Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet AllGrip

14

Η Suzuki έχει μακροχρόνια παράδοση στα τετρακίνητα αυτοκίνητα, ενώ συγκαταλέγεται ανάμεσα στα ιδρυτικά μέλη των compact SUV/crossover. Της πιο δημοφιλούς, εμπορικής και ραγδαία αναπτυσσόμενης κατηγορίας στην αυτοκίνηση, η οποία πλέον διαθέτει πάρα πολλά μοντέλα. Η πρόταση της Suzuki στα μικρομεσαία SUV/crossover, το SX4 S-Cross στην έκδοση με το δυνατό κινητήρα βενζίνης των 1.4 λτ. ισχύος 140 ίππων και την 4κίνηση αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο με υπερπλήρη στάνταρ εξοπλισμό και τιμή που ξεκινά από 22.250 ευρώ. Παράλληλα υπάρχουν και οι πιο οικονομικές προτάσεις του SX4 S-Cross με τον 1.000άρη turbo κινητήρα και τιμή από 15.970 ευρώ (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο).

Ιδιαίτερο εμπρός, σοβαρό πίσω

Ένα από τα ζητήματα που απασχόλησαν τους Ιάπωνες στο φρεσκάρισμα του 2016, ήταν η άτολμη σχεδίαση των προηγούμενων SX4. Το S-Cross δεν έχει τέτοια ζητήματα, χάρις στο άφθονο νίκελ που καλύπτει την μάσκα και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα που προσδίδουν αίσθηση αυξημένου πλάτους και στιβαρότητα στο παρουσιαστικού του μικρομεσαίου crossover. Δεν είναι αποδεκτή από όλους, όμως αναντίρρητα χαρίζει ταυτότητα στο μοντέλο της Suzuki. Κάτι που δεν ισχύει για το πίσω μέρος, το οποίο κινείται σε μετριοπαθή μονοπάτια έχοντας κατά νου την πρακτικότητα και την ευχρηστία, παρά το «σπάσιμο» της σχεδιαστικής μονοτονίας.

Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό

Η φιλοσοφία των γραμμών του πίσω μέρους, αλλά και του γενικότερου προφίλ του SX4 S-Cross, αποτυπώνεται στην διάταξη της καμπίνας των επιβατών. Τέσσερις επιβάτες δεν θα παραπονεθούν ποτέ για τους προσφερόμενους χώρους, με ενδεχόμενο πέμπτο να χωράει κατόπιν παραχωρήσεων. Παραχωρήσεις που δεν απαιτεί ο χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου ανέρχεται στα 430 λίτρα και μπορεί να φτάσει τα 1.269 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος.

Δείτε ακόμα: Το νέο Suzuki Jimny δεν κολλάει πουθενά! (+video)

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή από πλευράς ορατότητας, αλλά μέτρια όσον αφορά την πλευρική στήριξη. Τα υλικά στο ταμπλό και τις πόρτες είναι τυπικά Suzuki: σκληρά σε όψη και αφή (εκτός από το λεπτό μαλακό στο εμπρός τμήμα του ταμπλό), ποιοτικά σε εφαρμογή και ανθεκτικά στον χρόνο – κάτι που επαληθεύει το γεγονός πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει 2 χρόνια δημοσιογραφικής «θητείας» στην πλάτη, χωρίς να ακούγεται θόρυβος. Η οθόνη αφής των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό δίνει την απαραίτητη high tech νότα, όμως κάποιες φορές δεν «ακούει» στο άγγιγμα αναγκάζοντάς σε να πατάς επανειλημμένα μέχρι να δεχτεί την εντολή αλλαγής σταθμού ή επιλογής κάποιου υπομενού στο σύστημα πολυμέσων.

Γρήγορες επιδόσεις, λογική κατανάλωση

Το μεγάλο νέο για το ανανεωμένο SX4 S-Cross, βέβαια, δεν είναι άλλο από τους υπερσύγχρονους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες BoosterJet. Τη δοκιμή του μικρότερου 3κύλινδρου 1.000άρη των 112 ίππων μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Για τον «μεγάλο» 1.400άρη των 140 ίππων συνεχίστε στις παρούσες γραμμές. Ο 4κύλινδρος 1.4 BoosterJet, λοιπόν, προσφέρεται τόσο σε μπροσθιοκίνητες όσο και AWD εκδόσεις (ο 1.000άρης μόνο σε δικίνητη διάταξη). Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας τον συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης AllGrip, ο οποίος υπόσχεται να «αγχώσει» εκτός δρόμου ακόμα και παραδοσιακές δυνάμεις των SUV.

Επί του πρακτέου, το SX4 S-Cross αποδεικνύεται ένα από τα πιο ζωηρά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η Suzuki δηλώνει ένα αρκετά μετριοπαθές 10,2 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, όμως στην πραγματικότητα δίνει την αίσθηση ότι κινείσαι ταχύτερα. Ο κινητήρας προσφέρει τα 220 Nm της ροπής από τις 1.500 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., ενώ η κοντή κλιμάκωση του 6ταχυτου κιβωτίου φροντίζει ώστε να μην μένεις ποτέ χωρίς δύναμη. Σε συνέργεια με την ελαστικότητα του μοτέρ, μπορείς να επιταχύνεις άνετα από τις 1.200 σ.α.λ. ακόμα και με 5η σχέση. Ο λεβιές του κιβωτίου από την μεριά του έχει θετικό κούμπωμα και μικρές διαδρομές, ωστόσο το πυκνό γρανάζωμα ανεβάζει τις στροφές (άρα και τον θόρυβο) στο ταξίδι, δίχως όμως να γίνεται ιδιαίτερα ενοχλητικός. Η μέση τιμή της κατανάλωσης διαμορφώθηκε στα 7,9 λίτρα/100 χλμ, με αρκετές εκτός δρόμου περιηγήσεις, ενώ αν είσαι διαλλακτικός με την χρήση του δεξιού πεντάλ κατεβαίνει αγόγγυστα κάτω από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Suzuki Vitara 1.6 λτ. diesel 4×4 Auto

Πολύ καλό σε κάθε τερέν

Αν και υπάρχουν μοντέλα στη γκάμα της Suzuki με σαφώς μεγαλύτερη εξειδίκευση στο off roading (βλέπε Vitara και Jimny), το S-Cross αποδεικνύει πως η «τέχνη» και τα «γονίδια» είναι πολύ ισχυρά για να μη μετακυλήσουν στα ασφάλτινα μοντέλα. Το AllGrip πρόκειται για ένα σύστημα αυτόματης τετρακίνησης, αποτελούμενο από κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη, που στο πρόγραμμα Auto στέλνει ροπή στον πίσω άξονα, ουσιαστικά μόνο όταν χρειάζεται.

Στο Sport, η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση, οπότε μεταφέρεται και 20% περισσότερη ροπή πίσω. Το Snow είναι για χιόνι, χώμα και όλες γενικά τις δύσκολες συνθήκες εκτός ασφάλτου, καθώς το αυτοκίνητο ξεκινά με AWD κι επαναπρογραμματίζεται το ESP ώστε να αφήνει μεγαλύτερα περιθώρια ολίσθησης. Τέλος, το Lock κλειδώνει τον κεντρικό συμπλέκτη ώστε η ροπή να μοιράζεται ισόποσα εμπρός-πίσω και να μεγιστοποιείται έτσι η ελκτική πρόσφυση για τα οριακά περάσματα. Τα οποία καλό είναι να αποφεύγονται, καθώς η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στα 18 εκατοστά-νούμερο ικανοποιητικό για crossover, αλλά προϋποθέτει μια αυτοσυγκράτηση από πλευράς οδηγού. Το ίδιο ισχύει και για τα ασφάλτινα ελαστικά που «ντύνουν» τις 17αρες ζάντες αλουμινίου.

Δείτε ακόμα: Πόσο καλά ξέρεις να κινείσαι εκτός δρόμου;

Κατά τα λοιπά, ακόμα κι όταν βρέθηκαν σχεδόν 2 τροχοί στον αέρα με το αυτοκίνητο σε πλάγια θέση, δεν χρειάστηκε καν το «κλείδωμα» του συμπλέκτη. Η λειτουργία Auto κατανέμει γρήγορα και αποτελεσματικά την ροπή στους τροχούς που έχουν την περισσότερη πρόσφυση, καθιστώντας το crossover της Suzuki ένα πολύ ικανό μοντέλο της κατηγορίας στον συγκεκριμένο τομέα.

Εντός δρόμου, που ενδιαφέρει και το 90% των υποψηφίων αγοραστών, το SX4 παρέχει καλή άνεση και ποιότητα κύλισης, οι οποίες διαταράσσονται σε λίγες περιπτώσεις από μερικούς γδούπους που μεταφέρει ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας στην καμπίνα. Το τιμόνι προσφέρει ικανοποιητική αίσθηση, αν και το βάρος του είναι αχρείαστα αυξημένο και η επαναφορά του απότομη, με το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται αρκετά άμεσα στις αλλαγές κατεύθυνσης. Η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και οι κλίσεις στις στροφές είναι σχετικά περιορισμένες, όπως και το βύθισμα στο φρενάρισμα.

+ Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, λειτουργία και απόδοση κινητήρα, οδική συμπεριφορά, τετρακίνηση, άνεση στην οδήγηση

– Άκομψη σχεδίαση εμπρός άκρου, λιτή εικόνα εσωτερικού, τεχνητή αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.373
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
141
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
260,85
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.300
Πλάτος (χλστ.)
1.785
Ύψος (χλστ.)
1.580
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.215
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
430
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
72%
Επικουρικά συστήματα
81%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.250