Οδηγούμε το νέο προσιτό SUV Hyundai Bayon

Η Hyundai ενισχύει και εμπλουτίζει ακόμα περισσότερο την γκάμα της στην πολύ δημοφιλή και άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των B-SUV/Crossover, με το ολοκαίνουργιο Bayon. Ένα μοντέλο ειδικά σχεδιασμένο για την Ευρώπη, το οποίο διαθέτει μοντέρνο σχεδιασμό, ευρυχωρία, κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις, πλήρες στάνταρ πακέτο τεχνολογιών ασφαλείας Hyundai SmartSense και άκρως ανταγωνιστικές τιμές.

Το Hyundai Bayon (προφέρεται Μπέϊ-ον), ξεκίνησε το λανσάρισμά του και στην ελληνική αγορά, σε πολλές εκδόσεις και με τιμή εκκίνησης τις 15.790 ευρώ, συνοδευόμενο με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Το 1.0 T-GDi 100 PS κοστίζει από 17.190 ευρώ, ενώ διατίθενται και με 120 ίππους, συν υβριδικό σύστημα 48V Hybrid και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT (δείτε εδώ τις τιμές).

Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε με τον αρχικό 1.200άρη κινητήρα των 84 ίππων για λίγες μέρες, όπου μας άφησε μια πολύ γλυκιά γεύση και το μόνο σίγουρο είναι ότι θα κερδίσει όσους το δουν από κοντά και του κάνουν ένα test drive.

Ξεχωριστή εμφάνιση

Το γεγονός ότι το Bayon βασίζεται στο νέο Hyundai i20, είναι κάτι που εξωτερικά δεν του φαίνεται καθόλου, μιας και το νέο κόμπακτ SUV διαφοροποιείται πλήρως σχεδιαστικά. Να σημειωθεί ότι σε διαστάσεις και τιμολογιακά τοποθετείται πιο κάτω από το πιο σπορτίφ Kona, αποτελώντας αυτή τη στιγμή το μικρότερο και πιο οικονομικό σε τιμές «υπερυψωμένο» μοντέλο της Hyundai. Παρόλα αυτά δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα σε τεχνολογία, ανέσεις και εξοπλισμό. Συγκεκριμένα, το Bayon έχει μήκος 4.180 χλστ. (4.205 χλστ. το Kona), πλάτος 1.775 χλστ., ύψος 1.490 χλστ. ή 1.500 χλστ. με τροχούς 17 ιντσών και μεταξόνιο 2.580 χλστ.

Σχεδιασμένο σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία «Sensuous Sportiness» της Hyundai, βλέπουμε ότι στο εμπρός άκρο κυριαρχούν η μεγάλη εισαγωγή αέρα, που εκτείνεται σε ολόκληρο το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ο μυώδης προφυλακτήρας με την αιχμηρή διαμόρφωση στις εισαγωγές και τα πολύ λεπτά ψηλά τοποθετημένα φώτα ημέρας LED. Οι προβολείς διαχωρίζονται από τα φώτα ημέρας, δημιουργώντας μια ξεχωριστή εμφάνιση. Τα πλαϊνά του τμήματα είναι ανάγλυφα, ενώ ασυνήθιστος είναι και ο σχεδιασμός του πίσω άκρου. Εκεί τα φώτα σε σχήμα μπούμερανγκ είναι τοποθετημένα στις άκρες του αμαξώματος για να ενισχύουν την οπτική εντύπωση του πλάτους και συνδέονται με μια λεπτή κόκκινη γραμμή. Την περιπετειώδη υπόστασή του τονίζουν τα μαύρα πλαστικά τμήματα, οι ασημί ποδιές, οι ράγες οροφής, αλλά και αυξημένη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 165 χιλιοστά.

Στιβαρό και ευρύχωρο εσωτερικό

Αντίθετα με ότι αφορά τον εξωτερικό σχεδιασμό, το εσωτερικό προέρχεται αυτούσιο από του νέου i20. Αυτό σημαίνει ότι είναι καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο και εφοδιασμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, ανέσεων και συνδεσιμότητας. Στο ταμπλό με τις ευθείες γραμμές στους αεραγωγούς και τις απαλές καμπύλες στο άνω τμήμα, κυριαρχούν οι δύο ψηφιακές οθόνες των 10,25 ιντσών του πίνακα οργάνων (στάνταρ από τη δεύτερη έκδοση) και των 8 ιντσών του συστήματος infotainment. Τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά, αλλά συμπαγή και στιβαρά δεμένα μεταξύ τους, αποτρέποντας τυχόν τριγμούς, ακόμα και κατά την κίνηση σε «κατσαρά» οδοστρώματα. Ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά, ενώ εντύπωση προκαλούν τα εμπρός καθίσματα με την τονισμένη πλευρική στήριξη. Επίσης, η υψηλή θέση του καθίσματος προσφέρει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα και ταυτόχρονα διευκολύνει την επιβίβαση και αποβίβαση από το όχημα. Παρά τα 4,1 μ. μήκους του, το Bayon παρέχει χώρους αντίστοιχους με ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας θα φιλοξενηθούν δίχως καμία παραχώρηση 2 ενήλικα άτομα και το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 411 λίτρων. Πολύ βολικό είναι και το σύστημα με τις ράγες που μπορεί να τοποθετηθεί κάθετα η εταζέρα εφόσον αφαιρεθεί, όπως είχαμε δει και στο νέο i20.

Επαρκής ο 1.200άρης κινητήρας

Η πιο ήπιας απόδοσης έκδοση του Bayon εφοδιάζεται με το 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο των 1.2 λτ. Με απόδοση που φτάνει τους 84 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 118 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ., θα περίμενε κανείς ότι είναι αργό. Η Hyundai ανακοινώνει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 165 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 124 γρ./χλμ. Στην πράξη, το μηχανικό αυτό σύνολό έχει την απαραίτητη ζωηράδα, συνεπικουρούμενο από το πυκνής κλιμάκωσης (και εύχρηστο) μηχανικό κιβώτιο των 5 ταχυτήτων. Σε ρυθμούς πόλης μπορεί να κινείται με μεγάλη σχέση και λίγα χιλιόμετρα, ενώ σε πιο ανοιχτούς δρόμους η κοντή 5η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με λίγο πιο πάνω από 4.000 σ.α.λ.) βοηθά στο να κρατάει το αυτοκίνητο το ρυθμό του, χωρίς το μοτέρ να ενοχλεί με θόρυβο τους επιβάτες.

Άνετο στην οδήγηση και σίγουρο

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει κανείς στο τιμόνι του Hyundai Bayon εκτιμά αμέσως την άνεση που προσφέρουν οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις και το χαμηλό θόρυβο κύλισης. Σε συνδυασμό με τη στιβαρή κατασκευή και το άκαμπτο πλαίσιο, το νέο κόμπακτ SUV της Hyundai κερδίζει τον οδηγό του, κάνοντάς τον παράλληλα να νιώθει σιγουριά και ασφάλεια. Μαζί με την ευελιξία και την ευκολία που παρέχει στους χειρισμούς, το Bayon είναι ένα ξεκούραστο αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις στην πόλη, αλλά και εκτός αυτής. Το αμάξωμά του επιδεικνύει πολύ καλή σταθερότητα σε ρυθμούς αυτοκινητόδρομου, όπου το τιμόνι βαραίνει γύρω από τη θέση της ευθείας και τα φρένα (δίσκοι και τους πίσω τροχούς) επιβραδύνουν αμέσως το αυτοκίνητο. Περνώντας σε διαδρομές με στροφές, το Bayon πατάει με σιγουριά, εμφανίζει αυξημένη πρόσφυση, ενώ σε πιο «γυαλιστερά» οδοστρώματα και κατόπιν επιδίωξης του οδηγού θα γλιστρήσει ομαλά, προοδευτικά και ελεγχόμενα.

Συνοψίζοντας και όπως αναφέραμε στην αρχή, το Bayon μας άφησε μια πολύ γλυκιά γεύση τις μέρες που το οδηγήσαμε. Μπορεί εύκολα να αποτελέσει το αυτοκίνητο μιας οικογένειας, να προτιμηθεί έναντι ενός κλασικού μικρού χάτσμπακ στα ίδια λεφτά και να προσφέρει ακόμα περισσότερα, χωρίς να χρειαστεί να ξοδευτούν πολλά χρήματα για την αγορά του.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS
Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW iX3
Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW iX3
Οδηγούμε τα νέα Honda Jazz και Honda e
Οδηγούμε τα νέα Honda Jazz και Honda e
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid
Οδηγούμε το νέο Audi A3 SB 35 TFSI S tronic 150 PS
Οδηγούμε το νέο Audi A3 SB 35 TFSI S tronic 150 PS
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Suzuki
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου Skoda Kodiaq
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί της Ford Mustang Mach-E
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store