Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi 115 hp

Το Clio δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Αποτελεί μακράν το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Renault, με περισσότερες από 15 εκατομμύρια πωλήσεις στα 30 χρόνια καριέρας του και παρουσίες στην πρώτη θέση πολυάριθμων αγορών, τόσο σε επίπεδο κατηγορίας όσο και γενικότερα.

Η 5η γενιά του γαλλικού σουπερμίνι συνεχίζει το εξαιρετικό εμπορικό έργο των προκατόχων, με τον 1.500άρη ντίζελ να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Διαθέσιμος σε εκδόσεις 85 και 115 ίππων, ξεκινά από τις 15.890 ευρώ για το Authentic 85hp και φτάνει στις 23.920 για το Initiale Paris 115hp, με το 115άρι Dynamic της δοκιμής να τοποθετείται ενδιάμεσα, στις 19.970 ευρώ. Από τον εξοπλισμό δεν λείπει τίποτα, με το σύστημα πολυμέσων Easy Link και τα επικουρικά συστήματα ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα, ανάγνωση σήμανσης και αναγνώριση τυφλού σημείου), μαζί με όλα τα στοιχεία άνεσης (διζωνικός κλιματισμός, σύστημα πλοήγησης κ.λπ.) να είναι στάνταρ.

Σχεδιαστική ωρίμανση

Εξωτερικά οι διαφορές δεν είναι ρηξικέλευθες σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, κάτι απολύτως ηθελημένο και λογικό. Οι σχεδιαστές της Renault δεν θέλησαν να ρισκάρουν με ένα τόσο επιτυχημένο σχήμα, αναβαθμίζοντας τις γραμμές προσεγμένα. Τα χαρακτηριστικά εμπρός φώτα LED σχήματος «C», η νέα μάσκα με το μεγαλύτερο σήμα, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες εμπρός-πίσω και τα επίσης νέα φανάρια πίσω αποσαφηνίζουν στα βλέμματα πως έχουν να κάνουν με το νέο Clio.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Renault Captur 1.5 Blue dCi 115 hp

Η αύξηση του πλάτους κατά 66 χλστ. (1.798 χλστ. στο σύνολο) και οι τονισμένες γραμμές μπροστά, αλλά και τους ώμους, δίνουν την εντύπωση πως το αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερο σε σχέση με αυτό που αντικαθιστά. Κάτι που δεν συμβαίνει, καθώς το νέο Clio είναι μικρότερο σε διαστάσεις (4.050 χλστ. μήκος, 1.440 χλστ. ύψος, 2.583 χλστ. μεταξόνιο, -12/8/6 χλστ. αντίστοιχα) και ελαφρύτερο κατά 50 κιλά, παρά τις ενισχύσεις στο πλαίσιο και τη χρήση χάλυβας υψηλής αντοχής. Όλα, απόρροια της νέας πλατφόρμας CMF-B.

Σχεδίαση, χώροι και ποιότητα εντός

Στο εσωτερικό, αντίθετα, δεν υπάρχει η παραμικρή ομοιότητα σε σχέση με το Clio IV. Η οθόνη αφής των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό θυμίζει ξεκάθαρα Megane, το πιο σπορτίφ τιμόνι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες (ανάλογα την έκδοση) βελτιώνουν κατακόρυφα το περιβάλλον μπροστά από τον οδηγό, ενώ το χορταστικό και μαλακό υλικό του ταμπλό παραπέμπει -κυριολεκτικά- σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Κάτι που δεν διστάζουν να κάνουν και οι χώροι, οι οποίοι είναι εξαιρετικοί για 4 άτομα και τις αποσκευές τους, έχοντας 366 λίτρα και ρεζέρβα από κάτω.

Η θέση οδήγησης επίσης είναι πολύ καλή και με άνετο κάθισμα, αν και θα προτιμούσαμε περιστροφικό χειριστήριο για τη ρύθμιση της πλάτης, καθώς ο διακόπτης δεν βολεύει εκεί που είναι τοποθετημένος (πλάι και μπροστά στο έδρανο), ενώ και η σκαλωτή ρύθμιση δυσκολεύει κάπως την ιδανική κλίση της πλάτης.

Ολοκληρωμένο στο δρόμο 

Η εικόνα που δίνει το Clio σε εμφάνιση και εσωτερικό, επαληθεύεται με τον καλύτερο τρόπο οδηγώντας το. Η ανάρτηση συνδυάζει ιδανικά άνεση, ποιότητα κύλισης, αμεσότητα και κράτημα, σε μια πανηγυρική έκφανση της γαλλικής σχολής.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 100

Το αυτοκίνητο περνάει απροβλημάτιστα πάνω από ανωμαλίες των δρόμων και διατηρεί χαμηλό επίπεδο θορύβου, ενοχλώντας τους επιβάτες μόνο σε σπασίματα του δρόμου και άσφαλτο που θυμίζει τέτοια μόνο κατ’ όνομα. Στις στροφές οι κλίσεις είναι πέρα για πέρα λογικές και το περιθώριο πρόσφυσης υψηλό, με το πλαίσιο να μένει ανεπηρέαστο ακόμα κι αν το σύστημα διεύθυνσης χτυπήσει λακκούβα βαθιά εντός της καμπής. Μιλώντας για το τιμόνι, η αμεσότητά του ικανοποιεί. Η αίσθηση (τεχνητή) και το βάρος του (ελαφρύ), λιγότερο.

Τα φρένα είναι εξαιρετικά σε αίσθηση και απόδοση, όσο κι αν η παρουσία ταμπούρων πίσω αλλοιώνει κάπως το οπτικό σύνολο. Το κιβώτιο είναι σαφές σε κούμπωμα και με νορμάλ διαδρομή στο λεβιέ, ωστόσο αυτό που ικανοποιεί περισσότερο είναι η κλιμάκωση. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα 130 χλμ./ώρα στις 1.900 σ.α.λ., με τον κινητήρα να τραβάει δυνατά από τις 1.500.

Ιδανικός ο 1.5 Blue dCi

Ο ντίζελ των 1.461 κ.εκ. αποδίδει 115 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 260 Nm στις 2.000 σ.α.λ., ωστόσο στις 1.500 σ.α.λ. νιώθεις το πολύ ευχάριστο σπουλάρισμα της τουρμπίνας και την ανάλογη ώθηση. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο αμάξωμα των 1.277 κιλών είναι πολύ καλές, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 9,9 δλ., το χιλιόμετρο σε 31,4 δλ. τα 80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η σε 8,2/11 δλ. και την τελική να αγγίζει τα 197 χλμ./ώρα.

Δείτε ακόμη: Νέο Renault Clio R.S. Line με D.N.A. από F1

Τα χαρακτηριστικά του μοτέρ και η κλιμάκωση του κιβωτίου καθιστούν περιττό το στροφάρισμα πάνω από τις 4.000 σ.α.λ., κάτι που απλά ανεβάζει τον θόρυβο. Υπό κανονικές συνθήκες, δεν ενοχλεί στο ελάχιστο το κροτάλισμα της αυτανάφλεξης. Ούτως ή άλλως, η ηχομόνωση της καμπίνας κάνει πολύ καλή δουλειά.

Το ίδιο ισχύει και για τις απαιτήσεις σε καύσιμο. Κατά μέσο όρο, το Clio 1.5 Blue dCi 115 hp καταναλώνει 4,7 λίτρα/100 χλμ. Τιμή εξαιρετική, που κατεβαίνει και άλλο αν ο οδηγός είναι λίγο πιο προσεκτικός με το πάτημα του γκαζιού.

(+) Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός ασφαλείας

(-) Ελαφρύ τιμόνι 

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
197
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,3-4,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,2-3,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,6-3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
98-101
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
88-98
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.050
Πλάτος (χλστ.)
1.798
Ύψος (χλστ.)
1.440
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.583
Βάρος (κιλά)
1.277
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
366
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
72%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.970 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Νέες εκδόσεις Citroen C3 και απόσυρση για όλους
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Σκορπιών Abarth 595/695
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store