Οδηγούμε το νέο Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost Hybrid

227

Η Ford διευρύνει και άλλο τις προτάσεις της στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών crossover/SUV με το ολοκαίνουργιο Puma. Αυτό τοποθετείται μεταξύ του χαμηλότερου crossover Fiesa Active και του πιο ψηλού SUV EcoSport, συνδυάζοντας σπορτίφ στοιχεία με πρακτικότητα.

Δείτε ακόμη: Ευρωπαϊκό ντεμπούτο για την Ford Mustang Mach-E

Στην ελληνική αγορά το νέο Ford Puma διατίθεται στις πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις Titanium και ST-Line X με τους κινητήρες 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS και 155 PS, σε τιμές που ξεκινούν από 20.097 ευρώ και 22.681 ευρώ αντίστοιχα (δείτε εδώ αναλυτικά τιμές – εξοπλισμούς). Επίσης, διατίθεται με 0% προκαταβολή, 12-84 δόσεις, επιτόκιο 1%-5,99% και με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση FordProtect.

Δυναμική εμφάνιση αιλουροειδούς

Το όνομα «Puma» έκανε την εμφάνισή του στην Ford το 1997 και τότε ήταν ένα μικρό κουπέ. Τώρα, το νέο Puma ακολουθεί το ρεύμα της εποχής και είναι ένα κόμπακτ SUV, ωστόσο μεταξύ τους τα δύο αυτοκίνητα έχουν κάποιες ομοιότητες. Το σχήμα των εμπρός φώτων, οι πολλές διαδοχικές καμπύλες και το τύπου κουπέ προφίλ, είναι ορισμένα στοιχεία που ενώνουν τα δύο αυτοκίνητα. Όπως το πρώτο Puma, έτσι και το σύγχρονο διακρίνεται για τη δυναμική και μυώδη εμφάνισή του, από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Οι αναλογίες του είναι σωστές, δίχως ακρότητες και ισορροπημένες σε όλο το μήκος και πλάτος του αυτοκινήτου. Να επισημάνουμε μάλιστα, ότι υπεύθυνος σχεδιασμού του νέου Puma, είναι ο Έλληνας σχεδιαστής Γιώργος Σαριδάκης.

Το νέο Puma βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Fiesta, όμως συγκριτικά με αυτό αλλά και με το EcoSport υπάρχουν αρκετές διαφορές σε διαστάσεις. Το νέο «αιλουροειδές» της Ford έχει μήκος 4.186 χλστ. (+145 χλστ. από το Fiesta και +86 χλστ. από το EcoSport), πλάτος 1.805 χλστ. (+71/+45 χλστ.), ύψος 1.537 χλστ. (+54/-113 χλστ.) και μεταξόνιο 2.588 χλστ. (+95/+68 χλστ.).

Δείτε ακόμα: Το αεροπορικό spoiler του Ford Escort Cosworth

Διαφορές υπάρχουν εξωτερικά μεταξύ της έκδοσης Titanium και ST-Line Χ. Το δεύτερο προσφέρεται με στάνταρ ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών (17 ιντσών στο Titanium), ή προαιρετικά με 19 ιντσών, με μαύρη μάσκα και διαφορετικού σχεδιασμού προφυλακτήρες, νίκελ απόληξη της εξάτμισης, είναι όλο βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος και διαθέτει μαύρα λογότυπα.

Ποιοτικό και πρακτικό εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του νέου Ford Puma προέρχεται σχεδόν αυτούσιος από το Fiesta, ειδικά όσον αφορά το ταμπλό. Το τελευταίο είναι σύγχρονο και με προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, την οποία αναβαθμίζει το μαλακό υλικό που καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του. Πρόσθετα, στο εσωτερικό του Puma ST‑Line ξεχωρίζει το σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, οι κόκκινες ραφές, τα προαιρετικά ημι-δερμάτινα καθίσματα, τα πεντάλ αλουμινίου, ο αλουμινένιος επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων και η μαύρη επένδυση της οροφής.

Δείτε ακόμη: Αθάνατο Ford με 2,1 εκατομμύρια χιλιόμετρα!

Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών TFT LCD με ποικίλες διαμορφώσεις. Μέσω του συστήματος σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 τα smartphones μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένα μέσω Bluetooth, ενώ το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το νέο Puma σε κινητό WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών. Το σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο λειτουργιών άνεσης μέσω του FordPass mobile app, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Vehicle Locator, η Vehicle Status, η οποία ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, την κατάσταση του συναγερμού, τη διάρκεια ζωής του λαδιού του κινητήρα και άλλα. Ο εξοπλισμός σε κάθε μοντέλο είναι υπερπλήρης σε στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας και συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Μάλιστα τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν στάνταρ και λειτουργία μασάζ.

Στον τομέα των χώρων, το Puma είναι σε θέση με ικανοποιητικές ανέσεις τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Εκεί που βρίσκεται στην κορυφή, είναι στο χώρο αποσκευών. Το πλήρως εκμεταλλεύσιμο κει με τετραγωνισμένο σχήμα πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 456 λτ. Η εύκαμπτη εταζέρα που στηρίζεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών είναι εξαιρετικά πρακτική, όπως και το BegaBox που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο. Αυτό έχει χωρητικότητα 80 λίτρα και διαθέτει αδιάβροχη επένδυση και τάπα αποστράγγισης.

Νέοι και αποδοτικοί κινητήρες 1.0 λτ. EcoBoost Hybrid

Την κίνηση του νέου Puma αναλαμβάνει ο γνωστός και πολυβραβευμένος κινητήρας 1.0 λτ. EcoBoost, όμως έχει εξελιχθεί περεταίρω με την προσθήκη υβριδικού συστήματος και της τεχνολογίας απενεργοποίησης κυλίνδρου. Η έκδοση ντίζελ 1.5 λτ. EcoBlue με απόδοση 120 ίππων θα λανσαριστεί επίσης αργότερα μέσα στη χρονιά, καθώς και εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων. Το ήπιο υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια μπαταρία 48V τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, τον ηλεκτροκινητήρα – γεννήτρια και τη μπαταρία 12V. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt προσφέρει πιο άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές χάρη στην επιπλέον ροπή των έως 50 Nm, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει έλλειψη ισχύος και ο κινητήρας είναι ελαστικός και γραμμικός, δίχως κενά και ξεσπάσματα.

Δείτε εδώ τις δοκιμές Ford

Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0 λτ. EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανίσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.

Επίσης, στο εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν περνούν ενοχλητικοί θόρυβοι οι κραδασμοί, λόγω της 3κύλινδρης κεφαλής του. Οι επιδόσεις και με τους δύο κινητήρες (125 και 155 ίππων), είναι σε κάθε περίπτωση πολύ καλές, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει (βλ. παρακάτω πίνακα). Ταυτόχρονα, το ήπιο υβριδικό σύστημα συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.

Ευχάριστο στην οδήγηση

Όπως κάθε μοντέλο της Ford, έτσι και το Puma είναι πολύ καλά ρυθμισμένο στο δρόμο και είναι ευχάριστο στην οδήγηση, χωρίς να θυσιάζεται η άνεση. Η οδηγική απόλαυση αναβαθμίζεται με επιλέξιμα προφίλ (Drive Mode) που επιτρέπει στους οδηγούς να ρυθμίζουν τόσο την απόκριση του γκαζιού, όσο και εκείνη των συστημάτων πρόσφυσης και ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος. Τα προφίλ οδήγησης περιλαμβάνουν τα προγράμματα Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail, με κάθε Drive Mode να συνοδεύεται από ένα μοναδικό εικονίδιο στον πίνακα οργάνων.

Δείτε ακόμα: Νέο Ford Puma 1.5 λτ. EcoBlue diesel

Το Puma ST-Line, εκτός από τις αισθητικές διαφορές από το Titanium διαθέτει σπορ ανάρτηση με ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ, χωρίς όμως να είναι πιο χαμηλή. Το μικρό SUV της Ford στρίβει με σιγουριά ακόμα και υπό πίεση, ενώ περνά τις ανωμαλίες των δρόμων με ποιοτικό τρόπο χωρίς να «κοπανάει». Καλύτερη ισορροπία για τις καθημερινές διαδρομές προσφέρει η λιγότερο σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης Titanium, αφού διατηρεί το ευχάριστο οδηγικό προφίλ του αυτοκινήτου και περνά πιο άνετα από τις λακκούβες και τα μπαλώματα των δρόμων.

Συνοψίζοντας, το νέο Puma είναι ένα πληρέστατο μικρό SUV με σπορτίφ εμφάνιση, είναι πλούσια εξοπλισμένο, διαθέτει μεγάλο και πρακτικό πορτ μπαγκάζ, είναι ευχάριστο στο δρόμο και συνδυάζεται με αποδοτικούς κινητήρες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Έκδοση 1.0 EcoBoost 125 PS 1.0 EcoBoost 155 PS
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 999
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 125/6.000 155/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 170/1.400-4.500 190/1.900-5.500
Ροπή με overboost (Nm/σ.α.λ.) 200/1.750 220/3.000
Ροπή με e-assist sport mode (Nm/σ.α.λ.) 210/1.750 240/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,8 9,0
50-100 χλμ./ώρα με 4η ταχ. (δλ.) 9,6 8,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 191 205
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,2/5,4* 4,4/5,5*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 96/128* 99/126*
Βάρος (κιλά) 1.280 1.280
*NEDC/WLTP