Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS

Το Honda Civic διάγει πλέον την 11η γενιά του εμπορικού του βίου, στην πιο τεχνολογικά προηγμένα και περιβαλλοντικά προσηλωμένη μορφή που έχουμε δει στα 50 χρόνια καριέρας του. Μια προσέγγιση που, σε συνδυασμό με τις «δρακόντειες» νόρμες εκπομπών ρύπων της Ε.Ε., ανάγκασαν τους Ιάπωνες στη διάθεση του μοντέλου αποκλειστικά ως υβριδικού, την ώρα που άλλες αγορές (οι Η.Π.Α., για παράδειγμα) απολαμβάνουν ακόμα τον 1.500άρη VTEC Turbo.

Το Civic e:HEV είναι το μοναδικό που μπορεί να αγοράσει κάποιος, τουλάχιστον μέχρι τον ερχομό του νέου Type R. Σε μια γκάμα που θα διέθετε και τον 1.5 λτ. τούρμπο, το e:HEV θα τοποθετείτο στην κορυφή της. Από τη στιγμή, όμως, που ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος δεν έρχεται στην Ευρώπη, το υβριδικό αποτελεί μονόδρομο για όποιον θέλει Civic. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος και για ανάλογες τιμές. Το νέο Civic προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, όλες εξαιρετικά καλοεξοπλισμένες, και τιμή εκκίνησης για την πρώτη Elegance στις 41.500 ευρώ. Από αυτές, οι 11.658 αντιστοιχούν στους φόρους, οπότε έχει και αυτό το βραχνά να αντιμετωπίσει. Eίναι χαρακτηριστικό πως στην κορυφαία Advance, που τιμάται στις 47.700 ευρώ, οι φόροι συνθέτουν τις 13.395 ευρώ! Να σημειωθεί ότι τώρα προσφέρεται με εκπτώσεις που φτάνουν έως τις 2.600 ευρώ και η τιμή του ξεκινά από τις 39.250 ευρώ.

Γοητευτική και δυναμική ωρίμανση

Η 11η γενιά Civic άφησε κατά μέρους τις υπερβολές της 10ης, υιοθετώντας πιο ώριμο προφίλ σχεδιαστικά αλλά πάντα με γνώμονα το δυναμισμό. Τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα εντείνουν την αίσθηση του πλάτους, έχοντας τις επιθετικές αιχμές του προφυλακτήρα να αγριεύουν το «πρόσωπο», την ώρα που το προφίλ κυριαρχείται από την καμπύλη γραμμή της οροφής, τα «νεύρα» πάνω-κάτω στις πόρτες και τις μαύρες 18άρες ζάντες της έκδοσης Sport (17άρες η Elegance).

Πίσω συναντάμε ίσως τις μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις, καθώς πλέον δεν υπάρχουν ούτε τα δυο ακροβολισμένα φανάρια, ούτε οι διπλές μπούκες στο κέντρο του προφυλακτήρα. Δυο πολύ καλαίσθητα φωτιστικά σώματα, μαζί με τη λωρίδα που τα ενώνει, καταλαμβάνουν το άνω άκρο των μετόπισθεν. Ο προφυλακτήρας φιλοξενεί δυο κομψές τραπεζοειδείς απολήξεις, με τον επίσης διακριτικό διαχύτη ανάμεσά τους. Συνολικά, το σχήμα του Civic MK11 παρουσιάζεται πιο «στρογγυλεμένο» και καθολικά καλαίσθητο, αποφεύγοντας το «διχασμό» του προηγούμενου.

Οι διαστάσεις από τη μεριά τους, μένουν πιο κοντά στα στάνταρ του ΜΚ10. Το μήκος έχει πάρει 33 χλστ. και φτάνει πια τα 4.551 χλστ., το μεταξόνιο 37 χλστ. (2.734 χλστ.) και το πλάτος μόλις 3 χλστ. (1.802 χλστ.) – άλλο που φαίνεται πολύ παραπάνω, λόγω ντιζάιν- ενώ το ύψος έχει χαμηλώσει κατά 26 χλστ. (1.408 χλστ.).

Τρομερή εργονομία, άξιοι χώροι, μασίφ ποιότητα

Η εικόνα της καμπίνας, αντίθετα, ενστερνίζεται την έκταση αλλαγών που παρουσιάζει η εξωτερική εμφάνιση. Το πρώτο που παρατηρείς είναι το πλέγμα στο κέντρο του ταμπλό, που ενσωματώνει τους αεραγωγούς και δίνει χαρακτήρα στο διάκοσμο. Οι οθόνες εννοείται δεν θα μπορούσαν να λείπουν, με αυτή μπροστά από τον οδηγό να αριθμεί 10,2 ίντσες και εκείνη στην κορυφή του ταμπλό 9,0, προσφέροντας έλεγχο στο σύστημα πολυμέσων και τις εν γένει λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ένας έλεγχος που γίνεται αγόγγυστα, καθώς το Civic έχει μια από τις πιο καλομελετημένες διατάξεις που συναντάς σε σύγχρονο μοντέλο.

Καταρχάς, και μόνο που διαθέτει περιστροφικό διακόπτη για τη ρύθμιση της φωνής, αρκεί για να το αποθεώσεις. Η Honda έχει ταξινομήσει εκπληκτικά τις εφαρμογές στο μενού, επιτρέποντάς σου να βρεις ό,τι θες τάχιστα και χωρίς να ταλαιπωρείσαι με περιττά μπες-βγες σε υπομενού. Η αλλαγή σταθμού στο ραδιόφωνο, που σε άλλα αυτοκίνητα ισοδυναμεί με χακάρισμα τράπεζας δεδομένων, εδώ γίνεται μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Ο πίνακας οργάνων δεν σε «βομβαρδίζει» με πληροφορίες, ούτε σου αποσπά την προσοχή με φανταχτερά γραφικά. Είναι ευκρινής, αποπνέει έντονα ψηφιακότητα, αλλά δεν σε «φορτώνει».

Οι χώροι παραμένουν στα δυνατά σημεία του Civic, παρότι εξωτερικά η καμπύλη της οροφής δίνει την αίσθηση πως έχει χάσει σε «αέρα» για το κεφάλι. Μέχρι 5 επιβάτες θα βολέψουν άνετα άνω και κάτω άκρα, με τον άνθρωπο πίσω από το τιμόνι να απολαμβάνει μια εξαιρετική θέση οδήγησης, που συνδυάζει αρμονικά αναπαυτική πλάτη και δυνατά πλαϊνά. Το πορτμπαγκάζ των 410 λίτρων είναι αρκετό και κερδίζει πόντους από το πολύ μεγάλο άνοιγμα της πόρτας και του κανονικού σχήματος.

Ποιότητα και συναρμογή, τέλος, σε κερδίζουν από τις πρώτες στιγμές που περνάς μέσα στο Civic. Τα μαλακά και σκληρά υλικά είναι τόσο γεροδεμένα και καλοβαλμένα, με ελάχιστα διάκενα, που σου δίνουν κατευθείαν την εντύπωση πως θα αντέξουν για δεκαετίες επί δεκαετιών.

Πολύ καλές επιδόσεις, καταπληκτική κατανάλωση

Η 11η γενιά του best seller της Honda διαθέτει την πιο προηγμένη έκδοση του βραβευμένου πλήρως υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης e:HEV, που συνδυάζει δυο ηλεκτροκινητήρες και έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson. Οι πρώτοι παράγουν 184 ίππους και 315 Nm, με τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα να δίνει από τη μεριά του 143 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 186 Nm στις 4.500 σ.α.λ. Η συνολική ισχύς διαμορφώνεται στα 184 άλογα και τα 315 Nm, τροφοδοτώντας τους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου eCVT διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης και προσδίδοντας εξαιρετικές επιδόσεις στο βάρους 1.517-1.533 κιλών χάτσμπακ.

Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται μέσα σε 7,8 δλ., καθιστώντας το e:HEV ταχύτερο κατά 0,7 δλ. από το προηγούμενο 1.5 VTEC Turbo CVT. Γκάζι, λοιπόν, δεν έχει χάσει, το αντίθετο. Ταχύτητες 130-140 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται και διατηρούνται με εκπληκτική ευκολία, αλλά και ησυχία, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης εναποτίθεται στα ηλεκτρικά μοτέρ. Το βενζινοκίνητο αναλαμβάνει στο δυνατό πάτημα του γκαζιού, τις υψηλές ταχύτητες και όταν η μπαταρία των 1,05 kWh χρειάζεται φόρτιση, δίχως να κάνει σχεδόν πουθενά αισθητή την παρουσία του. Μόνο με το δεξί πεντάλ στη μοκέτα ή όταν φορτίζει τη μπαταρία ακούς ένα βόμβο, αλλά και αυτόν απόμακρα.

Αν σε εντυπωσιάζει ο ρυθμός επιτάχυνσης και η ηχομόνωση, οι αριθμοί που εμφανίζονται στο trip σε αφήνουν «κόκκαλο». Σε μια εποχή που η μέση τιμή της αμόλυβδης υπερβαίνει τα 2 ευρώ/λίτρο, η αντίστοιχη της κατανάλωσης στο Civic e:HEV δεν λέει να υπερβεί τα 5,3 λίτρα/100 χλμ.! Ένδειξη που εμφανίζεται κατόπιν αρκετά πιεσμένης οδήγησης και κίνησης σε αυτοκινητόδρομο, που σημαίνει ότι λειτουργεί αρκετά ο βενζινοκινητήρας. Ένα «τσακ» παραπάνω αν έχεις το νου σου στο δεξί πεντάλ, ή πολύ περισσότερο αν κινείσαι στην πόλη, βλέπεις μέχρι 4,2-4,3 λίτρα/100 χλμ.!

Fun to drive «οδοστρωτήρας»

Το νέο Civic πατάει σε ολοκαίνουργια πλατφόρμα, η οποία συν τοις άλλοις ταιριάζει 19% παραπάνω ακαμψία με χαμηλότερο βάρος. Ο συνδυασμός της επιτυχίας για δυναμικά χαρακτηριστικά, που τοποθετούν το ιαπωνικό μεσαίο (πάλαι ποτέ μικρομεσαίο, 17,7 εκατοστά μακρύτερο από το νέο Opel Astra για παράδειγμα) στην κορυφή της κατηγορίας.

Στη νορμάλ οδήγηση, η έξυπνη χρήση του Active Noise Control (ANC) και η φοβερός συνδυασμός μόνωσης-λειτουργίας υβριδικού συνόλου περιορίζει τους όποιους θορύβους θα μπορούσαν να εισέλθουν στην καμπίνα. Ο έλεγχος γραμμικής αλλαγής ταχυτήτων συσχετίζει τον ήχο του κινητήρα με την ταχύτητά του, δίνοντας την αίσθηση στο χρήστη ότι το νέο Civic διαθέτει ένα γρήγορο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και όχι με ένα μονής σχέσης e-CVT. «Αλλαγές» ταχυτήτων ή εναλλαγή μεταξύ θερμικού-ηλεκτρικών μοτέρ αντιλαμβάνεσαι μόνο αν αφοσιωθείς σε αυτό ακριβώς, κοινώς «στήσεις αυτί» με το ηχοσύστημα στο mute. Ελάχιστος θόρυβος από τους καθρέπτες και λίγο περισσότερο από το 235άρι πέλμα των ελαστικών, είναι τα μόνα που μπορεί να εκλάβει ως όχληση το αυτί, αμυδρά.

Τα προγράμματα οδήγησης Εco/ Νormal/ Sport και Individual εναλλάσσουν τον τρόπο απόδοσης και λειτουργίας, ωστόσο σε όλα η αίσθηση που παίρνεις είναι αυτή της άμεσης παροχής ισχύος, της άμεσης απόκρισης στο γκάζι και του πολύ καλοζυγισμένου τιμονιού. Το τελευταίο είναι όσο βαρύ πρέπει και παρέχει πλούσια πληροφόρηση, συνεργαζόμενο με ένα μπροστινό που πηγαίνει ακριβώς εκεί που σημαδεύεις. Υπό πίεση αισθάνεσαι το πλαίσιο να «δένει» το αυτοκίνητο με το οδόστρωμα, εκμεταλλευόμενο τις πολύ μικρές κλίσεις που προσδίδει το σετάρισμα της ανάρτησης. Υποστροφή σπάνια θα εκδηλωθεί, υπερστροφή σχεδόν ποτέ, και αυτό είναι ίσως το μοναδικό σημείο που σε «χαλάει» συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο: η λιγότερο πρόθυμη ουρά για παιχνίδισμα.

Ένα πέρασμα από κακοσπαρμένο οδόστρωμα, όμως, αρκεί για να σβήσει τους όποιους αστερίσκους. Το Civic περνάει «άνιωθο» από λακκούβες, σαμάρια, σπασίματα και «κοψίματα», αδιαφορώντας πλήρως για το τι επικρατεί κάτω από τους τροχούς. Το πράττει, δε, τόσο εντυπωσιακά και πειστικά, ώστε ακριβώς επειδή δεν νιώθεις ανωμαλίες και λοιπά ενοχλητικά, θα πρέπει να προσέχεις οπτικά από πού περνάς καθώς άνετα μπορεί να αναπτύξεις ταχύτητα σε δρόμο, ο οποίος δεν προσφέρεται για την ακεραιότητα ζαντών και ελαστικών. Τα φρένα, τέλος, απλούστατα είναι κορυφαία τόσο σε απόδοση, όσο και αίσθηση-βαθμό συνεργασίας με την ανάκτηση ενέργειας.

(+) Λειτουργία υβριδικού συνόλου, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, φρένα, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, εργονομία, ποιότητα κύλισης, χώροι

(-) Τιμή 

Καύσιμο
Βενζίνη + ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.993
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
eCVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
143/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
186/4.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
184
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
315
Συνδυαστική ισχύς (PS)
184
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,2-4,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,9-6.2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7-5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
108-114
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.551
Πλάτος (χλστ.)
1.802
Ύψος (χλστ.)
1.408
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.734
Βάρος (κιλά)
1.517-1.533
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
410
ESP
 
Αερόσακοι
8
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
41.500 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i 116 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i 116 hp
Νέες εκδόσεις Citroen C3 και απόσυρση για όλους
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Σκορπιών Abarth 595/695
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store