Δοκιμή Skoda Octavia Grand Coupe 2.0 TDI 150 PS DSG7

370

Με πωλήσεις που έχουν περάσει τα επτά εκατομμύρια οχήματα από το 1996 που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά, η Octavia αποτελεί το δημοφιλέστερο μοντέλο της Skoda παγκοσμίως. Τώρα στην ολοκαίνουργια 4η γενιά της, ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη, αφού παρουσιάζεται ακόμα πιο ευρύχωρη, ασφαλής, συνδεδεμένη, με δυναμικό και μοντέρνο σχεδιασμό, εξωτερικά και στο εσωτερικό.

Η νέα Skoda Octavia πωλείται εδώ και λίγο καιρό στην ελληνική αγορά, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ξεκινούν από 19.500 ευρώ για την έκδοση 1.0 TSI 110 PS και από 21.800 ευρώ με τους κινητήρες 1.5 TSI 150 PS και 2.0 TDI 116 PS (Grand Coupe).

Δείτε ακόμα: Οι επιδόσεις της νέας Skoda Octavia με φυσικό αέριο

Ο εξοπλισμός από την πρώτη έκδοση Active είναι πληρέστατος και περιλαμβάνει τα εξής: 7 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της λωρίδας, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8,25 ιντσών ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ. Εμείς, είχαμε στη διάθεσή μας την Octavia με τον 2.0 λτ. TDI 150 PS κινητήρα και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο DSG 7, η οποία στην πρώτη έκδοση Ambition ξεκινά από τις 26.950 ευρώ. Πρόσθετα της Active περιλαμβάνει δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, αισθητήρα βροχής και φωτός, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και κάμερα οπισθοπορείας.

Δυναμική και πολυτελής

Εξωτερικά, η νέα Octavia ξεχωρίζει αμέσως για τον ελκυστικό και δυναμικό σχεδιασμό της, αποπνέοντας πολυτέλεια, συνδυασμένη με κομψότητα, σε ένα σχήμα με πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,24). Το μήκος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 19 χιλιοστά και πλέον αγγίζει τα 4.689 χλστ., το πλάτος είναι κι αυτό αυξημένο κατά 15 χλστ., (1.829 χλστ.), ενώ το μεταξόνιο παρέμεινε στα 2.686 χλστ.

Στο εμπρός και πίσω μέρος της νέας Octavia διακρίνονται τα λεπτά μακρόστενα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, από το βασικό εξοπλισμό, ενώ διατίθενται προαιρετικά προβολείς LED Matrix. Παράλληλα, η πλατιά μάσκα εμπρός, τα έντονα νεύρα στο καπό και στα πλαϊνά, καθώς και το αιχμηρό τελείωμα του πίσω άκρου, χαρίζουν στη νέα Octavia μια πιο εντυπωσιακή εμφάνιση από ποτέ άλλοτε.

Πλήρως αναβαθμισμένο εσωτερικό

Εντελώς νέο, πιο high-tech και πιο μοντέρνο από κάθε άλλη φορά είναι και το εσωτερικό της 4ης γενιάς Octavia. Ο συντηρητικός σχεδιασμός που χαρακτήριζε τις προγενέστερες Octavia ανήκει στο παρελθόν, αφού ακολουθεί την τάση της εποχής με τα λίγα χειριστήρια και τις ψηφιακές οθόνες. Για πρώτη φορά, η νέα Octavia διαθέτει έναν πολλαπλών λειτουργιών ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και ένα νέο τιμόνι με δύο ακτίνες και νέα πλήκτρα ελέγχου με κυλιόμενους διακόπτες, που επιτρέπουν το χειρισμό συνολικά 14 διαφορετικών λειτουργιών.

Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η ανεξάρτητη, μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 10 ιντσών (στάνταρ στην πιο πλούσια έκδοση Style). Κάτω ακριβώς από την οθόνη υπάρχουν πλήκτρα για πιο γρήγορη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα διακρίνεται το ηλεκτρονικό χειρόφρενο, καθώς κι ο εξαιρετικά μικρός και πολύ βολικός στη χρήση επιλογέας ταχυτήτων τεχνολογίας shift-by-wire για τις εκδόσεις που διαθέτουν DSG κιβώτιο (πρώτη φορά και τα δύο σε Octavia).

Δείτε ακόμα: 0-220 χλμ./ώρα με νέα Skoda Octavia 1.5 TSI (+video)

Ο οδηγός της νέας Octavia δεν θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση, όμως το κάθισμα, αν και είναι πλατύ και με επαρκή πλευρική στήριξη, είναι σχετικά σκληρό. Επίσης, θα χρειαστεί αρκετή εξοικείωση με τις βασικές λειτουργίες του μενού της οθόνης, λόγω έλλειψης φυσικών χειριστηρίων, όπως για παράδειγμα για τον έλεγχο του κλιματισμού, την απενεργοποίηση του start/stop και τη ρύθμιση έντασης του ήχου. Αρκετά χαμηλά τοποθετημένοι είναι οι αεραγωγοί στο κέντρο του ταμπλό και ίσως θα ήταν προτιμότερο να βρίσκονται ψηλότερα, για καλύτερη παροχή αέρα. Στα μειονεκτήματα είναι η μέτρια ορατότητα προς τα πίσω λόγω του έντονα κεκλιμένου παρμπρίζ, ωστόσο στο παρκάρισμα η κάμερα οπισθοπορείας αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βοήθημα.

Η ποιότητα είναι προσεγμένη, τόσο σε υλικά, όσο και σε συναρμογή και φινίρισμα. Ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και η οριζόντια λωρίδα κάτω από τη διακοσμητική επένδυση αποτελούνται από παχύ αφρώδες υλικό. Το ενδιάμεσο τμήμα είναι καλυμμένο με ύφασμα, σουέντ ή δέρμα, ανάλογα με την έκδοση. Μαλακά υλικά συναντώνται και στο άνω τμήμα των εμπρός θυρών, όχι όμως και των πίσω όπου κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά.

Στον τομέα που εντυπωσιάζει και η νέα Octavia, είναι στους χώρους. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτες θα απλωθούν, όπως και οι πίσω φιλοξενούμενοι, ανεξαρτήτως αναστήματος. Ο χώρος για τα πόδια είναι πολύς, όμως το ψηλό κεντρικό τούνελ θέτει κάποιους περιορισμούς σε ενδεχόμενο μεσαίο φιλοξενούμενο. Το πορτ μπαγκάζ είναι τεράστιο, τόσο σε άνοιγμα, όσο και σε χωρητικότητα, αφού διαθέτει 600 λίτρα. Επιπλέον, υπάρχουν πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα για όλους τους επιβάτες, ακόμα και θήκες για smartphone στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Αντίθετο όμως με τη γενναιοδωρία των χώρων, είναι το μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου των 45 λίτρων.

Δρομέας μεγάλων αποστάσεων

Η 4ης γενιάς της Octavia βασίζεται στην τροποποιημένη πλατφόρμα MQB EVO. Αυτή αποτελείται από μείγμα χαλύβων διαφόρων ιδιοτήτων, εξασφαλίζοντας χαμηλό βάρος με αυξημένη ακαμψία. Παρά τις τονισμένες διαστάσεις του αμαξώματος, η νέα Octavia είναι εύκολη στους χειρισμούς και γεμίζει αμέσως σιγουριά τον οδηγό, όπου και αν κινηθεί, χωρίς να δείχνει βαριά και δύστροπη.

Δείτε ακόμα: Γιατί η Octavia άλλαξε το ρου της Skoda;

Αναμενόμενα, ιδανικό πεδίο δράσης είναι η κάλυψη μακριών αποστάσεων. Σε συνδυασμό και με τον 2.0 TDI 150 PS κινητήρα μπορεί και κινείται σβέλτα, αθόρυβα και με χαμηλή κατανάλωση. Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω (πολλαπλών συνδέσμων άνω των 150 ίππων) είναι σχετικά σφιχτή και μαζί με τις 18 ιντσών ζάντες και τα ελαστικά 225/45 (του αυτοκινήτου της δοκιμής) δεν «συμπαθεί» ιδιαίτερα τις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ο πίσω άξονας αντιδρά με ξερό τρόπο και αυτό το αντιλαμβάνονται περισσότερο οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα.

Στον αυτοκινητόδρομο, η νέα Octavia καταπίνει πολλά χιλιόμετρα χωρίς τάσεις πλεύσεις, ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες που μπορεί εύκολα να αναπτύξει και να διατηρήσει. Ο θόρυβος κύλισης είναι ελαφρώς τονισμένος σε οδοστρώματα με άγρια άσφαλτο, αλλά σε γενικές γραμμές το αυτοκίνητο ταξιδεύει ξεκούραστα. Περνώντας σε διαδρομές με στροφές, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ομοιογενής, με λογικές κλίσεις, χωρίς απρόσμενες αντιδράσεις υπό πίεση και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι εμφανίζει καλή αμεσότητα και πληροφόρηση, ενώ τα φρένα είναι δυνατά και επιβραδύνουν έγκαιρα το αμάξωμα των 1.390 κιλών. Τέλος, μέσω του Driving Mode Select (στάνταρ στην κορυφαία έκδοση Style) υπάρχει η δυνατότητα των επιλογών προφίλ οδήγησης Eco, Normal, Sport και Individual.

Γεμάτος και οικονομικός ο 2λιτρος ντίζελ

Στην γκάμα της Octavia (όπως και άλλων μοντέλων του ομίλου VW) δεν υπάρχει πλέον ο 1.6 TDI που συνέφερε και φορολογικά για τα ελληνικά δεδομένα, αλλά μόνο 2.0 TDI. Στη βάση τοποθετείται ο χαμηλής ισχύος των 116 ίππων, ενώ πιο ιδανικός φαντάζει αυτός της δοκιμής με τους 150 ίππους, τα 360 Nm ροπής και το 7άρι DSG. Να σημειωθεί ότι ο 2.0 TDI προέρχεται από την πιο πρόσφατη γενιά EVO και εκπέμπει μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια αζώτου μέσω της τεχνολογίας διπλού ψεκασμού AdBlue στους δύο καταλυτικούς μετατροπείς.

Δείτε ακόμα: Συνέντευξη με τον κ. Βασίλη Σαρλή της SP Motors Skoda

Το μηχανικό αυτό σύνολο ταιριάζει ιδανικά στη νέα Octavia, αφού την επιταχύνει σε πολύ γοργούς ρυθμούς από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ.) και εν κινήσει, απαιτώντας χαμηλές ποσότητες καυσίμου (6,9 λτ./100 στη δοκιμή). Επιπλέον, διακρίνεται για το τράβηγμα που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές (1.700-2.750 σ.α.λ. αποδίδει η ροπή), χωρίς να παρουσιάζονται κενά ισχύος και ξεσπάσματα. Στα συν, είναι ακόμα η απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού και η πολιτισμένη του λειτουργία, δίχως ενοχλητικούς θορύβους και κραδασμούς να φτάνουν στο εσωτερικό. Το DSG είναι γρήγορο και ομαλό στις εναλλαγές των ταχυτήτων, ενώ η 7η σχέση κρατά πολύ χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε συνθήκες ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 1.800 σ.α.λ.).

+ Σχεδιασμός αμαξώματος και εσωτερικού, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, ασφάλεια, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κινητήρας

Σκληρά καθίσματα, ορατότητα προς τα πίσω, εργονομία infotainment, φορολογία λόγω 2λιτρου κινητήρα

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.968
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
DSG7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/3.000-4.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
360/1.700-2.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
222
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
97
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
87,3
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.689
Πλάτος (χλστ.)
1.829
Ύψος (χλστ.)
1.470
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.686
Βάρος (κιλά)
1.390
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
600
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
88%
Ασφάλεια πεζού
73%
Επικουρικά συστήματα
79%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.950 ευρώ