Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid AllGrip 4WD

68

Η Suzuki αναβάθμισε τους κινητήρες της προσθέτοντας ήπιο υβριδικό σύστημα 48V σε όλα τα μοντέλα της (πλην του Jimny), προς όφελος κυρίως της κατανάλωσης και ρύπων. Πλέον στην γκάμα της η ιαπωνική φίρμα έχει δύο κινητήρες, τον ατμοσφαιρικό 1.2 λτ. με 83 ίππους (Ignis και Swift) και τον turbo 1.4 λτ. Boosterjet των 129 ίππων (Swift Sport, Vitara και SX4 S-Cross).

Δείτε ακόμα: Από 13.350 ευρώ το νέο Suzuki Swift Hybrid

Στην περίπτωση του Vitara, ο αναβαθμισμένος 1.4 Boosterjet Hybrid 48V συνδυάζεται με κίνηση 2WD και 4WD και μόνο με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, σε τιμές που ξεκινούν από 18.570 ευρώ (έκδοση GL) και 22.170 ευρώ (GL+) αντίστοιχα. To Vitara 1.4 GL+ Hybrid 48V 129 HP 4WD περιλαμβάνει όλο τον εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση: 7 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης, αναγνώρισης τυφλού σημείου, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς LED, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός κ.λπ.

Πολιτισμένος κινητήρας με καλές επιδόσεις

Το καινούργιο στοιχείο στο Vitara, είναι ο κινητήρας με το ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο σύμφωνα με την Suzuki προσφέρει μέχρι και 20% χαμηλότερες εκπομπές CO2, υψηλότερη ροπή και συνολική βελτίωση κατά 15% στην κατανάλωση καυσίμου WLTP. Το νέο υβριδικό σύστημα προσθέτει λιγότερο από 15 κιλά στο συνολικό βάρος του οχήματος, ενώ βοηθά τον βενζινοκινητήρα κατά την επιτάχυνση του οχήματος. Αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης (γνωστή ως ISG) και μετατροπέα 48V-12V (DC / DC).

Η συμπαγής και υψηλής απόδοσης μπαταρία ιόντων λιθίου αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που ανακτάται από την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Ένα ακόμα πλεονέκτημα του νέου υβριδικού συστήματος 48V είναι η εισαγωγή του ηλεκτρικού μοτέρ στο ρελαντί, όταν ο συμπλέκτης είναι αποσυνδεδεμένος και οι στροφές του κινητήρα είναι περίπου 1.000 σ.α.λ. Το σύστημα προσθέτει επιπλέον ροπή στον κινητήρα και όταν ο οδηγός ζητά γρήγορη επιτάχυνση μέσω της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση του κινητήρα. Αυτό φαίνεται και μέσω του σχετικού γραφήματος που απεικονίζεται στην οθόνη LCD 4,2 ιντσών, στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Όμως, το ήπιο υβριδικό σύστημα δεν επιτρέπει την κίνηση μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, όπως συμβαίνει στα υβριδικά με τη μεγαλύτερη μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα.

Δείτε ακόμα: Νέο Suzuki Jimny μόνο σε van για την Ευρώπη

Η απόδοση του κινητήρα έχει μειωθεί στους 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. (έναντι 140 PS πριν), ενώ η ροπή έχει ανέβει στα 235 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ. από 220 Nm/1.500 σ.α.λ. πριν. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Suzuki, το υβριδικό 4κίνητο Vitara επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα (10,2 δλ. και 200 χλμ./ώρα το 1.4 Boosterjet 140 PS). Η μεικτή κατανάλωση είναι 4,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 111 γρ./χλμ., έναντι 6,2 λτ./100 χλμ. και 141 γρ./χλμ. με τους 140 ίππους (NEDC).

Στην πράξη τώρα, ο κινητήρας 1.4 Boosterjet Hybrid διακρίνεται εξ αρχής για την ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία και το τράβηγμα που διαθέτει από τις πολύ χαμηλές στροφές. Ακόμα και με 1.000 σ.α.λ. και με 3η ταχύτητα στο κιβώτιο το μοτέρ τραβάει χωρίς δισταγμούς και κομπιάσματα χάρη στην ελαστικότητά του και δεν χρειάζεται κατέβασμα ταχύτητας (σε επίπεδο δρόμο). Επίσης, είναι πρόθυμος στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, αφού ανεβάζει εύκολα ρυθμούς και επιταχύνει γοργά το αμάξωμα των 1.245 κιλών, αν και σε υψηλές στροφές κάνει θόρυβο. Σε κανονικούς ρυθμούς ταξιδιού με 130 χλμ./ώρα (2.750 σ.α.λ. με 6η ταχύτητα) δεν ενοχλεί. Ο λεβιές του κιβωτίου ταχυτήτων από την μεριά του έχει θετικό κούμπωμα και μικρές διαδρομές, βοηθώντας τον οδηγό στις εναλλαγές των σχέσεων, ειδικά στις αστικές μετακινήσεις. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,7 λτ./100 χλμ.

Ευχάριστο στο δρόμο και ικανό εκτός δρόμου

Το Vitara εμφανίζεται ευχάριστο στην οδήγηση, χάρη στον πολύ καλό συνδυασμό του ελαστικού και αποδοτικού κινητήρα και της ανάρτησης με την σφιχτή ρύθμιση. Η τελευταία κοντρολάρει το αμάξωμα, αν και σε διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν λείπουν οι αναπηδήσεις από τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και ικανοποιητική ακρίβεια, ωστόσο και σε ορισμένες περιπτώσεις «χάνει» σε επαναφορά ζητώντας ένα ίσιωμα από πλευράς οδηγού. Τα φρένα από την πλευρά τους εκπλήσσουν ευχάριστα σε αίσθηση και απόδοση. Στις ευθείες των αυτοκινητοδρόμων το Vitara παρουσιάζει πολύ καλό πάτημα ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, όπως και σε διαδρομές με στροφές. Εκεί, υπό πίεση αρχικά θα ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του, όμως αν επιμείνει ο οδηγός στο γκάζι, το σύστημα τετρακίνησης AllGrip θα στείλει πίσω όση ροπή χρειάζεται για να γλιστρήσει ελαφρά με τα τέσσερα και να κόψει την υποστροφή.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 83HP 2WD

Πέρα από την άσφαλτο, το Vitara είναι σε θέση να κινηθεί και σε πιο δύσβατες διαδρομές και όχι μόνο σε πατημένο χώμα. Η αποτελεσματική τετρακίνηση AllGrip και τα 185 χλστ. της απόστασης από το έδαφος βοηθούν σε αυτό. Το Auto κάνει μια χαρά δουλειά στις περισσότερες των περιστάσεων αφού μεταβαίνει σε τετρακίνηση όταν κρίνει ότι είναι απαραίτητο. Το Sport βελτιώνει την απόδοση σε απότομες στροφές κατανέμοντας περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, ενώ μεταβάλλει την απόκριση του γκαζιού και την κατανομή της ροπής και το Snow προσφέρει την ιδανική διαμόρφωση για χιονισμένες, ολισθηρές επιφάνειες και ενισχύει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση. Τέλος, το Lock κατανέμει συνεχώς μεγάλη ποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς ώστε να εξασφαλιστεί μέγιστη πρόσφυση.

Αρκετά καλό σε ποιότητα και χώρους

Καμία αλλαγή δεν υπάρχει στο εσωτερικό του Vitara Hybrid, αφού άλλωστε μετά την τελευταία ανανέωση που έγινε πριν από δύο χρόνια, το ταμπλό απέκτησε μαλακό στην αφή υλικό στο πάνω μέρος του. Τα υλικά στο υπόλοιπο μέρος του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας είναι σκληρά, αλλά δείχνουν ανθεκτικά, όμως τα πλαστικά στις πόρτες είναι σχετικά φθηνά σε όψη και υφή. Κυρίαρχα στοιχεία αποτελούν η οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ο σπορτίφ πίνακας οργάνων, οι στρογγυλοί αεραγωγοί και το αναλογικό ρολόι στο κέντρο του ταμπλό, που συναντάται στην πλουσιότερη έκδοση GLX. Κατά τα άλλα, η θέση οδήγησης είναι σωστή, αρκούντως ψηλή και με ικανοποιητική παροχή πλευρικής στήριξης.

Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του, το Vitara φροντίζει ώστε οι χώροι να είναι αρκετά καλοί για τις μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων ατόμων χωρίς παραχωρήσεις. Το ίδιο ισχύει και για το πορτμπαγκάζ των 375 λίτρων, όπου το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα μεγιστοποιούν την αξιοποίηση της χωρητικότητας.

Δείτε ακόμα: Νέο Suzuki Across βασισμένο στο Toyota RAV4

+ Κινητήρας, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, αίσθηση και κλιμάκωση κιβωτίου, πλαστικό στο ταμπλό, εξοπλισμός

– Επαναφορά τιμονιού στις χαμηλές ταχύτητες, πλαστικά στις πόρτες, άνεση ανάρτησης στις διαδοχικές ανωμαλίες

Καύσιμο
Βενζίνη + mild hybrid
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.373
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
129/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/2.000-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
111
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
108,78
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.175
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.610
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.500
Βάρος (κιλά)
1.245
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
375
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.170 ευρώ