Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 140 PS 2WD

To όνομα «Vitara» δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Από το 1988 που παρουσιάστηκε αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα του Έλληνα, με τον εκδρομικό χαρακτήρα και τις εκτός δρόμου δυνατότητες να δημιουργούν φανατικό κοινό. Μέσα σε 30 χρόνια, όμως, πολλά αλλάζουν. Όπως οι τάσεις της αγοράς, οι οποίες εκτίναξαν την δημοτικότητα των SUV και κατέστησαν ρομαντικό απομεινάρι των αναμνήσεων τα παραδοσιακά 4×4.

Η Suzuki δεν θα μπορούσε να αγνοήσει το εμπορικό ρεύμα και το 2015 παρουσίασε την 4η γενιά του λαοφιλούς μοντέλου της (τυπικά 2η, καθότι στο ενδιάμεσο μετονομάστηκε σε Grand Vitara). Πιο ασφάλτινο και προσεγμένο από ποτέ, το Vitara διατήρησε την παράδοση στο off roading, αφού πρώτα την προσάρμοσε στην κατηγορία των SUV. Η ανταπόκριση του κοινού ήταν η συνήθης για Vitara: αποθεωτική. Παρόλη την επιτυχία του, όμως, οι Ιάπωνες προχώρησαν στην ανανέωση του best seller τους ακούγοντας τις επισημάνσεις πελατών και δημοσιογράφων, οι οποίες δεν αφορούσαν την τιμή και τον εξοπλισμό των εκδόσεων, όπου το Vitara διαπρέπει.

Ξεκινά από 15.990 ευρώ το δικίνητο GL με τον 1.000αρη BoosterJet των 112 ίππων και από 19.090 ευρώ το 1.400άρι turbo της δοκιμής με τους 140 ίππους και πιο πλούσιο εξοπλισμό. Τα τετρακίνητα μοντέλα ξεκινούν από 19.450 ευρώ και 21.450 ευρώ αντίστοιχα, ενώ διατίθενται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Δείτε όλες τις δοκιμές νέων αυτοκινήτων Suzuki

Διακριτικές εξωτερικές αλλαγές

Το ανανεωμένο Vitara διακρίνεται εξωτερικά από τη χρωμιωμένη μάσκα και τα κόκκινα καλύμματα στα πίσω φωτιστικά σώματα. Νίκελ συναντάμε επίσης χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα, κατά μήκος της προστατευτικής ποδιάς, και στο σημείο όπου μέχρι πρότινος συναντούσαμε τους ψευδοαεραγωγούς, στο πλάι του καπό όπου ενώνεται με το παρμπρίζ. Οι ζάντες αλουμινίου επίσης έχουν νέα σχέδια, ενώ και τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι πλέον διάφανα.

Ουσιώδης αναβάθμιση και ποιοτικό εσωτερικό

Τα μεγάλα νέα αφορούν στην καμπίνα των επιβατών, εκεί όπου επικεντρώθηκε περισσότερο η Suzuki. Πλέον το ταμπλό του ιαπωνικού SUV διαθέτει αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, ανεβάζοντας επίπεδο την εμπειρία της παραμονής στο εσωτερικό του. Το ίδιο πλαστικό χρησιμοποιείται και στις πόρτες, στο σημείο που ακουμπάνε οι αγκώνες, ενώ στην έκδοση GLX οι επενδύσεις σε αυτές και τα καθίσματα είναι suede. Συνολικά, το φινίρισμα και η γενικότερη αίσθηση που αποπνέει η καμπίνα είναι ολιστικά αναβαθμισμένη. Ανασχεδιασμένος, πιο σύγχρονος και με πληθώρα πληροφοριών είναι ο πίνακας οργάνων. Παράλληλα, ο οδηγός κάθεται άνετα, απολαμβάνει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και εργονομία.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet AllGrip

Από πλευράς χώρων δεν θα υπάρξει κανένα παράπονο από τέσσερις ενήλικες. Οι διαστάσεις του Vitara είναι από τις πιο συμπαγείς της κατηγορίας, με το μήκος να περιορίζεται στα 4.175 χλστ. και το μεταξόνιο να φτάνει τα 2,5 μέτρα ακριβώς. Με αυτά δεδομένα, η τιμή των 375 λίτρων του πορτμπαγκάζ κρίνεται ως αρκετά ικανοποιητική ενώ το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα μεγιστοποιούν την αξιοποίηση της χωρητικότητας.

Πολύ καλό πάτημα εντός και εκτός δρόμου

Οι κόμπακτ διαστάσεις ωφελούν την οδική συμπεριφορά, η οποία χάρη και στην σφιχτότερη ρύθμιση της ανάρτησης είναι από τις πιο ευέλικτες που συναντά κανείς στην κατηγορία.

Στρίβοντας με ταχύτητα νιώθεις το Vitara να μπαίνει ως ένα κομμάτι, με τις μάζες άψογα κοντρολαρισμένες από τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και ικανοποιητική ακρίβεια, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις «χάνει» σε επαναφορά ζητώντας ένα ίσιωμα από πλευράς οδηγού. Ο κύκλος στροφής εντυπωσιάζει, ευρισκόμενος στα μόλις 5,2 μέτρα και καθιστώντας τις αστικές μανούβρες παιχνιδάκι. Τα φρένα εκπλήσσουν ευχάριστα με την αίσθηση και την απόδοση, παραπέμποντας ευθέως σε κανονικό αυτοκίνητο.

Διαβάστε επίσης: Φουλ γκάζια με Suzuki Swift Sport 1.4T (+video)

Γενικότερα πίσω από το τιμόνι του Vitara θα αισθανθείς ότι οδηγείς SUV μόνο από την ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης. Όταν η άσφαλτος τελειώσει θα πρέπει να έχεις κατά νου ότι δεν υπάρχει τετρακίνηση. Τα 185 χλστ. της απόστασης από το έδαφος αρκούν ακόμα και για «βρώμικους» χωματόδρομους, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει εγκράτεια και αυτογνωσία σχετικά με το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει ένα δικίνητο SUV με ασφάλτινα ελαστικά.

Εξαιρετικός κινητήρας και κιβώτιο

Το στήσιμο του Vitara -μαζί με τα νέα πλαστικά στο εσωτερικό- είναι η μία έκπληξη. Η άλλη αφορά την συνεργασία επιπέδου σπορ κατασκευής μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου. Ο 1.4 BoosterJet αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 220 Nm ροπής από τις 1.500 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., όμως η σφιχτή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου και η ελαστικότητα του μοτέρ φροντίζουν ώστε να υπάρχει τράβηγμα ακόμα και από τις 1.000 σ.α.λ. με 3η. Ο λεβιές του κιβωτίου από την μεριά του έχει θετικό κούμπωμα και μικρές διαδρομές, βοηθώντας τον οδηγό να «γράψει» 9,5 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και να επιταχύνει με σθένος μέχρι τα 200 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας (σύμφωνα με την εταιρία).

Στο ταξίδι το Vitara είναι ήσυχο και η βελόνα του στροφόμετρου δείχνει 3.000 σ.α.λ. με 130 χλμ./ώρα με 6η ταχύτητα. Σε πολύ λογικά πλαίσια βρίσκεται η κατανάλωση καυσίμου, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής περιορίστηκε στα -πολύ καλά- 7,7 λτ./100 χλμ.

+ Κινητήρας, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, αίσθηση και κλιμάκωση κιβωτίου, αναβαθμισμένη ποιότητα στο εσωτερικό

– Επαναφορά τιμονιού στις χαμηλές ταχύτητες

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.373
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
131
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
157,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Συμπαγείς δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.175
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.610
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.500
Βάρος (κιλά)
1.170
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
375
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.090
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Opel Mokka-e 136 PS
Δοκιμή Opel Mokka-e 136 PS
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store