Δοκιμή Nissan Micra 1.0 IG-T 100 PS Xtronic

52

Το Micra συγκαταλέγεται στα δημοφιλέστερα σουπερμίνι της ελληνικής αγοράς εδώ και χρόνια, ενώ στην υπάρχουσα 5η γενιά του απέκτησε παράλληλα με το νέο 1.0 IG-T κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic, για ακόμα περισσότερη άνεση στην οδήγηση.

Με το CVT κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic, το Micra και ξεκινά από τις 15.350 ευρώ, στοιχίζοντας 1.060 ευρώ παραπάνω από την χειροκίνητη έκδοση Energy. Στην επόμενη Acenta η επιβάρυνση φτάνει τα 1.200 ευρώ, ενώ στην κορυφαία Techna αγγίζει τα 2.100 (18.890 στο σύνολο, αντί 16.790 του χειροκίνητου). Κατά πόσο αξίζει; Δοκιμάζουμε και καταθέτουμε.

Ποιοτικό και μοντέρνο μέσα

Από τη στιγμή που μιλάμε για το CVT, οι αλλαγές στο υπόλοιπο αυτοκίνητο είναι μηδενικές. Γνώριμη εικόνα για το Micra μέσα-έξω. Στο πρώτο σκέλος, που ενδιαφέρει οδηγό και επιβάτες, οι βελτιώσεις που έγιναν κατά την μηχανική αναβάθμιση έφεραν πιο σύγχρονη οθόνη 7 ιντσών και το νέο σύστημα πολυμέσων NissanConnect.

Διαβάστε επίσης: Ford Puma 1.0 125 PS Vs Nissan Juke 1.0 117 PS

Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό του Micra διακρίνεται για το μοντέρνο του σχεδιασμό, τον ευχάριστο διάκοσμο και την προσεγμένη ποιότητα, την οποία ενισχύει το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό. Για τους χώρους στο πίσω κάθισμα δεν θα ακουστούν παράπονα, αρκεί το ύψος να κυμαίνεται μέχρι το 1,75. Υψηλότερα αναστήματα ενδέχεται να βρεθούν κοντά με την οροφή, τη στιγμή που το μικρό άνοιγμα των θυρών δεν διευκολύνει την επι/αποβίβαση. Για το πορτμπαγκάζ πάντως, δεν μπορεί να πει κανείς τίποτα. Με 300 λίτρα είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, ενώ διαθέτει και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Σταθερά ευχάριστο στην οδήγηση

Η 5η γενιά του Micra διακρίνεται για την ευχάριστη αίσθηση που χαρίζει στον οδηγό, χάρις στη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και το στιβαρό πλαίσιο. Το τιμόνι είναι αρκούντως βαρύ και πληροφοριακό, βοηθώντας σε να αξιοποιήσεις το άμεσο μπροστινό. Το ιαπωνικό μικρό δεν κρύβει τους δεσμούς με την Γαλλία (ίδιο πάτωμα με το προηγούμενο Renault Clio), έχοντας ομοιογενή συμπεριφορά κατά το πέρασμα από ανωμαλίες, ενώ υπό πίεση η ουρά δεν διστάζει να αφεθεί -πάντα ελεγχόμενα και μέχρι να επέμβει διακριτικά το ESP.

Σε καθημερινούς ρυθμούς το σφιχτό setup δεν θα κουράσει, αλλά θα επιτρέψει κάποια κοπανήματα σε αμιγώς ελληνικό οδόστρωμα. Σε ανθρώπινες συνθήκες, ο ημιάκαμπτος άξονας δεν γνωστοποιεί την παρουσία του. Σε ταχύτητες ταξιδιού, δε, το Micra χαρακτηρίζεται από εξαιρετική σταθερότητα και χαμηλό επίπεδο θορύβου. Κάτι που μας φέρνει στο προκείμενο.

Εξαιρετικό το CVT

Τα κιβώτια διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης ακούνε πολλά, επί δεκαετίες. Μονότονο βουητό, αφύσικη αίσθηση, υστέρηση στο πάτημα του γκαζιού και χαρακτηρισμοί όπως «ξεπερασμένα» και «ξεχασμένα» τα συνοδεύουν σχεδόν από την αρχή. Η Nissan αποφάσισε να τα υπερασπιστεί, ενσωματώνοντας την τεχνολογία D-Step Logic Control.

Χάρις σε αυτή, η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι παρόμοια με αυτή των καθιερωμένων συστημάτων μετάδοσης, δίχως να χάνεται το παραμικρό προτέρημα των CVT. Με απλά λόγια δεν υπάρχει βουητό ή υστέρηση, τη στιγμή που οι αλλαγές είναι ανεπαίσθητες ελέω απουσίας γραναζιών, συμπλεκτών και μηχανισμών αλλαγής. Απλούστερα, το Xtronic συνδυάζει την αίσθηση και τη γραμμικότητα ενός παραδοσιακού αυτόματου, με την απλότητα κατασκευής και την ομαλότητα λειτουργίας.

Δείτε ακόμα: Kia Sportage 1.6D 4WD VS Nissan Qashqai 1.7D 4WD

Το τελευταίο, το διαπιστώνεις πανεύκολα την πρώτη φορά που θα εκκινήσεις το Micra. Σε αντίθεση με ένα διπλού συμπλέκτη ή κλασικό αυτόματο, που θα «κλωτσήσει» στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, ο ιμάντας του CVT και το D-Step απλώνουν τη ροπή και ξεκινούν το αυτοκίνητο απολύτως φυσικά, ενδεχομένως καλύτερα κι από ό,τι θα έκανες ο ίδιος με τον συμπλέκτη σε ένα χειροκίνητο! Σε συνθήκες πόλης, όπου θα χρησιμοποιηθεί στην πλειονότητα των περιπτώσεων, το CVT του Micra σε κρατάει ξεκούραστο και σε κάνει να ξεχνάς τι φιλοσοφίας κιβώτιο είναι αυτό που σε κινεί.

Στον αυτοκινητόδρομο, οι ευχάριστες εκπλήξεις συνεχίζονται. Μονότονοι ήχοι και λοιπά ενοχλητικά λάμπουν δια της απουσίας τους, ενώ ακόμα και το εικονικό kickdown που προκύπτει από το «κόντεμα» της σχέσης στο βαθύ πάτημα του γκαζιού, είναι φυσικότατο. Βέβαια το CVT δεν μπορεί να ακολουθήσει ένα DSG, για παράδειγμα, σε γρήγορο ρυθμό. Μέχρι να ανοιγοκλείσουν οι τροχαλίες της κατασκευής χάνεται χρόνος, που στοιχίζει σε ρυθμό και αίσθηση. Όμως, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το Micra εστιάζει στην ευκολία στην οδήγηση και εκεί τα καταφέρνει περίφημα με το Xtronic, αποτελώντας ένα σύμμαχο του οδηγού στην κίνηση.

Πολύ καλό το μοτέρ

Ειρήσθω εν παρόδω, ο τρικύλινδρος τούρμπο των 999 κ.εκ. εξαργυρώνει την επένδυση των Ιαπώνων για την αντικατάσταση του προηγούμενου 0.9 TCe. Το μοτέρ του 1.0 λίτρου είναι καλύτερο σε όλους τους τομείς (απόκριση, ελαστικότητα, απόδοση), επιτρέποντάς σου να κινείσαι με την ροπή των 144 Nm στις 2.000 σ.α.λ. (160 Nm στις 2.750 σ.α.λ. στο χειροκίνητο). Σε καθαρά νούμερα επιδόσεων, υπολείπεται του χειροκίνητου κατά 0,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα (11,1 αντί 10,4), με την τελική να είναι κοινή (180 χλμ./ώρα). Η ισχύς των 100 ίππων αποδίδεται στις 5.000 σ.α.λ., όμως σπάνια θα κληθείς να φτάσεις τόσο ψηλά. Η ροπή και το CVT σε βοηθούν να κινείσαι και να προσπερνάς με άνεση, δίχως να εξαντλείς τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ.

Διαβάστε επίσης: Όλα τα ιαπωνικά μοντέλα τούρμπο της ελληνικής αγοράς

Κάτι που αποτυπώνεται στο βενζινάδικο. Με μέση κατανάλωση 7,0 λίτρων/100 χλμ., το CVT ισοφάρισε την επίδοση του χειροκίνητου και απέδειξε πως όχι μόνο μπορεί να σταθεί επάξια, αλλά αναλόγως εφαρμογής μπορεί μέχρι και να ξεπεράσει τα παραδοσιακά αυτόματα ή τους διπλούς συμπλέκτες.

+ Λειτουργία CVT, κινητήρας, οδική συμπεριφορά, ποιότητα υλικών, χώρος αποσκευών

– Ελαφρές δονήσεις του κινητήρα στο ρελαντί, χώρος για τα κεφάλια στο πίσω κάθισμα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
144/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
108
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
105,84
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.999
Πλάτος (χλστ.)
1.743
Ύψος (χλστ.)
1.455
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.525
Βάρος (κιλά)
1.080
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
300
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
49%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.350 ευρώ