Δοκιμή Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122 PS

Το C-HR βρίσκεται μαζί μας 4 χρόνια, όμως φαίνεται σαν να παρουσιάστηκε χθες. Δείγμα του πόσο προχωρημένο ήταν το σχέδιο της Toyota, η οποία πάντως δεν το αφήνει έρμαιο του χρόνου. Η ανανεωμένη εκδοχή του ιαπωνικού crossover διατηρεί το εντυπωσιακό παρουσιαστικό, ενσωματώνοντας προσεγμένες αλλαγές μέσα-έξω και συνεχίζει την επιτυχημένη εμπορική πορεία.

Αποκλειστικά υβριδικά πλέον, οι τιμές ξεκινούν από τις 23.120 ευρώ (με το τρέχον προωθητικό πρόγραμμα) για το 1.8 λτ. 122 PS. Υπάρχει και το ισχυρότερο υβριδικό με το 2λιτρο μηχανικό σύνολο και τη συνδυαστική ισχύ των 184 ίππων, σε τιμές που ξεκινούν από τις 26.350 ευρώ με πιο πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό.

Διαβάστε επίσης: Πόσο… πάει το ηλεκτρικό Toyota C-HR;

Κυρίαρχη η εμφάνιση

Αν έλεγες σε κάποιον πως το Toyota C-HR μόλις παρουσιάστηκε, το μόνο που θα μπορούσε να σε διαψεύσει είναι η ευρεία παρουσία του στους δρόμους εδώ και 5 χρόνια. Η σχεδιαστική τόλμη εκπλήσσει ακόμα και σήμερα, που έχουν λανσαριστεί μοντέλα και μοντέλα. Το έντονο ανάγλυφο του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τις κρυμμένες πίσω χειρολαβές αλλά και την κλίση της οροφής, του χαρίζουν σπορ χαρακτήρα και εμφάνιση ταιριαστή σε κουπέ, διατηρώντας παράλληλα τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,32.

Οι αλλαγές είναι ελάχιστες, περιοριζόμενες σε μεγαλύτερη μαύρη επιφάνεια στη μάσκα και ελαφρώς διαφορετικά φωτιστικά σώματα, ενώ πίσω το μόνο που αλλάζει είναι τα νέα φανάρια και η μαύρη λωρίδα που τα ενώνει, λειτουργώντας και σαν μικρή αεροτομή. Μια μικρή αύξηση 30 χλστ. στο μήκος πάντως, την έχουν επιφέρει (4.390 χλστ. αντί 4.360 χλστ.). Κατά τα άλλα, και σωστά, το C-HR μένει ίδιο κι απαράλλαχτο.

Μοντέρνο εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα

Ανάλογη εικόνα εντός. Πέρα από τη νέα οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, που διαθέτει 4 κουμπιά σε κάθε πλευρά και από ένα περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου και το συντονισμό του ραδιοφώνου, τα πάντα βαίνουν ως είχαν.

Το ταμπλό μοιάζει να έχει ρευστή μορφή, η οθόνη TFT των 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων λειτουργεί υποστηρικτικά της 8άρας στο κέντρο του ταμπλό, τα υλικά είναι προσεγμένα σε συναρμογή και φινίρισμα, με την τύπου δερμάτινη επένδυση και τις ραφές στο πάνω μέρος να δίνουν μια επιπλέον αίσθηση πολυτέλειας. Στον ίδιο σκοπό και οι επενδύσεις piano black. Η θέση οδήγησης θα ικανοποιήσει κάθε σωματότυπο, όπως κι η εργονομία, όμως οι πίσω επιβάτες ενδεχομένως να δυσανασχετήσουν. Όχι τόσο με τον προσφερόμενο χώρο, όσο με το κλειστοφοβικό περιβάλλον που δημιουργούν τα μικρά παράθυρα και η έντονη κλίση της οροφής.

Δείτε ακόμα: Hyundai Kona Hybrid vs Toyota C-HR Hybrid

Οι αποσκευές των τεσσάρων, ενίοτε πέντε, επιβατών αντίθετα θα έχουν πρόβλημα με την ευρυχωρία, καθώς το πορτμπαγκάζ των 377 λίτρων είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας και προς τα κάτω.

Άνετο και στιβαρό στην οδήγηση

Το C-HR μεταφέρει το δυναμισμό της σχεδίασης στο δρόμο, δίχως να αμελεί πως πρώτη προτεραιότητα είναι η άνεση. Η ανάρτηση είναι σφιχτή μεν, όμως η ποιότητα κύλισης καταφέρνει να κρατά εκτός το μεγαλύτερο μέρος παρασιτικών θορύβων και κραδασμών, επιδεικνύοντας παράλληλα εξαιρετικά αντανακλαστικά σε απότομες μεταφορές φορτίου. Το ESP παρακολουθεί διακριτικά, όμως θα ήθελες λίγο πιο γρήγορο τιμόνι και πιο σαφή αίσθηση από το πεντάλ των φρένων, που έχει και την ανάκτηση ενέργειας να μεσολαβεί.

Τα ελαστικά με τις 18άρες ζάντες δεν ακούγονται ιδιαίτερα, ούτε το μοτέρ σε κανονικές συνθήκες. Όταν πιεστεί ή λειτουργεί για τη φόρτιση της μπαταρίας, πάντως, «σπάει» την ηχομόνωση. Δεδομένης της κίνησης μόνο εμπρός και των ασφάλτινων ελαστικών, οι εκτός δρόμου αναζητήσεις καλό είναι να περιορίζονται σε βατούς χωματόδρομους.

Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε το Toyota C-HR 1.8 λτ. 140 PS;

Πρωταγωνιστής η οικονομία

Το γνώριμο υβριδικό σύνολο που αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1.8 λτ. ισχύος 98 ίππων και 142 Nm ροπής, μαζί με ηλεκτρικό μοτέρ 50 ίππων και 163 Nm ροπής (συνδυαστική ισχύς 122 ίππων), όπως στο Corolla, έτσι και εδώ αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση της οικονομίας. Κάτι που τα 5,8 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης, πιστοποιούν με το παραπάνω! Μάλιστα, θα πρέπει να προσπαθήσεις για να την ανεβάσεις εκεί, καθώς με λίγο πιο ήρεμο στυλ οδήγησης δύσκολα ανεβαίνει πάνω από τα 5,5 λτ./100 χλμ..

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Toyota Corolla HB Hybrid 1.8 λτ. 122 PS

Το e-CVT εμφανίζει μια υστέρηση στα εικονικά κατεβάσματα, που οδηγεί σε ηχητική επιβάρυνση. Για να «πάρει μπροστά» θέλει βαθύ πάτημα το γκάζι, ανεβάζοντας απότομα τις στροφές του κινητήρα και το επίπεδο θορύβου. Στις αστικές μετακινήσεις, το μεγαλύτερο σκέλος καλύπτεται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Όταν χρειαστείς ισχύ οι 122 ίπποι είναι εκεί, όμως το 1.800άρι C-HR σε παραπέμπει στο 2λιτρο των 184 ίππων αν αναζητάς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11 δλ. και τελική 170 χλμ./ώρα). Με θεωρητική αυτονομία στα 741 χιλιόμετρα (στα 5,8 λίτρα/100 χλμ.) από το ρεζερβουάρ των 43 λίτρων και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (85 γρ.CO2/χλμ.), το «μικρό» C-HR αποσαφηνίζει πως στοχεύει –και πετυχαίνει- στη φροντίδα του πορτοφολιού.

(+) Κατανάλωση, εμφάνιση, λειτουργία υβριδικού συστήματος, εργονομία, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

(-) Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ, απόκριση γκαζιού και κιβωτίου, θόρυβος κινητήρα στην επιτάχυνση, πολύ μικρά πίσω παράθυρα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.798
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
e-CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
98/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
142/3.600
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
50
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
163
Συνδυαστική ισχύς (PS)
122
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
170
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
85
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.390
Πλάτος (χλστ.)
1.795
Ύψος (χλστ.)
1.565
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.640
Βάρος (κιλά)
1.470
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
377
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
78%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
23.120 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Opel Crossland 1.5D 120 PS Auto
Δοκιμή Opel Crossland 1.5D 120 PS Auto
Δοκιμή Fiat 500 1.0 70 hp Hybrid Dolcevita
Δοκιμή Fiat 500 1.0 70 hp Hybrid Dolcevita
Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90
Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS
Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92 PS
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92 PS
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store