρίς ο οδηγός να αντιληφθεί κάποια διαφορά. Πρόσφατα, η SEAT πρόσθεσε άλλη μία δεξαμενή για την αποθήκευση του φυσικού αερίου, αυξάνοντας τη συνολική χωρητικότητα στα 14,3 κιλά. Οι τρεις δεξαμενές είναι απολύτως ασφαλείς και βρίσκονται στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Επιπλέον υπάρχει ένα ακόμη μικρό βοηθητικό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων, το οποίο περιορίζει εν μέρει την αυτονομία.

Δείτε ακόμη: Αυτοκίνητα με φυσικό αέριο CNG

Ο 1.0 TGI βασίζεται στον 1.0 TSI και εξασφαλίζει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα), ενώ η ποιότητα λειτουργίας του ικανοποιεί. Στις πολύ χαμηλές στροφές υπάρχει έλλειψη ισχύος, ωστόσο από τις 1.800 σ.α.λ. και άνω που αποδίδεται η ροπή τραβάει θετικά και διατηρεί χωρίς πρόβλημα σβέλτους ρυθμούς, χάρη και στην σωστή κλιμάκωση του εύχρηστου κιβωτίου των 6 ταχυτήτων (130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ.). Εκεί που παίρνει άριστα είναι στην κατανάλωση, αφού σε πραγματικές μεικτές συνθήκες «έκαψε» μόλις 4,0 κιλά/100 χλμ. (ισοδυναμούν με 3,3 ευρώ/100 χλμ. με τιμή φυσικού αερίου 0,834€/kg). Να σημειωθεί ότι η SEAT ανακοινώνει 3,8-4,1 kg/100 χλμ. με WLTP.

Δείτε ακόμη: SEAT CNG με κατανάλωση από 2,9 ευρώ/100 χλμ.

Άνετο και ασφαλές στην οδήγηση

Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0, το Ibiza 1.0 TGI κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την πολύ καλή λειτουργία της ανάρτησης και την ασφάλεια που αποπνέει σε κάθε διαδρομή. Το μικρό SEAT προσφέρει μια ποιοτική αίσθηση και κύλιση στο δρόμο. Παρά το ότι η ρύθμιση της ανάρτησης δεν είναι μαλακή, το Ibiza στην πόλη περνά με έναν άκρως αποτελεσματικό τρόπο πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να τις μεταφέρει στο εσωτερικό. Κινούμενο στους αυτοκινητόδρομους, το Ibiza διατηρεί απόλυτα τη σταθερότητά του και διανύει άνετα μακρινές αποστάσεις. Σε διαδρομές με στροφές παρουσιάζεται άμεσο και χωρίς μεγάλες κλήσεις, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα γρήγορο και άμεσο τιμόνι, καθώς και ικανοποιητικά φρένα.

Πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του Ibiza 1.0 TGI είναι σχεδόν ίδιος με εκείνον των υπολοίπων εκδόσεων. Οι μόνες διαφορές που μαρτυρούν ότι κινείται και με φυσικό αέριο, εστιάζονται στον πίνακα οργάνων. Εκεί στη θέση της θερμοκρασίας του κινητήρα έχει τοποθετηθεί η ένδειξη για την πληρότητα των δεξαμενών του φυσικού αερίου. Επίσης, στην ψηφιακή οθόνη αναγράφονται επιπλέον πληροφορίες για την κατανάλωση του CNG, την αυτονομία και την ποιότητα του εν λόγω καυσίμου. Μία ακόμα διαφορά εντοπίζεται στο χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι μικρότερος κατά 93 λίτρα (262 λτ. έναντι 355 λτ.), λόγω των δεξαμενών CNG που υπάρχουν κάτω από το δάπεδο. Ωστόσο, οι χώροι των επιβατών είναι αμετάβλητοι και άνετοι για την φιλοξενία τεσσάρων ατόμων.

Δείτε ακόμη: Πρατήρια φυσικού αερίου για αυτοκίνητα

Η θέση οδήγησης είναι αναπαυτική και με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, ενώ υπάρχουν αρκετές θήκες και θέσεις για μικροαντικείμενα. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η έγχρωμη και ευκρινής οθόνη αφής των 6,5 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Τέλος, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του εσωτερικού είναι σκληρά στο σύνολό τους, με προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα.

Δείτε ακόμη: Όλα τα «μυστικά» για το φυσικό αέριο στα αυτοκίνητα

+ Κατανάλωση, οικονομία σε καύσιμο, χώροι επιβατών, εξοπλισμός, εργονομία, οδική συμπεριφορά, τιμή

– Απουσία μαλακών πλαστικών στο ταμπλό, μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης

Καύσιμο
Φυσικό αέριο/βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/4.500-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
160/1.800-3.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,8 (kg/100 χλμ.)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
103
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
100,94
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 256x22 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 228x42 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.059
Πλάτος (χλστ.)
1.780
Ύψος (χλστ.)
1.444
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.564
Βάρος (κιλά)
1.182
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
262
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.955
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Fiat Tipo Cross 1.0 GSE T3 100 PS
Δοκιμή Fiat Tipo Cross 1.0 GSE T3 100 PS
Δοκιμή Hyundai Kona 1.6 T-GDI 198 PS 7DCT
Δοκιμή Hyundai Kona 1.6 T-GDI 198 PS 7DCT
Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
Δοκιμή Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 λτ. 262 PS
Δοκιμή Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 λτ. 262 PS
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT 48V Hybrid
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT 48V Hybrid
Δοκιμή Ford Puma ST 1.5 λτ. EcoBoost 200 PS
Δοκιμή Ford Puma ST 1.5 λτ. EcoBoost 200 PS
Δοκιμή VW ID.3 1st Edition 204 PS
Δοκιμή VW ID.3 1st Edition 204 PS
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 48V DCT
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 48V DCT
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με τους νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων