Οδηγούμε το νέο προσιτό SUV Hyundai Bayon

Η Hyundai ενισχύει και εμπλουτίζει ακόμα περισσότερο την γκάμα της στην πολύ δημοφιλή και άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των B-SUV/Crossover, με το ολοκαίνουργιο Bayon. Ένα μοντέλο ειδικά σχεδιασμένο για την Ευρώπη, το οποίο διαθέτει μοντέρνο σχεδιασμό, ευρυχωρία, κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις, πλήρες στάνταρ πακέτο τεχνολογιών ασφαλείας Hyundai SmartSense και άκρως ανταγωνιστικές τιμές.

Το Hyundai Bayon (προφέρεται Μπέϊ-ον), ξεκίνησε το λανσάρισμά του και στην ελληνική αγορά, σε πολλές εκδόσεις και με τιμή εκκίνησης τις 15.790 ευρώ, συνοδευόμενο με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Το 1.0 T-GDi 100 PS κοστίζει από 17.190 ευρώ, ενώ διατίθενται και με 120 ίππους, συν υβριδικό σύστημα 48V Hybrid και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT (δείτε εδώ τις τιμές).

Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε με τον αρχικό 1.200άρη κινητήρα των 84 ίππων για λίγες μέρες, όπου μας άφησε μια πολύ γλυκιά γεύση και το μόνο σίγουρο είναι ότι θα κερδίσει όσους το δουν από κοντά και του κάνουν ένα test drive.

Ξεχωριστή εμφάνιση

Το γεγονός ότι το Bayon βασίζεται στο νέο Hyundai i20, είναι κάτι που εξωτερικά δεν του φαίνεται καθόλου, μιας και το νέο κόμπακτ SUV διαφοροποιείται πλήρως σχεδιαστικά. Να σημειωθεί ότι σε διαστάσεις και τιμολογιακά τοποθετείται πιο κάτω από το πιο σπορτίφ Kona, αποτελώντας αυτή τη στιγμή το μικρότερο και πιο οικονομικό σε τιμές «υπερυψωμένο» μοντέλο της Hyundai. Παρόλα αυτά δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα σε τεχνολογία, ανέσεις και εξοπλισμό. Συγκεκριμένα, το Bayon έχει μήκος 4.180 χλστ. (4.205 χλστ. το Kona), πλάτος 1.775 χλστ., ύψος 1.490 χλστ. ή 1.500 χλστ. με τροχούς 17 ιντσών και μεταξόνιο 2.580 χλστ.

Σχεδιασμένο σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία «Sensuous Sportiness» της Hyundai, βλέπουμε ότι στο εμπρός άκρο κυριαρχούν η μεγάλη εισαγωγή αέρα, που εκτείνεται σε ολόκληρο το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ο μυώδης προφυλακτήρας με την αιχμηρή διαμόρφωση στις εισαγωγές και τα πολύ λεπτά ψηλά τοποθετημένα φώτα ημέρας LED. Οι προβολείς διαχωρίζονται από τα φώτα ημέρας, δημιουργώντας μια ξεχωριστή εμφάνιση. Τα πλαϊνά του τμήματα είναι ανάγλυφα, ενώ ασυνήθιστος είναι και ο σχεδιασμός του πίσω άκρου. Εκεί τα φώτα σε σχήμα μπούμερανγκ είναι τοποθετημένα στις άκρες του αμαξώματος για να ενισχύουν την οπτική εντύπωση του πλάτους και συνδέονται με μια λεπτή κόκκινη γραμμή. Την περιπετειώδη υπόστασή του τονίζουν τα μαύρα πλαστικά τμήματα, οι ασημί ποδιές, οι ράγες οροφής, αλλά και αυξημένη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 165 χιλιοστά.

Στιβαρό και ευρύχωρο εσωτερικό

Αντίθετα με ότι αφορά τον εξωτερικό σχεδιασμό, το εσωτερικό προέρχεται αυτούσιο από του νέου i20. Αυτό σημαίνει ότι είναι καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο και εφοδιασμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, ανέσεων και συνδεσιμότητας. Στο ταμπλό με τις ευθείες γραμμές στους αεραγωγούς και τις απαλές καμπύλες στο άνω τμήμα, κυριαρχούν οι δύο ψηφιακές οθόνες των 10,25 ιντσών του πίνακα οργάνων (στάνταρ από τη δεύτερη έκδοση) και των 8 ιντσών του συστήματος infotainment. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά, αλλά συμπαγή και στιβαρά δεμένα μεταξύ τους, αποτρέποντας τυχόν τριγμούς, ακόμα και κατά την κίνηση σε «κατσαρά» οδοστρώματα. Ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά, ενώ εντύπωση προκαλούν τα εμπρός καθίσματα με την τονισμένη πλευρική στήριξη. Επίσης, η υψηλή θέση του καθίσματος προσφέρει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα και ταυτόχρονα διευκολύνει την επιβίβαση και αποβίβαση από το όχημα. Παρά τα 4,1 μ. μήκους του, το Bayon παρέχει χώρους αντίστοιχους με ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας θα φιλοξενηθούν δίχως καμία παραχώρηση 2 ενήλικα άτομα και το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 411 λίτρων. Πολύ βολικό είναι και το σύστημα με τις ράγες που μπορεί να τοποθετηθεί κάθετα η εταζέρα εφόσον αφαιρεθεί, όπως είχαμε δει και στο νέο i20.

Επαρκής ο 1.200άρης κινητήρας

Η πιο ήπιας απόδοσης έκδοση του Bayon εφοδιάζεται με το 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο των 1.2 λτ. Με απόδοση που φτάνει τους 84 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 118 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ., θα περίμενε κανείς ότι είναι αργό. Η Hyundai ανακοινώνει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 165 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 124 γρ./χλμ. Στην πράξη, το μηχανικό αυτό σύνολό έχει την απαραίτητη ζωηράδα, συνεπικουρούμενο από το πυκνής κλιμάκωσης (και εύχρηστο) μηχανικό κιβώτιο των 5 ταχυτήτων. Σε ρυθμούς πόλης μπορεί να κινείται με μεγάλη σχέση και λίγα χιλιόμετρα, ενώ σε πιο ανοιχτούς δρόμους η κοντή 5η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με λίγο πιο πάνω από 4.000 σ.α.λ.) βοηθά στο να κρατάει το αυτοκίνητο το ρυθμό του, χωρίς το μοτέρ να ενοχλεί με θόρυβο τους επιβάτες.

Άνετο στην οδήγηση και σίγουρο

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει κανείς στο τιμόνι του Hyundai Bayon εκτιμά αμέσως την άνεση που προσφέρουν οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις και το χαμηλό θόρυβο κύλισης. Σε συνδυασμό με τη στιβαρή κατασκευή και το άκαμπτο πλαίσιο, το νέο κόμπακτ SUV της Hyundai κερδίζει τον οδηγό του, κάνοντάς τον παράλληλα να νιώθει σιγουριά και ασφάλεια. Μαζί με την ευελιξία και την ευκολία που παρέχει στους χειρισμούς, το Bayon είναι ένα ξεκούραστο αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις στην πόλη, αλλά και εκτός αυτής. Το αμάξωμά του επιδεικνύει πολύ καλή σταθερότητα σε ρυθμούς αυτοκινητόδρομου, όπου το τιμόνι βαραίνει γύρω από τη θέση της ευθείας και τα φρένα (δίσκοι και τους πίσω τροχούς) επιβραδύνουν αμέσως το αυτοκίνητο. Περνώντας σε διαδρομές με στροφές, το Bayon πατάει με σιγουριά, εμφανίζει αυξημένη πρόσφυση, ενώ σε πιο «γυαλιστερά» οδοστρώματα και κατόπιν επιδίωξης του οδηγού θα γλιστρήσει ομαλά, προοδευτικά και ελεγχόμενα.

Συνοψίζοντας και όπως αναφέραμε στην αρχή, το Bayon μας άφησε μια πολύ γλυκιά γεύση τις μέρες που το οδηγήσαμε. Μπορεί εύκολα να αποτελέσει το αυτοκίνητο μιας οικογένειας, να προτιμηθεί έναντι ενός κλασικού μικρού χάτσμπακ στα ίδια λεφτά και να προσφέρει ακόμα περισσότερα, χωρίς να χρειαστεί να ξοδευτούν πολλά χρήματα για την αγορά του.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang Mach-E GT 487 PS
Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang Mach-E GT 487 PS
Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Honda HR-V e:HEV
Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Honda HR-V e:HEV
Οδηγούμε το νέο κουπέ SUV Renault Arkana
Οδηγούμε το νέο κουπέ SUV Renault Arkana
Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Dacia Duster
Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Dacia Duster
Οδηγούμε τα Hyundai i20 N, i30 N & Kona N
Οδηγούμε τα Hyundai i20 N, i30 N & Kona N
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Cross
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Cross
Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS
Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store