Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS

H Volvo εδώ και πολύ καιρό έχει κάνει ξεκάθαρο πως το βλέμμα της είναι στραμμένο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με το πλάνο της να κάνει λόγο πως έως το 2030 όλα τα μοντέλα της θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Οι Σουηδοί μας έδωσαν μια πρώτη γεύση για το πως οραματίζονται την ηλεκτροκίνηση από τη δική τους σκοπιά, με την οδήγηση του αμιγώς ηλεκτρικού Volvo XC40 Recharge, η ισχύς του οποίου αγγίζει τους 408 ίππους χάρη στους δυο ηλεκτροκινητήρες που φροντίζουν για την κίνησή του. Το Volvo XC40 Recharge Ρ8 τιμολογείται από τα 62.101 ευρώ για την αρχική έκδοση, με το ποσό να διαμορφώνεται στα 56.101 ευρώ έπειτα από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και με μικτή ασφάλιση για 3 χρόνια στην Allianz (52.020 ευρώ χωρίς τη μικτή ασφάλιση). Η ελαφρώς πιο πλούσια έκδοση Upgrade ξεκινάει από τα 66.069 ευρώ, ενώ με την κρατική επιδότηση η τελική τιμή (με τη μικτή ασφάλιση της Allianz) αγγίζει τα 60.069 ευρώ (55.988 ευρώ χωρίς την μικτή ασφάλιση).

Εξοπλιστικά τώρα, ακόμα και από τη αρχική του έκδοση το Volvo XC40 Recharge είναι πλούσιο, ενσωματώνοντας 7 αερόσακους, hill descent, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενο τιμόνι, adaptive cruise control, σύστημα πληροφόρησης οδικής σήμανσης, σύστημα υποβοήθησης και διατήρησης λωρίδας, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με επερχόμενα οχήματα, σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα infotainment και πολλά ακόμα!

Μικρές διαφορές εξωτερικά από τις άλλες εκδόσεις

Το αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge, έχει «χτιστεί» στην πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture), που προορίζεται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μάρκας και είναι προϊόν συνεργασίας με τον όμιλο Geely. Από εκεί κι έπειτα τώρα, σε γενικές γραμμές υπάρχουν μικρές διαφοροποιήσεις συγκριτικά με τις εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες. Το πλέον οφθαλμοφανές είναι η κλειστή μάσκα, αλλά και η απουσία κάθε εισαγωγής αέρα. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν τη θύρα φόρτισης που βρίσκεται στο πίσω αριστερό φτερό του πολυτελούς Volvo, αλλά και το ανάγλυφο λογότυπο Recharge στο ανώτερο σημείο στις πίσω κολόνες του αμαξώματος. Θετική εντύπωση προκαλούν όμως κι οι ειδικά σχεδιασμένες για το ηλεκτρικό Volvo ζάντες αλουμινίου.

Γνώριμο εσωτερικό που προσφέρει πολυτέλεια κι άνεση

Στην πρώτη επαφή με την καμπίνα του Volvo XC40 Recharge, τα περισσότερα θα σας φανούν γνώριμα από τις εκδόσεις θερμικών κινητήρων. Από εκεί κι έπειτα, οι σχεδιαστές χρησιμοποίησαν περιβαλλοντικά βιώσιμα υλικά για την κατασκευή της, ως μια προσπάθεια να μειώσουν σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του XC40 Recharge.  Η εντυπωσιακή, κάθετα τοποθετημένη οθόνη του infotainment παραμένει και στην ηλεκτρική έκδοση του XC40. Όμως το software είναι ολοκληρωτικά αλλαγμένο, αφού ενσωματώνει λειτουργικό Android κι έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google. Η ευκολία χρήσης του είναι αξιομνημόνευτη, χάρη και στα βελτιωμένα επίπεδα διαισθητικής λειτουργίας αλλά και τις ενσωματωμένες υπηρεσίες όπως το Google Assistant, το Google Maps και το Google Play Store. Επιπλέον ενσωματώνονται και νέες λειτουργίες που αφορούν την ηλεκτρική υπόσταση του αυτοκινήτου, όπως τον επανασχεδιασμό της διαδρομής με βάση τα σημεία φόρτισης και την αυτονομία, την κατάσταση της μπαταρίας, κ.α. Επίσης, δέχεται over the air ενημερώσεις, κάτι που σημαίνει ότι ανά πάσα στιγμή θα είναι πλήρως ενημερωμένο για τις τελευταίες εκδόσεις των εφαρμογών τις οποίες διαθέτει.

Για τη μεγαλύτερη ευκολία του οδηγού ενσωματώνεται και σύστημα φωνητικών εντολών, ενώ εντυπωσιακό είναι το ηχοσύστημα της Harman Kardon. Χάρη στην εφαρμογή της Volvo, ο οδηγός μπορεί να έχει εξ αποστάσεως τον έλεγχο του αυτοκινήτου για τη λειτουργία της θέρμανσης ή της ψύξης του σαλονιού, ώστε να βρίσκεται στην επιθυμητή θερμοκρασία πριν καν ξεκινήσει το ταξίδι του. Αμετάβλητοι έχουν παραμείνει κι οι χώροι των επιβατών, κάτι που το επέτρεψε η σχεδίαση, αλλά κι η τοποθέτηση της μπαταρίας. Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό αέρα για το κεφάλι και τα πόδια τους, ενώ στα ίδια επίπεδα με τις συμβατικές εκδόσεις έχει παραμείνει ο χώρος αποσκευών, που ανέρχεται στα 413 λίτρα. Εξαιρετικά πρακτικός είναι ο εμπρός χώρος φόρτωσης των 31 λίτρων ο οποίος βρίσκεται στην θέση που θα υπήρχε κανονικά o κινητήρας, και χωρά αρκετά αντικείμενα, όπως τα καλώδια φόρτισης ή ένα μικρό σακ βουαγιάζ για παράδειγμα.

Πανίσχυρο ηλεκτρικό σύνολο!

Ο οδηγός του πολυτελούς XC40 Recharge έχει στη διάθεση του δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα, χαρακτηριστικό που εξασφαλίζει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Συνολικά, στο δεξί πεντάλ υπάρχουν 408 ίπποι και 660 Nm ροπής (σχεδόν από μηδέν στροφές) που προσφέρουν κάτι παραπάνω από εκρηκτικές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 4,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα, όπως και σε όλα τα μοντέλα της Volvo περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 78 kWh, σύγχρονης τεχνολογίας και compact διαστάσεων. Σύμφωνα με τη Volvo και κατά το πρωτόκολλο WLTP, η αυτονομία ανέρχεται στα 418 χλμ. Σε ότι αφορά την φόρτιση της, αυτή μπορεί να υλοποιηθεί είτε στο σπίτι σε απλή πρίζα, είτε σε wallbox 11kW. Στο τελευταίο απαιτούνται 8 ώρες για να φτάσει η μπαταρία από το 0 στο 100% της χωρητικότητάς της. Σε ταχυφορτιστή των 150 kW είναι δυνατόν να φορτίσει από το μηδέν έως το 80% σε περίπου 40 λεπτά, ή να αποκτήσει έξτρα αυτονομία 100 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά.

Μεγάλη σημασία στην ασφάλεια του

Θέλοντας να διατηρήσει σε κορυφαία επίπεδα τα πρότυπα ασφάλειας όπως ακριβώς μας έχει συνηθίσει η Volvo όλα αυτά τα χρόνια, οι μηχανικοί ανασχεδίασαν όλη την εμπρός δομή του αμαξώματος. Έτσι, καταφέρνουν να αντισταθμίσουν την έλλειψη κινητήρα και να διατηρήσουν τα υψηλά στάνταρ παθητικής ασφάλειας για τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης. Η μπαταρία έχει τοποθετηθεί σε έναν συμπαγή κλωβό ασφαλείας που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο στο κέντρο του αμαξώματος, αποτελώντας ένα δομικό στοιχείο του πλαισίου. Η θέση της κατεβάζει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, κάτι που βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ευστάθεια, με την απόσταση από το έδαφος να έχει μειωθεί στα 176 χλστ. (έναντι των 211 χλστ. των XC40 με τους θερμικούς κινητήρες). H εγγύηση της Volvo Cars για την μπαταρία είναι 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. Σε ότι αφορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, το XC40 Recharge διαθέτει την δέσμη συστημάτων Pilot Assist, ενώ στην έκδοση Upgrade ενσωματώνεται το σύστημα παρκαρίσματος Visual Park Assist 360, το οποίο με χρήση τεσσάρων καμερών καλύπτει περιμετρικά το αυτοκίνητο ώστε να είναι πιο εύκολο το παρκάρισμά του σε περιορισμένους χώρους.

Βολίδα πολυτελείας!

Το πρώτο πράγμα που θα σας κάνει εντύπωση, είναι πως το κλασικό κουμπί εκκίνησης του κινητήρα απουσιάζει. Αν έχετε το κλειδί πάνω σας ή βρίσκεται εντός του αυτοκινήτου, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να επιλέξετε το D στο αυτόματο κιβώτιο και να πατήσετε το γκάζι. Βλέπετε ο αισθητήρας βάρους στο κάθισμα λειτουργεί σαν συμβατικό start/stop του κινητήρα. Από εκεί κι έπειτα τα πάντα εξελίσσονται σε αστραπιαίους ρυθμούς αφού οι 408 ίπποι σε κολλάνε στην πλάτη του καθίσματος, δείχνοντας να αδιαφορούν για τους 2+ τόνους βάρους του XC40 Recharge. Στην καμπίνα επικρατεί πλήρης ησυχία και τα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο είναι απόλαυση. Η ανάρτηση (Γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) φιλτράρει άνετα τις κακοτεχνίες του δρόμου και σε καμία των περιπτώσεων δεν δυσανασχετεί με το επιπλέον βάρος.

Το ίδιο καλό πρόσωπο δείχνει το XC40 Recharge και σε δρόμο με στροφές. Εκεί η τετρακίνηση εξασφαλίζει την απαραίτητη πρόσφυση παντού και πάντα! Υπό πίεση, η υποστροφή θα εμφανιστεί πρώτη, ενώ αν μείνετε στο γκάζι, ο πίσω άξονας θα βάλει τη δύναμη κάτω και θα σας εκτοξεύσει σαν βέλος στην επόμενη στροφή. Θετικές εντυπώσεις αφήνει και η λειτουργία του «One Pedal», δίνοντάς σας τη δυνατότητα να οδηγείτε χωρίς να χρησιμοποιείτε το πεντάλ του φρένου. Τώρα αν χρειαστεί να το πατήσετε θα ενθουσιαστείτε με τη δύναμή τους, αλλά ίσως οι πιο απαιτητικοί να θελήσουν λίγη αίσθηση παραπάνω.

Αντί επιλόγου!

Το σίγουρο είναι πως το αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge δείχνει το μέλλον της αυτοκίνησης και αποτυπώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πρώτο βήμα της Σουηδικής μάρκας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Το XC40 Recharge είναι ένα τεχνολογικά προηγμένο και πανίσχυρο μοντέλο, προικισμένο με άφθονες τεχνολογίες άνεσης κι ασφάλειας! Κι όλα αυτά σε ένα κόστος απόλυτα λογικό για τα όσα προσφέρει και την κατηγορία του.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW iX3
Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW iX3
Οδηγούμε τα νέα Honda Jazz και Honda e
Οδηγούμε τα νέα Honda Jazz και Honda e
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid
Οδηγούμε το νέο Audi A3 SB 35 TFSI S tronic 150 PS
Οδηγούμε το νέο Audi A3 SB 35 TFSI S tronic 150 PS
1.000 χιλιόμετρα με το νέο VW Golf
1.000 χιλιόμετρα με το νέο VW Golf
Οδηγούμε το νέο Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost Hybrid
Οδηγούμε το νέο Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost Hybrid
Οδηγούμε το νέο Mazda2 στην Ελλάδα
Οδηγούμε το νέο Mazda2 στην Ελλάδα
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store