Δοκιμή Volvo V60 D4 Geartronic 190 PS

Το έχουμε πει πολλές φορές: τα μοντέλα της Volvo έχουν κάνει τρομερά άλματα προόδου, όπου πέρα από τον τομέα της εμφάνισης, διακρίνονται για την πολυτέλεια, την ασφάλεια, αλλά και τις επιδόσεις που προσφέρουν. Εμείς δοκιμάσαμε το μεσαίο station wagon της μάρκας, το V60, στην έκδοση με τον D4 πετρελαιοκινητήρα των 190 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Το πολυτελές estate σε αυτή την έκδοση προσφέρεται στην τιμή των 51.714 ευρώ (54.054 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο), ενώ υπάρχει και το D3 των 150 ίππων στην τιμή των 45.786 ευρώ ή 48.126 ευρώ το αυτόματο. Οι επιλογές βενζίνης είναι πιο πολλές (όλοι 2.0 λτ. κινητήρες) και ξεκινούν από το T4 των 190 ίππων (από 42.630 ευρώ) και το T5 των 250 ίππων (49.126 ευρώ), πιο πάνω βρίσκεται το Τ6 των 310 ίππων (από 55.890 ευρώ) και στην κορυφή τοποθετείται το plug-in hybrid T8 με 390 ίππους και τιμή από 59.995 ευρώ.

Θελκτικό και επιβλητικό παρουσιαστικό

Όπως όλα τα μοντέλα της Σουηδικής μάρκας, έτσι και το V60 δεν έχει καμία πλέον σχέση με την εμφάνιση του παρελθόντος, μιας και ενστερνίζεται την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας. Έτσι ξεχωρίζουν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα με τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας, με το «Τ» που σχηματίζουν, κάνοντας έτσι μια αναφορά στο σφυρί του Θορ! Γενικότερα η μακριά και φαρδιά σιλουέτα του κεντρίζει τα βλέμματα, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο όταν μιλάμε για station wagon μοντέλο! Αλλά το V60 το καταφέρνει αυτό με άνεση.

Δείτε ακόμη: H Volvo επενδύει δισεκατομμύρια στο μέλλον

Εύρωστος κινητήρας με λογικές απαιτήσεις!

Κάτω από το μακρύ καπό του V60 υπάρχει ο 2λιτρος diesel κινητήρας, που αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής, νούμερα που είναι σε θέση να κινήσουν σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς το εμφατικό αμάξωμα του V60, καλύπτοντας με άνεση τις ανάγκες του εκάστοτε οικογενειάρχη. Το μηχανικό αυτό σύνολο τραβάει δυνατά από το χαμηλό φάσμα στροφών, κάτι που επιτρέπει στον χειριστή του να κινηθεί με άνεση τόσο εντός, όσο κι εκτός πόλης, με τα επίπεδα θορύβου να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ακόμα και κατά τη πλήρη επιτάχυνση, όπου οι επιβάτες νιώθουν την ώθηση.

Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα στο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 8 ιντσών έρχονται σε 7,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου και αναλογιζόμενοι τον κυβισμό του κινητήρα και το βάρος του αμαξώματος (1.739 κιλά) αυτή κρίνεται πολύ καλή, μιας και σε μικτές συνθήκες οδήγησης άγγιξε τα 8,1 λτ./100 χλμ. Βέβαια αρωγός στην προσπάθεια της λογικής κατανάλωσης, είναι και το 8ταχυτο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο έχει ρυθμιστεί με στόχο την οικονομία και κρατά πολύ χαμηλά τις στροφές του μοτέρ σε ταχύτητες ταξιδιού. Η λειτουργία του είναι ομαλή και μόνο σε μερικά απότομα κατεβάσματα δείχνει λίγο απρόθυμο.

Εσωτερικό ανώτερης ποιότητας για άνετες μετακινήσεις

Το Volvo V60, «πατάει» στη νέα πλατφόρμα SPA, έχοντας πληθωρικές διαστάσεις, οι οποίες μάλιστα είναι μεγαλύτερες από την προηγούμενη γενιά του (μακρύτερο κατά 13 εκατοστά), με τους επιβάτες να απολαμβάνουν άνεση υψηλού επιπέδου και μια άκρως ποιοτική και τεχνολογικά προηγμένη καμπίνα. Ειδικά οι πίσω επιβάτες θα μπορούν να κάτσουν μέχρι και σταυροπόδι (οι μέσου αναστήματος σίγουρα) και μόνο ο μεσαίος, ίσως να δυσκολευτεί λόγω του υψηλού τούνελ μετάδοσης, μιας και η συγκεκριμένη πλατφόρμα υποστηρίζει και 4κίνηση. Ο χώρος αποσκευών είναι κι αυτός πλούσιος μιας και αγγίζει τα 529 λτ. (με το κιτ επισκευής ελαστικού, 428 λτ. με κανονική ρεζέρβα).

Στα υπόλοιπα σημεία της καμπίνας τώρα, εντυπωσιακή είναι η κατακόρυφη οθόνη αφής 9 ιντσών για το infotainment, με τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου να ρυθμίζονται μέσα από την οθόνη. Κάτι που θα χρειαστεί μια μικρή περίοδο εξοικείωσης και ειδικά από όχι και τόσο έμπειρους χρήστες στον τομέα της τεχνολογίας. Η ποιότητα κατασκευής είναι ιδιαίτερα προσεγμένη τόσο σε υλικά όσο και σε φινίρισμα, ενώ ο οδηγός κάθεται πολύ αναπαυτικά και απολαμβάνει τις διαδρομές του.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Volvo XC40 T3 1.5 λτ. 156 PS

Οδοστρωτήρας!

Ήταν ακριβώς το πρώτο σχόλιο που κάναμε έχοντας διανύσει τα πρώτα χιλιόμετρα με το V60. Η ανάρτηση «καταπίνει» ό,τι στραβό βρεθεί στο διάβα της, χειριζόμενη εξαιρετικά το βαρύ και μακρύ αμάξωμα. Ευθύβολο και στιβαρό, οδηγός κι επιβάτες δεν καταλαβαίνουν καθόλου το πόσα χιλιόμετρα έχει το αυτοκίνητο στο κοντέρ, χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση, αλλά και την ποιότητα κύλισης. Ακόμα κι αν το ζορίσεις σε δρόμο με στροφές, το V60 θα στρίψει με άνεση και μάλιστα χωρίς τονισμένες κλίσεις. Μόνο το ελαφρύ τιμόνι και η μέτρια απόκριση στα kickdown δεν μας χαροποίησαν, αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε κι όλα! Άλλωστε μην ξεχνάτε πως μιλάμε για ένα station wagon, που σκοπό έχει να σε μεταφέρει με ταχύτητα, άνεση κι ασφάλεια οπουδήποτε. Μάλιστα για την ασφάλεια σας φροντίζει η «ομπρέλα» συστημάτων ασφαλείας που διαθέτει η Volvo, αλλά και το Pilot Assist, το οποίο μας δίνει μια γεύση από το… αυτόνομο μέλλον!

Γενικότερα, το V60 ξεχωρίζει με τους χώρους, τις ανέσεις που προσφέρει, αλλά και την άκρως ενδιαφέρουσα εμφάνιση που διαθέτει ως station wagon. Αν το budget σας το επιτρέπει και θέλετε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει κάθε οικογενειακή σας ανάγκη το V60 σας κάνει! Και μάλιστα στην έκδοση D4 η οποία προσφέρει ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και λογικής κατανάλωσης καυσίμου!

+ Εμφάνιση, χώροι, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, τεχνολογία, ασφάλεια, ποιότητα, άνεση

– Ελαφρύ τιμόνι, κατεβάσματα κιβωτίου, τιμή

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.969
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
190/4.250
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
400/1.750-2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
220
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
116,62
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα McPherson, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.761
Πλάτος (χλστ.)
1.850
Ύψος (χλστ.)
1.427
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.872
Βάρος (κιλά)
1.739
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
529
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
54.054
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Mercedes E 300 e 320 PS
Δοκιμή Mercedes E 300 e 320 PS
Δοκιμή Mitsubishi L200 Double Cab Black Edition ΑΤ
Δοκιμή Mitsubishi L200 Double Cab Black Edition ΑΤ
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS iMT 48V Hybrid
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS iMT 48V Hybrid
Δοκιμή Subaru Outback 2.5 Adventure 169 PS
Δοκιμή Subaru Outback 2.5 Adventure 169 PS
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 100 PS 48V Hybrid GT Line
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 100 PS 48V Hybrid GT Line
Δοκιμή Renault Clio 1.0 ΤCe 100 PS LPG
Δοκιμή Renault Clio 1.0 ΤCe 100 PS LPG
Δοκιμή Suzuki Jimny 1.5 GL LCV
Δοκιμή Suzuki Jimny 1.5 GL LCV
Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid 83 hp CVT
Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid 83 hp CVT
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Suzuki
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store