Δοκιμή Volvo XC40 T3 1.5 λτ. 156 PS

14

Με την έλευση του XC40, η Volvo προσπαθεί (και φαίνεται πως το καταφέρνει) να φέρει στη μάρκα ένα πιο νεανικό κοινό. Όπλα του σε αυτή την εμπορική μάχη, είναι τόσο η ξεχωριστή και φρέσκια εμφάνιση, όσο και οι ικανοποιητικές επιδόσεις σε συνδυασμό με την ευχάριστη και δυναμική οδική συμπεριφορά.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός πως το Volvo XC40 είχε ανακηρυχθεί ως το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2018. Κόμπακτ διαστάσεις, εκφραστικό design και πλήθος τεχνολογιών, το XC40 εντυπωσιάζει ακόμα και από τη βασική έκδοση που δοκιμάσαμε, με τον turbo κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων και 156 ίππων. Η εν λόγω έκδοση ξεκινάει από τα 30.712 ευρώ και είναι άκρως ανταγωνιστική για την κατηγορία των μικρομεσαίων premium SUV. Η επόμενη πιο δυνατή έκδοση Τ4 των 190 ίππων με την 4κίνηση και το Geartronic κιβώτιο κοστίζει από 42.724 ευρώ, ενώ η κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση με τον Τ5 κινητήρα κοστίζει από 50.342 ευρώ.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Volvo

Για τους φαν της πετρελαιοκίνησης, υπάρχουν διαθέσιμοι δυο diesel κινητήρες. Ο πρώτος είναι ο D3 με ισχύ 150 ίππων, η τιμή του οποίου ξεκινάει από τα 35.193 ευρώ και ακολουθεί ο ισχυρότερος D4 με τους 190 ίππους και τιμή εκκίνησης τα 49.511 ευρώ.

Επιβλητικό παρουσιαστικό

Το XC40 «δραστηριοποιείται» στην ομολογουμένως δύσκολη κατηγορία των premium μικρομεσαίων SUV, όπου συναντάει απέναντί του δύσκολους αντιπάλους όπως το Audi Q3, τη BMW X1, αλλά και τη Mercedes GLA. Σε ότι αφορά το φαίνεσθαι, το Volvo XC40 ξεχωρίζει με το εμφατικό παρουσιαστικό του, το οποίο διακρίνεται για την τετράγωνη σχεδίαση του. Εντυπωσιακός όμως είναι κι ο τρόπος που διαμορφώνεται η τρίτη κολώνα, αλλά και το design των πίσω φωτιστικών σωμάτων που θυμίζουν μπούμερανγκ. Εξίσου δυνατό είναι όμως και το εμπρός μέρος με τη μεγάλη μάσκα, με τον SUV χαρακτήρα του να ενισχύεται από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 211 χιλιοστά.

Τεχνολογικά προηγμένη κι άνετη καμπίνα επιβατών

Από την πρώτη επαφή με το εσωτερικό του Volvo XC40, το μάτι σας θα πέσει στην κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής, μέσω της οποίας ελέγχονται όλες οι παράμετροι του αυτοκινήτου, όπως το κινητό τηλέφωνο, ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα, αλλά και τα συστήματα ασφαλείας. Όμορφη στο μάτι μεν, αλλά θα χρειαστεί μια περίοδος εξοικείωσης δε, ώστε να τη μάθετε και να τη χειρίζεστε με άνεση. Για την κατασκευή της καμπίνας έχει γίνει χρήση ποιοτικών υλικών, με ικανοποιητικό φινίρισμα και συναρμογή. Η πρακτικότητα είναι πολύ καλή μιας και υπάρχουν οι απαιτούμενες θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ η ενσωμάτωση της λειτουργίας του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος από την οθόνη αφής, έχει εξαλείψει όλους τους περιττούς διακόπτες. Έως πέντε επιβάτες θα βολευτούν και θα ταξιδέψουν με άνεση, χωρίς παραχωρήσεις, ενώ πολύ καλός είναι κι ο χώρος αποσκευών των 460 λίτρων.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Volvo XC40 D4 AWD

Του ταιριάζει γάντι το μοτέρ!

Σημεία των καιρών και του downsizing, o 3κύλινδρος κινητήρας που κινεί το premium σκανδιναβικό SUV και μάλιστα με άνεση. Ο κυβισμός του κινητήρα είναι για την ακρίβεια 1.477 κ.εκ., έχει εξελιχθεί από την ίδια τη Volvo και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, όπου οι 156 ίπποι και τα 265 Nm ροπής κινούν παραπάνω από σβέλτα το πολυτελές αμάξωμα του XC40. Τραβάει δυνατά από χαμηλά μιας και η διαθέσιμη ροπή αποδίδεται από τις 1.850 σ.α.λ., ενώ το ξεφύσημα της τουρμπίνας σου χαϊδεύει τα αυτιά και οι κραδασμοί που φτάνουν στην καμπίνα των επιβατών είναι ανεπαίσθητοι.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, με καλή κλιμάκωση κι αίσθηση. Η διαδικασία του 0–100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, η Volvo ανακοινώνει μόλις 6,2 λτ./100 χλμ., ωστόσο κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 9,6 λτ./100 χλμ. Επίσης, υπάρχει και η  λειτουργία Eco, η οποία αμβλύνει λίγο την οξύτητα της λειτουργίας του συνόλου.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Volvo XC60 D5 AWD 235 hp

Πολύ καλό σε κάθε διαδρομή

Το να οδηγείς ένα premium SUV, αναμφίβολα σου φτιάχνει το κέφι, τόσο με την εμφάνιση του αυτοκινήτου, όσο και με την ποιότητα και τις ανέσεις που σου προσφέρει. Το Volvo XC40 κατορθώνει με περισσή άνεση να είναι ένα ιδανικό καθημερινό αυτοκίνητο που θα σε πάει από το σπίτι στο γραφείο και τούμπαλιν, αλλά θα σε ταξιδέψει κι ατσαλάκωτο στον αγαπημένο σου προορισμό. Στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, οδηγός κι επιβάτες θα εκτιμήσουν την άνεση που προσφέρει η ανάρτηση, αλλά και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, οι επιβαίνοντες απομονώνονται πλήρως από το περιβάλλον και απολαμβάνουν απλώς το… τοπίο!

Καλά τα μακρινά και σβέλτα ταξίδια, όμως το Volvo XC40 δεν πρόκειται να γυρίσει την πλάτη και στον λάτρη των στροφών, τηρουμένων σαφώς των αναλογιών της κατηγορίας που ανήκει, αλλά και λόγω του ύψους του αμαξώματος των 211 χλστ. από το έδαφος. Η ανάρτηση είναι μαλακά ρυθμισμένη, επιτρέποντας στο XC40 να παίρνει κλίσεις, χωρίς όμως να τρομάζουν, ενώ σε περίπτωση υπερβολής, το ESP διακριτικά θα επέμβει και θα βάλει τάξη. Το σύστημα πέδησης είναι δυνατό, ανθεκτικό και με πολύ καλή αίσθηση, κάτι που ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού. Επιπλέον, μέσω των προφίλ οδήγησης (Comfort, Eco, Dynamic, Off-road και Individual) μπορεί αναλόγως να διαμορφωθεί η απόκριση του γκαζιού και το σφίξιμο του τιμονιού με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση, το οποίο όμως είναι ελαφρύ και δε διακρίνεται για την πληροφόρηση που μεταφέρει στα χέρια του οδηγού.

 Βάζει δύσκολα στους αντιπάλους του!

Το Volvo XC40 ήρθε για να μείνει και να καρπωθεί μερίδιο αγοράς από την κατηγορία των premium compact SUV. Διαθέτει ότι αναζητά ο σύγχρονος οδηγός, έχοντας μια νεανική εμφάνιση, ενώ είναι παράλληλα και «φορτωμένο» με πλήθος τεχνολογιών.

Ικανοποιητικό σε κάθε είδους διαδρομή, με τον 1.500αρη, 3κυλινδρο κινητήρα βενζίνης να μην τραβάει τα βλέμματα της εφορίας. Κερασάκι στην αγοραστική τούρτα ο κορυφαίος εξοπλισμός άνεσης κι ασφάλειας από τη βασική μάλιστα έκδοση.

(+) Εμφάνιση, άνεση ανάρτησης, εξοπλισμός άνεση & ασφάλειας, ποιότητα κατασκευής, σχεδιασμός

(-) Ελαφρύ τιμόνι, κατανάλωση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.477
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
156/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
265/1.850-3.850
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
144
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
266,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Συμπαγείς δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.425
Πλάτος (χλστ.)
1.863
Ύψος (χλστ.)
1.652
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.702
Βάρος (κιλά)
1.568
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
460
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
30.712