Οδηγούμε στη Γερμανία νέο Kia Niro

Η Kia ενισχύει την γκάμα της στη δημοφιλή κατηγορία των SUV/Crossover και ειδικότερα στα μικρομεσαία, με το νέο, δεύτερης γενιάς Niro. Το πρώτο δεν έγινε ιδιαίτερα γνωστό στην Ελλάδα γιατί λανσαρίστηκε το 2020 ενώ είχε παρουσιαστεί από το 2016 και ήταν διαθέσιμο μόνο ως αμιγώς ηλεκτρικό (e-Niro) και Plug-in Hybrid.

Τώρα το νέο Niro θα προσφέρεται και με full hybrid σύνολο, το οποίο αναμένεται να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον. Άλλωστε αρχικά το Niro θα ξεκινήσει την εμπορική του σταδιοδρομία με το HEV σύνολο και προς το τέλος του χρόνου θα ακολουθήσουν οι εκδόσεις Plug-in hybrid (PHEV) και το αμιγώς ηλεκτρικό (EV). Εμείς πήραμε μια πρώτη γεύση και από τα τρία μοντέλα, τα οποία οδηγήσαμε στους δρόμους της Φρανκφούρτης και περιχώρων, στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του αυτοκινήτου.

Τελείως διαφορετικό και μεγαλύτερο

Το νέο Niro δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον προκάτοχό του, τόσο σχεδιαστικά όσο και στη «βάση» του. Βασιζόμενο στην τρίτης γενιάς πλατφόρμα «K», παρόλο που μεγάλωσε και διαθέτει περισσότερες ενισχύεις για υψηλότερη ακαμψία (+22%), το βάρος του πλαισίου είναι χαμηλότερο, στα 303,6 κιλά έναντι 323,9 κιλά πριν. Όσον αφορά τις διαστάσεις του έχει μήκος 4.420 χλστ. (+65 χλστ. από το Niro του 2019), πλάτος 1.825 χλστ. (+25 χλστ.), ύψος 1.535 χλστ. (χωρίς μεταβολή) και μεταξόνιο 2.720 χλστ. (+20 χλστ.). Μόνο το Niro EV είναι λίγο ψηλότερο στα 1.560 χλστ.

Από πλευράς σχεδιασμού, το 2ης γενιάς Niro εμφανίζει έντονη προσωπικότητα και μοναδικά γνωρίσματα, από όποια πλευρά και να το κοιτάξει κανείς. Χαρακτηριστικά του εξωτερικά γνωρίσματα αποτελούν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα εμπρός, τα τύπου μπούμερανγκ πίσω και τις φαρδιές τρίτες κολόνες με τον ενσωματωμένο αεραγωγό. Ο τελευταίος βοηθά στην επίτευξη του χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή (Cd: 0,29). Παράλληλα, διαφορές παρατηρούνται μεταξύ των HEV και PHEV με το EV. Το 100% ηλεκτρικό διαθέτει διαφορετικούς προφυλακτήρες και μάσκα κλειστού τύπου, με τη θύρα φόρτισης τοποθετημένη μπροστά. Όλα τα νέα Niro προσφέρονται σε πολλούς χρωματικούς συνδυασμούς (συνολικά έως 32) και με επιλογή διαφορετικού χρώματος της τρίτης κολόνας.

Εσωτερικό: Μοντέρνο, ευρύχωρο και με πολύ καλή ποιότητα

Στο θάλαμο των επιβατών του νέου Niro κυριαρχούν τρία βασικά στοιχεία: Οι ευθείες γραμμές, οι επίπεδες επιφάνειες και το ενιαίο πάνελ στο ταμπλό, όπου ενσωματώνονται οι δύο στάνταρ οθόνες. Η μία αφορά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών και η άλλη τη οθόνη αφής του infotainment με επίσης 10,25 ίντσες. Πολύ εξυπηρετικό είναι και το Head-Up Display με την οθόνη των 10 ιντσών, όπου στο παρμπρίζ εμφανίζονται πολλές πληροφορίες, όπως για την οδήγηση, την πλοήγηση και τα συστήματα ADAS. Στην κεντρική κονσόλα συναντάται το διαισθητικό χειριστήριο δύο λειτουργιών, που έχουμε δει στο EV6 και στο νέο Sportage. Ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα βρίσκεται το γνωστό επίσης πάνελ που ενσωματώνει και το περιστροφικό χειριστήριο για την επιλογή της μετάδοσης (R, N, D), δεδομένου ότι δεν υπάρχει Niro με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Η προσοχή που έχει δοθεί στην κατασκευή του εσωτερικού γίνεται αντιληπτή και από την ποιότητα, μέσω της χρήσης μαλακών υλικών, με ιδιαίτερα στιβαρή συναρμογή και σωστές ενώσεις. Στα θετικά γνωρίσματα του νέου μικρομεσαίου SUV της Kia ανήκουν και οι πολύ άνετοι χώροι όλους τους επιβάτες και τις αποσκευές. H χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ διαφοροποιείται ανάλογα τον κινητήρα. Το HEV έχει 451 λτ., το PHEV 348 λτ. και το EV 475 λτ., συν 20 ακόμα λίτρα κάτω από το εμπρός καπό, όπου μπορούν για παράδειγμα να τοποθετηθούν τα καλώδια φόρτισης.

Τρεις εξηλεκτρισμένοι κινητήρες για κάθε ανάγκη

Όπως αναφέραμε και στην αρχή του κειμένου, το νέο Niro περιλαμβάνει στην γκάμα του τρία εξηλεκτρισμένα μηχανικά σύνολα. Στη βάση τοποθετείται το υβριδικό σύνολο των 141 συνδυαστικών ίππων. Αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό 1.6 GDi κινητήρα των 105 PS και 147 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 43,5 PS και 170 Nm. Το Niro HEV επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ., φτάνει τα 165 χλμ./ώρα τελικής, η μεικτή κατανάλωση είναι 4,7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 107 γρ./χλμ. Η μετάδοση γίνεται στους εμπρός τροχούς με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 ταχυτήτων, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,32 kWh.

To αμέσως πιο ισχυρό, είναι το Niro Plug-in Hybrid (6DCT) με τη συνολική ισχύ 183 ίππων. Συνδυάζει τον κινητήρα 1.6 GDi των 105 ίππων και 147 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 84 PS και 203 Nm. Με την μπαταρία των 11,1 kWh μπορεί να διανύσει έως 84 χιλιόμετρα στην πόλη αμιγώς ηλεκτρικά (μεικτή αυτονομία 65 χλμ.), με μέση κατανάλωση 0,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 19 γρ./χλμ. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,6 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 168 χλμ./ώρα. Στην πράξη και σε διαδρομή κοντά στα 65 χλμ. που διανύσαμε, είδαμε στο trip computer κατανάλωση μεταξύ 0,5-0,8 λτ./100 χλμ., αφού ο βενζινοκινητήρας χρειάστηκε να λειτουργήσει ελάχιστα.

Το πιο δυνατό και γρήγορο Niro είναι το αμιγώς ηλεκτρικό, των 204 ίππων και 255 Nm ροπής. Επιταχύνει αθόρυβα και ταχύτατα έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,8 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα σταματά στα 167 χλμ./ώρα. Με την μπαταρία των 64,8 kWh, η αυτονομία φτάνει τα 460 χλμ., ή τα 604 χλμ. στην πόλη, με μεικτή κατανάλωση 16,2 kWh/100 χλμ.

Ευχάριστο και άνετο στο δρόμο

Το νέο Niro βελτιώθηκε σημαντικά και ως προς την οδική του συμπεριφορά, χάρη στο συνδυασμό της νέας και πιο στιβαρής πλατφόρμας με τις αναθεωρημένες ανεξάρτητες αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω). Το νέο μικρομεσαίο SUV της Kia αποπνέει αμέσως σιγουριά και εμπιστοσύνη στον οδηγό του, οποίος παράλληλα εκτιμά αμέσως την ευκολία στους χειρισμούς, την ποιοτική κύλιση του αυτοκινήτου και την ευχάριστη, φυσική αίσθηση από το τιμόνι.

Στις αστικές διαδρομές κινείται αρκετά ηλεκτρικά ακόμα και το HEV, ενώ όπως και στο PHEV η συνεργασία με το θερμικό κινητήρα είναι ομαλή, χάρη και στη συνδρομή του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, και όχι CVT όπως συνηθίζεται. Εκτός πόλεως, το νέο Niro είναι ευθύβολο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων και δεν θα πει «όχι» σε πιεσμένους ρυθμούς στις στροφές. Εκεί εμφανίζει μικρές κλίσεις και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος. Επιπλέον, τα Niro HEV και PHEV έχουν δύο Drive Modes (Eco και Sport) και το EV διαθέτει 4 επιλογές (Eco, Normal, Sport και Snow).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οδηγούμε τα νέα Nissan Qashqai e-Power και Ariya
Οδηγούμε τα νέα Nissan Qashqai e-Power και Ariya
Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV
Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV
Οδηγούμε τη BMW iX M60 των 619 ίππων
Οδηγούμε τη BMW iX M60 των 619 ίππων
Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Toyota bZ4X
Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Toyota bZ4X
Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Toyota Aygo X
Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Toyota Aygo X
Οδηγούμε τα νέα Fiat Tipo Hybrid και 500Χ Hybrid
Οδηγούμε τα νέα Fiat Tipo Hybrid και 500Χ Hybrid
Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα Skoda Fabia
Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα Skoda Fabia
Οδηγούμε το νέο Skoda Enyaq Coupe RS iV 299 PS
Οδηγούμε το νέο Skoda Enyaq Coupe RS iV 299 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 hp
Οδηγούμε το νέο Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 hp
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store