Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Auto 4WD

Το Vitara είναι συνώνυμο των off road και SUV -τώρα πια- αυτοκινήτων, με τη Suzuki να φροντίζει ώστε να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή γκάμα στο αγοραστικό κοινό. Η τετρακίνητη έκδοση με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCSS, είναι από τις κορυφαίες του ιαπωνικού crossover.

Διαβάστε επίσης: Suzuki SX4 S-Cross 1.4T 140 PS 4WD: Πλήρες και οικονομικό

Ξεκινά από τις 24.070 ευρώ για την GL+ και διαθέτει πλήρη εξοπλισμό, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 17άρες ζάντες αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι, κάμερα οπισθοπορείας, adaptive cruise control, αυτόνομη πέδηση, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα κ.λπ. Για 6.480 ευρώ παραπάνω (30.550 ευρώ), η κορυφαία GLX προσθέτει ηλιοροφή, δερμάτινες και suede επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων, προβολείς LED, σύστημα πλοήγησης κ.α.

Ευχάριστο στο δρόμο και πολύ ικανό εκτός

Η οδική συμπεριφορά του Vitara είναι ευχάριστη, με την ανάρτηση να κοντρολάρει το αμάξωμα δίχως να το αφήνει να πάρει περιττές κλίσεις και τα φρένα να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, με καλή αίσθηση και σωστή διαδρομή στο πεντάλ.

Κάποιες αναπηδήσεις περνάνε από τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, αλλά δεν είναι αρκετές για να διαταράξουν την πορεία του αυτοκινήτου ή την άνεση των επιβατών. Η πρώτη -και κυριότερη- αντίδραση όταν ξεπεραστούν τα όρια της πρόσφυσης είναι ήπια υποστροφή, με την ουρά να μπαίνει στο παιχνίδι μόνο κατόπιν επιδίωξης του οδηγού. Σε ολισθηρά οδοστρώματα και κλειστές στροφές, αν επιμείνει ο οδηγός στο γκάζι, το σύστημα τετρακίνησης AllGrip θα στείλει πίσω όση ροπή χρειάζεται για να γλιστρήσει ελαφρά με τα τέσσερα.

Πέρα από την άσφαλτο, το Vitara έχει ένα όνομα να τιμήσει. Και το κάνει με άνεση, απόρροια των τεσσάρων επιλογών που προσφέρει το AllGrip, των μικτών ελαστικών και της χωροταξίας των μηχανικών μερών στο πάτωμα, που μεγιστοποιούν την αξιοποίηση των 185 χλστ. της απόστασης από το έδαφος. Το Auto κάνει μια χαρά δουλειά στις περισσότερες των περιστάσεων, το Sport κάνει ταχύτερες τις αλλαγές του κιβωτίου και αμεσότερη την απόκριση του γκαζιού, το Snow το ακριβώς αντίθετο (προς όφελος της ομαλότητας χειρισμών σε ιδιαίτερα ολισθηρές επιφάνειες), ενώ στο Lock η μετάδοση της κίνησης μοιράζεται ισόποσα μεταξύ των δυο αξόνων (50-50) μέχρι τα 40 χλμ./ώρα για κίνηση σε δύσκολες συνθήκες εκτός δρόμου.

Πολύ καλός κινητήρας, ικανοποιητικό κιβώτιο

Η λειτουργία του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη είναι ομαλή και δεν παρουσιάζει απότομα σκαλοπάτια ή σκορτσαρίσματα. Παρόλα αυτά, δεν λείπουν στιγμιαία πατιναρίσματα όταν πατάς το γκάζι, όπου ο κινητήρας ανεβάζει στροφές αλλά το λογισμικό δεν αναγνωρίζει αντίστοιχα γρήγορα πως απαιτείται κατέβασμα.

Από πλευράς επιδόσεων, δεν υπάρχει παράπονο. Ο πολύ καλός 1.400άρης τετρακύλινδρος τούρμπο των 140 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 220 Nm στις 1.500-2.200 σ.α.λ., εξασφαλίζει χρόνο 10,2 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και τελική 200 χλμ./ώρα. Πρακτικά, ταχύτητες της τάξης 130-140 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται «χαϊδεύοντας» το γκάζι. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 8,2 λτ./100 χλμ.

Ποιότητα, ευρυχωρία και εργονομία στο εσωτερικό

Μετά το facelift που έγινε στις αρχές του έτους, το ταμπλό απέκτησε μαλακό και ιδιαίτερα ευχάριστο στην αφή υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό. Τα υλικά στο υπόλοιπο μέρος του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας μπορεί να είναι σκληρά, όμως δείχνουν ανθεκτικά. Ο κεντρικός αεραγωγός δεν διαθέτει ρολόι, καθώς αυτό είναι προνόμιο των εκδόσεων GLX, ωστόσο η οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και η κάμερα οπισθοπορείας είναι στάνταρ. Κατά τα άλλα, η θέση είναι σωστή, αρκούντως ψηλή και με ικανοποιητική παροχή πλευρικής στήριξης.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 140 PS 2WD

Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του Vitara, το μεταξόνιο των 2.500 χλστ. φροντίζει ώστε οι χώροι είναι πέρα για πέρα ικανοποιητικοί ακόμα και για πέντε επιβάτες, με το μεσαίο ωστόσο, να χρειάζεται να κάνει κάποιες παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ των 375 λίτρων είναι ικανοποιητικό, δεδομένων των συμπαγών εξωτερικών διαστάσεων (4.175 χλστ. μήκους, 1.775 χλστ. πλάτους, 1.610 χλστ. ύψους), ενώ το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα μεγιστοποιούν την αξιοποίηση της χωρητικότητας.

+ Κινητήρας, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, χώροι ευελιξία, τετρακίνηση, εκτός δρόμου ικανότητες

 – Χειροκίνητη λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, κατανάλωση υπό πίεση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.373
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
143
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
264,55
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Συμπαγείς δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.175
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.610
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.500
Βάρος (κιλά)
1.220
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
375
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.070 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store