Οδηγούμε τη νέα Porsche 911 Carrera 4S

5

Porsche 911: Ένας ζωντανός θρύλος της αυτοκίνησης με 56 χρόνια λαμπρής ιστορίας και αναγνωρισιμότητας σε ολόκληρο τον πλανήτη. Το όνομα «Porsche» από μόνο του φέρνει συνειρμικά στο νου το πολυπόθητο τριψήφιο αριθμό «911», ο οποίος παραμένει ίδιος και απαράλλακτος, από το 1963, όταν ξεκίνησε η παραγωγή του εμβληματικού γερμανικού sportscar.

Δείτε ακόμη: Νέα «μεσαία» Porsche Cayenne S Coupe

Τώρα, στην 8η κατά σειρά γενιά της, η νέα Porsche 911 διατηρεί τα στοιχεία που τη χαρακτηρίζουν παραδοσιακά στο πέρασμα των δεκαετιών, ωστόσο ανεβάζει και άλλο τον πήχη πιο ψηλά σε επιδόσεις, τεχνολογία και οδηγικά χαρακτηριστικά. Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε στην έκδοση Carrera 4S με το Coupe και το Cabrio αμάξωμα, στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του μοντέλου που έγινε στην Αθήνα.

Διαχρονικά εντυπωσιακή!

Το σχήμα της Porsche 911 είναι αναγνωρίσιμο από την πρώτη έως τη πιο νέα γενιά της. Όποιας ηλικίας 911 και να δει κανείς, αμέσως την αναγνωρίζει και δεν πρόκειται να την μπερδέψει με κανένα άλλο αυτοκίνητο. Τα χαρακτηριστικά εμπρός LED στρογγυλά φωτιστικά σώματα, το χαμηλό ρύγχος, οι έντονες θελκτικές καμπύλες, το τελείωμα του αμαξώματος με την έντονη κλίση και τα λεπτά LED μακρόστενα φωτιστικά σώματα, αποτελούν σημείο κατατεθέν.

Η νέα Porsche 911 διαθέτει ωστόσο κάποια νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, χωρίς όμως να αλλοιώνεται το ρετρό στιλ της. Για πρώτη φορά τοποθετήθηκαν διαφορετικής διαμέτρου ζάντες εμπρός (20 ιντσών) και πίσω (21 ιντσών), όπως στις αγωνιστικές Porsche. Oι καθρέπτες είναι ανασχεδιασμένοι, o προφυλακτήρας εμπρός έχει οριζόντια διάταξη των αεραγωγών, οι πίσω γρίλιες των αεραγωγών συμβολίζουν των αριθμό «911» και στο κέντρο έχει ενσωματωθεί το τρίτο φως των φρένων. Επίσης, ένα τμήμα του πίσω μέρους λειτουργεί ως αεροτομή και ανυψώνεται αυτόματα από τα 60 χλμ./ώρα και άνω. Όσον αφορά τις διαστάσεις, η νέα 911 είναι πιο μακριά κατά 20 χλστ. (4.519 χλστ.) πιο πλατιά κατά 45 χλστ. (1.852 χλστ.), το μεταξόνιο παρέμεινε στα 2.450 χλστ. και το ύψος είναι 1.299 χλστ.

Στην 911 Cabrio χρησιμοποιείται ένας νέος ελαφρύτερος υδραυλικός μηχανισμός που επιτρέπει στην υφασμάτινη οροφή να ανοίξει ή να κλείσει σε 12 δευτερόλεπτα και εν κινήσει σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα. Ο σκελετός της είναι όλος κατασκευασμένος από ελαφριά υλικά, όπως μαγνήσιο και αλουμίνιο, ενώ το πίσω παράθυρο είναι γυάλινο και θερμαινόμενο.

Υπερσύγχρονο εσωτερικό με ρετρό στοιχεία

Ο συνδυασμός των σύγχρονων στοιχείων στο υψηλής ποιότητας εσωτερικό με τις ψηφιακές οθόνες και η ταύτισή του με τις οριζόντιες σχεδιαστικές γραμμές των 911 από τη δεκαετία του 1970, έχει γίνει με απόλυτη αρμονία. Ο τέλεια σχεδιασμένος κοίλος πίνακας οργάνων με τα 5 στρογγυλά στοιχεία διαθέτει στο κέντρο του το αναλογικό στροφόμετρο, ενώ εκατέρωθεν είναι ψηφιακά που προβάλλουν διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου (και το Night Vision Assist με θερμική κάμερα).

Δείτε ακόμη: H Porsche 911 GT2 RS διαλύει την επίσημη τελική της (+video)

Ψηλά στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί το στρογγυλό χρονόμετρο του Sport Chrono Package και πιο χαμηλά η μεγάλη οθόνη αφής των 10,9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Πιο κάτω βρίσκονται 5 μπουτόν για διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, χωρίς να είναι κάποιο «κενό» σε καμία έκδοση. Στη κεντρική κονσόλα υπάρχουν τα χειριστήρια του κλιματισμού και ο μικρός και κομψός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων PDK. Ένα από τα πιο «χρήσιμα» χειριστήρια, είναι το μικρό στρογγυλό περιστροφικό Drive Mode που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του τιμονιού και μέσω αυτού ο οδηγός επιλέγει τα προφίλ οδήγησης Normal, Sport, Sport Plus, Individual και του νέου Wet mode. Νέα και πιο ελαφριά κατά 3 κιλά είναι τα καθίσματα με την πολύ καλή στήριξη, στα οποία ο οδηγός νιώθει ότι γίνεται ένα με το αυτοκίνητο.

Ωμή δύναμη και μεθυστικός ήχος

Η νέα Porsche 911 εφοδιάζεται με ένα καινούργιο επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος φέρει νέα διπλά τούρμπο, ανασχεδιασμένο και πιο ψηλά τοποθετημένο σύστημα ψύξης, αυξημένη συμπίεση, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες εκτόνωσης και νέα πιεζοηλεκτρικά μπεκ. Το πανίσχυρο μηχανικό αυτό σύνολο των 3.0 λτ. αποδίδει 450 ίππους (+30 PS από την προγενέστερη) στις 6.500 σ.α.λ. και 530 Nm ροπής (+30 Nm) μεταξύ 2.300 – 5.000 σ.α.λ., ενώ η κίνηση στους τέσσερις τροχούς γίνεται μέσω 8τάχυτου PDK. Η 911 Coupe των 1.565 κιλών επιταχύνει ακαριαία και πραγματικά κολλάει την πλάτη του οδηγού στο κάθισμα σε κάθε βίαιο πάτημα του δεξιού πεντάλ, τόσο κατά την πλήρη επιτάχυνση από στάση, όσο και εν κινήσει, όπου το αυτοκίνητο μαζεύει πολλά χιλιόμετρα, δίχως να τα αντιλαμβάνεται ο οδηγός, παρά μόνο όταν κοιτάζει στο ταχύμετρο.

Οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές: Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 3,6 δλ. (3,4 δλ. με το Sport Plus), τα 0-160 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ. (8,0 δλ.) και τα 0-200 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ. (12,4 δλ.), ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 306 χλμ./ώρα. Το δε νέο 8άρι PDK με τις 6 πρώτες πιο κοντές σχέσεις και τις 2 τελευταίες overdirve, επιτυγχάνει αστραπιαίες εναλλαγές, τόσο στην αυτόματη, όσο και στη χειροκίνητη επιλογή.

Όσον αφορά την κατανάλωση, η μεικτή είναι στα 9,0 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι στα 206 γρ./χλμ. Ελάχιστα πιο πάνω είναι τα νούμερα για την λίγο πιο βαριά 911 Carrera 4S Cabrio των 1.635 κιλών. Στην 911 Cabrio και ειδικά με την οροφή ανοιχτή, η μελωδία του 6κύλινδρου κινητήρα είναι ακόμα πιο έντονη. Με την επιλογή Sport Plus, ο πιο τονισμένος μεταλλικός μπάσος ήχος που βγαίνει από τις εξατμίσεις και τα σκασίματα, χαρίζουν ένα μόνιμο χαμόγελο στον οδηγό, ο οποίος δε χορταίνει να ακούει αυτόν τον εκπληκτικό ήχο να χτυπάει πίσω από την πλάτη του.

Άκρως δυναμική αλλά και άνετη για sportscar

Οι 450 ίπποι, ο κινητήρας πίσω και ο γενικότερα σπορ χαρακτήρας της νέας Porsche 911 Carrera 4S μπορεί να δημιουργούν αρχικά ένα «τρόμο», ωστόσο το αυτοκίνητο εντυπωσιάζει με την φιλικότητά του και την άνεση που παρέχει δεδομένου του δυναμισμού του και των ελαστικών 245/35 ZR 20 που φοράει μπροστά και των 305/30 ZR 21 πίσω. Οι αναρτήσεις τύπου ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω με το επόμενης γενιάς σύστημα Porsche Active Suspension Management (PASM), κάνουν θαύματα. Στην επιλογή Normal μπορεί να οδηγηθεί σαν «τυπικό» σπορ αυτοκίνητο, αφού η ανάρτηση καταφέρνει και φιλτράρει αρκετά ικανοποιητικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων.

Δείτε ακόμη: Σχεδόν 700 ίπποι για την υβριδική Porsche Cayenne Τurbo S

Με την επιλογή Sport και ειδικά την Sport Plus, η νέα 911 δείχνει τα δόντια της και μεταμορφώνεται σε ένα αμιγώς σπορ αυτοκίνητο, έτοιμο να προσφέρει άφθονες δόσεις αδρεναλίνης στον οδηγό της, ο οποίος νιώθει απόλυτη σιγουριά, ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα που μπορεί να αναπτύξει πανεύκολα, σε κάθε διαδρομή και ανά πάσα στιγμή. Το ζύγισμα του πλαισίου είναι ιδανικό και τα περιθώρια πρόσφυσης που εξασφαλίζει η τετρακίνηση κάνουν τον οδηγό να νιώθει ζαλάδα από την πλευρική επιτάχυνση. Το ακόμα πιο άμεσο κατά 11% τιμόνι ακολουθεί με ευλαβική ακρίβεια τις εντολές και μεταφέρει όλες τις πληροφορίες στα χέρια, ενώ τα φρένα – άγκυρες αποτελούνται από 6πίστονες δαγκάνες αλουμινίου εμπρός, τις 4πίστονες πίσω και τους δίσκους των 350 χλστ.

Μέσω της παθητικής πίσω τετραδιεύθυνσης, οι πίσω τροχοί περιστρέφονται έως 2 μοίρες στην ίδια ή σε αντίθετη φορά με τους εμπρός τροχούς, ανάλογα την ταχύτητα του αυτοκινήτου, συμβάλλοντας έτσι στην ευελιξία. Το νέο πλαίσιο με την αυξημένη ακαμψία και την σημαντικά ευρύτερη χρήση αλουμινίου (μόνο το 30% αποτελείται από ατσάλι έναντι 63% στην προγενέστερη 911) είναι γρανιτένιο, όχι μόνο στην Coupe, αλλά και στην Cabrio, στην οποία οι επιβάτες δεν αντιλαμβάνονται την παραμικρή ταλάντωση και νιώθουν σαν να βρίσκονται σε ένα «κλειστό» αυτοκίνητο.

Όπως αναφέραμε παραπάνω νέο στοιχείο αποτελεί η επιλογή Wet mode, που όπως αναφέρει και η ονομασία του υποστηρίζει τον οδηγό σε βρεγμένο δρόμο. Το σύστημα χρησιμοποιεί ακουστικούς αισθητήρες στους θόλους των εμπρός τροχών για να ανιχνεύει το θόρυβο από το νερό και ειδοποιεί τον οδηγό μέσω ένδειξης, ενώ του συστήνει να επιλέξει χειροκίνητα το επιλογή Wet. Αμέσως η επιτάχυνση γίνεται πιο ομαλή, το PSM Off ή το Sport mode δεν μπορούν να ενεργοποιηθούν και από τα 90 χλμ./ώρα το πίσω σπόιλερ ρυθμίζεται αυτόματα με μέγιστη κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος. Στην πράξη, ο οδηγός ακόμα και αν πατήσει έντονα το πεντάλ του γκαζιού μέσα στη στροφή με την επιλογή Wet ενεργοποιημένη, ο κινητήρας δεν να ανεβάσει υψηλές στροφές, έτσι ώστε να αποφευχθεί το πιθανόν απότομο γύρισμα του πίσω μέρους.