Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS

Ένα νέο κεφάλαιο στην πολυετή και επιτυχημένη πορεία της ανοίγει η Audi, με την παρουσίαση των πρώτων αμιγώς ηλεκτρικών της μοντέλων στην κατηγορία των μεσαίων SUV (D-SUV), των Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron. Αυτά έρχονται μετά τα μεγάλα SUV μοντέλα e-tron και e-tron Sportback καθώς και τα σπορ e-tron GT quattro και RS e-tron GT, ενώ έπεται και συνέχεια με μικρότερα αλλά και μεγαλύτερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Άλλωστε το τελευταίο Audi που θα εμφανιστεί με θερμικό κινητήρα θα είναι το 2025 (θα πωλείται έως τη λήξη του κύκλου ζωής του), μιας και από το 2026 και μετά, όποιο νέο μοντέλο θα παρουσιάζει η Audi θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό.

Ανάλογα με την έκδοση του κινητήρα, τα Q4 e-tron επιτυγχάνουν αυτονομία έως 520 χιλιόμετρα και οι κορυφαίες εκδόσεις προσφέρουν ισχύ 299 PS με ηλεκτρική τετρακίνηση. Στην Ελλάδα τα πρώτα Q4 e-tron θα φτάσουν στους πελάτες τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, με τα Q4 Sportback e-tron να έρχονται στα τέλη του τρέχοντος έτους. Εμείς, είχαμε μια πρώτη ευκαιρία να δούμε από κοντά και να οδηγήσουμε το Q4 e-tron και μάλιστα το κορυφαίο 50 quattro 299 PS.

Όσον αφορά τις εκδόσεις και τιμές, στη βάση της γκάμας τοποθετείται το Q4 e-tron 35, με την ισχύ των 170 ίππων και τιμή από 44.900 ευρώ (39.469 με την επιδότηση). Αμέσως μετά υπάρχει το Q4 e-tron 40 με 204 ίππους και τιμή από 52.100 ευρώ (46.100 ευρώ με την επιδότηση), ενώ στην κορυφή βρίσκεται το Q4 e-tron 50 quattro των 299 ίππων με τιμή εκκίνησης τις 58.450 ευρώ (52.450 ευρώ με επιδότηση).

Εντυπωσιακός εξωτερικός σχεδιασμός

Το Audi Q4 e-tron βασίζεται στη γνωστή πλέον πλατφόρμα MEB του ομίλου VW και ξεχωρίζει αμέσως για τον πολύ δυναμικό σχεδιασμό του αμαξώματός του. Σε ότι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις, έχει μήκος 4.588 χλστ., πλάτος 1.865 χλστ, ύψος 1.632 χλστ. και μεταξόνιο 2.764 χλστ. Εντύπωση προκαλεί επίσης ο πολύ μικρός εμπρός πρόβολος (855 χλστ.), καθώς και ο πολύ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής Cd: 0,26 (στο Q4 Sportback e-tron με την sport ανάρτηση). Γεγονός που με την σειρά του έχει συμβάλλει στην αύξηση της αυτονομίας κατά 40 χιλιόμετρα, ή αν θέλετε κατά μία επιπλέον μέρα κίνησης στην πόλη. Στο μυώδες εμπρός άκρο του το βλέμμα πέφτει αμέσως στη μεγάλη κλειστού τύπου πολυγωνική κάθετη νέα μάσκα e-tron και στα αιχμηρά φωτιστικά σώματα LED, με τα LED Matrix να έχουν τη δυνατότητα αλλαγής 4 επιλογών φώτων ημέρας, μέσω του ΜΜΙ. Ιδιαίτερα «γραμμωμένες» είναι και οι πλευρικές του επιφάνειες με τους ανάγλυφους ώμους και τους μεγάλης διαμέτρου τροχούς των 19, 20 ή 21 ιντσών. Στο πίσω μέρος, μια λωρίδα φωτός (ανάβει με τα LED Matrix) συνδέει τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους και ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Υψηλή τεχνολογία και ποιότητα στο εσωτερικό

Ο ενθουσιασμός συνεχίζεται και στην καμπίνα του Q4 e-tron, όπου εδώ υιοθετούνται κάποια βασικά στοιχεία από άλλα μοντέλα της Audi, όμως παρατηρούνται και κάποια νέα. Δύο πιο βασικά είναι το νέας γενιάς τιμόνι με το επίπεδο άνω και κάτω τμήμα και η «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα. Το ταμπλό διακρίνεται για τον τρισδιάστατο σχεδιασμό του και τα γεωμετρικά σχήματα που αλληλοσυνδέονται και δημιουργούν ένα κομψό και πολυτελές σύνολο. Σε αυτό συμβάλλουν με την σειρά τους η πολύ καλή ποιότητα με τα αφρώδη υλικά, η στιβαρή συναρμογή και το πολυτελές φινίρισμα. Σημεία αναφοράς αποτελούν ακόμα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών και η οθόνη του ΜΜΙ των 10,1 ιντσών ή προαιρετικά των 11,6 ιντσών. Μεταξύ των τεχνολογικών highlights είναι η προαιρετική head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, που αντικατοπτρίζει σημαντικές πληροφορίες μέσω του παρμπρίζ σε δύο ξεχωριστά επίπεδα, την ενότητα κατάστασης (χαμηλά και κοντά) και την ενότητα επαυξημένης πραγματικότητας (AR, πιο ψηλά και μακριά).

Επίσης, η καμπίνα του Q4 e-tron είναι γεμάτη με πολλές και πρακτικές θήκες (συνολικής χωρητικότητας 24,8 λτ.) για μικροαντικείμενα έως και για μπουκάλια 1 λτ., που τοποθετούνται στις ειδικά διαμορφωμένες θήκες των θυρών. Όσον αφορά τους χώρους, το επίπεδο δάπεδο (χωρίς κεντρικό τούνελ) σε συνδυασμό με το μακρύ μεταξόνιο και τα πιο ψηλά πίσω τοποθετημένα καθίσματα, δημιουργούν μια ευρύχωρη καμπίνα για έως 5 επιβάτες. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 520 λίτρων, το οποίο φτάνει έως τα 1.490 λτ., αναδιπλώνοντας τις πλάτες που χωρίζονται σε αναλογία 40:20:40.

Άφθονη δύναμη από το μηδέν

Η πρώτη σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε με το Audi Q4 e-tron έγινε με την κορυφαία έκδοση 50 quattro των 300 ίππων παρά ενός. Ο κινητήρας μόνιμου μαγνήτη που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και ζυγίζει 90 κιλά, αποδίδει 204 ίππους και 310 Nm ροπής από 0 στροφές, με το επαγωγικό ηλεκτρικό μοτέρ των 60 κιλών στον εμπρός άξονα να έχει ισχύ 109 ίππους και 162 Nm ροπής. Το συνολικού βάρους 2.135 κιλών Q4 e-tron 50 quattro επιταχύνει ακαριαία τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δλ.), όσο και εν κινήσει, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης, ενώ σε κάθε πίεση του πεντάλ του γκαζιού η επιτάχυνση είναι άμεση, δίχως ενοχλητικούς θορύβους και με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Παράλληλα, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του διάφορες επιλογές ανάκτησης ενέργειας, για λιγότερο ή περισσότερο φρενάρισμα του οχήματος με το που σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού. Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 17,9 έως 19,9 kWh/100 χλμ., με το κόστος χρήσης να είναι από 2,1-2,4 ευρώ/100 χλμ.

Με την μπαταρία των 82 kWh (καθαρή ενέργεια 77 kWh), η αυτονομία βρίσκεται μεταξύ 443 έως 488 χλμ. και η φόρτιση διαρκεί 7,5 ώρες σε φορτιστή 11 kW (0-100%) ή 38 λεπτά σε φορτιστή 125 kW (5-80%). Περισσότερη αυτονομία προσφέρει η έκδοση Q4 40 e-tron (82 kWh), καθώς με μια πλήρη φόρτιση μπορεί να διανύσει από 475 έως 520 χλμ. Η θερμαινόμενη και ψυχώμενη μπαταρία με τις πρόσθετες ενισχύσεις στο περίβλημα ζυγίζει 515 κιλά και συνοδεύεται με εγγύηση 8 έτη ή 160.000 χλμ. για το 70% της αρχικής της χωρητικότητας και με δυνατότητα επισκευής 100% στο ενδεχόμενο που χρειαστεί αλλαγή κάποια συστοιχία.

Πολύ συμπαγές, σταθερό και άνετο στο δρόμο

Ιδιαίτερα μελετημένα είναι και τα οδηγικά χαρακτηριστικά του Audi Q4 e-tron, αφού συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με τη σταθερότητα και την ευχάριστη οδηγική αίσθηση, ανά πάσα ώρα και στιγμή. Μάλιστα, Σε όλες τις εκδόσεις, πισωκίνητες ή τετρακίνητη, αυτή η κατανομή είναι κοντά στην ιδανική τιμή των 50:50, ενώ οι αναρτήσεις με τα πολλά τμήματα από αλουμίνιο αποτελούνται από γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και μια διάταξη πέντε συνδέσμων πίσω. Τα οδηγικά προφίλ δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν, καθώς ενσωματώνονται οι επιλογές Comfort, Auto, Efficiency, Individual, Dynamic και Off road για το quattro. Παρά τον αυξημένο του όγκο, βάρος και τη δύναμη των 299 ίππων, το Q4 e-tron 50 quattro είναι σε θέση να στρίβει σαν ένα μικρότερο και ελαφρύτερο αυτοκίνητο και να παρέχει ανέσεις και ποιότητα κύλισης ενός μεγάλου μοντέλου πολυτελείας. Η πρόσφυση είναι αυξημένη και οι κλίσεις του αμαξώματος μικρές, με τον οδηγό να μη νιώθει αποστειρωμένος από τα τεκταινόμενα του δρόμου. Όλες οι εκδόσεις κινητήρα βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης με ανισομεγέθη ελαστικά μπρος-πίσω (π.χ.235/55 R19 – 255/50 R 19), κάτι που ενισχύει περαιτέρω τη σταθερότητα και τον σπορ χαρακτήρα.

Προαιρετικά προσφέρεται η Sport ανάρτηση με χαμηλότερο ύψος κατά 15 χλστ. εμπρός και 10 χλστ. πίσω. Μόνο το πεντάλ των φρένων χρειάζεται συνήθεια, αφού όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι και στο Q4 e-tron έχει μια νεκρή αρχική διαδρομή. Στον εμπρός άξονα τοποθετούνται πολύ ισχυρά δισκόφρενα με διάμετρο μεταξύ 330 και 358 χιλιοστών ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα, όμως πίσω, όπως σε όλα τα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB, έτσι και εδώ υπάρχουν μεγάλα ταμπούρα. Η εξήγηση που δίνεται είναι ότι τα ταμπούρα μειώνουν τον κίνδυνο διάβρωσης. Αυτό συμβαίνει επειδή σε μια καθαρά ηλεκτρική κίνηση τα φρένα των τροχών χρησιμοποιούνται σπάνια στην καθημερινή οδήγηση – οι περισσότερες επιβραδύνσεις πραγματοποιούνται από τον ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος, ο οποίος στη διαδικασία μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική ενέργεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε το νέο προσιτό SUV Hyundai Bayon
Οδηγούμε το νέο προσιτό SUV Hyundai Bayon
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW iX3
Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW iX3
Οδηγούμε τα νέα Honda Jazz και Honda e
Οδηγούμε τα νέα Honda Jazz και Honda e
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid
Οδηγούμε το νέο Audi A3 SB 35 TFSI S tronic 150 PS
Οδηγούμε το νέο Audi A3 SB 35 TFSI S tronic 150 PS
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Suzuki
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου Skoda Kodiaq
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί της Ford Mustang Mach-E
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store