Δοκιμή Volvo XC60 D5 AWD 235 hp

212

Το παγκόσμιο αυτοκίνητο της χρονιάς 2018, το νέο Volvo XC60 παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο σε σχέση με το ομώνυμο μοντέλο που αντικαθιστά και διαθέτει δυναμική και πολυτελή εικόνα, υψηλή τεχνολογία και ασφάλεια, καθώς και μεγάλες ανέσεις. Το νέο XC60 διατίθεται σε διάφορες εκδόσεις ισχύος με 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και με plug-in hybrid μηχανικό σύνολο (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του XC60 T8), αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και με αποδόσεις που κυμαίνονται μεταξύ 190 έως 390 ίππους. Στην ελληνική αγορά το νέο XC60 πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 54.151 ευρώ, ενώ το XC60 D5 AWD της δοκιμής κοστολογείται από 57.164 ευρώ με υπερπλήρη στάνταρ εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Με επιβλητική σχεδίαση

Ο σχεδιασμός του νέου Volvo XC60 ακολουθεί τα αισθητικά πρότυπα των νέων μοντέλων της σουηδικής εταιρείας και προσελκύει το ενδιαφέρον με την πολυτέλεια και το δυναμισμό που αποπνέει. Γεγονός στο οποίο συμβάλλει με την σειρά του και ο τονισμένος συνολικός όγκος του αμαξώματος με το μήκος των 4,7 μ., το πλάτος των 1,9 μ., το ύψος των 1,7 μ. και το μεταξόνιο των 2,9 μ. Ορισμένα από τα τυπικά για Volvo σχεδιαστικά του γνωρίσματα αποτελούν η παραδοσιακή νίκελ εξαγωνική μάσκα εμπρός, τα εμπρός φωτιστικά σώματα με τα LED «Thor’s Hammer» σε σχήμα «Τ», το μυώδες καπό και τα πίσω κάθετα φανάρια σε σχήμα «L».

Δυνατός και πολιτισμένος ο ντίζελ των 235 ίππων

To νέο Volvo XC60 D5 εφοδιάζεται με τον 2.0 λτ. κινητήρα πετρελαίου απόδοσης 235 ίππων και με ροπή 480 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Το 4κύλινδρο, twin turbo άμεσου ψεκασμού μηχανικό αυτό σύνολο κινεί με άνεση το βαρύ αμάξωμα των 1,9 τόνων σε συνδυασμό με το άμεσο και ομαλό στις αλλαγές ταχυτήτων αυτόματο κιβώτιο Geartronic των 8 σχέσεων μετάδοσης. Το μεσαίο SUV της Volvo επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δευτερόλεπτα, ενώ σε κάθε βύθισμα του πεντάλ του γκαζιού ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς και φτάνει απαγορευτικές ταχύτητες χωρίς να γίνονται αντιληπτές. Μεταξύ των στοιχείων που θα εκτιμήσει ο οδηγός αλλά και οι επιβάτες του XC60 είναι η «απομόνωση» του κινητήρα από την καμπίνα, καθώς δεν περνούν κραδασμοί ή τυχόν ενοχλητικοί θόρυβοι που θα διαταράξουν τις ανέσεις που απολαμβάνουν στο δρόμο. Από πλευράς κατανάλωσης, το μοτέρ του XC60 D5 δεν είναι από τα πιο οικονομικά, αφού σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται πιο πάνω από τα 9,0 λτ./100 χλμ.

Πολύ άνετο στο δρόμο

Τα αυτοκίνητα της Volvo ανέκαθεν φημίζονταν για τις ανέσεις που προσφέρουν στο δρόμο, παράδοση που ακολουθεί κατά γράμμα και το XC60. Προτεραιότητά του είναι να μεταφέρει «ατσαλάκωτους» και με ασφάλεια τους επιβάτες του από την πιο κοντινή μέχρι την πιο μακρινή διαδρομή και όχι να προσφέρει σπορ αίσθηση στον οδηγό του. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση (με συνθετικό εγκάρσιο φύλλο σούστας πίσω αντί για ελατήρια) συνδυάζεται προαιρετικά με αερανάρτηση, η οποία περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις Eco, Comfort, Off Road και Dynamic. Στην επιλογή Comfort που ενδείκνυται για τις καθημερινές μετακινήσεις και τα ταξίδια, το XC60 συνδυάζει ιδανικά την άνεση με τις επιδόσεις, ενώ στην Dynamic η απόκριση του κινητήρα είναι πιο άμεση. Η πρόσφυση ακόμα και υπό πίεση στις στροφές είναι αυξημένη χάρη και στον συνδυασμό της τετρακίνησης με τα ελαστικά 235/35 R19 που φόραγε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων το XC60 καταπίνει με ευκολία τα πολλά χιλιόμετρα και μετακινεί τους φιλοξενούμενούς του πολύ ξεκούραστα στην πολύ καλά ηχομονωμένη καμπίνα με τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα. Το τιμόνι είναι άμεσο στις εντολές του οδηγού, ωστόσο είναι ελαφρύ και προσφέρει μέτρια αίσθηση, ενώ τα φρένα ακινητοποιούν έγκαιρα το αυτοκίνητο. Για την κίνησή του στο χώμα βοηθά η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (216 χλστ.) και οι γωνίες εισόδου των 23,1 μοιρών, η ράμπας των 20,8 μοιρών και η εξόδου των 25,5 μοιρών.

Πολυτελές και ευρύχωρο εσωτερικό

Στον θάλαμο των επιβατών του νέου Volvo XC60 κυριαρχεί η πολυτέλεια και η τεχνολογία. Βασικό στοιχείο αποτελεί η κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη αφής Sensus Connect των 9 ιντσών, όπου έχουν ενσωματωθεί πάρα πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Αρχικά ο οδηγός… πελαγώνει με το μενού της οθόνης μέχρι να μάθει που βρίσκεται το κάθε τι, ωστόσο μετά από λίγη ώρα μπορεί και χειρίζεται σχετικά εύκολα τα βασικά, αν και κάποια μπουτόν παραπάνω θα βελτίωναν την εργονομία. Την high-tech εικόνα ενισχύει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12 ιντσών, ο οποίος αλλάζει γραφικά και παρέχει πληθώρα πληροφοριών. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει ευρεία χρήση μαλακών υλικών στο ταμπλό και στις πόρτες, η συναρμογή και το φινίρισμα είναι προσεγμένα, αλλά όχι κορυφαία για την κατηγορία των μεσαίων premium SUV. Κανένα παράπονο δεν θα υπάρξει από τους επιβάτες σε επίπεδο χώρων αφού είναι σε θέση να φιλοξενηθούν πέντε άτομα χωρίς να στριμωχτούν, ενώ μεγάλο, αλλά ρηχό είναι και το πορτμπαγκάζ των 505 λίτρων.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Volvo

(+) Άνεση, ποιότητα κατασκευής, ηχομόνωση, τεχνολογία, επιδόσεις, προγράμματα οδήγησης, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, χώροι επιβατών, πορτμπαγκάζ

(-) Ελαφρύ τιμόνι, οδηγική αίσθηση, εργονομία κεντρικής οθόνης

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.969
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
235/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
480/1.750-2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
220
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
147
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
271,95
Εμπρός ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.688
Πλάτος (χλστ.)
1.902
Ύψος (χλστ.)
1.658
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.865
Βάρος (κιλά)
1.904
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
505
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
98%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
95%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
57.164