Ford Puma 1.0 125 PS Vs Nissan Juke 1.0 117 PS

55

Ή αλλιώς η μάχη των πλέον στιλάτων μικρών SUV της αγοράς. Τα δυο καινούργια μοντέλα που λανσαρίστηκαν πρόσφατα στην αγορά έχουν, ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού με την ξεχωριστή τους εμφάνιση και το σπορτίφ προφίλ τους.

Δείτε ακόμα: DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi Vs ΜΙΝΙ Countryman One D

Τα δυο SUV που συγκρίνουμε ανήκουν στις hot αφίξεις του 2020. Τόσο για το μοντέλο της Nissan που εμφανίζεται σε όλα καλύτερο (συγκριτικά με τον προκάτοχό του), όσο και για της Ford που έφερε στο προσκήνιο το όνομα Puma, αλλά με έναν εντελώς καινούργιο χαρακτήρα.

Το νέο Juke με τον ένα και μοναδικό 1.000 turbo κινητήρα, ξεκινά από 17.900 ευρώ για τη βασική έκδοση Energy με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων και από τις 20.900 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο επτά ταχυτήτων DCT (διπλού συμπλέκτη), στην έκδοση Acenta. ‘Έκδοση την οποία και προτείνουμε για όποιον επιθυμεί να αποκτήσει το νέο Juke, μιας και με τιμή 18.900 ευρώ (το χειροκίνητο), έχει ότι επιθυμεί ο σύγχρονος οδηγός, όπως σύστημα infotainment με οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, αλλά και πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας με αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και διατήρηση λωρίδας.

Ο αντίπαλός του, το νέο Ford Puma διατίθεται στις πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις Titanium, ST-Line και ST-Line X με τον 1.0 EcoBoost Hybrid, σε δυο διαφορετικές εκδόσεις ισχύος, 125 και 155 ίππων, σε τιμές που ξεκινούν από 20.097, 20.991 και 24.524 ευρώ αντίστοιχα (το 125 PS).

Αιχμηρές παρουσίες

Αμφότερα τα μοντέλα διαθέτουν μια δυναμική παρουσία που σίγουρα δεν θα σας επιτρέψει να κινηθείτε ινκόγκνιτο. Το Nissan Juke όπως θα θυμάστε, από την αρχή της καριέρας του ξεχώριζε για το ριζοσπαστικό παρουσιαστικό του, το οποίο είτε το αγαπούσες με την πρώτη ματιά, είτε το μισούσες. Δεν υπήρχε μέση οδός! Η νέα γενιά του ιαπωνικού SUV εξακολουθεί να ενσωματώνει αρκετά από αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, αλλά σε μια πιο ώριμη μορφή. Έτσι, διατηρεί την «αιωρούμενη οροφή» και τις κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες, που ενισχύουν το… αλά κουπέ αμάξωμα του, ενώ στο εμπρόσθιο τμήμα τα μεγάλα κυκλικά φωτιστικά σώματα και τα «σχιστά» LED ημέρας ακριβώς από πάνω τους δίνουν το παρόν.

Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.5D ή Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4×4;

Το όνομα «Puma» έκανε την εμφάνισή του στην Ford το 1997 και τότε ήταν ένα μικρό κουπέ. Τώρα, το νέο Puma ακολουθεί το ρεύμα της εποχής και είναι ένα compact SUV, ωστόσο μεταξύ τους τα δύο αυτοκίνητα έχουν κάποιες ομοιότητες. Το σχήμα των εμπρός φώτων, οι πολλές διαδοχικές καμπύλες και το τύπου κουπέ προφίλ, είναι ορισμένα στοιχεία που ενώνουν τα δύο αυτοκίνητα. Όπως το πρώτο Puma, έτσι και το σύγχρονο διακρίνεται για τη δυναμική και μυώδη εμφάνισή του, από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Οι αναλογίες του είναι σωστές, δίχως ακρότητες και ισορροπημένες σε όλο το μήκος και πλάτος του αυτοκινήτου.

Σε επίπεδο εξωτερικών διαστάσεων τώρα, τα δυο μοντέλα δεν εμφανίζουν μεγάλες διαφορές. Η σημαντικότερη όμως είναι αυτή του μεταξονίου (μιας και επηρεάζει τους χώρους επιβατών), που το Juke κερδίζει με τα 2.636 χλστ., έναντι των 2.588 χλστ. του Puma.

Διαβάστε επίσης: Audi Q3 35 TFSI VS Volvo XC40 T3

Μοντέρνα και ποιοτικά εσωτερικά

Το «τεχνολογικό ραβδάκι» των δυο κατασκευαστών έχει αγγίξει και τα δυο μοντέλα του συγκριτικού μας. Αυτά διαθέτουν όμορφες σχεδιαστικά καμπίνες, οι οποίες βέβαια ενσωματώνουν κι όλες τις απαραίτητες τεχνολογικές ευκολίες.

Δείτε ακόμα: Mercedes A 160 ή Skoda Kamiq 1.5 TSI στα ίδια λεφτά;

Οι έχοντες μια πρότερη εμπειρία από το εσωτερικό του προηγούμενου Juke, θα εκπλαγείτε όταν δείτε αυτή του νέου μοντέλου, αφού είναι αισθητά καλύτερη σε κατασκευή και χώρους. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι μαλακά στο μεγαλύτερο τμήμα ταμπλό-κεντρικής κονσόλας, λύνοντας ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα της πρώτης γενιάς. Η σχεδίαση παραπέμπει σε σπορ crossover, με τους τριπλούς κυκλικούς αεραγωγούς στο κέντρο του ταμπλό να δίνουν τον τόνο. Η οθόνη αφής των 8 ιντσών είναι εύχρηστη και με άμεση απόκριση στις εντολές των δακτύλων, ενώ και η θέση οδήγησης αγγίζει το ιδανικό.

Από την άλλη το Puma διαθέτει αυτούσιο το ταμπλό του Fiesta. Σύγχρονο, προσεγμένο και στιβαρό θα κερδίσει τον απαιτητικό χρήστη. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών TFT LCD με ποικίλες διαμορφώσεις. Αυτός είναι και που διαφοροποιεί αισθητά την τελική εικόνα της καμπίνας του Puma. Κερασάκι στη τούρτα, το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το νέο Puma σε κινητό WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών.

Δείτε ακόμα: Mazda3 SkyActiv-G122 VS Toyota Corolla Hybrid 122 PS

Στον τομέα των χώρων τώρα, το Nissan Juke κερδίζει με μικρή διαφορά, μιας και προσφέρει ελάχιστα μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών (η διαφορά των +48 χλστ. του μεταξονίου που αναφέραμε παραπάνω). Για τις αποσκευές τώρα, το Juke προσφέρει 422 λίτρα (354 λτ. το προηγούμενο Juke), έναντι 401 λίτρων του Puma. Το τελευταίο βέβαια κάνει κίνηση ματ, χάρη στο MegaBox. Αυτό βρίσκεται κάτω από το δάπεδο, έχει χωρητικότητα 80 λίτρα και διαθέτει αδιάβροχη επένδυση και τάπα αποστράγγισης. Πολύ πρακτική στο Puma είναι και η εύκαμπτη εταζέρα.

Τεχνολογικά διαμάντια οι κινητήρες!

Αναλύοντας την τεχνολογία που κρύβει κάτω από το καπό του κάθε μοντέλο, διαφαίνεται η προθυμία της Ford να προσφέρει κάποιας μορφής «πράσινη» λύση, σε ότι αφορά την κίνηση των μοντέλων της. Για το λόγο αυτό ενστερνίζεται την υβριδική τεχνολογία, η οποία πλαισιώνει τον 1.000άρη Ecoboost, με τους 125 ίππους και τα 170 Nm ροπής (210 Νm με overboost) και την τεχνολογία απενεργοποίησης ενός κυλίνδρου. Το ήπιο υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια μπαταρία 48V τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, τον ηλεκτροκινητήρα – γεννήτρια και τη μπαταρία 12V. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt προσφέρει πιο άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές χάρη στην επιπλέον ροπή των έως 50 Nm, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει έλλειψη ισχύος και ο κινητήρας είναι ελαστικός και γραμμικός, δίχως κενά και ξεσπάσματα. Έτσι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,8 δλ., με την τελική να αγγίζει τα 191 χλμ./ώρα.

Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi vs VW T-Roc 1.5 TSI

Απέναντί του, υπάρχει μια πιο συμβατική λύση, αυτή του 3κύλινδρου turbo μηχανικού συνόλου, με ισχύ 117 ίππων και 180 Nm ροπής, που στο μοντέλο του συγκριτικού μας συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Δεν ακούγεται ιδιαίτερα, ενώ και η ελαστικότητα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο με τον κινητήρα να τραβάει από τις 1.500 σ.α.λ., ακόμα και με 4η στο κιβώτιο. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,4 δλ. και η τελική φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, όμως αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η ομοιογένεια του μηχανικού συνόλου, σε όλο το φάσμα λειτουργίας του.

Διαβάστε επίσης: VW T-Cross ή Polo στα ίδια λεφτά;

Πιο φιλικό το Juke, πιο σπορ το Puma

Αυτό που γίνεται άμεσα αντιληπτό, όταν κάποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι των δυο compact SUV, είναι πως και τα δυο είναι εύκολα στη καθημερινή χρήση. Άνετα και τα δυο, με τα χειριστήρια να βρίσκονται εκεί ακριβώς που τα χρειάζεται ο οδηγός, κινούνται ευχάριστα εντός πόλης και προπαντός σβέλτα. Το Juke αποδεικνύεται πιο άνετο, με την ανάρτηση να φροντίζει να αφήνει εκτός καμπίνας τα κακώς κείμενα του οδοστρώματος. Τώρα αν το «στρίψετε», το Juke δεν θα διστάσει να πλασαριστεί, ακόμα και να «γυρίσει» ελαφρώς, πάντα με μέτρο και ευγενικές κινήσεις στο τιμόνι καθώς το ESP καραδοκεί.

Και σε αυτό το στιλ οδήγησης είναι που το Puma θα πάρει το αίμα του πίσω. Όταν οι ρυθμοί ανέβουν, το SUV της Ford θα αποκαλύψει την οδηγική σπιρτάδα για την οποία ξεχωρίζουν τα περισσότερα μοντέλα της μάρκας. Με αρκετά σπορτίφ στήσιμο, προσφέρει εξαιρετική οδηγική αίσθηση και πολύ ισορροπημένη συμπεριφορά, σε συνδυασμό με αρκετά καλή άνεση. Κάτι που μεταφράζεται σε πολύ καλό κράτημα και μικρές κλίσεις, με τις αντιδράσεις του αμαξώματος να είναι πάντοτε ήπιες και προβλέψιμες. Κάτι που ισχύει σε όποιο οδηγικό προφίλ (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail) κι αν επιλέξετε να το οδηγήσετε.

Συμπέρασμα:

Τόσο το Ford Puma, όσο και το Nissan Juke απευθύνονται σε ένα κοινό που δίνει έμφαση στον έντονα νεανικό σχεδιασμό και στα σπορτίφ χαρακτηριστικά. Οι κινητήρες τους είναι δυνατοί, με του Puma να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις και κατανάλωση. Επίσης, και τα δύο μικρά SUV είναι ποιοτικά, ασφαλή και ευχάριστα στην οδήγηση. To Juke προσφέρεται σε πιο προσιτές τιμές, ενώ το Puma μόνο σε εκδόσεις με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και είναι ακριβότερο.

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS

+ Σχεδίαση, λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, χώρος αποσκευών, πλούσιος εξοπλισμός, ποιότητα, τεχνολογία

– Απουσία βασικής έκδοσης

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, χώρος αποσκευών, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα

– Αίσθηση λεβιέ ταχυτήτων

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS Juke 1.0 DIG-T 117 PS
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 999
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 125/6.000 117/5.250
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 170/1.500 – 4.000 180/1.750
Ροπή με e-assist sport mode (Nm/σ.α.λ.) 210/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,8 10,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 191 180
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,4* 4,9*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 128* 135*
Τέλη κυκλοφορίας 153,6 162
Βάρος (κιλά) 1.280 1.182
*WLTP
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών
Μοντέλο Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS Juke 1.0 DIG-T 117 PS
Μήκος (χλστ.) 4.186 4.210
Πλάτος (χλστ.) 1.805 1.800
Ύψος (χλστ.) 1.554 1.596
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.588 2.636
Χώρος αποσκευών (λτ.) 401 422
Εξοπλισμός  – τιμή
Μοντέλο Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS Juke 1.0 DIG-T 117 PS
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας τυφλού σημείου
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη 8 ιντσών Οθόνη 8 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 20.097 (Titanium) 18.900 (Αcenta)
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται