Δοκιμή ανανεωμένο VW Polo 1.0 TSI 95 PS - AutoGreekNews

Δοκιμή ανανεωμένο VW Polo 1.0 TSI 95 PS

H VW ανανέωσε το δημοφιλές μικρό της μοντέλο Polo, τέσσερα χρόνια μετά την παρουσίαση (το 2017) της υπάρχουσας 5ης γενιάς του. Οι αλλαγές αφορούν τον ανασχεδιασμό τμημάτων του αμαξώματος και του εσωτερικού και την αναβάθμιση της ασφάλειας και τεχνολογίας.

Το επικαιροποιημένο Polo διατίθεται αρχικά με τρεις κινητήρες βενζίνης, έναν φυσικού αερίου και σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (δείτε εδώ). Οι τιμές του αυξήθηκαν κατακόρυφα σε σχέση με πριν, γεγονός που αποτελεί το σημαντικότερο μειονέκτημά του. Πλέον το πιο εμπορικό 1.0 TSI 95 PS κοστίζει από 19.250 ευρώ, όταν το 2017 ξεκινούσε από μόλις 14.050 ευρώ. Ωστόσο, ο εξοπλισμός του από την αρχική έκδοση Life είναι πληρέστατος σε στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Νέες προσθήκες αφορούν τον κεντρικό αερόσακο, τα LED φώτα, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας. Παρόλα αυτά, με λιγότερα χρήματα πωλούνται ανταγωνιστικά μοντέλα με ισχυρότερους κινητήρες, 6άρια μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων ή αυτόματα διπλού συμπλέκτη, υβριδική τεχνολογία και με ηλεκτρονικό κλιματισμό αντί του απλού air condition.

Νέα εμφάνιση εμπρός – πίσω

Οι κύριες εξωτερικές αλλαγές εστιάζονται στο πλήρως ανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω τμήμα του. Προφυλακτήρες, μάσκα και φωτιστικά σώματα είναι νέα και έχουν χαρίσει στο αυτοκίνητο μια πιο σύγχρονη εικόνα, χωρίς παρόλα αυτά να προκαλεί ενθουσιασμό, με την αισθητική του. Τα φανάρια είναι όλα τεχνολογίας LED, ενώ για πρώτη φορά τοποθετούνται προαιρετικά οι προβολείς IQ.LIGHT LED matrix. Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0, το ανανεωμένο Polo μεγάλωσε ελαφρώς σε μήκος (4.074 χλστ. έναντι 4.053 χλστ. πριν) λόγω των διαφορετικών προφυλακτήρων. Το πλάτος (1.751 χλστ.), το ύψος (1.451 χλστ.) και το μεταξόνιο (2.552 χλστ.) παρέμειναν ίδια και απαράλλακτα.

Πιο ψηφιακό το πολυ καλής ποιότητας εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου Polo, η πιο κύρια αλλαγή εστιάζεται στην προσθήκη του ψηφιακού πίνακα οργάνων 8 ιντσών (ή 10,25 ίντσες στις πλουσιότερες εκδόσεις). Ωστόσο, η οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 6,5 ιντσών (8,0 ή 9,2 ιντσών στις πιο ακριβές εκδόσεις) είναι πλέον ξεπερασμένη σε διάσταση, από τη στιγμή που ανταγωνιστικά μοντέλα ενσωματώνουν πλέον στάνταρ 8 ή 9 ιντσών. Εκτός αυτών, η καμπίνα του φρεσκαρισμένου μικρού VW διακρίνεται για το νέο τιμόνι (από το Golf) και τις καινούργιες επενδύσεις στα καθίσματα και στο ταμπλό. Το τελευταίο παραμένει σημείο αναφοράς ως προς τη χρήση του παχιού αφρώδους υλικού σε ολόκληρο το άνω τμήμα του και μέρος του μπροστινού. Την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής ενισχύει η στιβαρή συναρμογή των επιμέρους επιφανειών και το προσεγμένο φινίρισμα.

Στα θετικά γνωρίσματα της καμπίνας του ανανεωμένου Polo παραμένει η πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης. Οι χώροι είναι άνετοι για τη φιλοξενία έως τεσσάρων ατόμων, αν και υπάρχουν πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα στο B-Segment. Το ίδιο ισχύει και για το πορτ μπαγκάζ των 351 λίτρων, το οποίο πλέον δεν είναι το κορυφαίο της κατηγορίας.

Ίδιος ο αποδοτικός κινητήρας 1.0 TSI 95 PS

Την εποχή του εξηλεκτρισμού και της προσθήκης υβριδικών συστημάτων (έστω ήπιων), η VW επέλεξε να μην κάνει καμία αλλαγή στο μικρότερο 3κύλινδρο turbo κινητήρα της. Ο γνώριμος 1.0 TSI των 95 ίππων και 175 Nm ροπής στις 1.600 – 3.500 σ.α.λ. συνδυάζει σβέλτες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, ενώ συνεργάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο (το DSG7 είναι στάνταρ στο 1.0 TSI 110 PS). Το 0-100 χλμ./ώρα παρέμεινε στα 10,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα στα 187 χλμ./ώρα, νούμερα αρκετά ικανοποιητικά για την ισχύ του. Στην πράξη επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.172 κιλών, αρκεί οι στροφές του μοτέρ να βρίσκονται πάνω από τις 2.000 σ.α.λ., γιατί στις πιο χαμηλές μοιάζει σαν να ρετάρει και δεν έχει δύναμη. Ο θόρυβος και η τραχύτητα του μοτέρ δεν ενοχλούν, τόσο σε αστικές συνθήκες όσο και σε εκτός πόλεως, όπου η μακριά 5η ταχύτητα με τον εύχρηστο επιλογέα, φροντίζει να κρατά χαμηλά τις στροφές του 1.0 TSI στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.). Από πλευράς κατανάλωσης και εκπομπών CO2, η VW ανακοινώνει 5,2 λτ./100 χλμ. και 118 γρ./χλμ. αντίστοιχα (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο). Σε πραγματικές συνθήκες και κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στο χαμηλό νούμερο των 6,6 λτ./100 χλμ.

Πολύ καλό «πάτημα» και άνεση σε κάθε διαδρομή

Την ίδια ακριβώς «γεύση» έχει στο δρόμο το ανανεωμένο VW Polo με πριν, που σημαίνει ότι δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, χάρη στο πολύ καλό στήσιμο των αναρτήσεων και το ταίριασμά τους με το στιβαρό πλαίσιο. Ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και το επιτυχημένο φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος ενισχύουν την άνεση, δίχως το αυτοκίνητο να δείχνει «χαλαρό» και να εμφανίζει τάσεις πλεύσης. Αντιθέτως, κινούμενο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων σε υψηλές ταχύτητες είναι ακλόνητο, όπως και σε διαδρομές με στροφές. Εκεί το Polo παίρνει μικρές κλίσεις και εξασφαλίζει μπόλικη πρόσφυση, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον οδηγό του να εκμεταλλευτεί πλήρως την ισχύ του κινητήρα (σίγουρα ένα 6άρι κιβώτιο θα ήταν καλύτερο). Τέλος, το τιμόνι παρέχει καλή αίσθηση, αμεσότητα και βάρος όσο αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης, ενώ τα φρένα (αν και με ταμπούρα πίσω), είναι ισχυρά και αποδοτικά.

Ποιότητα κατασκευής, χώροι, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός, ποιότητα κύλισης, άνεση ανάρτησης, εργονομία, κατανάλωση

Υψηλή τιμή, συντηρητική εικόνα, μικρή οθόνη infotainment, δύναμη και τραχύτητα κινητήρα στις χαμηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
175/1.600-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
187
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
118
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.074
Πλάτος (χλστ.)
1.751
Ύψος (χλστ.)
1.461
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.564
Βάρος (κιλά)
1.172
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
351
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.250 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Hyundai i30 N Perfomance Pack
Δοκιμή Hyundai i30 N Perfomance Pack
Δοκιμή Mercedes-Benz C 180 1.5 λτ. 170 PS
Δοκιμή Mercedes-Benz C 180 1.5 λτ. 170 PS
Δοκιμή MINI Cooper 5d 1.5 136 PS Steptronic
Δοκιμή MINI Cooper 5d 1.5 136 PS Steptronic
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP
Δοκιμή Suzuki Swift Sport 1.4 48V Hybrid 129 PS
Δοκιμή Suzuki Swift Sport 1.4 48V Hybrid 129 PS
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD Sport Line
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD Sport Line
Δοκιμή Kia Rio 1.0 T-GDi 48V 120 PS DCT GT Line
Δοκιμή Kia Rio 1.0 T-GDi 48V 120 PS DCT GT Line
Δοκιμή Renault Arkana 1.6 E-TECH Hybrid 145 hp
Δοκιμή Renault Arkana 1.6 E-TECH Hybrid 145 hp
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 PS EAT8
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 PS EAT8
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές - εξοπλισμοί νέου Suzuki S-Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes EQB στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο από το 22.250 το Abarth F595
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η Mercedes C-Class που καίει 0,6 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store