Οδηγούμε το νέο Ford Ranger Raptor 3.0 λτ. V6

Η Ford έκανε τη μεγάλη έκπληξη στα pick-up με την παρουσίαση του Ranger Raptor το 2018, το οποίο προκάλεσε αίσθηση με την άκρως δυναμική του εμφάνιση, τα σκληροτράχηλα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά του, αλλά και το πολιτισμένο προφίλ του στο δρόμο. Τώρα, με το νέο και ακόμα πιο «θηριώδες» σε όλα του Raptor, τοποθετείται στο ψηλότερο και με διαφορά, σκαλοπάτι της κατηγορίας του, ενώ τα βάζει στα ίσια με οποιοδήποτε 4κίνητο SUV βρεθεί στο πέρασμά του, πέραν των ορίων της ασφάλτου.

Το κορυφαίο pick-up στην Ευρώπη, είναι διαθέσιμο με τον 3.0 λτ. V6 κινητήρα βενζίνης, στην τιμή των 71.610 ευρώ (54.250 ευρώ χωρίς φόρους και δασμούς). Από τον Μάρτιο του 2023 θα λανσαριστεί και με τον πετρελαίου 2.0 λτ. Bi-turbo των 205 ίππων και 500 Nm ροπής. Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει τα πάντα, όπως είναι μεταξύ άλλων 9 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, επιτήρηση τυφλών σημείων, adaptive cruise control, 7 επιλέξιμες λειτουργίες οδήγησης, αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος, κάμερα θέασης 360 μοιρών, προβολείς Matrix LED, ηχοσύστημα B&O, ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4 ιντσών, οθόνη αφής 12 ιντσών, δερμάτινα καθίσματα κ.λπ.

Κτηνώδης εμφάνιση

Αν το προηγούμενο Ranger Raptor ήταν μία φορά εντυπωσιακό εξωτερικά, το νέο είναι πολλαπλάσιες, καθώς ακολουθεί τα αισθητικά πρότυπα του μεγάλου Αμερικάνου αδελφού, του F-150. Εμφανισιακά, ο νέος «Ράπτορας» είναι ένα μυώδες και επιβλητικό κατασκεύασμα, που κυριαρχεί εντός και εκτός ασφάλτου. Μπροστά κυριαρχεί φαρδιά – πλατιά η επιγραφή «Ford» στη μεγάλη μάσκα, μαζί με τα σχήματος «C» φώτα LED ημέρας και τις ποδιές στον προφυλακτήρα. Παράλληλα, οι αεραγωγοί στο καπό και στα φουσκωμένα φτερά, τα διάφορα προστατευτικά, τα σκαλοπάτια και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 265 χιλιοστών, τονίσουν το «mucho» παρουσιαστικό του. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Ranger Raptor παρότι δείχνει μεγαλύτερο από το προγενέστερο, είναι περίπου στα ίδια επίπεδα (μήκος 5.360 χλστ., πλάτος 2.028 χλστ., ύψος 1.926 χλστ. και μεταξόνιο 3.270 χλστ.). Σχετικά με την καρότσα, έχει μήκος 1.564 χλστ., μέγιστο πλάτος 1.225 χλστ. και βάθος 529 χλστ., ενώ το ωφέλιμο φορτίο είναι 652 κιλά (μεικτό βάρος 3.130 κιλά – καθαρό 2.454 κιλά)

Πλήρες ανέσεων και τεχνολογίας το εσωτερικό

Αφού σκαρφαλώσεις, πατώντας στο σκαλοπάτι για να μπεις στο εσωτερικό του νέου Ranger Raptor, αντικρίζεις μια εικόνα που δεν διαφέρει από ένα καινούργιο SUV. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η μεγάλη κάθετη οθόνη αφής των 12 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, όπου αναγράφονται πάρα πολλές πληροφορίες για το αυτοκίνητο. Ωστόσο, υπάρχουν και τα απαραίτητα φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, τα προφίλ οδήγησης και τις επιλογές της τετρακίνησης. Πληθώρα πληροφοριών παρέχεται και από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,4 ιντσών, που αλλάζει γραφικά, ανάλογα με το drive mode. Επιπλέον, το ηχοσύστημα 10 ηχείων της Bang & Olufsen φροντίζει για την ηχητική απόλαυση των επιβατών, ενώ μοναδική λεπτομέρεια συνιστούν τα κατασκευασμένα από μαγνήσιο paddles για τις αλλαγές των ταχυτήτων. Ευχάριστα στοιχεία που παραπέμπουν σε σπορ κατασκευές είναι οι κόκκινες ραφές και οι προσθήκες σουέτ στο ταμπλό, πόρτες και τα δερμάτινα καθίσματα. Όσον αφορά τους χώρους, στο πίσω τμήμα της καμπίνας τρία άτομα θα βολευτούν άνετα.

Εντυπωσιακά ασταμάτητο εκτός δρόμου

Αφού περιεργαστείς εξωτερικά και εσωτερικά το νέο Ford Ranger, το επόμενο που θέλεις να κάνεις με ανυπομονησία, είναι να πάρεις τα βουνά. Στην άσφαλτο, παρά τον όγκο και το βάρος του, είναι πάρα πολύ σταθερό, ενώ εντυπωσιάζει και ο χαμηλός θόρυβος κύλισης, δεδομένου ότι «φοράει» χωμάτινα ελαστικά. Κοινώς το αυτοκίνητο είναι σε θέση και να ταξιδεύει ξεκούραστα, παρόλο που είναι ένα ελαφρύ ημιφορτηγό.

Άλλωστε, ο οδηγός έχει ανά πάσα ώρα και στιγμή πολύ δύναμη στο δεξί του πόδι, μέσω του 3.0 λτ. V6 twin-turbo EcoBoost, των 292 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 491 Nm ροπής στις 2.300 σ.α.λ. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω του αυτόματου κιβωτίου 10 ταχυτήτων, με 0-100 χλμ. σε 7,9 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Η Ford ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 13,8 λτ./100 χλμ. (στην πράξη μπορεί να φτάσει ή να ξεπεράσει τα 20 λτ./100 χλμ.), με εκπομπές CO2 315 γρ./χλμ. Οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι αναμενόμενα υψηλές, όμως οι 6 κύλινδροι και οι επιλογές στις ρυθμίσεις του ήχου από τις εξατμίσεις, δίνουν την αίσθηση σπορ αυτοκινήτου και όχι «αγροτικού». Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μπουτόν στο τιμόνι για τη ρύθμιση του «exhaust mode» (Quiet, Normal, Sport και Βaja), όπως επίσης και ρυθμίσεις για το τιμόνι και τις αναρτήσεις (Normal, Sport και Off Road).

Το νέο Ford Ranger εξοπλίζεται με ειδικά αμορτισέρ FOX 2.5” Live Valve Internal Bypass, όμως η ρύθμιση και η εξέλιξη πραγματοποιήθηκαν από την Ford Performance. Για πρώτη φορά, διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης με αυτόματη τετρακίνηση, αλλά και ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά. Στη διαχείριση όλων των εδαφικών συνθηκών βοηθοί του νέου Ranger Raptor είναι τα 7 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης: Normal για άνεση και οικονομία καυσίμου, Sport για πιο άμεση απόκριση, Slippery για οδήγηση σε ολισθηρές και ανώμαλες επιφάνειες. Για οff-road καταστάσεις, υπάρχουν τα: Rock crawl για βέλτιστο έλεγχο κατά την οδήγηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε βραχώδη και κακοτράχαλα εδάφη, Sand που βελτιστοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων και την απόδοση ισχύος προκειμένου το όχημα να συνεχίζει να προχωρά απρόσκοπτα στην άμμο και στο βαθύ χιόνι και Mud/Ruts για μέγιστη πρόσφυση κατά την εκκίνηση και διατήρηση της ταχύτητας του οχήματος. Το Baja ρυθμίζει όλα τα συστήματα στα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά τους για κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου με υψηλή ταχύτητα. Εξοπλίζεται και με το σύστημα Trail Control, όπου ο οδηγός επιλέγει μία καθορισμένη ταχύτητα κάτω από 32 χλμ./ώρα με το όχημα να διαχειρίζεται την επιτάχυνση και το φρενάρισμα.

Εκτός από τα παραπάνω, οι μηχανικοί της Ford επανασχεδίασαν τις αναρτήσεις. Η μεγάλη διαδρομή τους με τους νέους, ανθεκτικούς, αλλά και αλουμινένιους συγχρόνως πάνω και κάτω βραχίονες εμπρός των διπλών ψαλιδιών και τον αναβαθμισμένο σύνδεσμο Watt πίσω, έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν περισσότερο έλεγχο σε ανώμαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα.

Για προστασία από το φαινόμενο του απότομου τερματισμού της ανάρτησης, το δοκιμασμένο στους αγώνες σύστημα FOX Bottom-Out Control προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ. Αντίστοιχα, το σύστημα μπορεί να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε να το πίσω μέρος να μην βυθίζεται στις έντονες επιταχύνσεις, κάτι που βελτιώνει τη σταθερότητα του οχήματος. Με τα αμορτισέρ να παρέχουν τη σωστή ποσότητα απόσβεσης σε κάθε θέση, το Ranger Raptor παραμένει ακλόνητο τόσο στην άσφαλτο όσο και στην πίστα.

Κατά την εκτός δρόμου οδήγηση του Ford Ranger σε βουνά της Ισπανίας κάναμε τη χρήση όλων των προγραμμάτων και μείναμε έκπληκτοι με τις ασύλληπτες δυνατότητες του αυτοκινήτου. Περάσματα που ήταν δύσβατα ακόμα και με τα πόδια, τα περνούσε το «θεριό» με χαρακτηριστική ευκολία, δίχως να γλιστράει, σπινάρει χωρίς λόγο κ.λπ. Βράχια, έντονες εδαφικές ανωμαλίες με βαθιούς λάκκους, νεροφαγώματα, τροχοί στον αέρα, μεγάλες κλίσεις και οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί κανείς, ήταν… βούτυρο στο ψωμί του Ranger Raptor. Με την επιλογή του κατάλληλου προγράμματος και την καθοδήγηση των εκπαιδευτών, κάθε εκτός δρόμου πέρασμα που έμοιαζε απροσπέλαστο, αποτελούσε υπόθεση ρουτίνας. Παράλληλα, η αδρεναλίνη ανέβηκε στα ύψη κάνοντας και άλμα με το pick-up των 2,5 τόνων, το οποίο προσφέρεται και για γρήγορη οδήγηση στο χώμα με το πρόγραμμα Baja. Συν του ότι κατά τη διάρκεια όλων αυτών των σκληρών δοκιμασιών δεν ακούσαμε από την καμπίνα τον παραμικρό τριγμό, ούτε νιώσαμε στρεβλώσεις από το ενισχυμένο πλαίσιο τύπου σκάλας, γεγονός που αν μη τι άλλο επιβεβαίωνε τη στιβαρότητα της όλης κατασκευής.

Get it on Google Play Download on the App Store