Οδηγούμε το νέο Skoda Enyaq Coupe RS iV 299 PS

Η Skoda εμπλουτίζει την γκάμα του Enyaq iV με την προσθήκη της πιο σπορ έκδοσης Coupe, ενώ παράλληλα ενισχύει το πιο δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό RS της μάρκας, το Enyaq Coupe RS iV των 299 ίππων. Μια πρώτη «γεύση» από το εν λόγω συναρπαστικό SUV πήραμε στην περιοχή της Τοσκάνης, Ιταλία, στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του αυτοκινήτου, από όπου σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.

Αρχικά, να αναφέρουμε ότι το νέο Skoda Enyaq Coupe iV, όπως και το Enyaq iV κατασκευάζονται στο κεντρικό εργοστάσιο της Skoda στη Mladá Boleslav, και αποτελούν τα μοναδικά οχήματα του Volkswagen Group με βάση την πλατφόρμα MEB στην Ευρώπη, που παράγονται εκτός Γερμανίας. Να σημειωθεί ακόμα ότι το αργότερο έως το 2030, η Skoda θα παρουσιάζει άλλα τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μικρότερα από το Enyaq iV. Στην Ελλάδα το νέο μοντέλο αναμένεται πριν το καλοκαίρι, με την Kosmocar-Skoda να ανακοινώνει τις προτεινόμενες τιμές λιανικής το προσεχές διάστημα. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις αναμένονται λίγο υψηλότερες από αυτές του Enyaq iV.

Καθηλωτικός σχεδιασμός

Οι «καλλιτέχνες» της Skoda έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό στα πιο νέα μοντέλα της μάρκας, με το Enyaq iV να αποτελεί αυτή τη στιγμή το πιο εντυπωσιακό αυτοκίνητο της τσεχικής εταιρίας. Με το Enyaq Coupe iV ανέβασαν ακόμα πιο ψηλά τον πήχη και στον τομέα της αεροδυναμικής, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για κάθε αυτοκίνητο, πόσο μάλλον δε για ένα αμιγώς ηλεκτρικό, όπου κάθε επιπλέον χιλιόμετρο αυτονομίας μετράει. Η κουπέ υλοποίηση του Enyaq iV έφτασε στην τιμή Cd: 0,234, σε ένα πολύ επιτυχημένο μάλιστα design, το οποίο δεν δείχνει εξωπραγματικό, αλλά άκρως γήινο και ελκυστικό, από όποια πλευρά και να το περιεργαστεί κανείς.

Στο εμπρός μυώδες άκρο κυρίαρχα στοιχεία αποτελούν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, ο ανάγλυφος προφυλακτήρας, το κυρτό καπό με τα έντονα νεύρα και η πλατιά μάσκα. Με το προαιρετικό Crystal Face (στάνταρ στο Enyaq Coupe RS iV), το πρόσωπο του αυτοκινήτου αποκτά περισσότερη λάμψη, αφού οι κάθετες νευρώσεις της μάσκας φωτίζονται από 131 LED, μαζί με την οριζόντια φωτεινή λωρίδα. Στο πλάι κυριαρχούν οι μεγάλης διαμέτρου ζάντες αλουμινίου μεταξύ 19 έως 21 ιντσών και κυρίως η έντονη κλίση της οροφής από τις μεσαίες κολόνες και πίσω. Η σκούρα πανοραμική γυάλινη οροφή (η μεγαλύτερη σε Skoda) συγχωνεύεται αρμονικά με το πίσω παρμπρίζ και την 5η πόρτα, που καταλήγει σε μια έντονη ακμή και μοιάζει σαν ενσωματωμένο σπόιλερ. Όσον αφορά τις διαστάσεις του, το πληθωρικό Enyaq Coupe iV έχει μήκος 4.653 χλστ., πλάτος 1.879 χλστ., ύψος από 1.622 χλστ. και μεταξόνιο από 2.765 χλστ. Τα Enyaq Coupe Sportline iV και RS iV είναι πιο χαμηλά κατά 15 χλστ. εμπρός και 10 χλστ. πίσω, ενώ φέρουν και διαφορετικού σχεδιασμού προφυλακτήρες. Επίσης, το Enyaq Coupe RS iV διατίθεται αποκλειστικά στο εντυπωσιακό χρώμα Mamba Green.

Πολυτέλεια, υψηλή τεχνολογία και άπλετοι χώροι στο εσωτερικό

Ο πολύ κομψός σχεδιαστικά θάλαμος των επιβατών του Enyaq Coupe iV προέρχεται αυτούσιος από του Enyaq iV και αφήνει στο σύνολό του πάρα πολύ καλές εντυπώσεις σε όλους τους τομείς. Επωφελείται από τη νέα φιλοσοφία Design Selections της Skoda, βασισμένη σε μοντέρνα περιβάλλοντα διαβίωσης με χρήση φυσικών, βιώσιμα επεξεργασμένων, ανακυκλωμένων και μη υλικών. Η κατασκευή του εσωτερικού είναι ιδιαίτερα στιβαρή και συνδυάζεται με μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες.

Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη των 13 ιντσών του συστήματος infotainment, ενώ στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 5,3 ιντσών προβάλλονται οι βασικές ενδείξεις. Το προαιρετικό head-up display επαυξημένης πραγματικότητας απεικονίζονται στο παρμπρίζ πάρα πολλές πληροφορίες διευκολύνοντας τον οδηγό, δίχως όμως να τον κουράζουν ή να του περιορίζουν το οπτικό πεδίο.

Όλοι οι επιβάτες του Enyaq Coupe iV κάθονται αρχοντικά και απολαμβάνουν άπλετους χώρους. Στο πίσω κάθισμα ακόμα και οι πολύ ψηλοί δεν θα στριμωχτούν, αφού έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα πόδια και αρκετό για το κεφάλι, παρά την κλίση της οροφής. Όσο για τις αποσκευές, τα 570 λίτρα, εκτός από πολλά είναι και πλήρως εκμεταλλεύσιμα.

Συναρπάζει το Enyaq Coupe RS iV 299 PS

Το Enyaq Coupe iV διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα ισχύος, με 132 kW (180 PS) στην έκδοση 60, 150 kW (204 PS) στην 80, 195 kW (265 PS) στην 80x και 220 kW (299 PS) στην κορυφαία RS. Το πιο ισχυρό και πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Skoda RS, χρειάζεται μόλις 6,5 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα στα 180 χλμ./ώρα είναι 20 χλμ./ώρα υψηλότερη από τις υπόλοιπες εκδόσεις.

Πέρα όμως από τις πολύ γρήγορες επιταχύνσεις σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, λόγω και της ροπής των 460 Νm, το RS iV ενθουσιάζει και με τη γενικότερη πολιτισμένη του συμπεριφορά. Από τη μια πλευρά μπορεί να έχει το ρόλο του άνετου καθημερινού SUV, ενώ από την άλλη μπορεί εύκολα και ξεκούραστα να «καταπιεί» αποστάσεις εκτός αστικού ιστού. Η σταθερότητα που επιδεικνύει στις ευθείες είναι υποδειγματική, ενώ μαζί με την απουσία θορύβων και κραδασμών, αποτελεί ένα ιδανικό ταξιδιώτη. Στις στροφές και ειδικά στις πιο στενές όπου κινηθήκαμε σε επαρχιακές διαδρομές, κάνει -αναμενόμενα- αισθητό το βάρος των 2,3 τόνων, ωστόσο η τετρακίνηση μαζί με το πολύ στιβαρό πλαίσιο, το χαμηλό κέντρο βάρους και τις σωστά ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις, κρατούν το αυτοκίνητο στην επιθυμητή πορεία.

Συνοψίζοντας, το νέο Enyaq Coupe iV, μας άφησε μια πολύ γλυκιά πρώτη γεύση σε όλους τους τομείς. Αρχικά κλέβει την παράσταση λόγω του ιδιαίτερα ξεχωριστού και δυναμικού του σχεδιασμού, κατόπιν το εσωτερικό του σε κερδίζει με την ποιότητα και την ευρυχωρία και τέλος, σε προδιαθέτει να θέλεις να το οδηγείς, από ήρεμα, έως με φουλ πατημένο το γκάζι.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Έκδοση 60 80 80x RS
Μπαταρία (kWh/καθαρή) 62/58 82/77 82/77 82/77
Ισχύς kW/PS 132/180 150/204 195/265 220/299
Ροπή (Nm) 310 310 425 460
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 8,8 8,8 7,0 6,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 160 160 160 180
Κατανάλωση (kWh/100 χλμ.) 15,5 15,7 16,6 17,2
Αυτονομία (χλμ.) 416 544 520 504
Φόρτιση AC (0-100%) 11kW/6ω 15λ. 11kW/7ω 30λ. 11kW/7ω 30λ. 11kW/7ω 30λ.
Φόρτιση DC (10-80%) 120 kW/35λ. 135 kW/29λ. 135 kW/36λ. 135 kW/36λ.
Βάρος (κιλά) 2.002 2.149 2.202 2.255

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οδηγούμε τα νέα Fiat Tipo Hybrid και 500Χ Hybrid
Οδηγούμε τα νέα Fiat Tipo Hybrid και 500Χ Hybrid
Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα Skoda Fabia
Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα Skoda Fabia
Οδηγούμε το νέο Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 hp
Οδηγούμε το νέο Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 hp
Στις εκθέσεις το νέο Kia Sportage (τιμές και εξοπλισμός)
Στις εκθέσεις το νέο Kia Sportage (τιμές και εξοπλισμός) …
Πρώτη επαφή με το νέο Kia EV6
Πρώτη επαφή με το νέο Kia EV6
Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang Mach-E GT 487 PS
Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang Mach-E GT 487 PS
Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Honda HR-V e:HEV
Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Honda HR-V e:HEV
Οδηγούμε το νέο κουπέ SUV Renault Arkana
Οδηγούμε το νέο κουπέ SUV Renault Arkana
Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Dacia Duster
Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Dacia Duster
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Opel Astra στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Mazda CX-60 PHEV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου και πιο ακριβού Toyota Hilux GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Abarth 595/695 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο σπορ και ακριβό Toyota Yaris GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου καλοκαιρινού VW T-Roc Cabriolet
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes-AMG SL στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store